Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)

Vierailija
05.03.2026 |

Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.

Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.

Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.

60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.

Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.

Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.

Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.

Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.

Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 v oli oma veikkaus.

Vierailija
42/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaukseni oli 45-50 välillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelin 35-37 v. eli ihan nappiin. Samoin siinä toisessa jutussa missä jotakuta arvellaan hirmuisesti nuoremmaksi, reilu parikymppiseksi vaikka hän on 35 v.. Siinäkin arvelin 35-37 v. Kyllä rehellisesti on vaikea löytää ihmistä joka näyttää yli 5 v. nuoremmalta tai vanhemmsla kuin mitä oikeasti on.

Kyllä tuo Piia näyttää mun silmään 15 vuotta vanhemmalta. Mua taas luullaan aina 15 vuotta nuoremmaksi eikä kukaan ikäiseni ole vuosikausiin todennut mulle esim. "ollaan varmaan aika samaa ikäluokkaa".

Huom! En pidä itse itseäni erityisen nuoren näköisenä vaan tämä on muiden arvio ihan kaikissa ikäryhmissä.

Vierailija
44/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oho. Olen itse 51 v ja olen mielestäni aika samalla lailla ikääntyneen näköinen kuin hän. Eli vähän roikkumista leukalinjasta, vähän sibeliusryppyä yms, kroppa tätimäinen pökkelö. Olin kyllä yllättynyt todellisesta iästä. 

Voi olla, että hänelle ei vaan kerta kaikkiaan tuo ylipaino sovi, voi olla todella siro luusto niin kropassa kuin kasvoissa, jolloin liikapaino ei asetu nätisti vaan roikkuu leukaperissä ja poskilla ja menee keskivartaloon.

Itse olen just tuollainen jolle ei tosiaan tule kurveja eikä muhkeutta lantioon saati rintoihin vaan kaikki extra menee mahaan, käsivarsiin ja leukaan sekä kaulalle. 

Vierailija
45/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, laajeneeko tuo Iranin sota minne asti?

Uskaltaako Iran iskeä Israelin ydinlaitoksiin?

Vierailija
46/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes eläkeikäinen, oma arvaus 62 vuotta.

Vierailija
47/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelin 35-37 v. eli ihan nappiin. Samoin siinä toisessa jutussa missä jotakuta arvellaan hirmuisesti nuoremmaksi, reilu parikymppiseksi vaikka hän on 35 v.. Siinäkin arvelin 35-37 v. Kyllä rehellisesti on vaikea löytää ihmistä joka näyttää yli 5 v. nuoremmalta tai vanhemmsla kuin mitä oikeasti on.

Vastaaja 40, kyllä niitä on. Harrastusporukassani oli yksi mies jonka arvelin olevan itseäni noin 10v vanhempi. Olin tuolloin itse 27v. Tällä oli ollut vuosia pystyssä omat firmat ja iso maalla sijaitseva asunto, mitkä tukivat mielikuvaani siitä että hän oli minua selkeästi vanhempi. Meinasin tippua tuolilta kun selvisi että tämä oli minua vuoden nuorempi. En pysty vieläkään näkemään tätä ihmistä itseäni nuorempana.

Vierailija
48/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuvan perusteella veikannut 53v

Vierailija
49/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia on sitä vaimomatskua. 

Vierailija
50/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin veikannut 45. Toi pottunokka varsinkin vanhentaa, lisäksi tietysti tanttamainen tyyli. Sitä selitystä en usko että huokuu vaan käytöksellään niin kovasti kypsyyttä ja aikuisuutta. Eihän sitä valokuvasta näe. 

Vierailija
51/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 60-kymppinen hopiakettu ja tsibulat pitää kaksvitosena, kun oon kokovalkoisissa hyvät muuvit.

Vierailija
52/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen iän arvioimisessa paras keino on silmien alueen iho, se paljastaa armotta todellisen iän.

Väärin. Itselläni on runsaasta ulkoilmaelämästä johtuen kuluneemman näköiset silmänympärykset kuin monella ikäiselläni. Vietän asiallista elämää muuten, mutta olen paljon ulkona. 

Vierailija
53/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, laajeneeko tuo Iranin sota minne asti?

Uskaltaako Iran iskeä Israelin ydinlaitoksiin?

Samat huolet minulla.

Pitää tarkistaa pikimmiten tuo kotivara ja suoja, mihin sitä pakenee.

Erilaiset kasvonaamiot on tärkeä myös ottaa mukaan, ettei ole kuin petolinnun p*rse, kun sitten aikanaan tulee sieltä ulkomaailmaan.

Vierailija
54/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vanhentaa (toki myös alipaino vanhentaa myöskin), meikkaamattomuus vanhentaa, tummat hiukset vanhentaa, kirjavat mekot vanhentaa, silmälasit vanhentaa, asenne vanhentaa. Veikkaisin viisi-kuusikymppiseksi (ei pahalla).

Vierailija
55/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin veikannut 45-vuotiaaksi johtuen ihosta ja leukalinjasta.

Minusta hänellä on ihan normaalin 35-40-vuotiaan (meikitön) iho ja kasvot muutenkin (hiusväriä ja kampausta myöten), mutta vartaloltaan, pukeutumiseltaan ja olemukseltaan on 10 vuotta iäkkäämpi.

Ei 35-vuotiailla ole tuon näköistä ihoa. Ja miksi ajattelet, että meikki saisi ihon näyttämään nuoremmalta kuin useimmilla ikääntyneillä se vaan korostaa juonteita ja pintakuivuutta?

Mitä ihmettä? Toisilla meistä on tuollainen iho josta puuttuu kaikki heleys sekä raikkaus ja tasaisesta ihonväristä saa vain haaveilla. Eikä sitä ihanaa virheetöntä ja hehkuvaa ihoa ollut edes nuorena vaikka varsinaisesti mitään akneongelmaakaan ei ollut. Siinä olet oikeassa ettei sitä paksulla pakkeloinnillakaan saa vaikka tietenkin nuorena sitäkin yritti. 

Eikä tuo iho tietenkään ole vain kasvoissa vaan ihan koko vartalossa eli ei tule kesälläkään mitään nättiä oliivi-ihoa päivetyksen myötä vaan enemmänkin vaan punoitusta vaikka iho ei erityisen herkkä auringolle olekaan. Sitä ei pala mutta ei myöskään päivety kauniisti vaan menee sellaiseksi laikkuisaksi.

Ikävintä ehkä kuitenkin on se, että sitä näyttää päihdeongelmaiselta röökimuijalta vaikka on absolutisti ja savuton.

Vierailija
56/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hän halutessaan voisi näyttää lähempänä ikäiseltään, kun muuttaisi hieman tyyliään! Nyt vielä pakkasella kuvattu ulkona kuvat, niin iho näyttää ahavoituneelta.

Vierailija
57/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo Piia näyttää mun silmään 15 vuotta vanhemmalta. Mua taas luullaan aina 15 vuotta nuoremmaksi eikä kukaan ikäiseni ole vuosikausiin todennut mulle esim. "ollaan varmaan aika samaa ikäluokkaa".

Huom! En pidä itse itseäni erityisen nuoren näköisenä vaan tämä on muiden arvio ihan kaikissa ikäryhmissä.

Onko sulla lapsia ja mikä elämäntilanne? Olen huomannut että ihmiset arvioi ikää todellisuudessa hyvin yksioikoisesti ulkonäköön liittymättömien asioiden kautta. Valmistuin yliopistosta vasta kolmekymppisenä ja olin lapseton sinkku. Tämän seurauksena mm. uudet työkaverit olettivat mun ilman muuta olevan n. 25-27, vaikka olin paikassa aloittaessani 34. En ole mitenkään erityisen nuoren näköinen. 

Vierailija
58/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sillä aika syviä ryppyjä kolmevitoseksi. Aurinkovoide ei olisi pahitteeksi. 

Aika vanhalta näyttää 35-vuotiaaksi. Olen 45v. ja näytän paljon Piiaa nuoremmalta. Ihon kunto ja leukalinja paljastavat naisen iän, liika laihuus ja reilu ylipaino vanhentavat. Muutama ylimääräinen kilo voi nuorentaa, muttei kymmenien kilojen ylipaino. Anorektikko voi näyttää vanhalta jo parikymppisenä.

Vierailija
59/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viisikymppiseltä näyttää kasvojen ihon perusteella.

Vierailija
60/124 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää jutut ei voi koskaan onnistua. Itsekehu haisee, sanottiin ennen.

Ihminen tekee vaan itsensä naurettavaksi.

Suurin osa porukasta kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta.

Taas kerran, niiiin turha juttu!

Mutta sinäkin luit? Miksi? Ja vieläpä jaksoit tulla kommentoimaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä