Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietätte aikanne sairauslomalla

Vierailija
06.03.2026 |

Olen aloittanut sairausloman, joka voi kestää useita viikkoja tai jopa pidempään. Olen aina ollut ahkera työntekijä, mutta tämä äkillinen pitkä loma on jättänyt minut hieman hämmentyneeksi. Äitiyslomallani olin uskomattoman tylsistynyt ja kaipasin kovasti takaisin töihin. Mutta nyt mielenterveysongelmien vuoksi en pysty työskentelemään. En todellakaan tiedä, mitä tehdä. Miten te kaikki vietätte aikanne sairauslomalla, kun ette pysty pitämään itseänne kiireisinä töissä?

Tarvitsen neuvoja ja odotan innolla kaikkien vastauksia.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa!

Vierailija
62/68 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leikkauksen takia 3 kk sairauslomalla. Ensimmäiset 3 viikkoa kului sairaalassa. Kotiin päästyä nukuin paljon, koska kipulääkkeet väsyttivät. Kävin joka päivä pienillä kävelyillä. Aloitin ihan pienistä lenkeistä ja pidensin ajan kuluessa. Muuten kotona luin, katsoin tv:tä ja muuta vastaavaa kotihommaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsillä tekeminen rentouttaa ja on mielestäni erittäin oivallista tekemistä pääsaikulla. Aikuisten värityskirjat on hyviä jos nyt muuten ei satu olemaan käsityöihminen.

Vierailija
64/68 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihminen voi tylsistyä ilman töitä? Voi lukea kirjoja, katsoa sarjoja ja leffoja, kuunnella podcasteja, kuunnella musiikkia, piirtää tai maalata, tehdä käsitöitä, opiskella kieliä tai jokin muu taito, suunnitella tulevia reissuja, käydä lyhyillä kävelyillä jos vointi sallii...

Se on kato kun on työn orja ja rakentanut identiteettinsä sen varaan. Ja siihen kuuluu tietenkin myös raportointi Facebookissa, miten saikulla on tylsääääää, ei sovi mulle tällainen laiskottelu, ym. oman sädekehän kiillottelu vuoden työntekijä -viitta liehuen.

Vierailija
65/68 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppään tietysti.

Vierailija
66/68 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syystä.  Jalka oli poikki ja vaikka ei kipsiä ollutkaan (tankoliitos)niin en diskoissa käynyt ensimmäiseen kolmeen kuukauteen.  Pilkillä kyllä kävin valmiista reijistä heti samalla viikolla, istuin etupenkin reunalla ja kuljettaja hoiti siirtymät.

Vierailija
67/68 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa viikonloppu!

Vierailija
68/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on täällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä