Eikö teitä omakotitalossa asujat pelota asua sellaisessa?
Itse muutin kerrostaloon pelon takia.
Omakotitalot on helppo kohde ryöstää ja kaikille muille vilunkiveikoille.
Kerrostalossa on naapureita ja muita ihmisiä , ääntä ympärillä joten on turvallinen olo.
Kommentit (64)
Kameravalvonta ja kaksi dobermannia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ikkunani ovat panssarilasia. Karhu-ryhmä varmaan pääsisi halutessaan sisään mutta vain järeillä välineillä.
Lukkoammattilaisella kesti 30 minuuttia avata ovi kun olin jättänyt avaimet kotiin.
Millään rähinäremmillä ei ole kovin hyviä mahdollisuuksia päästä sisään ja siinä vaiheessa koko ryhmä on kuvattu rekisteritunnuksineen pilvipalvelun levylle.
Asun linnassani erittäin mielelläni ja voin riehua halutessani äänekkäästi kellon ympäri eikä kukaan häiriinny eikä minua häiritä koskaan.
Kuningas asuu upeassa linnassaan ja tavallinen kansa lähiökerrostaloissa, jos kerran sitä haluavat. Omakotitalo on todella upea etuoikeus enkä luovu siitä koskaan.
Kyllä luovut. Viimeistään kun haetaan käppänä hoitokotiin. Sitä ennen talo ja piha on ränsistynyt hoitamattomana.
En asuisi kerrostalossa mistään hinnasta. Joku kahjo tuikkaa kanikoppinsa tuleen, niin siinä sitä seistään hangessa aamutakki päällä ja odotellaan palokuntaa.
Mitä pelkäisin? Tontille ei ole kenelläkään asiaa. En ole koskaan pitänyt auton ovia enkä autotallia lukossa. Tänne ei kukaan tule.
Asuin joskus kaupungissa kerrostalossa ja muistan vieläkin sen tunteen. Ovet lukkoon, rappukäytävässä outoja ääniä, pihalla meteliä yöllä ja aina vähän sellainen olo että ympärillä on paljon ihmisiä joita ei tunne.
Nyt asun maalla omakotitalossa meren lähellä. Turvallisuuden tunne on ihan erilainen. Yöllä kun menee ulos, kuulee vain tuulen puissa ja meren kohinan. Piha on oma, naapurit tunnetaan nimeltä ja jos jonkun pihassa näkyy vieras auto niin siitä kyllä pian joku kysyy että kuka siellä kävi.
Ei täällä tarvitse pelätä rappukäytävän häiriöitä tai yöllisiä huutoja kadulla. Ovi ei ole aina edes lukossa päivällä, ja silti tuntuu turvallisemmalta kuin kaupungissa lukkojen takana.
Iltaisin kun aurinko laskee meren taakse ja pihasauna lämpenee, tulee usein mieleen että turvallisuus ei ole vain hälyttimiä ja kameroita. Se on myös rauhaa, tilaa ympärillä ja sitä että tuntee paikan missä elää.
Maalla omakotitalossa se tunne tulee ihan luonnostaan.
Kerrostaloissa asuvat uusavuttomia ja laiskoja ihmisiä.
Ei pelota tippaakaan.
Mitään kaunistelematta näin on kerran käynytkin ja olen tappanut. Jouduin siihen tilanteeseen.
Tapan myös toisen kerran jos tarve sitä vaatii.
Kerrostalossa pelkäsin silloin kun oli 18-19v. Juopot kiipeili aina parvekkeelle ja joskus tulivat yöllä parvekkeen avonaisesta ovesta olohuoneeseen istumaan.
Me asutaan maan tasalla, Etuovi suoraan ulos ja piha portilla. Täällä asuvat ihmiset puhuu että alue levoton eikä kuulemma uskalla edes käydä. Ei mitään, joskus yöllä käyn tupakalla ja hiljaista on, viikonloppu öisinkin
Uskaltaisin asua omakotitalossa kaupungin lähiössä, mutta en syrjäseudulla kaukana kaikesta, näin yksin asuvana naisena.
Meillä tuli kerran joku pulsu kerrostalon parvekkeelta sisään kun jouduttiin kuumana kesäyönä pitämään auki.
Oli paskantanut keittiön pöydälle ja varastanut lomapakot.
Kaupungissa omakotialueet on kyllä tosi rauhallisia. Kokemuksia useasta sellaisesta Helsingissä.
Kaveri asui ok-alueella maalaismaisemissa Hollolassa. Ei pelännyt murtautujia, kunnes sitten murtauduttiin. He ei olleet kotona. Tavaraa vietiin. Joku liettualainen (vai oliko latvialainen) ryhmä, joka kävi järjestelmällisesti asuntoalueita läpi.
Ei pelota. Asun maalla syrjässä, olen nainen, en pelkää vaan rakastan herätä aamuöisin tähtien alla ja kävellä kuutamossa. Mulle on tärkeintä oma tila ja riippumattomuus ihmisistä. Tykkään touhuta ja työskennellä yksin. Ainut mitä varon lähimetsissä ovat karhut. Sudet ketut tms. pedot ajan pois tontilta ennenkuin päästän omat elukat ulos aamuisin.
kerrostalossa naapuri voi sytyttää paikat tulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas pelottaa kerrostaloALUEELLA. Ei pelota että joku murtautuu kotiin vaan huumeiden käyttäjät jotka norkoilee lähellä, aggressiiviset naapurit ym. sekopäät joita kyllä kerrostalolähiöt houkuttelee.
Aamen. Voin olla varma siitä että tälle asuinalueelle, jolle omakotitaloni on rakennettu, ei ikinä tule moisia pesiytymään. Ei niillä ole varaa hankkia puolen millin, millin taloja. Parinkymmenen vuoden aikana vain kaksi taloa naapurustosta on vaihtanut omistajaa, ja yhtä asiallisiin kuin edellisetkin omistajat.
Varkaat tulee paremmille asuinalueille tietty.
Aidattu piha, lukittu portti ja valvontakamerat.
Tätä todellisuuttako täällä halutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas pelottaa kerrostaloALUEELLA. Ei pelota että joku murtautuu kotiin vaan huumeiden käyttäjät jotka norkoilee lähellä, aggressiiviset naapurit ym. sekopäät joita kyllä kerrostalolähiöt houkuttelee.
Aamen. Voin olla varma siitä että tälle asuinalueelle, jolle omakotitaloni on rakennettu, ei ikinä tule moisia pesiytymään. Ei niillä ole varaa hankkia puolen millin, millin taloja. Parinkymmenen vuoden aikana vain kaksi taloa naapurustosta on vaihtanut omistajaa, ja yhtä asiallisiin kuin edellisetkin omistajat.
Varkaat tulee paremmille asuinalueille tietty.
Aidattu piha, lukittu portti ja valvontakamerat.
Tätä todellisuuttako täällä halutaan?
Eipähän notku narkkeja ja muita ei-toivottuja muukalaisia pihassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ikkunani ovat panssarilasia. Karhu-ryhmä varmaan pääsisi halutessaan sisään mutta vain järeillä välineillä.
Lukkoammattilaisella kesti 30 minuuttia avata ovi kun olin jättänyt avaimet kotiin.
Millään rähinäremmillä ei ole kovin hyviä mahdollisuuksia päästä sisään ja siinä vaiheessa koko ryhmä on kuvattu rekisteritunnuksineen pilvipalvelun levylle.
Asun linnassani erittäin mielelläni ja voin riehua halutessani äänekkäästi kellon ympäri eikä kukaan häiriinny eikä minua häiritä koskaan.
Kuningas asuu upeassa linnassaan ja tavallinen kansa lähiökerrostaloissa, jos kerran sitä haluavat. Omakotitalo on todella upea etuoikeus enkä luovu siitä koskaan.
Kyllä luovut. Viimeistään kun haetaan käppänä hoitokotiin. Sitä ennen talo ja piha on ränsistynyt hoitamattomana.
Meinaat, että ihan yksistään olen suuressa maailmassa enkä osaa mitään?
Olen diplomi-insinööri eli laatikkoleuka. Pitääkö sanoa enempää?
Ja koska olen asioiden osaaja niin onhan minulla poikakin. Luuletko ettei tällä remmillä selvitä? Poikakin on laatikkoleuka :D
Kyllä tässä suvussa on muita autettu enemmän kuin muut meitä.
Kaikki mitä näät on mun - soot vääräs moon oikias.
Pari isoa karvaista kaveria. Ei tule kukaan.
Pelottaa tai ei.Äitini kuoleman jälkeen jäi tämä paikka minulle. Okt . 120 m2 Espoon hyvällä alueella.
Joskus oikeasti pelottaa.
Ihan oikeasti. Se mikä pelottaa on tulevaisuus.