Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kauhea menkkapäänsärky

Vierailija
29.05.2023 |

Lopetin ehkäisyrenkaan käytön viime viikolla ja nyt menkkojen aikaan ihan kamala päänsärky. Burana auttaa vain hetkeksi. Miten muut jaksaa tälläsen kanssa? Ja nyt kun hormonit lopetettu niin onko luvassa vielä enemmän särkyjä ja kolotuksia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvemmat lääkkeet

Vierailija
2/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan kärvisteltävä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hormonaalinen migreeni ja Relert on viime päivät taas pelastanut.

Vierailija
4/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kyseessä migreeni ja siihen huonosti Buranat auttaa. Lääkäriltä saa paremmat lääkkeet.

Vierailija
5/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiva kuulla, että apuakin voi löytyä. Miten saa tän hormonaalisen migreeni diagnoosin?

Vierailija
6/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiva kuulla, että apuakin voi löytyä. Miten saa tän hormonaalisen migreeni diagnoosin?

En kai mä aikoinaan ole sen kummenpaa tehnyt, kuin valittanut menkkojen aikaan olevasta päänsärystä, johon ei käsikauppalääkkeet auta.

Vierailija
7/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hommannut pahimpiin kipukohtauksiin tramalia kadulta.

Vierailija
8/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä ikävä niitä hormonaalisia migreeneitä. Onneksi oli vain ekapäivänä. Täsmälääkettä tarvitsin.

Vierailija
9/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu olevan edes ruokahalua kun niin särkee

Vierailija
10/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttaa vain uni. Ihan turha yrittää olla ihmisten ilmoilla kun oksettaa, pyörryttää, paleltaa, hikoiluttaa, senat sakaisin, näköhäröjä ja se saakelin pääkipu. Ja ripulikin voi olla.

Vierailija
11/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia että on niin huono olo. Ei oksennus ole tullut mutta tuntuu siltä

Vierailija
12/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ikävä vaiva joka kuukausi

Vierailija
13/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko normaalia että on niin huono olo. Ei oksennus ole tullut mutta tuntuu siltä

Ihan tavallinen migreenioire, ei huolta. Yleensä lääkärit osaavat epäillä migreeniä jo sillä noin alustavasti, että sanoo päätä särkevän menkkojen aikaan. Apua saa varmaan ihan terveyskeskuksestakin, jos sinne saa ajan. Gyne osannee auttaa vielä paremmin, jos on varaa maksaa.

Vierailija
14/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako jos nuollaan ja pannaan kunnolla monet orgasmit?

Vierailija
15/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttet miehen spermat sinne ja raskauden. Loppui lapsen jälkeen kaikenlaiset menkkavaivat. Ihme kyllä.

Vierailija
16/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko e pillerien hormoni vielä vaikuttaa?

Vierailija
17/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain voi olla migreeni kuukautisten aikaan. Sitten voi vaikuttaa lisänä stressi, unettomuus.... Listaa on

Vierailija
18/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet ja pimeään nukkuun toimii itselläni. Ihmisten ilmoilla ei pysty olemaan.

Vierailija
19/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle Relertin kirjoittanut lääkäri vinkkasi, että kannattaa ottaa sen kanssa vaikka pala rasvaista juustoa, teelusikallinen ruokaöljyä tai kolme pähkinää, koska vaikuttava aine vapautuu paremmin kun mukana tulee rasvaa. Lääkkeen käyttöikä olisi paljon lyhyempi jos siinä olisi mukana öljyä.

Vierailija
20/36 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä auttaa vain uni. Ihan turha yrittää olla ihmisten ilmoilla kun oksettaa, pyörryttää, paleltaa, hikoiluttaa, senat sakaisin, näköhäröjä ja se saakelin pääkipu. Ja ripulikin voi olla.

Tyypillisiä migreenioireita.

Jos ei ole muuta lääkettä niin apteekista kolme kofeiinitablettia, gramma parasetamolia ja 600 mg ibuprofeenia ja kaksi palaa sokeria. Kofeiinitabletit ja sokerin voi korvata myös sokeroidulla energiajuomalla.

Oma migreeniä sairastava lapseni ei saanut ottaa peruskouluun mukaan energiajuomaa edes lääkärin määräyksestä. Hän ei ollut tarpeeksi vanha käyttämään triptaaneja. Siten hänellä oli purkki kofeiinitabletteja, ibuprofeenia ja parasetamolia sekä Siripiriä, koska sokeriakaan ei saanut ottaa kouluun.

Siripirillä eli rypälesokeritableteilla hoidetaan koulussa niitä, jotka eivät syö koulussa ja ovat huonovointisia. Opettajilla ei ole muita keinoja jos oppilaalla ei ole omia hedelmiäkään mukana välipalaksi. Lapseni luokkakaveri oli Siripiri-oppilas. Ei suostunut syömään koulussa ja sai aina tunnin alussa Siripiriä, että jaksoi tunnin läpi. En tiedä, miten asia ratkaistiin yläkoulussa hänen kohdallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän