Siis miten koiria ostoskärryissä
On jatkuvasti kaupoissa nykyään? Hassua. Tuossa 10 vuotta aikaisemmin ei saanut viesä edes sylissä.
Kommentit (203)
Näin on nykyään. Ei minusta tavan ostoskärryssä vaan varta vasten osoitetussa koirakärryssä.
Yks päivä oli naapurin kaupassa todella hermostuttava pikkukoira joka haukkui keskeytyksettä ja aivan helveltillisen kovaa. Kävi kieltämättä omaankin korvaani vaikka olen koirafani (oma koira ei juurikaan hauku).
Sitten kun siinä oli kaksi kassajonoa vierekkäin ja koira jatkoi sangen terävää haukkuaan, niin joku keski-ikäinen herra viereisessä jonossa ei oikein kuullut koiran haukunnalta mitä kassa sanoi, kääntyi ympäri ja karjaisi sille koiralle täysiä että HILJAA! . Luulen että moni oli samaa mieltä.
Koira vaan säikähti tuota karjaisua niin paljon että se kiristi vähän tahtia, nyt se haukkui vielä kovempaa ja vielä kiihkeämmnin.
Vierailija kirjoitti:
Koirat kaupungissa ovat syvältä. Muistan kun oma lapseni oli pieni ja hän halusi aina hyppiä talvisin lumipenkkoihin pihalka ja pyörätiellä mutta se hupi piti 3 vuotiaalta kieltää koska penkat olivat keltasena koiran kusesta. Lisäksi on tosi paljon koiran omistajia jotka eivät viitsi siivota koiranpaskoja pois.
Juu..meillä tuossa korkea lumikasa ja siinä edessä tupakkapaikka joka haisee jatkuvasti. Tuhkaa ja tupakantumppeja ja ällö haju. Olen siinä nähnyt joskus lasten leikkivän, harvoin kylläkin.
Joskus ihmettelen kun isojen koirien omistajat eivät korjaa koiransa jätöksiä, ehkä ei riitä rahat kakkapusseihin. Voi kai se olla niinkin, kun sekarotuisen ison koiran on halvalla ostanut, niin ei sitä enää halua tuhlata kakkapusseihin, näin ajattelen. Onhan se työlästä kopaista pussiin isoa kämmenen kokoista kakkaa, kun voi jättää toisten ihailtavaksi. Olisi mukavaa, jos nämä sekarotuisten kasvattajat antaisivat ennemmin vinon pinon kakkapusseja pennun mukana uuteen kotiin vietäväksi, niin ja miksei ihan rotukohtaisten kasvattajatkin. Olisi jo heti uuden koiranpennun omistajalla annettu käsitys tulevasta, siivota koiran kakkajätökset ulkona. Jos sisällä sattuu iso vahinko, niin kyllä se omistaja heti sen siivoaa pois haisemasta, miksihän se käytäntö ei toimi ulkona, kadulla. Hetken aikaa saattaa näkyä keltaista pissajälkeä, pissa kyllä imeytyy kesällä maahan ja talvella saattaa sataa luntakin päälle.
Itellä kaks pientä ja aina korjaan niiden jätökset ja huomannut, myös muiden pienten koirien omistajat korjaavat.
Mitäs jos mä ottaisin vuohen ja muutaman kanan mukaani kauppaan ja lykkisin kärryissä, puuttuisiko kaupan henkilökunta asiaan? Ihan siis oikeasti kysyn. Lemmikki kuin lemmikki.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos mä ottaisin vuohen ja muutaman kanan mukaani kauppaan ja lykkisin kärryissä, puuttuisiko kaupan henkilökunta asiaan? Ihan siis oikeasti kysyn. Lemmikki kuin lemmikki.
Miksi haluaisit viedä tuollaiset lemmikkisi kauppaan?? Haluatko viihdytystä itsellesi, kaupan väelle, muille asiakkaille? Ainakin näin saisit kaupan koko henkilöstön huomion itseesi?
terveisin kauppias
Asiakaspalautteesta lähtöisin olevaa palvelua?
Jolle on kysyntää. Parissa pienemmässä kaupassa oon nähnyt noita kärryjä joissa lukee, että ne on varattu koirille. Hieno juttu. Omistajat varmaan tietää turrensa, että voiko niitä noihin laittaa kauppareissun ajaksi. Mutta parempi toi lienee kuin yksin pihallakaan. Joku vielä varastaa arvokkaan sessen.
Kaupan päälle perheelliset/ pieniä lapsia omaavat perheet saavat noista viihdettä. Lähinnä muksuille. Eli yksi vetovoimatekijä lisää joka jää asiakkaan takaraivoon. Jolloin hän on ehkä valmis maksamaan jonkun euron enemmän verrattuna suppeammin suhtautuvaan kauppaketjuun tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit viedä tuollaiset lemmikkisi kauppaan?? Haluatko viihdytystä itsellesi, kaupan väelle, muille asiakkaille? Ainakin näin saisit kaupan koko henkilöstön huomion itseesi?
terveisin kauppias
No ihan sama se on koiran sinne kauppaan viedä. Miksi viedä koira kauppaan?
Kauppias/ravintolan omistaja sen päättää, voiko hänen kauppaansa tuoda eläimiä. Ette te. Joten lopettakaa se ulina, ja menkää sellaiseen kauppaan mihin eläimiä ei saa tuoda.
Meidän lähikauppaan ainakin koirakärrit tuo valtavasti asiakkaita. Varmasti tuo enemmän kuin karkottaa.
Ennemmin lapsien tuonti kauppaan pitäisi olla kielletty. Ne lähmimät kaikkia tuotteita käsillään, joilla on hetki sitten kaivettu peppua yms. Kourivat irtokarkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias/ravintolan omistaja sen päättää, voiko hänen kauppaansa tuoda eläimiä. Ette te. Joten lopettakaa se ulina, ja menkää sellaiseen kauppaan mihin eläimiä ei saa tuoda.
Meidän lähikauppaan ainakin koirakärrit tuo valtavasti asiakkaita. Varmasti tuo enemmän kuin karkottaa.
Omituisia ihmisiä jos saa hupinsa tuoda koiriaan kauppaan kärryillä lykittäviksi. Huvinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppiasNo ihan sama se on koiran sinne kauppaan viedä. Miksi viedä koira kauppaan?
Opaskoirat ovat hyvä esimerkki. Jos koira istuu ja käyttäytyy kenellekään mitään häiriötä aiheuttamatta, niin miksi se olisi kiellettävä. Harvemmin ihmiset ottavat koiran kauppaan vaikka olisi tarjolla koirakärrytkin.
terveisin kauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppiasNo ihan sama se on koiran sinne kauppaan viedä. Miksi viedä koira kauppaan?
Opaskoirat ovat hyvä esimerkki. Jos koira istuu ja käyttäytyy kenellekään mitään häiriötä aiheuttamatta, niin miksi se olisi kiellettävä. Harvemmin ihmiset ottavat koiran kauppaan vaikka olisi tarjolla koirakärrytkin.
terveisin kauppias
Opaskoira onkin ihan hyväksyttävä asia. Mutta siis jos ottaa koiran kauppaan muuten vaan niin miksi ei muita eläimiä voisi ottaa? Elukka kuin elukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppias
Opaskoira onkin ihan hyväksyttävä asia. Mutta siis jos ottaa koiran kauppaan muuten vaan niin miksi ei muita eläimiä voisi ottaa? Elukka kuin elukka.
Haluat tuoda kanan kauppaan ja saada salmonella vaaran aiheutetuksi? Järjen käyttö sallitaan. Haluat vain jatkaa turhaa kiistelyä.
terveisin kauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppias
Haluat tuoda kanan kauppaan ja saada salmonella vaaran aiheutetuksi? Järjen käyttö sallitaan. Haluat vain jatkaa turhaa kiistelyä.
terveisin kauppias
Äläs nyt kauppias puhu höpöjä. Yhtälailla ne koirat sinne kauppaan kaikenmaailman basilleja kuljettaa. Ja ihmiset käsissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppias
terveisin kauppias
Äläs nyt kauppias puhu höpöjä. Yhtälailla ne koirat sinne kauppaan kaikenmaailman basilleja kuljettaa. Ja ihmiset käsissään.
Tällä asenteella kannattaa käyttää kotiin kuljetuspalvelua paikkakunnallasi. Useimmat ihmiset ovat fiksuja ja käyttävät tarjolla olevia palveluita, tarvitsematta mennä itse kauppaan. Nykyaikana ei kukaan pakota menemään kauppaan ostoksille ihan itse.
terveisin kauppias
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole merkityissä koirakärryissä? Muualla en ole nähnyt. Ihan hyvä idea, koira ei pääse käsiksi kaupan tuotteisiin ja harva nykyään uskaltaa jättää koiraansa kaupan ulkopuolelle varkauksien takia. Ei minua häiritse, jos koiria ei päästetä muihin kärryihin tai kävelytetä kaupassa. Älkää myöskään laittako taaperoitanne ulkovaatteissaan sinne kärryn sisälle, minne ostokset kerätään. En halua kurakenkien roskia ruokiini.
Niin, arvasin että jotkut vertaa lapsiin. Typerää.
Mitä tulee lapsiin kaupassa, niin ei ole itseäni koskaan haitannut.
Jokainen ottaa lapsensa mukaan, miten haluaa kauppoihin. Ei haittaa edes lasten huuto tai itku (Älkää sanoko että tuokin on ollut joku mustamaalaus kampanjan aihe, että haittaisi?)
Kun omat lapset olivat pieniä. niin välillä mukana ja välillä ei. Ihan tarpeeksi olivat mukana, vaikka tietenkin jos joskus sai järjestettyä kauppareissuja ilman lapsiakin, niin paremp niin. Tuskin se lapsillekaan mikään hupireisdu on aina, edim. tunnin Prisma ostokset.
Nyt saavat valita ihan itse tulevatko mukaan kauppaan vai ei.
Koiria kaupoissa olen ihmetellyt Kim todelkakin uusi juttu. 80- ja 90- luvulla ei saanu viedä koiraa edes sylissä. Oli kokonaan kielletty viemästä tiloihin, missä elintarvikkeita.
Perusteltiin tuolloinkin hygienia ja allergia syillä?
Eipä vissiin enää huoleta allergiat ja hygieniatuotteita. Edelleen on kai kielletty muualla viedä, kun niissä merkityissä kärryissä, mitta onpas meno muuttunut. Ja ei, ei itseäni haittaa tuo ollenkaan. Ihmettelen vasn kun eikö ennen ihan laki kieltänyt koirien viemistä elintarvikeliikkeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppias
terveisin kauppias
Tällä asenteella kannattaa käyttää kotiin kuljetuspalvelua paikkakunnallasi. Useimmat ihmiset ovat fiksuja ja käyttävät tarjolla olevia palveluita, tarvitsematta mennä itse kauppaan. Nykyaikana ei kukaan pakota menemään kauppaan ostoksille ihan itse.
terveisin kauppias
Et siis osannut vastata kysymykseen. Sitäpaitsi omituinen vastaus ohjeistaa käyttämään kuljetuspalveluja sen takia kun et osaa perustella miksi koiran voi tuoda kauppaan mutta muita eläimiä ei. Ei, en minä lopeta kaupassa käymistä siitä syystä ettet kykene järkevästi vastaamaan, täysin kummallinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole merkityissä koirakärryissä? Muualla en ole nähnyt. Ihan hyvä idea, koira ei pääse käsiksi kaupan tuotteisiin ja harva nykyään uskaltaa jättää koiraansa kaupan ulkopuolelle varkauksien takia. Ei minua häiritse, jos koiria ei päästetä muihin kärryihin tai kävelytetä kaupassa. Älkää myöskään laittako taaperoitanne ulkovaatteissaan sinne kärryn sisälle, minne ostokset kerätään. En halua kurakenkien roskia ruokiini.
Niin, arvasin että jotkut vertaa lapsiin. Typerää.
Mitä tulee lapsiin kaupassa, niin ei ole itseäni koskaan haitannut.
Jokainen ottaa lapsensa mukaan, miten haluaa kauppoihin. Ei haittaa edes lasten huuto tai itku (Älkää sanoko että tuokin on ollut joku mustamaalaus kampanjan aihe, että haittaisi?)
Kun omat lapset olivat pieniä. niin välillä mukana ja välillä ei. Ihan tarpeeksi olivat mukana, vaikka tietenkin jos joskus sai järjestettyä kauppareissuja ilman lapsiakin, niin paremp niin. Tuskin se lapsillekaan mikään hupireisdu on aina, edim. tunnin Prisma ostokset.Nyt saavat valita ihan itse tulevatko mukaan kauppaan vai ei.
Koiria kaupoissa olen ihmetellyt Kim todelkakin uusi juttu. 80- ja 90- luvulla ei saanu viedä koiraa edes sylissä. Oli kokonaan kielletty viemästä tiloihin, missä elintarvikkeita.
Perusteltiin tuolloinkin hygienia ja allergia syillä?
Eipä vissiin enää huoleta allergiat ja hygieniatuotteita. Edelleen on kai kielletty muualla viedä, kun niissä merkityissä kärryissä, mitta onpas meno muuttunut. Ja ei, ei itseäni haittaa tuo ollenkaan. Ihmettelen vasn kun eikö ennen ihan laki kieltänyt koirien viemistä elintarvikeliikkeisiin?
Ai kuka olen? Törkeiden ja valheiden ja rikosten uhri. Hohhoijaa voisiko joku jo kertoa mitä kaikkea on valehdeltu? Rikoksista tiedänkin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin kauppias
terveisin kauppias
terveisin kauppias
Et siis osannut vastata kysymykseen. Sitäpaitsi omituinen vastaus ohjeistaa käyttämään kuljetuspalveluja sen takia kun et osaa perustella miksi koiran voi tuoda kauppaan mutta muita eläimiä ei. Ei, en minä lopeta kaupassa käymistä siitä syystä ettet kykene järkevästi vastaamaan, täysin kummallinen ajatus.
Vastaus, jokainen kauppias tekee oman päätöksen asiasta. Ostosten kotiinkuljetus auttaa monissa tilanteissa. Nykyisin on hajusteallergisia, flunssaisia tai muita sairauksia potevia jotka estävät kaupassa fyysisesti käymisen.
terveisin kauppias
Vierailija kirjoitti:
Voisiko niihin koirakärryihin ottaa kissan mukaan? Mulla on erittäin hyvätapainen, sosiaalinen ja kiltti kissa, joka kulkee nätisti valjaissa. Että jos ottaisin hänet mukaan kauppareissulle tuohon lähikauppaan.
Totta kai voi. Mulla on useinkin kissat kaupassa kärryssä, jos pitää poiketa kotimatkalla ostamaan jostakin ja kissat on muutenkin mukana. Mun kissat ulkoilee säännöllisesti ja käy kirjastoissa, kahviloissa jne. hengailemassa mukana. Ihanaa, kun lemmikkien suhteen on nykyään positiivisempi suhtautuminen kaikkialla. Helpottaa arkea ja tarjoaa virikettä eläimelle.
kyllä narkit niitä ottaa mukaansa mutta se koira altistuu siinä myös lasten ja muitten mielenvikasten kiusaamiselle.