Kuinka paljon enemmän miehet oikeastaan syö? Kaipailisin kokemuksia oikeasta elämästä
Yhteenmuutto edessä miehen kanssa samaan talouteen ja jääkaapille, niin mietin miten jakaa ruokakustannukset järkevästi. Syöttekö samoja ruokia vai teettekö kummallekin omat ja miten käyttekö ulkona syömässä? Vinkkejä kaivataan.
Kommentit (15)
Luuletko että kaikki miehet on samalaisia? Toiset on suuriruokaisempia luonnollisesti. Meillä on yhteiset talousrahat, ja niillä maksetaan yhteiset menot.
Jos saman pituisia ja painoisia niin mies kuluttaa hiukan enemmän.
Olethan ilmoittanut aikeesi miehelle?
En muuttaisi mistään hinnasta samaan osoitteeseen, jonkun kanssa joka aikoo laskea ruokakulut molemmille erikseen.
Kyllä hän taitaa vähän enemmän syödä, mutta tuo myös rahaa enemmän huusholliin. On hoikka , enkä ole hänen ruokiaan ruvennut mittailemaan. Eikä hän minun.
Jos olette tarkkoja omista rahoistanne, kannattaa sitten huomioida ruoan menekki. Jos olet 160 cm ja 50 kg ja mies 2 m ja 95 kg, niin oletettavasti syötte eri määriä. Muutoin, niin en oikein osaa antaa mitään erityistä vinkkiä. Minulla ja miehelläni alusta asti ollut yhteiset rahat, se maksaa, jolla sattuu olemaan rahaa enempi. Eli on pätenyt juurikin myös ruokakuluihin. Ulkona käydessämme päti sama metodi.
Etkö ole syönyt miehen kanssa vielä ja meinaat yhteen muuttaa? Kai tuo tulisi selville kun aikaa viettää yhdessä. Ex söi suunnilleen yhtä paljon kuin minä ja 2 päiväkoti ikäistä lasta yhteensä. Että onhan se yleensä väärin jos puoliksi ruuat maksetaan, kun toinen syö selvästi enemmän ja usein tienaakin enemmän. Minulle jää nykyään enemmän rahaa kun olen yksin. Ja ei, mies ei edes elareita itse maksa.
Tehän jaatte kulut miten itte haluatte. Testaatte eka miten lystäätte,vaikka yhteiset,tai osa omia. Jos kumpikin tyytyväisiä, asia ok. Jos edes toisella on paha mieli,mietitte uudestaan, elättekö kuin kämppikset ja täysin eri ruuat ja eri aikataulut kun teette omat ruuat. Tosin, ei se estä et toinen syö sitten kotona vaan makaroonia ja ketsuppia kun toinen syö ravintolassa. Meillä on kaikki yhteistä,ellei erikseen mainita et joku on varattu vaikka töihin evääksi.
Jotkut syö triplasti sen mitä minä syön. Toiset syö vähemmän kuin minä.
Joskus syödään samaa tai osittain samaa. Toisinaan kummallakin on omat sapuskansa.
Käymme kaupassa kerran viikossa ja maksamme vuoroviikoin ruokaostokset ei tarvitse miettiä kumpi syö enempi,näin on toimittu noin 40v.
Mies syö huomattavasti enemmän ruokaa ja varsinkin huomattavasti enemmän herkkuja (koko purkki jäätelö on ihan suupala jne), ja kun siihen päälle tuo lipittää limuja ja energiajuomia, niin ei todellakaan mene tasan ruokaostokset, mutta tämä on ratkaistu niin, että laitan joka kuukausi tietyn summan taloustilille, joka on tarkoitettu laskujen maksamiseen ja kaupassa käymiseen, ja kun mies on se, joka kaupassa käy, niin omasta pussistaanhan se erotuksen maksaa, jos ei yhteinen raha riitä.
Iso osa syö huvikseen yli tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos saman pituisia ja painoisia niin mies kuluttaa hiukan enemmän.
Hiukan enemmän? Itsellä mies joka on 178 /80 kg niin syö 2x enemmän kuin minä joka olen 170/70. Syö kaiken mikä löytyy jääkaapista ja enemmän
Meillä on pääasiassa yhteiset ruuat ja kulut jaetaan, mutta enemmän kuluttavana hankin itse mitä tarvisen lisää. Yleensä rahkaa, kananmunaa, hedelmiä, leipää ja päälliset, joita sitten syön lisänä aterioilla ja välipaloina. Niihin menee 30e kuussa.
190cm, 90kg
~Voin syödä lounaaksi 500g-1kg
~Voin syödä päivälliseksi toiset ~500g-1kg