Kuinka paljon enemmän miehet oikeastaan syö? Kaipailisin kokemuksia oikeasta elämästä
Yhteenmuutto edessä miehen kanssa samaan talouteen ja jääkaapille, niin mietin miten jakaa ruokakustannukset järkevästi. Syöttekö samoja ruokia vai teettekö kummallekin omat ja miten käyttekö ulkona syömässä? Vinkkejä kaivataan.
Kommentit (78)
Nuorena 3x enemmän. 40+ ei isoa eroa.
Esimerkki:
Teet itsellesi ja yhdelle alle 10v lapselle makaronilaatikon, johon tulee pussillinen (5dl) makaronia, 400g jauhelihaa, 1 sipuli, munamaito ja juustoraaste päälle. Syötte siitä 2x päivällisen ja sitten jää vielä yksi annos lounasevääksi.
Mutta jos mies tulee mukaan niin saatte yhden päivällisen ja yhden lounasevään. Ja mies valittaa että olisi pitänyt laittaa vähintään se 600g jauhelihaa. Mieluusti 800g.
Meillä mies syö lämmintä ruokaa suunnilleen saman verran kuin minä, mutta leipää, leikkeleitä ja mehuja hän kuluttaa paljon enemmän. Toisaalta hän myös ostaa ruokia useammin kuin minä.
Riippuu varmaan aika paljon miehestä, oma kulutus on noin 3300 kcal päivässä, jolla paino siis pysyy samana.
Vierailija kirjoitti:
Olethan ilmoittanut aikeesi miehelle?
En muuttaisi mistään hinnasta samaan osoitteeseen, jonkun kanssa joka aikoo laskea ruokakulut molemmille erikseen.
Yleensä näin sanoo ne, jotka kuluttaa huoletta toisen rahoja ja omat on aina loppu.
Sit kun tulis oma vuoro kustantaa, niin marmatus ja kitsailu alkaa.
Ei se todellisuudessa riipu niinkään sukupuolesta kuin mm. liikunnan määrästä. Joku postimerkkejä ja lautapelejä harrastava kynäniska ei syö sen enempää kuin sinäkään, sen sijaan salilla asuva raksamies syö kuin hevonen.
Ei se määrä vaan se laatu. Ei ne miehet ja kasvavat teinit syö juurikaan enemmän, kun näille ei syötä hiilarihöttöä.
Sinä mietit? Jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa sinulle kotitaloudellisen vallan määritellä miten teillä syödään ja jaetaan ne kulut?
Naiset ottaa niitä kaksimetrisiä jykeväleukaisia lentäjämiehiä ja sitten luulevat että mies syö kuin varpunen xD
Meillä on ns vuoroviikot. Minä käyn kaupassa ja teen ruuat parisilla viikoilla ja mies parittomilla.
Miehenä voisin sanoa että syön varmasti vähemmän kuin vaimo. Syykin on siinä että minä olen BMI 23 ja vaimo BMI yli 40. Syön 1200-1500 kcal päivässä, iso osa ruoasta on kasviksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi mistään hinnasta samaan osoitteeseen, jonkun kanssa joka aikoo laskea ruokakulut molemmille erikseen.
Yleensä näin sanoo ne, jotka kuluttaa huoletta toisen rahoja ja omat on aina loppu.
Sit kun tulis oma vuoro kustantaa, niin marmatus ja kitsailu alkaa.
Päinvastoin. Oma kokemus että noin sanoo ihminen joka ei jaksa pihejä ihmisiä ja joka uskaltaa sitoutua.
En minäkään olisii sekuntiakaan laskeskella jotain syötyjä porkkanoita. Kun yhteen mennään niin sitten ollaan yhtä. Elämä kyllä tasaa laskuja kun vuosikymmeniä yhdessä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se todellisuudessa riipu niinkään sukupuolesta kuin mm. liikunnan määrästä. Joku postimerkkejä ja lautapelejä harrastava kynäniska ei syö sen enempää kuin sinäkään, sen sijaan salilla asuva raksamies syö kuin hevonen.
Sinulla on kertomus siitä, että salilla asuva raksamies syö kuin hevonen?
Olet muuttamassa yhteen, mutta et tiedä paljonko kumppanisi syö, yms ? Pitäisiköhän teidän seurustella pidempään erillisissä osoiteissa?
Vierailija kirjoitti:
Sama, tuo menee typeryyksiin jos tuollaisia pitää miettiä...no, ittehän tekee elämästään vaikeeta....
Vierailija kirjoitti:
Naiset ottaa niitä kaksimetrisiä jykeväleukaisia lentäjämiehiä ja sitten luulevat että mies syö kuin varpunen xD
Tunnetko yhtään naista?
Annoskoot on meillä niin, että miehellä on noin puolet enemmän ruokaa lautasella kuin minulla. Eli jos minä syön 400g niin mies syö 600g.
Jätä se sika!