Il: 9v poliisikyytissä kotiin, kun unohti maksaa 0,59e muovipussin
9v oli tehnyt ostokset Lidlissä, vartija oli pysäyttänyt ja tarkistanut ostokset ja kuitin ja huomannut, että muovipussia ei ollut maksettu. Poika takahuoneeseen tunniksi itkemään, poliisit paikalle. Ei annettu maksaa, eikä yhteyttä vanhempiin.
Poika säikähtänyt pahasti. Äitin ottaessa Lidliin yhteyttä, oli kerrottu vartijan toimineen ohjeiden mukaisesti.
Lidl boikottiin.
Kommentit (1050)
Oliko nyt vähän ylireagointia kutsua muovipussin takia poliisit ja kuiskata poliisikyydillä kotiin? Ihan joutavaa yhteiskunnan resurssien tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin n. 10 vuotiaita ja päätettiin kokeilla saako sivulla punnitsemalla hintaa alemmas (oltiin kuultu mummojen tekevän niin). Noh, lähtihän siitä 5 senttiä pois. Vartijat hakivat ja monta tuntia oltiin kopissa ja vartijat vielä kiusasivat pikkutyttöjä. Ei oltu koskaan varasteltu mitään, lähinnä uteliaisuutta toimittiin kerran väärin.
Odotettiin poliiseja 3 tuntia ja jopa äitini oli sitä mieltä että ylimitotettua oli.
Ei olisi tarvinnut odottaa 3 tuntia poliisja, jos ette olisi yrittänyt huijata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä boikotoisin lidliä tuon takia?
Tajuaako AP miten moni esittää "unohtaneensa" maksaa tuotteen ja miten monelle lapselle myös opetetaan se, että "unohda maksaa" joku pieni tuote? Että säästyy rahaa
ei ne tiedä kuka siellä on opettanut "unohtamaan" ja kuka oikeasti on vain unohtanut.Itse näkisin tuon hyvänä opetuksena, että pitää olla tarkka ostoksissa.
Kyllä sille säikähtäneelle 9-vuotiaalle olisi varmasti opetukseksi riittänyt se, että vartija olisi pyytänyt hänet menemään maksamaan se muovikassi. Eikä raahata tunniksi poliisia odottamaan ilman, että saa yhteyttä vanhempiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko nyt vähän ylireagointia kutsua muovipussin takia poliisit ja kuiskata poliisikyydillä kotiin? Ihan joutavaa yhteiskunnan resurssien tuhlausta.
Parempi se on opettaa nuorena, että varastamisesta rangaistaan, kun että annetaan mennä ja sitten lapset varastaa enemmän, kun eihän siitä saa mitään rangaistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ihmisten vaan antaa "unohtaa" maksaa tavaroista?
Nyt helvetti, kyse on 9-vuotiaasta pikkulapsesta.
JA!!!
KYSEESSÄ OLI MUOVIPUSSI!!!
Kukaan lapsi ei mene kauppaan varastamaan muovipussia!
Vierailija kirjoitti:
Postauksen mukaan se tytön kotiin tuonut poliisipartiokin oli pahoillaan, että tästä oli tehty tällainen ylilyönti eivätkä nähneet tilanteessa tahallisuutta.
Huolimattomuusvirhe. Vastaisi tilanetta, että tutkisin kaupan kuittia ja huomaisin myyjän tehneen virheen. (Myyjä olisi vaikka syöttänyt huolimattomuuttaan yhden ylimääräisen kappaleen kassaan ostamiani oluita) mutta en tässä tilanteessa pyytäisikään myyjää korjaamaan virhettä, vaan soittaisin paikalle poliisin ja nostaisin syytteen kauppaa ja myyjää kohtaan petoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA!!!
Tässähän nyt on lapsi, joka jäi kiinni muovipussin varastamisesta.
-5 sentin vuoksi oli ylimitoitettua sekä vartijoiden käytös oli oikeasti huonoa. Käyttivät valtaansa väärin.
Tällästä kun tekee hyvin monet eivätkä vastaavia rangaistuksia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen juttu. Sitten kun aikuinen käy juoksukaljat, kukaan ei lotkauta korviaan, eikä lähde perään, kun se voi olla vaarallista. Lapsen voi ottaa kiinni, on vaaraton, joten stevarinkin on turvallista näyttää valtaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postauksen mukaan se tytön kotiin tuonut poliisipartiokin oli pahoillaan, että tästä oli tehty tällainen ylilyönti eivätkä nähneet tilanteessa tahallisuutta.
Niin, tämän yksipuolisesti asioista kertovan äidin sonepostauksen mukaan.
Voi j*umalauta! Ei ole ihmisillä järkeä päässä ja Lidlin työntekijöillä näköjään vielä vähemmän. Jos 9 v. omatoimisesti hoitaa ostokset ja unohtaa muovikassin maksamisen, niin se on ikään nähden ensinnäkin erinomainen suoritus ja odotettavissa. Yleensä 9 v. jos ovesta pääsevät kouluun lähtemään niin, ettei jotain unohdu. Palkkaako Lidl ne kaikki, jotka muualle ei kelpaa töihin?
Ja hei sinä 9 v. jos tämä ikinä osuu silmiisi: olet fiksu, kun käyt itse asioimassa ja kun tuossakin tilanteessa vielä yritit neuvotella. Kaikkea hyvää elämääsi ja fiksumpia ihmisiä tiellesi kuin Lidl vartijat ja työntekijät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varkaus varmaan ilmoitetaankin poliisille ja varmaan pitääkin, mutta kun aina kyse ei ole varkaudesta vaan inhimillinen erehdys on mahdollista myös. Jos oli vielä kerran tarjoutunut maksamaan, mutta se ei ollut käynyt, kertoo siitä että kyse on ollut erehdyksestä eikä varkaudesta!
Ihan turha Karen -kohtaus järjestetty jonka aivan hyvin olisi voinut hoitaa sillä että poika olisi saanut maksaa sen unohtamansa kassin hinnan. Näin olisi normaalissa maassa asia hoidettu, mutta minäkään en enää näin yli viisikymppisenä tiedä että mikä helvetin maa tästä on tullut!!!
Ei hänelle tarjottu edes mahdollisuutta maksaa se muovikassi eikä säikähtänyt 9-vuotias tyttö sitä oikein varmasti osaa edes vaatia tuollaisessa tilanteessa. Varmasti ollut jo riittävän jännittävää käydä yksinään ostoksilla ja sitten vielä tämä.
Mä en tiedä, mistä ap repi aloitukseensa, että kyseessä oli poika, kun lapsi oli tyttö. Ei sillä, että sillä nyt kamalasti merkitystä olisi kuitenkaan.
Ei ole lapsi varmaan osannutkaan ehdottaa, että voisi maksaa pussin. Tuollaiset yllättävät tilanteet, joissa olet huomion keskipisteenä ovat lapselle ihan kauheita. Olin nuorempana ärrällä töissä, kun joku noin 8-vuotias lapsi kävi ostamassa jonkun lasten lehden. Niitä oli näpistelty, joten osassa oli hälyt. Unohdin sitten kassalla ottaa hälyn pois ja ne pärähti soimaan ovella. Mä en ole ikinä nähnyt ketään niin paniikissa ja jähmettyneenä samanaikaisesti. Mä jouduin oikeasti rauhoittelemaan sitä lasta, että sillä ei ole mitään hätää ja mä vaan unohdin ottaa sen hälyn pois. Mä en vaan ikinä unohda sen lapsen ilmettä ja olemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA!!!
Tässähän nyt on lapsi, joka jäi kiinni muovipussin varastamisesta.
Jankuti-jankuti.
Jankuti.
Jankuti-jankuti.
Jankuti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä 59c ei voinut maksaa kun vartija sen huomasi? Miksi ne poliisit piti raahata paikalle? Yhteiskunnan resurssien väärinkäyttöä!
"ilmoitamme kaikki varkaudet poliisille"
Kaupalla on tuohon oikeus, aivan kuten sullakin on oikeus ilmoittaa kaikki ryöstlt, myös niiden yritykset.
"...varkaudet..." ja nyt kyse näpistysepäilystä, joten periaatteellinen oikeus, mutta myös kohtuuden vaatimus olemassa:
"Näpistyksen ja varkauden keskeisin ero on anastetun omaisuuden arvo ja teon kokonaisarviointi: näpistys on varkauden lievempi muoto, jonka raja kulkee yleensä noin 500 eurossa. Näpistyksestä seuraa vain sakkoja ja se on usein asianomistajarikos, kun taas varkaudesta voi seurata myös vankeutta"
Vierailija kirjoitti:
-5 sentin vuoksi oli ylimitoitettua sekä vartijoiden käytös oli oikeasti huonoa. Käyttivät valtaansa väärin.
Tällästä kun tekee hyvin monet eivätkä vastaavia rangaistuksia saa.
Tosta jää jo traumat, turvallisuuden tunne katoaa. Korvaukset noilta pitää periä. Oikeuteen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
No jo oli röyhkeää kiusata nuorta.
Mitä lapsi varasti muovipussin joten syy ja seuras, lapsi oppii oikeen ja väärän merkityksen hienoa toimintaa vartijalta ja poliisilta💪
Olen samaa mieltä suurin osa nyky nuorista ja lapsista ei ymmärrä syy ja seuraus suhdetta, tai oikeaa ja väärää hyvä lidl vartija ja poliisi.👍
M i e l e n t e r v e y s potilas taas vastailee itselleen 😅😅Joo selkeesti mene nyt äkkiä tutkituttamaan pääsi kun olet sekasin minä sensi jaan olen poliisia ammatiltani,💪 ja nyky nuoret eivät ymmärtä oikeeta ja väärää tai syy ja seuras suhdetta mitä sinäkään et selkeesti ymmärrä senkin mt ongelmainen.🤨🤔
Pääseekö tuollaisella kirjoitustaidottomuudellakin nykyään poliisiksi? Ehkä sitten olet kyttäautosta se, joka osaa lukea😂😂
Mene hoitoon rikollisuuta ja vääryyttä puolustava pää vikainen idiootti🤔
Minulle jäi ikuiset traumat kun olin lapsena kaupassa ja myyjä soitti poliisit kun epäili minua varkaaksi. Vaikka en ollut varastanut mitään, niin se, että piti mennä istumaan poliisiautoon tentattavaksi oli hirveää.
Tämä uutinen sai minut tekemään ehdottoman päätöksen olla enää koskaan menemättä Lidl kauppaan.
T. Entinen vakituinen asiakas
Vai oikein raahattiin. Lisäksi varmaan lyötiin sähköpampulla, suljettiin laatikkoon ja vesikidutettiin.