Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teitä omakotitalossa asujat pelota asua sellaisessa?

Vierailija
06.03.2026 |

Itse muutin kerrostaloon pelon takia. 

Omakotitalot on helppo kohde ryöstää ja kaikille muille vilunkiveikoille. 

Kerrostalossa on naapureita ja muita ihmisiä , ääntä ympärillä joten on turvallinen olo. 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli muitakin syitä ettei pelko noin pahasti hallitse elämää. Ei kyllä pelota omakotitalossa ja mikä tahansa parempi kuin ne naapurit ylhäällä, alhaalla ja vieressä. 

Vierailija
2/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on turvallinen olo kun ei ole outoja naapureita ja kaiken maailman tuntemattomia kulkijoita lähimaillakaan. Olen asunut omakotitalossa melkein 50 vuotta elämästäni eikä ole koskaan pelottanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas pelottaa kerrostaloALUEELLA. Ei pelota että joku murtautuu kotiin vaan huumeiden käyttäjät jotka norkoilee lähellä, aggressiiviset naapurit ym. sekopäät joita kyllä kerrostalolähiöt houkuttelee.

Vierailija
4/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Ikkunani ovat panssarilasia. Karhu-ryhmä varmaan pääsisi halutessaan sisään mutta vain järeillä välineillä.

Lukkoammattilaisella kesti 30 minuuttia avata ovi kun olin jättänyt avaimet kotiin.

Millään rähinäremmillä ei ole kovin hyviä mahdollisuuksia päästä sisään ja siinä vaiheessa koko ryhmä on kuvattu rekisteritunnuksineen pilvipalvelun levylle.

Asun linnassani erittäin mielelläni ja voin riehua halutessani äänekkäästi kellon ympäri eikä kukaan häiriinny eikä minua häiritä koskaan.

Kuningas asuu upeassa linnassaan ja tavallinen kansa lähiökerrostaloissa, jos kerran sitä haluavat. Omakotitalo on todella upea etuoikeus enkä luovu siitä koskaan. 

Vierailija
5/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Onpa outo kysymys, miksi pelottaisi?

Vierailija
6/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään kerrostalossa ap:n kaltainen mielenterveysongelmainen sekoaakin lopullisesti kun joutuu kuuntelemaan niitä kaikkia ääniä, vaikka ne todellisia ovatkin.

Vierailija
7/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne kuule noin vaan tulla, sen uskallan ihan luvata.

Vierailija
8/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa voi olla todella kamala naapuri, joka aiheuttaa käytöksellään turvattomuutta koko rappukäytävään. 

Vierailija
9/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rauha ja oma tila.

Kerrostaloissakin aikoinaan asunut, en enää menisi.

Nyt naapurit kilometrin päässä kesällä, talvella muutama kilometri lähimpään.

Ihana luonnonrauha. Joskus joku eksyy tänne kulkemaan, asiattomat saa äkkilähdön.

N. 58

Vierailija
10/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas pelottaa kerrostaloALUEELLA. Ei pelota että joku murtautuu kotiin vaan huumeiden käyttäjät jotka norkoilee lähellä, aggressiiviset naapurit ym. sekopäät joita kyllä kerrostalolähiöt houkuttelee.

Aamen. Voin olla varma siitä että tälle asuinalueelle, jolle omakotitaloni on rakennettu, ei ikinä tule moisia pesiytymään. Ei niillä ole varaa hankkia puolen millin, millin taloja. Parinkymmenen vuoden aikana vain kaksi taloa naapurustosta on vaihtanut omistajaa, ja yhtä asiallisiin kuin edellisetkin omistajat.

Vierailija
11/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummi aikoinaan pelkäsi vanhuksena yksin ok-talossa miehensä kuoltua. Halusi silti asua rakkaassa kodissaan. 

Ymmärtäähän sen, kun joku voi tarkkailla taloa ja iäkäs on helppo kohde. 

Minä perheineni muutettiin tuohon taloon.

Kuulin naapurilta, että todella moneen taloon oli murtauduttu. Toinen naapuri sanoi estäneensä 2 kertaa meidän taloon murtautumisen. 

Tää on ihan rauhallidenoloisella ok-alueella. 

Aika kamala: yhteenkin läheiseen taloon vsras soitti ensin ovikelloa. Mummeli liikkui hitaasti eikä ehtinyt avaamaan, kun varas oli jo lyönyt ikkunan rikki ja oli eteisessä. 

Vierailija
12/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen. Voin olla varma siitä että tälle asuinalueelle, jolle omakotitaloni on rakennettu, ei ikinä tule moisia pesiytymään. Ei niillä ole varaa hankkia puolen millin, millin taloja. Parinkymmenen vuoden aikana vain kaksi taloa naapurustosta on vaihtanut omistajaa, ja yhtä asiallisiin kuin edellisetkin omistajat.

Varkaat tulee paremmille asuinalueille tietty. 

Vierailija
13/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varkaat tulee paremmille asuinalueille tietty. 

Aidattu piha, lukittu portti ja valvontakamerat.

Vierailija
14/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy haulikko ja hirvikivääri. Ei pelota yhtään.

Vierailija
15/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tullut hankittua noita sijoitusasuntoja kerrostaloista niin nykykään siellä ihan tavallisissa kerrostaloissa on aikamoisia ongelmia.

Omistusasunnoista koostuvissa taloissa päivittäistä huumeidenkäyttöä (kannabis haisee talon tiloissa jatkuvasti), talossa ramppaa vierasta porukkaa päihteissä/huumeissa. Tästä aiheutuu muille väkivallan uhkaa. Paikkoja sotketaan ja rikotaan. Murrot häkkivarastoihin ja muihin säilytystiloihin jatkuvia.

Ja tämä kaikki siis aiemmin ihan normaalissa talossa. Luonnollisesti nuo häiriöasunnot ovat vuokralaisten käytössä. Harvemmin omalla rahalla ostanut alkaa riehua. Itse luonnollisesti valitsen vuokralaiset tarkkaan eikä ongelmia juurikaan ole ollut. Ihmettelen etteivät kaikki tee tarkkaa valintaa.

Vierailija
16/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on tottumiskysymyksiä. Itse kasvoin kerrostalossa. En nukkunut silmäystäkään ensimmäisenä yönä, kun vuokrasimme aikoinaan hiihtolomaksi omakotitalon metsän keskeltä. Valvoin joka yö tunteja sydän kurkussa pienemmillekin äänille.

Joskus luin että jonkun kyselyn mukaan omakotitalossa asuvat saattavat pelätä nimenomaan kerrostalossa asumista, kun ympärillä on niin paljon niitä vaarallisimpia - muita ihmisiä. Tän ymmärtää kyllä hyvin et menee just noin päin. 

Vierailija
17/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aikamoista kun omat vanhukset lähtee 25km päähän kaupoille ja iskee kotonaan jumalan selän takana vain munalukon oveen. Ei kummoisia tarvi murtovarkaan tehdä mutta eipä ole toistaiseksi sinne päin kukaan hämäräveikko eksynyt.

Vierailija
18/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä missään voi asua jos pelkäämään alkaa, kuten vastauksista puoleen jos toiseen ilmenee.

Ennakoida ja varustautua kannattaa kaikkialla.

Sattuu sitten jos on sattuakseen.

Vierailija
19/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa kun avaa kämppänsä oven niin se saattaa olla se viimeinen kerta.

Vierailija
20/64 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aiemmin omakotitalossa, ei pelottanut.  Nyt kerrostalossa, ei pelota. Ei haise kannabis eikä musiikki pauhaa. Syksyisin viihdyn mökillä, ei sähköä, ei katuvaloja, ei pelota. Laiskana ihmisenä tykkään kun joku muu hoitaa pihan.