Siis miten koiria ostoskärryissä
On jatkuvasti kaupoissa nykyään? Hassua. Tuossa 10 vuotta aikaisemmin ei saanut viesä edes sylissä.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi boakäärme. Voiko sellaisen ottaa mukaan kauppaan noihin kärryihin. Saisi sekin vähän vaihtelua.
Liian stressaavaa eläimelle. Lisäksi lämpötilanvaihtelut voivat olla ongelmallisia.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa koiravarkauksista tuli niin iso juttu, ettei koiria enää uskalla jättää kaupan ulkopuolelle?
Vuosituhannen vaihteessa pienet koirat, noin kymmenen vuotta myöhemmin kaikki koirat. Lemmikkien myynti on iso ja kannattava bisnes. Eihän kissaakaan enää saa mistään ilmaiseksi (onneksi!).
Hajuvesien käyttäjät eivät tottele mitään toivomuksia, että se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos mä ottaisin vuohen ja muutaman kanan mukaani kauppaan ja lykkisin kärryissä, puuttuisiko kaupan henkilökunta asiaan? Ihan siis oikeasti kysyn. Lemmikki kuin lemmikki.
Miksi haluaisit viedä tuollaiset lemmikkisi kauppaan?? Haluatko viihdytystä itsellesi, kaupan väelle, muille asiakkaille? Ainakin näin saisit kaupan koko henkilöstön huomion itseesi?
terveisin kauppiasNo ihan sama se on koiran sinne kauppaan viedä. Miksi viedä koira kauppaan?
Opaskoirat ovat hyvä esimerkki. Jos koira istuu ja käyttäytyy kenellekään mitään häiriötä aiheuttamatta, niin miksi se olisi kiellettävä. Harvemmin ihmiset ottavat koiran kauppaan vaikka olisi tarjolla koirakärrytkin.
terveisin kauppias
Opaskoira onkin ihan hyväksyttävä asia. Mutta siis jos ottaa koiran kauppaan muuten vaan niin miksi ei muita eläimiä voisi ottaa? Elukka kuin elukka.
Haluat tuoda kanan kauppaan ja saada salmonella vaaran aiheutetuksi? Järjen käyttö sallitaan. Haluat vain jatkaa turhaa kiistelyä.
terveisin kauppias
Äläs nyt kauppias puhu höpöjä. Yhtälailla ne koirat sinne kauppaan kaikenmaailman basilleja kuljettaa. Ja ihmiset käsissään.
Tällä asenteella kannattaa käyttää kotiin kuljetuspalvelua paikkakunnallasi. Useimmat ihmiset ovat fiksuja ja käyttävät tarjolla olevia palveluita, tarvitsematta mennä itse kauppaan. Nykyaikana ei kukaan pakota menemään kauppaan ostoksille ihan itse.
terveisin kauppias
Et siis osannut vastata kysymykseen. Sitäpaitsi omituinen vastaus ohjeistaa käyttämään kuljetuspalveluja sen takia kun et osaa perustella miksi koiran voi tuoda kauppaan mutta muita eläimiä ei. Ei, en minä lopeta kaupassa käymistä siitä syystä ettet kykene järkevästi vastaamaan, täysin kummallinen ajatus.
Vastaus, jokainen kauppias tekee oman päätöksen asiasta. Ostosten kotiinkuljetus auttaa monissa tilanteissa. Nykyisin on hajusteallergisia, flunssaisia tai muita sairauksia potevia jotka estävät kaupassa fyysisesti käymisen.
terveisin kauppias
Et vieläkään vastannut kysymykseeni. Kommentoit jotain ihan puutaheinää mitä ei ole edes kysytty. No, minä lähden nyt kauppaan joten voit vaikka mennä täyttämään vihanneshyllyjä :) Ehkä se sujuu sinulta paremmin kuin ajatustyö.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos mä ottaisin vuohen ja muutaman kanan mukaani kauppaan ja lykkisin kärryissä, puuttuisiko kaupan henkilökunta asiaan? Ihan siis oikeasti kysyn. Lemmikki kuin lemmikki.
Tuskin. Lemmikki kuin lemmikki. Omassakin kaveripiirissä on vuohia ja kanoja lemmikkeinä ihmisillä, kanoja on jopa ihan lähiöalueella asuvilla. Vuohia ne lenkittää koirien tapaan muutenkin, niin miksei voisi kauppaan viedä. Tampereellahan on ne terapialampaat, jotka kulkee sporassakin.
Oikeasti luulit että nyt oli nokkela näpäytys?
Onhan noita ihmisiäkin, jotka nuolevat toistensa aukkoja ja elimiä ja silti pyörivät kaupassa muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää mennä kauppaan samalla kun lenkittää koiraa? Olisko helpompi jättää se koira kotiin ja mennä kauppaan? Koira kun ei ole mikään lapsi, jonka voi ottaa kauppaan mukaan. Se ei ole HÄN, vaan se. Koira, eläin. Lutuinen elukka, mutta ei ihminen.
No jos lähden lenkille koiran kanssa, miksen kävisi samalla ostamassa jotain pientä, kaupassa jossa on koira kärryt ? Tulee sopiva kolmen kilometrin lenkki kummallekin. Miksi kävisin saman lenkin koiran kanssa ja sitten lähtisin erikseen kauppaan ? Kun on koira kärryt. Ohjeet on selvät koiran pitää olla kaupassa koko ajan kärryssä, koiran pitää olla kiltti ja koira ei saa olla jatkuvasti haukkuva.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne eivät osaa pidättää tai sulla ei ole niille vaippoja, niin siivoamaan joudut. Muuten tuskin ongelmaa. Koirat ja kissat ei pasko niihin kärryihin, joten siinä mielessä ei ole lemmikki kuin lemmikki. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit viedä tuollaiset lemmikkisi kauppaan?? Haluatko viihdytystä itsellesi, kaupan väelle, muille asiakkaille? Ainakin näin saisit kaupan koko henkilöstön huomion itseesi?
terveisin kauppiasNo ihan sama se on koiran sinne kauppaan viedä. Miksi viedä koira kauppaan?
Se on äärimmäisen hyvä sosiaalistamis- ja häiriöharjoitus harrastus- tai työkoiralle. Mihin sun vuohi tarvitsee vastaavaa treeniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opaskoirat ovat hyvä esimerkki. Jos koira istuu ja käyttäytyy kenellekään mitään häiriötä aiheuttamatta, niin miksi se olisi kiellettävä. Harvemmin ihmiset ottavat koiran kauppaan vaikka olisi tarjolla koirakärrytkin.
terveisin kauppias
Opaskoira onkin ihan hyväksyttävä asia. Mutta siis jos ottaa koiran kauppaan muuten vaan niin miksi ei muita eläimiä voisi ottaa? Elukka kuin elukka.
Haluat tuoda kanan kauppaan ja saada salmonella vaaran aiheutetuksi? Järjen käyttö sallitaan. Haluat vain jatkaa turhaa kiistelyä.
terveisin kauppias
Äläs nyt kauppias puhu höpöjä. Yhtälailla ne koirat sinne kauppaan kaikenmaailman basilleja kuljettaa. Ja ihmiset käsissään.
Tällä asenteella kannattaa käyttää kotiin kuljetuspalvelua paikkakunnallasi. Useimmat ihmiset ovat fiksuja ja käyttävät tarjolla olevia palveluita, tarvitsematta mennä itse kauppaan. Nykyaikana ei kukaan pakota menemään kauppaan ostoksille ihan itse.
terveisin kauppias
Et siis osannut vastata kysymykseen. Sitäpaitsi omituinen vastaus ohjeistaa käyttämään kuljetuspalveluja sen takia kun et osaa perustella miksi koiran voi tuoda kauppaan mutta muita eläimiä ei. Ei, en minä lopeta kaupassa käymistä siitä syystä ettet kykene järkevästi vastaamaan, täysin kummallinen ajatus.
Koska koira osaa pidättää mutta vuohi tai kana ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää mennä kauppaan samalla kun lenkittää koiraa? Olisko helpompi jättää se koira kotiin ja mennä kauppaan? Koira kun ei ole mikään lapsi, jonka voi ottaa kauppaan mukaan. Se ei ole HÄN, vaan se. Koira, eläin. Lutuinen elukka, mutta ei ihminen.
No jos lähden lenkille koiran kanssa, miksen kävisi samalla ostamassa jotain pientä, kaupassa jossa on koira kärryt ? Tulee sopiva kolmen kilometrin lenkki kummallekin. Miksi kävisin saman lenkin koiran kanssa ja sitten lähtisin erikseen kauppaan ? Kun on koira kärryt. Ohjeet on selvät koiran pitää olla kaupassa koko ajan kärryssä, koiran pitää olla kiltti ja koira ei saa olla jatkuvasti haukkuva.
Eipä kukaan henkilökunnasta sanonut mitään, kun jonkun mummelin pikku koira hakkui koko kauppareissun. Mun takana kassajonossa asiakas vaan kommentoi, että ompa kimeä ääni koiralla. Kerran näin nuoren tytön koiran kanssa kaupassa ilman kärryä. Siinä se tepasteli. Onneksi käyn vain harvoin meidän lähikaupassa, yleensä asioin Prismassa ja sinne ei saa koiria tuoda. Pitää vissiin kiittää näitä koiraihmisiä, että pitävät lähikaupan pystyssä. Voi sitten joskus piipahtaa hakemaan jonkun jätskin tai maitotölkin sieltä. Muuten inhoan koko kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias/ravintolan omistaja sen päättää, voiko hänen kauppaansa tuoda eläimiä. Ette te. Joten lopettakaa se ulina, ja menkää sellaiseen kauppaan mihin eläimiä ei saa tuoda.
Meidän lähikauppaan ainakin koirakärrit tuo valtavasti asiakkaita. Varmasti tuo enemmän kuin karkottaa.
Meillä taas lähikauppa näyttää hiljentyneen paljon. Olen asunut alueella yli 20 vuotta. Nykyään kahdet koirakärryt. Palvelu, hinnat ja koirat oli minulle syy vaihtaa asioimaan muualle. Eikä kyse ole mistään pikku summista. Nelihenkinen perhe, isot pojat syö valtavasti. Nykyään tulee käytyä vain harvoin ja jotain pieniä ostoksia vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppias
Olen asunut samalla alueella yli 20 v ja aina asioinut samassa lähikaupassa. Yhden ainoan kerran olen siellä nähnyt opaskoiran. Nykyään kaupassa on kahdet koirakärryt. Itse vaihdoin ostokäyttäytymistäni kun palvelu siellä oli töykeää. Käyn siellä vain pakosta harvoin hakemassa jotain pientä. Lähes joka kerta siellä törmää koiraan. Pari kertaa järjetöntä haukkumista ja kerran koira vaan tepasteli lattialla. Oikeen inhottaa jo etukäteen, jos sieltä pitää jotain lähteä hakemaan. En ole muuten ikinä kuullut opaskoiran haukkuvan. Niitä on aivan turha vetää mukaan tähän keskusteluun. Koulutettu opaskoira vs mummon pieni räkyttävä piski.
Koira ehkä valittu "sallituksi lemmikiksi" ja kärry nimenomaan koirille siksi, että se on ylivoimaisesti yleisin ulkoilutettu lemmikki. Mulla esim. tulee 6 km lenkki kauppaan, niin sillä välillä ei ole koskaan tullut tässä asuessani muita ulkoilutettuja lemmikkejä vastaan, olen asunut tässä 15 vuotta.
Ei ole tullut vastaan boaa eikä vuohta, ei edes kissaa taluttimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole merkityissä koirakärryissä? Muualla en ole nähnyt. Ihan hyvä idea, koira ei pääse käsiksi kaupan tuotteisiin ja harva nykyään uskaltaa jättää koiraansa kaupan ulkopuolelle varkauksien takia. Ei minua häiritse, jos koiria ei päästetä muihin kärryihin tai kävelytetä kaupassa. Älkää myöskään laittako taaperoitanne ulkovaatteissaan sinne kärryn sisälle, minne ostokset kerätään. En halua kurakenkien roskia ruokiini.
Niin, arvasin että jotkut vertaa lapsiin. Typerää.
Mitä tulee lapsiin kaupassa, niin ei ole itseäni koskaan haitannut.
Jokainen ottaa lapsensa mukaan, miten haluaa kauppoihin. Ei haittaa edes lasten huuto tai itku (Älkää sanoko että tuokin on ollut joku mustamaalaus kampanjan aihe, että haittaisi?)
Kun omat lapset olivat pieniä. niin välillä mukana ja välillä ei. Ihan tarpeeksi olivat mukana, vaikka tietenkin jos joskus sai järjestettyä kauppareissuja ilman lapsiakin, niin paremp niin. Tuskin se lapsillekaan mikään hupireisdu on aina, edim. tunnin Prisma ostokset.Nyt saavat valita ihan itse tulevatko mukaan kauppaan vai ei.
Koiria kaupoissa olen ihmetellyt Kim todelkakin uusi juttu. 80- ja 90- luvulla ei saanu viedä koiraa edes sylissä. Oli kokonaan kielletty viemästä tiloihin, missä elintarvikkeita.
Perusteltiin tuolloinkin hygienia ja allergia syillä?
Eipä vissiin enää huoleta allergiat ja hygieniatuotteita. Edelleen on kai kielletty muualla viedä, kun niissä merkityissä kärryissä, mitta onpas meno muuttunut. Ja ei, ei itseäni haittaa tuo ollenkaan. Ihmettelen vasn kun eikö ennen ihan laki kieltänyt koirien viemistä elintarvikeliikkeisiin?
Turha verrata lapsia koiriin. Ei kaikilla ole hoitoapua kauppareissun ajaksi vaan se lapsi on PAKKO ottaa sinne kauppaan mukaan. Joo tiedän, että nykyään kotiinkuljetus. Mutta tämäkin maksaa. Ei kaikilla ole ylimääräiseen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppias
terveisin kauppias
terveisin kauppias
Vastaus, jokainen kauppias tekee oman päätöksen asiasta. Ostosten kotiinkuljetus auttaa monissa tilanteissa. Nykyisin on hajusteallergisia, flunssaisia tai muita sairauksia potevia jotka estävät kaupassa fyysisesti käymisen.
terveisin kauppias
Et vieläkään vastannut kysymykseeni. Kommentoit jotain ihan puutaheinää mitä ei ole edes kysytty. No, minä lähden nyt kauppaan joten voit vaikka mennä täyttämään vihanneshyllyjä :) Ehkä se sujuu sinulta paremmin kuin ajatustyö.
Annan kyllä ajatustyöstä kaiken kunnian Teille, hyvä asiakas. Kiva kun asioit kaupassamme, Tervetuloa!
terveisin kauppias
Vierailija kirjoitti:
Koira ehkä valittu "sallituksi lemmikiksi" ja kärry nimenomaan koirille siksi, että se on ylivoimaisesti yleisin ulkoilutettu lemmikki. Mulla esim. tulee 6 km lenkki kauppaan, niin sillä välillä ei ole koskaan tullut tässä asuessani muita ulkoilutettuja lemmikkejä vastaan, olen asunut tässä 15 vuotta.
Ei ole tullut vastaan boaa eikä vuohta, ei edes kissaa taluttimessa.
Olen kerran nähnyt minipossun hihnan päässä. Kissoja näkee myös silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Koirat kaupungissa ovat syvältä. Muistan kun oma lapseni oli pieni ja hän halusi aina hyppiä talvisin lumipenkkoihin pihalka ja pyörätiellä mutta se hupi piti 3 vuotiaalta kieltää koska penkat olivat keltasena koiran kusesta. Lisäksi on tosi paljon koiran omistajia jotka eivät viitsi siivota koiranpaskoja pois.
Tämä on kyllä oikeasti todella kuvottavaa. Kaupunkitilat, katujen varret, lumipenkat ja ojanvierukset ovat nykyään koirien yleisiä vessoja. Talvella oli vastenmielinen näky, kun oli metrin välein keltaiseksi kustua lunta ja myös isoja köntsäläjiä, joskus jopa keskellä tietä! Nyt varsinkin keväällä on tosi "ihana" ulkoilla, kun tiet ovat ruskeita tuosta ulosteen määrästä. Sitten katupölykauden alkaessa pieniä koiranulostehiukkasia tulee sitten hengiteltyä. :) Epäekologista ja ennen kaikkea EPÄHYGIEENISTÄ. Nämä rakkiensa jätökset keräämättä jättävät ihmiset ovat nykyään aivan saakutin itsekästä ja pa skapäistä sakkia.
Ajattelemattominta ikinä on kun vanhemmat seisottaa näitä kurasaapasjalkoja julkisten kulkuvälineiden penkeillä. En voi tajuta mitä liikkuu päässä vai liikkuuko mitään. Kiva istua sille penkille.