9 vuotiaan lapsen kiinniotto 59 centin muovipussin takia on järjettömin juttu jonka olen kuullut aikoihin
Ymmärrän toki, täällä on varmasti käyty aiheesta keskustelua. En vain oikeasti pysty ymmärtämään millään tasolla tälläistä ihmisten käytöstä. Ei mitään järjenhiventäkään, jää väkisin miettimään onko kyseisellä vartijalla jotain ongelmia, miten tälläinen ihminen voi ylipäätään edes päästä minkäänlaiseen työhön missä ollaan tekemisissä ihmisten kanssa.
Mikä ihmisiä oikein vaivaa, onko joillakin järjenvalo loppunut kokonaan.
Kommentit (830)
Vierailija kirjoitti:
Tuli muuten kallis muovipussi Lidlille.
Kun tuhannet lapsiperheet boikotoivat Lidliä muutaman viikon, hinnassa on piiiiiiiitkä rivi nollia.
Toivottavasti tuleekin maksamaan. Minun boikotissa se on niin kauan kuin tyttö saa julkisen anteeksipyynnön ja riittävän hyvityksen. Meidän perhe pärjää loistavasti ilman Lidliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa! Se nyt on todennäköisesti ollut täysi vahinko. Lapsi on luullut, että kone otti hinnan, muttei kone ottanutkaan. Itsekin olen itsepalvelukassalla näin erehtynyt, kun vieressä oleva asiakas on piippauttanut omia tuotteitaan. Aikuinen tosin ymmärtää seurata kassakoneen näyttöä, muttei lapsi sellaista välttämättä ymmärrä. Vähän inhimillisyyttä toivoisin kanssaihmisiä kohtaan, ja varsinkin pikkuihmisiä kohtaan, jotka vasta harjoittelevat kaupassa käymistä.
Miten sä niistä pikkuihmisistä erotat sen, joka tahallaan näpistää? Kyllä, inhimillisyyttä tarvitaan, mutta näpistämistä ei voi sallia.
Tyttö = hyvä, viaton, enkeli
Poika = saastainen varas
Siinäpä se. Kaikkia asiakkaita tulisi kohdella samalla tavalla. Se ei voi mennä niin, että jonkun mielestä joku irtokarkkia vahingossa (?) suuhun mättänyt lapsi on niin söpö ja annetaan teko anteeksi, mutta tuo toinen lapsi meinasi myös lähteä kaupasta suklaapötkö taskussa ja hänellä on suttuiset vaatteetkin, hänelle ei anneta anteeksi...
Vierailija kirjoitti:
OT
Vartija teki työnsä. Jos lapsi varastaa siitä tulee seuraamukset, kuten muillekin.
Oma muksu laitto redbullit kassiinsa, että sai kädet vapaaksi muille ostoksille. (Olin laittanut rahaakin, ettei siitä kyse)
Kassalla muisti tölkit nosti hihnalle vikana, mutta se oli myöhästä, kun vartijat siellä jo odotteli.
Vartija soitti mulle ja sitten poliisit.
Poliisit toivat tytön kotiin ja puhuttivat mut ja tytön. Sai sakon ja lastensuojeluilmoituksen tekivät..
Tytär oli 2 kk vajaa 18v.
Kehystin sen sossun lapun, kun kerettiin päästä nuorimman kanssa lastensuojelun asiakkaaksi 5€n takia. ;)
Ja näin toimii järkevä vanhempi. Kaikkein suurimman trauman tuottaa vanhempi, joka ylireagoi, paasaa ja syyttä muita sen sijaan, että toteaisi, että ohhoh, kylläpä sattui vahinko.
Koko tytön koulu:
eiks tuo ole XYZ:n äiti?
XYZ on myymälävaras!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Lidl on pyytänyt asteeksi joten onneton tapaus on käsitelty, eikä vastaavaa toivottavasti enää tapahdu. Onneksi äiti kertoi julkisuuteen jolloin Lidlin oli pakko ottaa kantaa ja pyytää anteeksi.
Mites jälkeen päin suoritettu anteeksipyyntö kelpaa jos ei kerta kelvannut maksaminenkaan jälkeenpäin. Kauppako se muka määrittelee mikä kelpaa ja mikä ei kelpaa.
Lidl ei pyytänyt anteeksi sitä miten tilanteessa toimittiin, koska mitään väärää ei tehty. Se pyysi anteeksi sitä, että tytölle tuli paha mieli ja sanoivat, että olisivat voineet hänen kanssaan joustaa.
Ja tuokin "anteeksipyyntö" esitettiin tosiaan vasta kun suunnilleen koko Suomi jo tiesi asiasta. Äidin ottaessa suoraan yhteyttä Lidliin ei ollut puhettakaan mistään pahoitteluista.
Koska mitään väärää ei ole tehty.
KAIKKI
VARKAUDET
ILMOITETAAN
POLIISILLE
Luo tuo sana kerrallaan jos tarvitsee.
Ei muovipussin maksamatta jättäminen ole varkaus, ei edes näpistys. Lapselle sattunut kömmähdys korkeintaan.
Moni aikuinenkin ottaisi mielellään muovikassin ilmaiseksi, jos hänellä on rahat vähissä. Monella Suomessa on se tilanne nykyään. Sillä rahalla voi jo saada kaupasta halvan omenan tai kaksi pientä halpaa omenaa tai pienen jugurttipurkin.
Vierailija kirjoitti:
OT
Vartija teki työnsä. Jos lapsi varastaa siitä tulee seuraamukset, kuten muillekin.
Oma muksu laitto redbullit kassiinsa, että sai kädet vapaaksi muille ostoksille. (Olin laittanut rahaakin, ettei siitä kyse)
Kassalla muisti tölkit nosti hihnalle vikana, mutta se oli myöhästä, kun vartijat siellä jo odotteli.
Poliisit toivat tytön kotiin ja puhuttivat mut ja tytön. Sai sakon ja lastensuojeluilmoituksen tekivät..
Kehystin sen sossun lapun, kun kerettiin päästä nuorimman kanssa lastensuojelun asiakkaaksi 5€n takia. ;)
Tavarat saa laittaa omaan kassiin, mutta ne pitää maksaa kassalla. Jos menee kassan läpi maksamatta, vasta sitten on varkaus/näpistys. Tytär ei siis tehnyt mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Koko tytön koulu:
XYZ on myymälävaras!
Äippä sai valkoritarina varttinsa julkisuudessa
Jääköhän tytölle pahemmat traumat tuosta vai siitä että se oli hetken takahuoneessa kun vartija selvitteli mitä seuraavaksi tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tytön koulu:
XYZ on myymälävaras!
Äippä sai valkoritarina varttinsa julkisuudessa
Jääköhän tytölle pahemmat traumat tuosta vai siitä että se oli hetken takahuoneessa kun vartija selvitteli mitä seuraavaksi tehdään.
Saattaa olla että sille tuodaan lidl muovipusseja, ihan vain ettei iitä tarvitse jatkossa varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT
Tavarat saa laittaa omaan kassiin, mutta ne pitää maksaa kassalla. Jos menee kassan läpi maksamatta, vasta sitten on varkaus/näpistys. Tytär ei siis tehnyt mitään väärää.
Olen nähnyt, että ruokatavaroita pannaan vauvanvaunujen alla olevaan koriin ja siinä ne menevät huomaamatta kassan ohi. Lapsen äiti vaikutti ihan suomalaiselta.
Höpöhöpö. Suomalaiset ei boikotoi. Etenkään lapsiperheet ja edullista kauppaa. Narisevat netissä ja ostavat ruokansa, kuten ennenkin.