Kuluttaminen on yhteiskunnalle vähintään yhtä tärkeää kuin työssäkäynti
Jos et kuluta vaan haudot rahoja jemmassa, niin välität tämän yhteiskunnan kokonaisedusta tasan yhtä vähän kuin ideologisesti ja vapaaehtoisesti työtön. Pitäisi olla joku 90% hamsterivero jonkun järkevän puskurin yli meneville säästöille. Jaettaisiin nämä turhat rahat vähävaraisille ihmisille, jotka ne kuluttaisivat mielellään. Talous ampaisisi nousuun.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Kulutus tulee vain vähentymään, kun moni ei saa ansiosidonnaista kerättyä. Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen ja aikaa kerätä kaksi vuotta ja neljä kuukautta.
Itse ostan pelkkää ruokaa ja shampoota. En käy enäå edes kirpputoreilla.
Hiukset leikkaan itse.
Ansiosidonnaista ei saa enää kerättyä millään neljän kuukauden kesätöillä. Ennen sai, kun keräysaika oli kuusi kuukautta, nyt se on 12 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisen ostaminen on tärkeää. Temutus on haitallista.
Höpö höpö, nyt en osta mitään Suomesta jos ei ole pakko. Kaikki suoraan ulkomailta jonne maksan mielelläni koko potin 🤗
Aloitus vaikuttaa kunnon vassarin aivopierulta. Suomen talous ei lähde nousuun ennen kuin vienti alkaa vetämään ja Suomeen tulee sellaiset olosuhteet, joissa investoinnit kannattavat. Ja ne investoinnit ovat yrittäjien ja pääomasijoittajien varassa, ei niiden, jotka ostaa karvarannepizzoja tai käyvät kynsihuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus vaikuttaa kunnon vassarin aivopierulta. Suomen talous ei lähde nousuun ennen kuin vienti alkaa vetämään ja Suomeen tulee sellaiset olosuhteet, joissa investoinnit kannattavat. Ja ne investoinnit ovat yrittäjien ja pääomasijoittajien varassa, ei niiden, jotka ostaa karvarannepizzoja tai käyvät kynsihuollossa.
Hienoa voin jatkaa ostamista ulkomailta 😂
Vierailija kirjoitti:
niitä "olosuhteita" saat tämän hallituksen aikana odottaa todella pitkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niitä "olosuhteita" saat tämän hallituksen aikana odottaa todella pitkään
Pitää muistaa ettei kuluttaminen ole mikään pakko
Kertokaapa, miksi ihmeessä viisikymppinen julkisella sektorilla töissä oleva ihminen haluaisi törsätä vähäiset säästönsä? Ensinnäkin niin mediassa kuin täälläkin uhotaan suu vaahdossa, että meidät irtisanotaan kohta kaikki. Tai että tekoäly syrjäyttää meidät kahden vuoden sisällä. Toiseksi samaisissa medioissa uhotaan, että meidän pitää ensin maksaa vanhempiemme itselleen eläkepäätöksillä suoma 30-vuotinen loma ja sen jälkeen samanaikaisesti työskennellä palkkatyössä itse hautaan saakka ja myöskin itse hoitaa kyeiset vanhemmat. Ja tänmän päälle meidän kuulemma oletetaan tulevaisuudessa myöskin itse maksavan lastemme opiskelu.
Kyllä tässä on naapurin kokkareita äänestäneen lähikauppiaan putiikin pystyssä pitäminen aika matalalla prioriteeteissä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa, miksi ihmeessä viisikymppinen julkisella sektorilla töissä oleva ihminen haluaisi törsätä vähäiset säästönsä? Ensinnäkin niin mediassa kuin täälläkin uhotaan suu vaahdossa, että meidät irtisanotaan kohta kaikki. Tai että tekoäly syrjäyttää meidät kahden vuoden sisällä. Toiseksi samaisissa medioissa uhotaan, että meidän pitää ensin maksaa vanhempiemme itselleen eläkepäätöksillä suoma 30-vuotinen loma ja sen jälkeen samanaikaisesti työskennellä palkkatyössä itse hautaan saakka ja myöskin itse hoitaa kyeiset vanhemmat. Ja tänmän päälle meidän kuulemma oletetaan tulevaisuudessa myöskin itse maksavan lastemme opiskelu.
Kyllä tässä on naapurin kokkareita äänestäneen lähikauppiaan putiikin pystyssä pitäminen aika matalalla prioriteeteissä.
No se lähikauppias maksaa ne sunkin palkkasi. Joten siitä sitten vaan boikottiin
Onneksi en suosi kokkareiden K-kauppoja, menkööt konkkaan
"Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta myös julkisella. Työsopimuksen saa tehdä kolmessa osassa, kesto yhteensä vuosi."
Ei muovikrääsää, joka tuhoaa kaiken. Vesistöt, elollisten elimistön jne. Aitoja luonnonmateriaaleja ja kotimaista työtä ja palveluja.
Kun niistä työttömyyseduista leikattiin. Sitä palkkaa on pakko säästää. Sehän oli siellä talouden perusoppikirjassakin. Hallitus halusi, että kulutus stopataan ja ihmiset elättävät itse itsensä työttömänä.
On yteet, muutonsneuvottelut yms. Potkulaki. Ei vakitöissäkään olijoille ole varmuutta luvattu.
Miten suomen tilannetta parantaa se, että kulutatte ulkomailla tuotettua rojua?
Laitetaan kunnon tuontiverot kaikelle ei-kotimaiselle niin voisi olla järkeäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaat istuvat niiden hautomiensa rahojen päällä vuodesta toiseen?
Eivät istu. Varakkailla harvoin on rahaa jonka päällä istua. Varakkailla on ennemminkin omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaat istuvat niiden hautomiensa rahojen päällä vuodesta toiseen?
Eivät istu. Varakkailla harvoin on rahaa jonka päällä istua. Varakkailla on ennemminkin omaisuutta.
Höpö höpö, on sekä kiinteää omaisuutta että rahaa, sehän vaan hyvä me lapset saadaan kunnon perintö ainakin.
Yhteiskunnan ei tulisi perustua jatkuvaan kuluttamisen kasvuun.
Asuminen haukkaa kuukauden tuloista noin 40%.
Ruokakauppa vie noin 20%.
Auto vie noin 10%.
Tuohon vielä sähkö ja vakuutukset pakollisina menoina, niin tuloista aikalailla noin 80% on jo korvamerkitty. Loppu sitten jakaantuu vaihdellen huvituksiin ja käyttötuotteisiin. Omana tavoitteena ei ole kuluttaa kaikkea ylijäämää vaan säästön esim. sijoittamalla, koska näin saa kasvatettua omaisuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjätaskut täällä neuvomassa varakkaampia rahankäytössä 🤣
Samoja ohjeitahan täällä heille jaetaan, kuin niille köyhäkauloillekin toistellaan. Jos ei raha pala turhuuksiin, niin on "yhteiskunnan vihollinen", tätähän täällä on keskiluokasta alaspäin oleville toisteltu vuosikausia.
AP vetää niin kommunistista linjaa hamsteriveroineen, että Marxikin olisi kateellinen. Mutta ihan hauskaa huumoria näin aamupäivän ratoksi.