Nenäkannuhuuhtelu? Onks toi hyvä vai humpuukia?
Mitä toi auttaa? Mul on kroonista nenän toisen sieraimen tukkoisuuden tunnetta, vaikka ei mitään räkää valu. Kuivuneita räkäklimppejä tulee sillon tällön, tuntuu että on toinen sierain tukossa. Onko tää poskiontelotulehdus vai mikä??
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En viittis taas haksahtaa apteekkien myymiin turhiin asioihin. Pitää vielä erikoissuolakin ostaa sitä varten.Avaako se tukkoisuuden vai ei?
Nenäkannu on hyvä nenän tukkoisuuteen. Eikä tarvi mitään erikoissuoloja ostaa. Hyvin käy hieno jodioimaton ruokasuola. Suolan annostus on tarkka, eli tasapäinen mitallinen suolaa nenäkannuun ja lämmintä vettä. Nenäkannun mukana on käyttöohje. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkö se suolavesi poskionteloihin muhumaan? Miten varmistua että se tulee ULOS??
Huuhtelun jälkeen pää alaspäin ja painan toista sierainta ja puhallan ulos , sama toiselle , en tiedä onko oikein mutta näin teen.
Et sä voi puhaltaa poskionteloja tyhjäksi. Onks anatomia hakusessa.
On hyvä. Avaa tukkoisen nenän, huuhtelee epäpuhtaudet, ja suolavesi myös kosteuttaa nenän limakalvoja.
Käytetään hienoa merisuolaa, liukenee nopeasti haaleaan/lämpimään veteen. Suola on luontaisesti antibakteerinen.
Tätä itsekin pohdin ku sitä suositellaan mutta noinko on tarkoitettu nuo ontelot huudeltaviksi koska se vie mukanaan samalla kaikkea sitä minkä kuuluukin olla limakalvoilla.
Eli sitä vastustusta ja limaa ja suojaa ja hyviä bakteereita.
En jaksa uskoa että tuo olisi suotavaa jatkuvassa käytössä pitkän päälle. Ehkä hetkellisesti auttaa mutta ei kuulosta luonnolliselta tavalta "huuhtoa vedellä" limakalvoja.
Pysyn kyllä erossa tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkö se suolavesi poskionteloihin muhumaan? Miten varmistua että se tulee ULOS??
Huuhtelun jälkeen pää alaspäin ja painan toista sierainta ja puhallan ulos , sama toiselle , en tiedä onko oikein mutta näin teen.
Huuhtelun aikana suolavesi valuu nenäontelosta oikein tehtynä myös suuhun.
Eikä ole vaikea käyttää kun etsii oikean pään asennon missä se toimii parhaiten ja se on pienistä liikkeistä kiinni. Kaikki eivät siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole vaikea käyttää kun etsii oikean pään asennon missä se toimii parhaiten ja se on pienistä liikkeistä kiinni. Kaikki eivät siihen pysty.
Hyi. Miten epämiellyttävää.
On hyvä vehje ja ihan tavallista merisuolaa käytän. Parhaillaan olen flunssassa ja ihan pulassa kun mun nenäkannu teki remontin yhteydessä katoamistempun. En löydä mistään.
Mulla ei vaikuttanut kroonisesti tukkoiseen nenään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lääkäri sitä suositteli kun mullakin o n ikinuha mutta mä hain oikeaa ratkaisua ongelmiaan ja tätä ne tarjos. Joo ei kiitos. Kyllä siinä pitäs muutakin olla tehtävissä ja pettynyt olen.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä. Avaa tukkoisen nenän, huuhtelee epäpuhtaudet, ja suolavesi myös kosteuttaa nenän limakalvoja.
Käytetään hienoa merisuolaa, liukenee nopeasti haaleaan/lämpimään veteen. Suola on luontaisesti antibakteerinen.
Nimenomaan jodioimatonta merisuolaa!
Voiko ruiskulla suihkuttaa nenään suolavettä? Miten pään pitäisi olla jotta tulee toisesta sieraimesta ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lääkäri sitä suositteli kun mullakin o n ikinuha mutta mä hain oikeaa ratkaisua ongelmiaan ja tätä ne tarjos. Joo ei kiitos. Kyllä siinä pitäs muutakin olla tehtävissä ja pettynyt olen.
Sulla on sitten polyyppeja nenässä! Ei muuta kuin lääkäriin ja kunnon tutkimus ja kuvat poskionteloista. Polyypit poistetaan pienellä leikkaustoimenpiteellä!
Multa ei ikinä onnistunut nenäkannun käyttö. Pakko oli kuitenkin taas apteekkiin mennä, kun lääkäri kieltäytyi enää kirjoittamasta antibiootteja jatkuviin poskiontelotulehduksiin. Apteekkari neuvoikin ostamaan kannun sijaan pullon, josta suolavesi ruutaa paineella ylös. Sillä huuhtelu onnistui, vaikka kyllä sitä suolavettä ajautuu ajoittain myös silmä- ja korvakanaviin. Mutta poskiontelutulehdus talttui sillä ja limakalvot ovat nyt kosteat ja eheät. Teen ylläpitohuuhtelua myös.
Tuo pullo (eikä kannu) oli siis omalla kohdallani pelastus. Pullokin on apteekissa myytävä tuote ja tarkoitettu nenähuuhteluun. Ostin valmiit annospussit, mutta pitää kokeilla myös tuota jodioimatonta merisuolaa.
Sekin auttaa tukkoisuuteen, kun laittaa lämmintä vettä muovipulloon ja painelee muovipullolla sitten nenän vartta ja myös poskipäitä jos siellä tuntuu olevan jo tulehdusta. Joskus poskiontelotulehdus leviää myös otsalohkoon ja silloin kannattanee kääntyä terveydenhoidon puoleen. Minulla ei ole ollut vuosikausiin yhtään flunssaa, mutta joskus aikanaan niitä oli useita peräjälkeen ja myös poskiontelotulehduksia ja silloin huuhtelin nenäonteloita sillä sarvella ja suolavedellä ja kyllä se sai nenän auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenäontelo ja poskiontelo on ihan eri asiat.
Miks tunkisin suolavettä poskipnteloihin?
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekin pohdin ku sitä suositellaan mutta noinko on tarkoitettu nuo ontelot huudeltaviksi koska se vie mukanaan samalla kaikkea sitä minkä kuuluukin olla limakalvoilla.
En jaksa uskoa että tuo olisi suotavaa jatkuvassa käytössä pitkän päälle. Ehkä hetkellisesti auttaa mutta ei kuulosta luonnolliselta tavalta "huuhtoa vedellä" limakalvoja.
Sitä voi käyttää kuuriluontoisesti, ei tarvitse käyttää joka päivä.
Kuivanenäisellä, kuten olen itse, auttaa luontaisesti, kosteuttaa, käynnistää omaa terveen liman tuotantoa. Pitkäaikaista nenäsumutteiden käyttöä ei suositella, nenäkannuun ei sen sijaan ole käyttörajoituksia.
Voit ajatella asiaa sitä kautta, että luonnossa merivettä menisi nenääsi kuitenkin, on ihan luonnollista ja terveellistä, ei huuhtele ns.tervettä suojaa ulos.
miten ihmeessä te tunnistatte millon on poskiontelontulehdus, eikä pelkkä nuha? Kertokaas, oon aina ihmetelly, en ole koskaan menny läkäriin "poskiontelotulehduksen" takia. Eli mikä teilä saa epäilemään tätä? Pelkkä räkävuotoko, kuume, kipuko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi käyttää kuuriluontoisesti, ei tarvitse käyttää joka päivä.
Kuivanenäisellä, kuten olen itse, auttaa luontaisesti, kosteuttaa, käynnistää omaa terveen liman tuotantoa. Pitkäaikaista nenäsumutteiden käyttöä ei suositella, nenäkannuun ei sen sijaan ole käyttörajoituksia.
Voit ajatella asiaa sitä kautta, että luonnossa merivettä menisi nenääsi kuitenkin, on ihan luonnollista ja terveellistä, ei huuhtele ns.tervettä suojaa ulos.
edelleenkin, nenä ja poskiontelo on eri asia. Ei kai uidessa poskiontelot täyty
Ei vaikuta mitään.
Kokemusasiantuntija