Siis miten koiria ostoskärryissä
On jatkuvasti kaupoissa nykyään? Hassua. Tuossa 10 vuotta aikaisemmin ei saanut viesä edes sylissä.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, oksettavaa. Omituista että hygieniasäädökset ovat menneet huonommiksi. En halua käyttää kärryä johon koira on hinkannut berberiään. Vaikka kaikki ruoka onkin paketeissa ja hedelmissä kuoret päällä. Koirat on sairaan oksettavia otuksia.
Yhdelle tiedoksi, koira kärryt on merkitty niitä ei ole pakko ottaa. Koirat istuvat niissä kärryissä ja takuulla vähemmän leviää karvoja tai allergeeneja kuin sen omistajan vaatteista. Jotkut tyhmimmät kuvitteli jo viime kesänä että punkit hyppää koirasta ihmiseen. Ketä häiritsee voi mennä toiseen kauppaan.
"Yhdelle tiedoksi, koira kärryt on merkitty niitä ei ole pakko ottaa. Koirat istuvat niissä kärryissä ja takuulla vähemmän leviää karvoja tai allergeeneja kuin sen omistajan vaatteista. Jotkut tyhmimmät kuvitteli jo viime kesänä että punkit hyppää koirasta ihmiseen. Ketä häiritsee voi mennä toiseen kauppaan. "
Eläinpölyä irtoaa monikymmenkertaisesti itse eläimestä. Vaatteiden mukana kulkeutuu hyvin pieni määrä eikä se juuri edes irtoa vaatteista ympäröivään ilmaan, ainakaan oman kokemukseni mukaan.
Mun oma kokemus on myös tuo. Mulla ollut työkavereita joilla elämiä ja vaatteet ihan karvassa. Ei ollut koskaan oireita. Sen sijaan jos menen esim. kissa kotiin niin aika pian alkaa ekat oiret. Menä vuotaa, simät kutisee ja jos liikaa altistusta, alkaa vaikuttamaan hengitykseen. Koiran nuolasu saa kutisevat paukamat iholle. Vaikka se koira olisi kärryssä niin sitä nostellaan sinne. Saattavat myös ravistella turkkiaan.
Miettikää, kun ennen vanhaan jätettiin vauvatkin ulos vaunuissaan kaupan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa koira kärryssä, kunhan kaupan käytävät ovat niin tilavat, ettei koira ylety nuoleskelemaan eikä kuolaamaan minkään elintarvikkeen päälle. Meillä näistä isommista kaupoista vain Prismassa on leveät käytävät. Citymarket on tosi ahdas.
Mut mäitä kärryjä on vaan just pienemissä kaupoissa ja ilmeisesti K- kaupoissa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa koira kärryssä, kunhan kaupan käytävät ovat niin tilavat, ettei koira ylety nuoleskelemaan eikä kuolaamaan minkään elintarvikkeen päälle. Meillä näistä isommista kaupoista vain Prismassa on leveät käytävät. Citymarket on tosi ahdas.
Koirakärryissä kai aika usein on pieniä koiria, itse en ainakaan ole ikinä nähnyt isoa koiraa kärryssä kaupassa. Pienet koirat eivät kuolaa eikä kyllä edes ylety sieltä kärryistä kurkottelemaan. Enemmän kaupassa lapset sotkee, sori nyt vaan.
Meillä lähikaupassa kahdet kärryt. Kerran näin aika ison koiran kärryssä. En mä tiedä mikä se rotu oli. Näytti vähän hyskyltä. Vikisi ja ulisi. Ei näyttänyt viihtyvän siinä kärryssä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita ihmisiäkin, jotka nuolevat toistensa aukkoja ja elimiä ja silti pyörivät kaupassa muiden joukossa.
Erityisen ällöjä ovat piskien äitylit, jotka antavat koiran nuolla naamaansa sen jälkeen kun piski on nuollut kusiset pallinsa, YÄK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuvesien käyttäjät halutaan poistaa koko maapallolta, mutta koirille allergisia ei yhtäkkiä haittaa ollenkaan koirat kauppakeskuksissa ja kaupoissa.
Yliherkkyydet onkin usein keksittyjä. Halutaan vaan olla trendikkäitä kaikenmaailman erikoisherkkyyksien kanssa.
Älä puhu paskaa. Itse ja tyttöni ollaan allergisia juurjuuri kissalle, ja koiralle. Vallankin lapsen heki alkaa vinkumaan ja ahdistamaan vähäisestäkin altistumisesta. Missä ne elukat on silläakana kun olette töissä. Yksin kotona.
Seuraavaksi tulee 'hajusteyliherkkä' selittämään, miten kaupassa käydessä ei saa käyttää hajuvesiä. ..
Joo, se on vaan sellainen juttu, että jos sinulla on rajoituksia, niin sinä olet se joka mukauttaa oman elämänsä. Ei niin, että muut hyppii sinun mukaasi. Tämmöinen lumihiutalementaliteetti ärsyttää, kun kaikki pitäisi pyöriä yhden ihmisen ongelmien ympärillä.
"Seuraavaksi tulee 'hajusteyliherkkä' selittämään, miten kaupassa käydessä ei saa käyttää hajuvesiä. ..
Joo, se on vaan sellainen juttu, että jos sinulla on rajoituksia, niin sinä olet se joka mukauttaa oman elämänsä. Ei niin, että muut hyppii sinun mukaasi. Tämmöinen lumihiutalementaliteetti ärsyttää, kun kaikki pitäisi pyöriä yhden ihmisen ongelmien ympärillä."
Lumihiutaleihmisiä ovat juuri he, joiden on muka pakko saada ottaa lemmikki mukaan kauppaan, muiden terveydestä viis. Ihan hyvin voi käydä siellä ilman eläintä, tai jos ei voi olla erossa, niin voi tilata netin kautta.
Olen hajusteherkkä mutta en kiellä keneltäkään yhtään mitään, enkä valita kuinka kaupassa ihmiset haisevat pesuaineilta tai käyttävät hajusteita. Ulkoilmakaan kävelyllä ei auta kun joku edessä oleva on parfymoidut itsensä, täytyy vaan jättäytyä taakse tai keksiä jokin muu keino tai hississä, jolloin pitää pidättää hengitystä. Kerroin nuo vaan esimerkiksi. Maailma pyörii miten pyörii. Ei muita kieltämällä asia muutu miksikään, ei se paranna sairauttani. Huvittaa vaan lukea, kuinka innokkaasti allergia sairaat ihmiset jaksavat kieltää koiria joka paikkaan menemästä.
Hyvä, sua ei varmasti haittaa myöskään avokonttorissa voimakkaita hajuvesiä käyttävät työkaverit. On kiva ettei sulle laukea esim. kova migteeni hajuista.
Kerroin vain minun tilanteeni, mutta ei se kieltämällä toisilta parane. Ymmärrän kyllä hyvin tilanteesi. Minulle ei tule migreeniä mutta muita oireita kyllä. En ole työelämässä ja jos olisin, niin voi olla että miettisin, kannattaisiko olla kaltaisessasi työpaikassa ja onko enää missään mitään hajusteetonta työpaikka kuin sairaala tai yleensä terveydenhoitoon liittyvä ala.
Jos hajuvedet kiellettäisiin, niin sitten hajusteelliset pesuaineet, huuhteluaineet, käsivoiteet, listaa voisi jatkaa...ei niitä pääse pakoon vaikka kuinka haluaisi. Tuntuu tai haisee pikemminkin siltä että lisääntyy vaan. Ihmettelen kun äidit joilla vauva, haisevat voimakkailta hajusteilta.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, kun ennen vanhaan jätettiin vauvatkin ulos vaunuissaan kaupan eteen.
Olen sitä sukupolvea jolloin jätin vauvan kaupan eteen nukkumaan, kun kävin kaupassa, niin silloin oli tapana. Nyt menevät autolla ja vauva kantokopassa. Ei tulis mieleenkään enää tehdä niin nykyisin, ajat muuttuu.
Mutta kun se räksyttävä karvaötökkä on minun henkilökohtainen emotionaalinen turvasatamani ja sieluni särkyy tomusokeriksi, jos en saa ottaa paksuli-raksuliani mukaan kauppaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, oksettavaa. Omituista että hygieniasäädökset ovat menneet huonommiksi. En halua käyttää kärryä johon koira on hinkannut berberiään. Vaikka kaikki ruoka onkin paketeissa ja hedelmissä kuoret päällä. Koirat on sairaan oksettavia otuksia.
Vältä niitä ostoskärryjä, joissa lukee isolla
"koirakärry". Pyydä, että myyjä lukee sinulle ääneen, jos tuntuu vaikealta.
Joo kärryissä lukee "koira kärry" ja niissä on pehmuste pohjassa, ovat myös eri paikassa kuin muut kärryt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiria ei pidä eikä saa tuoda liikkeisiin tai ravintoloihin!
"Koiria ei pidä eikä saa tuoda liikkeisiin tai ravintoloihin!"
Ei pitäisi saada. Perustuslaki sanoo, että ketään ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan terveydellisen syyn perusteella. Nyt koira-allergiset ja -pelkoiset on asetettu eriarvoiseen asemaan terveydellisen syyn perusteella, kun koirat saa tuoda lähes joka paikkaan. Niihinkin paikkoihin, joissa on kieltokyltti, ihmiset nykyään kävelevät sisään koiransa kanssa.
Vielä 80- luvulla koirien kanssa käytiin pankissakin ja muualla asioilla, äitini kävi jopa työkkärissä kun koiralla oli aamulla rokotukset. Oli siis hetken aikaa työtön
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla edes koiraa niin miksi ottaisit sellaiset kärryt jotka ovat tarkoitettu koiranomistajalle ja mukana olevalle koiralle. Ethän sinä ota kärryjä jossa on lapsikaukalo /istuin tai autoa muistuttava ostoskärry jos sinulla ei ole kyseisiin kärryihin sopivaa lasta. Miksi olet täällä illittämässä jos jollain on koira kärryissä. Joskus se koira on paremmin hoidettu kuin sinun lapsesi. Lapsen jonka olet jättänyt yksin kotiin kun juokset kauppaan hakemaan kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko niihin koirakärryihin ottaa kissan mukaan? Mulla on erittäin hyvätapainen, sosiaalinen ja kiltti kissa, joka kulkee nätisti valjaissa. Että jos ottaisin hänet mukaan kauppareissulle tuohon lähikauppaan.
Varmaan voit ottaa jos löydät kaupan tarjoaman kärryn jossa on kori eläimelle. Onhan kaupoissa myös niitä ostoskärryjä joihin voit laittaa sen laiminlyödyn apinasi huutamaa naama punaisena.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään käydä koirani kanssa kaupassa niin että hän istuu koirakärryssä. Hänkin tykkää siitä. On hyvätapainen. Katselee vain hiljaa ympärilleen.
Kyllä meillä Suomessa puhutaan koirasta sanalla SE ja ihmisestä HÄN. Kai sinullekin tuon verran opetettiin koulussa. Vai mitä värkkäsit äidinkielen tunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa koiravarkauksista tuli niin iso juttu, ettei koiria enää uskalla jättää kaupan ulkopuolelle?
Yksikin koira on varkaus. Yksikin huumeveikko voi siepata myös koiran tai vaikka pienen lapsen jos lapsi on jätetty vaunuihin nukkumaan. Sillä sinun ajattelu tavallas ei ole mitään tietämystä kuka ottaa ja mitä ottaa. Kuhan saa tehdä toiselle ihmiselle pahaa vain helpottaakseen omaa pahoinvointia.
Eivät häiritse ainakaan mua kun ovat omissa kärryissään. Piristää ainakin mun kauppareissuja, tullut bongattua jos jonkin rotuista koiraa lähikaupassa 😁 Kaikki istuneet hiljaa paikoillaan ihmettelemässä.
Sitä kyllä oudoksun kun jotkut tuovat esim. vaateliikkeeseen koiran hihnassa. Lieneekö edes sallittua monessakaan paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Mää kestän ihmisten hienhajut ja parfyymit mutta koirien hajuja ja karvoja en kestä. Ihmeellistä että rakkeja saa raahata melkein mihin tahansa, olen jopa ruokaravintoloissa nähnyt koria.
Minusta taas asiakkaiden vittumaiset, naama punaisena huutavat pennut ovat saatana niin ällöjä että jätän ostoskärryni juuri heidän eteensä ja kävelen ulos kaupasta. Olen kummissani katsellu että lasten vanhemmat alkavat leikkimään kaupassa kun äiti tai isä on se lapsiaikuinen lässytetään, kinastellaan, neuvotellaan ja lapsi jopa uhkailee jos ei saa tahtoaan läpi. Mitä se hiljainen koira siinä omassa kärryssään tekee sinulle. Ja tuo sinun kertoma hienhaju se lähtee yksin omaan sinusta ja omapaskahan ei pahalle haise, eihän?
Ongelmia tulee, jos kaupassa useampi kuin yksi koira...
Ja jos koira on iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita ihmisiäkin, jotka nuolevat toistensa aukkoja ja elimiä ja silti pyörivät kaupassa muiden joukossa.
Erityisen ällöjä ovat piskien äitylit, jotka antavat koiran nuolla naamaansa sen jälkeen kun piski on nuollut kusiset pallinsa, YÄK
Enpä ole tiennytkään, että koira kusee palleilleen. Koiralla taitaa paalit illa laukana siitä kepistä mistä se kusi tulee. Mutta jos tuo havainnon olet tehnyt itsesi vehkeistä niin totean vain että ehkä sinulla on liian suuret pallit ja lyhyt varsi. Kuset ns. kintuillesi.
Hyvä, sua ei varmasti haittaa myöskään avokonttorissa voimakkaita hajuvesiä käyttävät työkaverit. On kiva ettei sulle laukea esim. kova migteeni hajuista.