Jos nainen on 168 cm pitkä, minkä painoisena hän on hoikka, normaalipainoinen ja ylipainoinen?
Jos on siis ihan normaali kehonkoostumus, eikä käy salilla eli ei ole juurikaan lihaksia.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Paino ei välttämättä kerro mitään. Kaksi täysin samanpituista ja samanpainoista voi näyttää täysin erilaisilta, jos ruumiinrakenteet ovat erilaiset, jos toinen esim. on kapealanteinen, toinen leveälanteinen. Tai jos toisella rehevyys sijoittuu rinnuksiin, toisella taas reisiin. Jne.
Ihan yhtä fiksua kuin jos toinen jalka sattuu puuttumaan niin paino ei kerro mitään
Naisen hyväksyttävä maksimipaino on pituus miinus 110. Jokainen joka tuon ylittää on pullervo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
53-60 kg hoikka, 60-70 kg normaalipainoinen, yli 70 kg ylipainoinen. Alle 53 kg alipainoinen. Nämä voi tarkistaa BMI-laskurista.
Nyt ei varmaan kyselty populaatiotason tilastollisia arvioita vaan ihan normaalien ihmisten näkemystä.
Sinun ap olisi nimenomaan pitänyt omassa aloituksessasi mainita, jos et halua virallista tietoa vastaukseksi. Haluat siis kuulla ihmisten mielipiteitä? Luulen, että suurin osa on samaa mieltä BMI:n kanssa, vain harvan mielipide eroaa merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
BMI -laskurista olisit voinutt tämän helposti tarkistaa itsekin, niin ei olisi tarvinnut aloitusta tehdä.
Ali- tai ylipaino kun ei ole mielipideasia.
Se on mitä suurimmissa määrin juurikin sitä, jos ei olla jotain populaatiotason tilastodataa analysoimassa.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
168cm lyhyt on alle 10-vuotiaan lapsen pituus.
Minkä ikäinen on 176cm mies? 😃
Alle 180 cm ei ole mies, eli kompakysymys.
Vierailija kirjoitti:
168 cm on jotakuinkin naisten keskipituus
Vierailija kirjoitti:
Naisen hyväksyttävä maksimipaino on pituus miinus 110. Jokainen joka tuon ylittää on pullervo.
Se on miinus 100
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisihan se tosiaan outoa jos alle 10 vuotias lapsi olisi yli 168 cm.
Ei outoa, vaan pitkän ihmisen todellisuutta. Olin 10-vuotiaana 175cm, 15-vuotiaana 185cm. Nykyään naiset ovat pidempiä kuin sotien jälkeen, paitsi jotkut rääpäleet ja hukkapätkät.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen on 176cm mies? 😃
Alle 180 cm ei ole mies, eli kompakysymys.
Kyllä hän on Mies 😎
Vierailija kirjoitti:
BMI -laskurista olisit voinutt tämän helposti tarkistaa itsekin, niin ei olisi tarvinnut aloitusta tehdä.
BMI on ihan hyvä arvo keskinkertaiselle kansalaiselle, mutta kehonkoostumus on parempi etenkin, jos harrastaa tavoitteellisesti jotakin urheilua. Itsekin olen aina uuden lääkärin mielestä ylipainoinen vaikka rasvaprosentti oli viime mittauksessa 12,2%. Olen siis BMI:n mukaan neljä kiloa ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Selvä, sovitaan näin.
Miehille vastaava vaatimus on 185cm:n pituus tai vähintään 100kg penkistä.
Jos jompikumpi ei täyty, ei ole mies vaan nahka.
Tyhmiin kysymyksiin saa tyhmiä vastauksia.
168 cm nainen on yleisesti ottaen keskivertoa pidempi. Jos hän kävelee vaikkapa Prismassa, hän on suurinta osaa naisista pidempi. Osa on samanmittaisia ja vain yksittäiset tuota pidempiä.
Minulle paras paino 168cm pituisena on 59kg, käyn bodypumpissa ja liikun muutenkin suht paljon. Nyt muutama kilo enemmän, ja haluan bikinikuntoon kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on miinus 100
Niin, miehillä. Naisilla 110.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
53-60 kg hoikka, 60-70 kg normaalipainoinen, yli 70 kg ylipainoinen. Alle 53 kg alipainoinen. Nämä voi tarkistaa BMI-laskurista.
Nyt ei varmaan kyselty populaatiotason tilastollisia arvioita vaan ihan normaalien ihmisten näkemystä.
Sinun ap olisi nimenomaan pitänyt omassa aloituksessasi mainita, jos et halua virallista tietoa vastaukseksi. Haluat siis kuulla ihmisten mielipiteitä? Luulen, että suurin osa on samaa mieltä BMI:n kanssa, vain harvan mielipide eroaa merkittävästi.
Luulen että kukaan ei ole sitä mieltä että BMI 25, joka vastaa treenaamattomalla ihmisellä jotain likemmäs kolmenkympin rasvoja, olisi hoikka tai edes normaalipainoinen. Mies noissa rasvoissa olisi jo kunnon laarditankkeri, naiset saa vähän eteen fysiologiastaan mutta edelleenkään en jaksa uskoa että kukaan vakavalla naamalla sanoisi normaalipainoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI on ihan hyvä arvo keskinkertaiselle kansalaiselle, mutta kehonkoostumus on parempi etenkin, jos harrastaa tavoitteellisesti jotakin urheilua. Itsekin olen aina uuden lääkärin mielestä ylipainoinen vaikka rasvaprosentti oli viime mittauksessa 12,2%. Olen siis BMI:n mukaan neljä kiloa ylipainoinen.
Totta tuokin. Miehelleni näyttää myös BMI lievää ylipainoa, työterveyslääkäri sitten heti vilkaistuaan totesi, että taitaakin olla lihasten takia painoindeksi ylittynyt.
Mutta suurin osa ihmisistä kyllä menee tuohon BMI haarukkaan, vain pieni osa ei siihen sovi joko lihasmassan tai jotenkin muutoin poikkeuksellisen ruumiinrakenteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
45 kg hoikka, 55 kg normaalipainoinen, 60kg ja siitä ylöspäin lihava.
Pitäisi olla pääsy kielletty palstalle idiooteilta.
Sun laihuuden ja sairastumisen ihannointi on noloa.
Olen 182 cm N ja normaalipaino 62-82 kg.
Yleensä painankin alle 80 kg, mutta tällä hetkellä 90 kg. En siltikään näytä lihavalta, muut pitävät hoikkana.
Olet ilmeisesti ammattitason kehonrakentaja. Olen 2 cm pidempi ja minulla alkaa vatsaröllykkää erottumaan farkkujen vyötäröltä kun paino menee yli 50 kg.