9 vuotiaan lapsen kiinniotto 59 centin muovipussin takia on järjettömin juttu jonka olen kuullut aikoihin
Ymmärrän toki, täällä on varmasti käyty aiheesta keskustelua. En vain oikeasti pysty ymmärtämään millään tasolla tälläistä ihmisten käytöstä. Ei mitään järjenhiventäkään, jää väkisin miettimään onko kyseisellä vartijalla jotain ongelmia, miten tälläinen ihminen voi ylipäätään edes päästä minkäänlaiseen työhön missä ollaan tekemisissä ihmisten kanssa.
Mikä ihmisiä oikein vaivaa, onko joillakin järjenvalo loppunut kokonaan.
Kommentit (2712)
Mehän emme tiedä mikä on ollut esim 9v prinsessan käytös. Jos hän alkoi kiroilla, haistatella, olla väkivaltainen tms. Muovipussi saattoi olla se pienempi tekijä
Vierailija kirjoitti:
mitähän se sitten muuta osti välipalakseen? Jos ostos oli vaikka suklaapatukka ja osti muovikassin. Hesarin jutussa äiti väittää, ettei lapsi saanut soittaa vanhemmilleen. Tai se oli muotoiltu, ei annetu siihen mahdollisuutta. miksi sitten täällä joku väitti että äitille on soitettu mutta ei vastannut siihen.
Yle kertoo, että soitettiin, mutta äiti vastannut kokouksen vuoksi, ja ehkä puhelu tuli tuntemattomasta numerosta, joihin monikaan ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää ja täysin käsittämätöntä toimintaa vartijoilta ja Lidliltä. Mitä ihmeen idiootteja siellä oikein on töissä? Tuollaisesta jää pienelle ja jo valmiiksi herkälle lapselle luultavasti elinikäiset traumat.
No ei jää. Voi luoja sentään. Hänelle kuuluukin jäädä muistikuva siitä mitö tapahtuu, jos näpistän ja terve auktoriteettipelko viranomaisiin.
Auktoriteetti/viranomaispelko ei ole tervettä. Minä opetan lapselleni että kukaan ei ole sinun ylä-tai alapuolella. Kaikkia kohdellaan kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan ja siihen liittyy myös se että pidetään omia puolia jos täytyy. Ajatellaan itse ja järjettömiä sääntöjä ei tarvitse noudattaa vaikka kuka käskisi. Näin kasvaa ihminen joka puolustaa hyviä asioita eikä tee pahaa koska joku auktoriteetti käskee, kuten historiassa valitettavan monet tavankin kansalaiset ovat tehneet.
"Auktoriteetti/viranomaispelko ei ole tervettä. Minä opetan lapselleni että kukaan ei ole sinun ylä-tai alapuolella. Kaikkia kohdellaan kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan ja siihen liittyy myös se että pidetään omia puolia jos täytyy. Ajatellaan itse ja järjettömiä sääntöjä ei tarvitse noudattaa vaikka kuka käskisi. Näin kasvaa ihminen joka puolustaa hyviä asioita eikä tee pahaa koska joku auktoriteetti käskee, kuten historiassa valitettavan monet tavankin kansalaiset ovat tehneet."
Ok, hyvä. Ohjaa lapsi sitten opiskelemaan alalle, jolla työllistyy ulkomaille. Tuolla asenteella päätyy Suomessa työttömyyskortistoon.
Vierailija kirjoitti:
Mehän emme tiedä mikä on ollut esim 9v prinsessan käytös. Jos hän alkoi kiroilla, haistatella, olla väkivaltainen tms. Muovipussi saattoi olla se pienempi tekijä
Lehtijuttujen mukaan niin ei tapahtunut. Noilla luuloillasi osallistut tämän tytön kiusaamiseen julkisesti netissä.
Mistä tiedätte ettei ollut joku hemmetin TikTok haaste. Kaverit nurkan takana odottamassa kameroineen kun yksi porukasta sovitusti pyrkii varastamaan jotain. Ei kannata vetää herneitä nenään kun ei tiedä taustoja.
Vierailija kirjoitti:
mitähän se sitten muuta osti välipalakseen? Jos ostos oli vaikka suklaapatukka ja osti muovikassin. Hesarin jutussa äiti väittää, ettei lapsi saanut soittaa vanhemmilleen. Tai se oli muotoiltu, ei annetu siihen mahdollisuutta. miksi sitten täällä joku väitti että äitille on soitettu mutta ei vastannut siihen.
Olen eri mutta eilen luin uutisen jossa äiti kertoi hänellä olleen etäkokous kesken eikä sen takia vastannut lapsen puheluun, vaikka oli ihmetellyt missä lapsi viipyy. Lisäksi lapsen puhelun jälkeen hän oli saanut puhelun tuntemattomasta numerosta.
On tässä vähän äidissäkin syytä kun ei vastannut lapsen soittamaan puheluun. Mutta ennen kaikkea en ymmärrä miksi vartija ei vain antanut lapsen maksaa muovipussia ja auttanut sen piippaamisessa. Sadistinen vartija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtijuttujen mukaan niin ei tapahtunut. Noilla luuloillasi osallistut tämän tytön kiusaamiseen julkisesti netissä.
Tämähän nyt on vähän sama kuin vaikkapa tuo Vantaan tulipalo. Niin moni oli niin varma mitä tapahtui kunnes taustat sitten olivatkin jotain aivan muuta
Kuinka paljon aikuiset jättää pikakassalla piippaamatta muovipusseja? Ilmeisesti paljon. " eihän se oo kun 50 centtiä." Ei vartija tai se "seisojakaan" ehkä seuraa aikuista niin tarkkaan kuin lapsen pikakassatouhua.
Jossain koulujen lähellä lapsia ei lasketa pikakassoille. Poika oli vartija opiskeluaikana, lapsilauman tullessa ohje siirtyä karkkihyllyjen lähistölle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää ja täysin käsittämätöntä toimintaa vartijoilta ja Lidliltä. Mitä ihmeen idiootteja siellä oikein on töissä? Tuollaisesta jää pienelle ja jo valmiiksi herkälle lapselle luultavasti elinikäiset traumat.
No ei jää. Voi luoja sentään. Hänelle kuuluukin jäädä muistikuva siitä mitö tapahtuu, jos näpistän ja terve auktoriteettipelko viranomaisiin.
Auktoriteetti/viranomaispelko ei ole tervettä. Minä opetan lapselleni että kukaan ei ole sinun ylä-tai alapuolella. Kaikkia kohdellaan kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan ja siihen liittyy myös se että pidetään omia puolia jos täytyy. Ajatellaan itse ja järjettömiä sääntöjä ei tarvitse noudattaa vaikka kuka käskisi. Näin kasvaa ihminen joka puolustaa hyviä asioita eikä tee pahaa koska joku auktoriteetti käskee, kuten historiassa valitettavan monet tavankin kansalaiset ovat tehneet.
"Auktoriteetti/viranomaispelko ei ole tervettä. Minä opetan lapselleni että kukaan ei ole sinun ylä-tai alapuolella. Kaikkia kohdellaan kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan ja siihen liittyy myös se että pidetään omia puolia jos täytyy. Ajatellaan itse ja järjettömiä sääntöjä ei tarvitse noudattaa vaikka kuka käskisi. Näin kasvaa ihminen joka puolustaa hyviä asioita eikä tee pahaa koska joku auktoriteetti käskee, kuten historiassa valitettavan monet tavankin kansalaiset ovat tehneet."
Ok, hyvä. Ohjaa lapsi sitten opiskelemaan alalle, jolla työllistyy ulkomaille. Tuolla asenteella päätyy Suomessa työttömyyskortistoon.
Huomaa että "järjettömiä sääntöjä ei tarvitse noudattaa" on eri kuin "sääntöjä ei tarvitse noudattaa" Yhteinen hyvä ja toisten kunnioitus ovat tärkeitä arvoja eikä turhanpäiväinen niskoittelu kuulu siihen. Lapseni onkin oikein pidetty kaveri ja ollaan saatu palautetta että kohtelee muita hyvin.
Jotain muuta tässä on kuin yksi unohtunut muovipussi. Äidin stoori voi olla ihan mitä vaan. Näitäkin on nähty ja kuultu niin paljon.
Hauskaahan on se tässä casessa, että muovikassin saa aina ilmaiseksi, kun maksat ostoksesi ensin ja siinä sitten muistat pyytää sen jälkeen.
Onko tämä taas näitä nyyhkyjuttuja, missä on vain pikkurikollisen helikopterimamman nyyhkytarina?
Rikollinen on rikollinen. Toivottavasti tulee seurauksia asiasta.
Tuo lapsi teki RIKOLLISEN TEON.
Kun lapsen elämä alkaa noin, voi seuraavina vuosina kohteina olla viattomat ihmiset, pankit tai joka kansainvälineen terrorismi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö kuinka paljon tuon ikäisiä jää päivittäin kiinni varjaudesta ja moniko onnistuu? On ihan jatkuva ongelma.
Poliisilla on aikaa juosta myymälöissä pikkuvarkauksien taka, mutta polkupyörävarkauksille kohautetaan olkia.
OTA, OTAAAA! NI KÄS TOTTUUUUU!
Vierailija kirjoitti:
Hauskaahan on se tässä casessa, että muovikassin saa aina ilmaiseksi, kun maksat ostoksesi ensin ja siinä sitten muistat pyytää sen jälkeen.
No eikä saa
TÄSSÄ OIKEA TOIMINTATAPA
- Vartija huomaa tilanteen.
- Käy sanomassa myymäläpäälikölle/ vastaavalle
- Vastaava sanoo : " toihan on ihan napero, anna olla "
- Vastaava tarkentaa : " kattele silti jatkossakin myös noita, jotkut tekee ton tahallaan "
- Vartija vastaa, asia kunnossa ja palaa hommiin
JA ELÄMÄ JATKUU
Auktoriteetti/viranomaispelko ei ole tervettä. Minä opetan lapselleni että kukaan ei ole sinun ylä-tai alapuolella. Kaikkia kohdellaan kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan ja siihen liittyy myös se että pidetään omia puolia jos täytyy. Ajatellaan itse ja järjettömiä sääntöjä ei tarvitse noudattaa vaikka kuka käskisi. Näin kasvaa ihminen joka puolustaa hyviä asioita eikä tee pahaa koska joku auktoriteetti käskee, kuten historiassa valitettavan monet tavankin kansalaiset ovat tehneet."
Just. Olet osa ongelmaa hyvin vahvasti. Tuollainen sössötys on sama kuin luottaisi että kyllä se ihminen 10 käskyä automaattisesti noudattaa. Tajuatko että teet lapsellesi elämästä järjettömän paikan? Vaikka kuinka itse toimisi aina oikein, silti sattuu ja tapahtuu. Noin kasvatettu ei osaa toimia missään tilanteessa ja on se, joka pahaa kohdatessaan (kyllä, sitä on maailmassa eikä sitä voi välttää), jähmettyy tai menee paniikkiin.
Terve auktoriteettipelko on välttämätöntä, jotta oikeasti erottaa oikean väärästä ja kunnioittaa muita.
Kuka tuossa syyllisti ketään? Onneksi meillä tosiaan on vielä ei-kieroon kasvaneita lapsia.
Sepä se kun tällaiseen arviointiin vaan ei voi lähteä, kiltti vai paha, tarkoituksellinen vai ei, kuka tietää. Siksi kaikki ilmoitetaan poliisille ja piste.