Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS seurasi nuorten miesten baarikierrosta: "Ottaa pannuun kun naisten mielestä miehen pitää olla pitkä ja hyvännäköinen"

Vierailija
06.03.2026 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011532638.html

"Lähdimme nuorten miesten mukaan Helsingin yöhön. Aamuun asti bailatessa selvisi, että naiset ovat ihania mutta aika vaativia ja rakkauden löytäminen vaikeaa"

Eiköhän miehilläkin ole kriteerit eikä heti ensimmäisenä lähesty kaljuja 250kg syöpäpotilaita.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää olla itsestään huolta pitävä ja siisti sekä tyylikäs ilman ulkoisia statussymboleja (klassiset erittäin laadukkaat vaatteet ilman logoja jne.) Tärkeää on symmetriset kasvonpiirteet mielellään eurooppalaisella perimällä (ei Suomen itäpuolen mallia) ja pitkät raajat (ei persjalka) ja kaikkiaan sopusuhtaisuus, koska nämä vaikuttavat mahdollisen tulevan lapsen ulkonäköön. Mikään huipputreenattu ei tarvitse olla, mutta liikunnallinen kyllä.

Miehen pitää olla erittäin hyvin toimeentuleva ja olla hankkinut tulevaisuuden menestyksen takaaman ammatin. Monesti nämä ovat jotakin tyyliin DI, lääkäri, juristi, johtamisalat yleisemmin. Tärkeää on hyvä matemaattis-luonnontieteellinen kyvykkyys (periytyminen) eli ihan alussa voi varmistaa, että on lukenut pitkän matematiikan lukiossa ja kirjoittanut vähintään eximian hyvästä lukiosta. Miehellä on riittävästi perittyä omaisuutta, jota osaa hoitaa. Hyvällä paikalla oleva asunto, kakkoskoti jne. ovat perusasioita ennen naimisiinmenoa.

Miehen pitää olla käytökseltään mies eikä mikään vetelä juorukello. Hän kantaa vastuunsa ja on suoraselkäinen. Tässä kohdin perinteinen suomalaisuus on hyväksi. Huumorintaju ja tilannetaju ovat perusasioita. Pitää olla ns. hyvä tyyppi, jonka kanssa viihtyy arjessa.

Kuvasin tässä oman mieheni piirteet ja monilla ystävilläni on tämänkaltaiset miehet. Suomi eriytyy. Kaikki eivät halua eivätkä saa tällaisia puolisoja. Jokaisella on omat tavoitteensa ja toiveensa. Naisenkin täytyy olla tasokas (fiksu, sievä, hyvin toimeentuleva), jotta saavuttaa tämän.

Vierailija
82/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin niin sitten tässä ei ole muutosta tapahtunut viimeiseen 30 vuoteen. Siis miesten kuvitelmissa ja asenteessa jossa vain ne baarin kauneimmat ja hoteimmat naiset on naisia joilla luonnollisesti on myös halutuimman naisen vaatimukset miehelle. Siinä ei tavismiehellä ole pahemmin jakoa.

Ne ei-niin-hotit ja muutenkin vähemmän viehättävät vaikkakin tavikset on sitten näkymättömiä eikä oikeastaan naisiakaan. Ei sellaisella saa olla mitään vaatimusta miehen käytökselle vaan tietenkin sellaisen pitäisi olla oitis onnesta selällään, kun pilkun aikaan tällainen hottista kuolannut ja yrittänyt tavismies päättää lopulta tyytyä ihan keneen vaan jolla on reikä.

Ja kun tavisnainen ei matkaan lähde niin alkaa marmatus kuinka naisille kelpaa vain pitkä ja komea mies..

Täsmälleen näin. Näille "nainen" lokeroon pääsee vain se kaunein nuori 10%. Siksi ns prismapariskuntien naisia ei lasketa, koska nehän on yäk. Sitten kun se kaunein 10% kas kummaa haluaa itsekin top10% kumppanin, on se väärin koska nämä miehethän ei tietenkään itse siellä ole. Joten naiset (=ne kauneimmat) on ihan kakkoja ja muut xx-sukupuoliset eivät ole naisia joten heidän tavismiehillään ei ole väliä. 

Itse en pääse top10%iin mutta olen kyllä vähintään keskimääräisen nätti, ja silti mulla ei ikinä ole ollut miehistä tarjontaa. Itse on pitänyt vongata ja väsyttää (niitä ihan tavismiehiä huom) , ja siitähän toki aina seurasi vain se että mies tyytyi kun helpolla sai, mutta suhde oli ihan kökköä minulle kun eihän niitä oikeasti kiinnostanut eivätkä rakastaneet. Siksi en enää vonkaa enkä tyrkytä seuraani, eikä kukaan mies itseään tuo tykö minulle vieläkään, joten ikisinkkuna lien loppuikäni. 

Ja tinderin karkkikaupalle voin vain nauraa, ei niillä bottien matceillä tee mitään, 90% miesten profiili on tyhjä, ja itsestään jotain kertovat eivät osaa/halua jutella jos sellaisen kanssa saisikin kerran kuussa matchin. Yhtä paljon sieltä saa suuhunsa sokeria kuin selaamalla karkkitukun kuvastoa jossa oikeasti suurin osa karkeista ei ole edes tilattavissa, ja lopuissa on allergeeneja tai väärät kuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis kun itse olin nuori nainen, 50-kiloinem ja 5 kertaa viikossa treenaava, niin ei todellakaan ollut miehiä kimpussa koska naamaltani olen keskiverto, en mikään kaunotar. Ulkonäön puutteista sai kyllä miesten taholta kuulla useaankin otteeseen. Miesten mielestä joku Sara Sieppi on se naapurintyttö, jonka ne haluaisivat. 

Vierailija
84/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä nyt mennyt vaikeaksi. Minun nuoruudessa taktiikka oli pienen jutustelun jälkeen kysyä suoraan, saako pill*a? Monesti nainen häipyi tai tuli avokämmenestä, mutta sai sitä pillu*kin ihan tarpeeksi!

M60

Vierailija
85/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan naapurintyttönaisen enkä mitään Av-vosua!

t. kilttis

Vierailija
86/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisille kelpaa edes pitkä mies. En ymmärrä

Vierailija
87/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläin kuin eläin, niin evoluutiohan toimii niin, että naaraat valitsevat sen vahvimman ja komeimman alfan, että niiden poikaset saavat parhaimmat mahdolliset geenit ja vievät lajinsa kehitystä eteenpäin. Ne naaraat on monesti ihan mitättömiä harmaavarpusia, mutta sillähän ei tässä yhtälössä ole mitään väliä, koska savannin vahvin leijona ei vakoa valitse, vaan levittää geenejään autuaasti kaikille laumansa naisille. Eikä se homma siihen lopu. Sitä akkalaumaa pitää myös puolustaa henkensä uhalla. Ihan hirvee homma! Onpa ihmisillä vaikeeta, yhyy.

Jotkut tollot eivät tajua että ihminenkin on eläin eli kädellinen nisäkäs, ja vaativat luonnonvastaisia asioita tapahtuvaksi (kuten että naisten pitäisi tykätä sairaalloisilla geeneillä varustetuista örvellysjuopoista).

Vierailija
88/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen nainen, mutta en lukenut tuota juttua ollenkaan niin negatiivisesti kuin monet täällä. 

Ensinnäkin, nuo vaikutti ihan tavallisilta nuorilta miehiltä, ei miltään ongelmatapauksilta jotka ei todennäköisesti käy töissä tai ovat epäsiistejä. 

Toiseksi, vaikka he mainitsivat erikseen kysyttäessä naisten "vaatimukset", niin eivät he siellä olleet ensisijaisesti naisia etsimässä, saati ulisemassa kun ei eivät kelpaa, vaan pitämässä kaveriporukan kanssa hauskaa. Yksi ikävöi eksäänsä suruissaan, mutta muuten jutut eivät keskittyneet naisiin ollenkaan. 

Mulle tuli tunne, että eivät he ole nyt vakavasti mitään parisuhteita edes etsimässä, vaan tällä hetkellä tuollainen seikkailu yössä ja kaveriseura on se mikä nappaa. Missä ei ole mitään vikaa. Itsekin nuorena opiskeluvuodet harrastin paljonkin yöelämää - ja löysin sieltä miehenikin, vaikken edes etsinyt. Yksi kännipanoksi tarkoitettu vaan jäi siihen, ja on rinnalla vielä lähes 30 vuota myöhemminkin.

Vierailija
89/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos olen milleniaali. Ei omankaan sukupolven kaikki miehet ole välttyneet internetin pimeiltä puolilta, mutta z-sukupolven miehet tuntuvat olevan suurelta osin luovuttanutta, naisvihaista, mustavalkoista, manospheren ryvettämää ja konservatiivista. Tsemppiä z-heteronaisille.

Jutun tarkoitus? 

Vierailija
90/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa joo että lyhyt ja ruma ei saa ketä tahansa eikä keneltä tahansa, mutta täytyy sanoa että ei ole tarvinnut ilmankaan olla, ei myöskään tyytyä ihmiseen joka ei itseäni viehättäisi. 

Kun olin nuori niin oli kauhistus että tyttö olisi ollut pitempi, sitten joskus aikuisena seurustelin itseäni pitemmän naisen kanssa ja ajattelin että tämähän on oikeastaan aika leuhkaa. 

Vierailija
91/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aloitus pitää paikkansa. Olen huomannut monta kertaa, kuinka tällainen ope M52 190 cm, sporttinen ja hyvin toimeen tuleva vie nuorilta naisilta jalat alta.

Vierailija
92/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No odottavat viitisen vuotta, niin kolmikymppisillä naisilla alkaa biologinen kello tikittää.

Höpö höpö. Vanhetessaan nainen nostaa vaatimustasoaan, ei suinkaan laske. 

Vierailija
93/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT YKSI JUTTU: miksi sillä miehellä pitää olla nuo ominaisuudet kun kuitenkaan lapsia ei tehdä eikä haluta?! Avaako joku tätä vähän. Siis miksi koiraalla pitää olla tietyt ulkonäköGEENIT jollei niitä siirretä minnekään? 

Vierailija
94/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset laskekaa sitå rimaa että tavis mies kelpaa

Vierailija
95/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu osumia tinderissä ei missään. En tajua

Vierailija
96/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NYT YKSI JUTTU: miksi sillä miehellä pitää olla nuo ominaisuudet kun kuitenkaan lapsia ei tehdä eikä haluta?! Avaako joku tätä vähän. Siis miksi koiraalla pitää olla tietyt ulkonäköGEENIT jollei niitä siirretä minnekään? 

Koska kivikautiset aivomme eivät halua panna miestä joka on ruma, vaikka ehkäisy olisikin käytössä.

Vierailija
97/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole ruma ja 195 cm pitkä!!!

Vierailija
98/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No odottavat viitisen vuotta, niin kolmikymppisillä naisilla alkaa biologinen kello tikittää.

Höpö höpö. Vanhetessaan nainen nostaa vaatimustasoaan, ei suinkaan laske. 

Näin kävi minulle. Nuorempana katsoin kiltteyttäni typeriä, loisivia, ilkeitä ja päihdeongelmaisia ukkoja, koska minut oli aivopesty siihen, että parisuhteen eteen pitää tehdä töitä ja kyllä sen pitää kestää alamäet, ja mies vielä muuttuu jos autan häntä. Iän ja kokemuksen myötä on tullut järkeä päähän, enkä enää lähtisi tuollaista humpuukia toteuttamaan.

Vierailija
99/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset laskekaa sitå rimaa että tavis mies kelpaa

Kokeile olla sellainen ihminen, jonka seurassa on hyvä olla.

Vierailija
100/156 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai  se pullea 40 v nainen haluaa komean pitkän miehen. Pitää olla top 10 mies eikä mikään tavallinen tallaaja. Niin se vaan menee. Olen sanonut että suomessa naiset ovat maailman nirsoimpia. Jokainen voi mennä baariin yrittämään iskeä naista, minä yritin vuosia eikä onnistunut. Vaikka on hyvä työ ja pärjää niin naisille miehen ulkonäkö on tärkeintä eikä tavis naisille kelpaa tavis mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi