Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietätte aikanne sairauslomalla

Vierailija
06.03.2026 |

Olen aloittanut sairausloman, joka voi kestää useita viikkoja tai jopa pidempään. Olen aina ollut ahkera työntekijä, mutta tämä äkillinen pitkä loma on jättänyt minut hieman hämmentyneeksi. Äitiyslomallani olin uskomattoman tylsistynyt ja kaipasin kovasti takaisin töihin. Mutta nyt mielenterveysongelmien vuoksi en pysty työskentelemään. En todellakaan tiedä, mitä tehdä. Miten te kaikki vietätte aikanne sairauslomalla, kun ette pysty pitämään itseänne kiireisinä töissä?

Tarvitsen neuvoja ja odotan innolla kaikkien vastauksia.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin Dubaihin tai Arabi Emiraattiin jos ei olisi sotaa.

Vierailija
22/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vanha työkaveri oli niin maansa myynyt ja naama näkkärillä kun kuuli tästä. Hänen mielestään sairaslomalla pitää olla vain kotona sairastamassa. 

Hän tykkäisi nykyisestä asuinmaastani. Täällä saikun alkaessa paikalliselle Kelalle ilmoitetaan osoite jossa oleskelee ja siellä on sitten oltava aina, paitsi tiettynä aikana (yleensä pari tuntia iltapäivällä) saa käydä asioilla, apteekissa jne. "Kelan" edustaja voi koska tahansa soittaa ovikelloa ja tarkistaa oletko varmasti kotona kipeänä. Ja sillä saikun syyllä ei siis ole mitään väliä, ihan sama onko sulla influenssa, käsi poikki vai mielenterveysongelmia. Uskomattoman takapajuinen systeemi.

Ja missäs maassa tämä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kauneushoitolassa useita kertoja viikossa, kuuntelen musiikkia, nukun. Käyn työhaastattelusssa.

Työhaastattelussa sairauslomalla?

No jos se haastattelu osuu samalle päivälle kun olen sairauslomalla, niin kyllä. Olen jäämässä työttömäksi, joten on luonnollista hakea töitä.

Vierailija
24/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauttinut kesästä, ollut rannalla ja uinut meressä. Luettua on tullut ja salilla vietettyä aikaa ja pitänyt kunnostani huolta muutenkin sitte ulkoilemalla. Hyvää ruokaa ja juomaa. Sillä keho palautuu. Paljon lepoa myös. Hieman toki matkustellut myöskin.

Vierailija
25/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kiinnostavia sarjoja Netflixistä/Hbosta/Disneystä, soittelen ystävien kanssa puheluita tai näen heitä, luen kirjoja, lenkkeilen koiran kanssa, teen käsitöitä jne. 

Vierailija
26/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntaisen mielialahäiriöni vuoksi ahdistuneisuuteni lisääntyi sairauslomallani. Olin epävarma toipumisestani ja siitä, milloin voisin palata töihin. En kestänyt sitä tunnetta, etten tehnyt mitään; tunsin itseni arvottomaksi.

Vierailija
27/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei voinut hälventää tulevaisuuden huoliani. Psykoterapia ei toimi mulla kovin hyvin.

Vierailija
28/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyden ylläpitäminen ja samalla mahdollisen työttömyyden pelon välttäminen ei todellakaan ole helppo tehtävä.

Vierailija
29/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä tissuttelen

Vierailija
30/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla sairastetaan, tietysti. Ulos ei nokkaa pistetä, eikä ihmisten ilmoilla liikuta. Aina on joku joka näkee ja juoruaa.

Vierailija
31/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomalla sairastetaan, tietysti. Ulos ei nokkaa pistetä, eikä ihmisten ilmoilla liikuta. Aina on joku joka näkee ja juoruaa.

Riippuu sairaudesta. 
joissakin tapauksissa on jopa suotavaa käydä ulkona ihmisten seurassa

Vierailija
32/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan äkkilähdön jonnekin aurinkoon.

Samastuin. Entisessä työpaikassani vuosia sitten mursin ranteeni todella pahasti. Olin kaiken kaikkiaan 6viikkoa sairaslomalla. Lähdimme mieheni kanssa asuntoautollamme espanjaan ja olimme siellä 3viikkoa. Yksi vanha työkaveri oli niin maansa myynyt ja naama näkkärillä kun kuuli tästä. Hänen mielestään sairaslomalla pitää olla vain kotona sairastamassa. Olen hänen kanssaan samaa mieltä, jos kyseessä on flunssa/kuume/nuha/kuppa tai vastaava sairaus. 

Mä en nuhan takia oo etes pois, saati etten kävisi kaupassa! Pandemia ei oo enää päällä.

Vierailija
33/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan äkkilähdön jonnekin aurinkoon.

Samastuin. Entisessä työpaikassani vuosia sitten mursin ranteeni todella pahasti. Olin kaiken kaikkiaan 6viikkoa sairaslomalla. Lähdimme mieheni kanssa asuntoautollamme espanjaan ja olimme siellä 3viikkoa. Yksi vanha työkaveri oli niin maansa myynyt ja naama näkkärillä kun kuuli tästä. Hänen mielestään sairaslomalla pitää olla vain kotona sairastamassa. Olen hänen kanssaan samaa mieltä, jos kyseessä on flunssa/kuume/nuha/kuppa tai vastaava sairaus. 

Mä en nuhan takia oo etes pois, saati etten kävisi kaupassa! Pandemia ei oo enää päällä.

Tottakai kaupassa ihmisten on käytävä jos ei ole mahdollista tilata kotiin. 

Vierailija
34/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua puhua kenellekään sairaudestani. Haluan vain pysyä kotona enkä nähdä ketään. Valehtelin kaikille ja sanoin olevani vain tavallisella lomalla.

Vierailija
35/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihellen ja Netflixiä katsoen. Runkkaa munaa ja syön pizzaa. Vetelehdin. 

Vierailija
36/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymällä dialyysissä. Eli eipä se lomalta tunnu.

Vierailija
37/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti neuvoi minua olemaan jäämättä kotiin, mutta onneksi tyttäreni ei tarvitse jatkuvaa hoitoa. Siksi saatan muuttaa hoitolaitoksen järjestämään majoitukseen.

Vierailija
38/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pelata golfia useammin nyt, kun lumet ovat sulaneet, mikä on hyvä aika.

Vierailija
39/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen ateriaa odottelen. 

Vierailija
40/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypiskelemällä...menee aika mukavasti kuppiloissa..