Kuluttaminen on yhteiskunnalle vähintään yhtä tärkeää kuin työssäkäynti
Jos et kuluta vaan haudot rahoja jemmassa, niin välität tämän yhteiskunnan kokonaisedusta tasan yhtä vähän kuin ideologisesti ja vapaaehtoisesti työtön. Pitäisi olla joku 90% hamsterivero jonkun järkevän puskurin yli meneville säästöille. Jaettaisiin nämä turhat rahat vähävaraisille ihmisille, jotka ne kuluttaisivat mielellään. Talous ampaisisi nousuun.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteiskunnassa halutaan kulutusta, kannattaa varmaan luoda yhteiskunta, missä kuluttaminen kannattaa. Se tarkoittaa mm. turvaa pahan päivän varalle, vakaita työpaikkoja, sairaanhoitoa yms. Ei tätä nykyistä tuhopolitiikkaa. Sitä saa mitä tilaa, turha vinkua.
Näinpä. Nykyinen hallitus tuhosi kuluttamisen heikentämällä työntekijöiden työsuhdeturvaa, leikkaamalla työttömyyskorvauksia ja toimeentulotukea. Jokainen järkevä ihminen lopettaa kuluttamisen ja alkaa säästämään pahan päivän varalle kun turvaverkot on ammuttu reikiä täyteen. Hallitus ei oikein tajua omien päätösten seurauksia eikä tommoisia tyyppejä pitäisi edes olla päättämässä valtion asioista.
Kiitos tämän lain, uskallan yrittäjänä palkata työntekijän.
Ennen mitään muuta, toisten rahojen kuluttaminen on tärkeintä.
- äsdeepee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteiskunnassa halutaan kulutusta, kannattaa varmaan luoda yhteiskunta, missä kuluttaminen kannattaa. Se tarkoittaa mm. turvaa pahan päivän varalle, vakaita työpaikkoja, sairaanhoitoa yms. Ei tätä nykyistä tuhopolitiikkaa. Sitä saa mitä tilaa, turha vinkua.
Näinpä. Nykyinen hallitus tuhosi kuluttamisen heikentämällä työntekijöiden työsuhdeturvaa, leikkaamalla työttömyyskorvauksia ja toimeentulotukea. Jokainen järkevä ihminen lopettaa kuluttamisen ja alkaa säästämään pahan päivän varalle kun turvaverkot on ammuttu reikiä täyteen. Hallitus ei oikein tajua omien päätösten seurauksia eikä tommoisia tyyppejä pitäisi edes olla päättämässä valtion asioista.
Tämä on Lose-lose tilanne kaikille osapuolille. Toivottavasti näiden puolueiden äänestäjät tajuat seuraavissa vaaleissa äänestää joitain muita puolueita.
Antakaa rahaa, ilomielin törsään 🤤
Pitäisi olla Kokoomusvero joka otetaan kaikilta jotka Kokoomukselle antavat äänensä!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla Kokoomusvero joka otetaan kaikilta jotka Kokoomukselle antavat äänensä!
Äänestyspäätökset pitäisi olla vapaassa demokratiassa julkisia niin voisi kohdistaa pakotteet oikeisiin osoitteisiin. Nyt kärsii moni yrittäjä joka ei näitä pellejä äänestänyt.
Vain silloin, jos kuluttaminen tapahtuu omilla rahoilla, eikä yhteiskunnan
Tälläkin hetkellä kulutan mutta rahani menevät suoraan toisiin maihin. Näissä maissa saan vastinetta rahoilleni. Tämä ei ole mahdollista suomessa. Siksi annan mielelläni suomen rappeutua
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin hetkellä kulutan mutta rahani menevät suoraan toisiin maihin. Näissä maissa saan vastinetta rahoilleni. Tämä ei ole mahdollista suomessa. Siksi annan mielelläni suomen rappeutua
Pystyyköhän ruokaostokset tilaamaan toisesta Euroopan maasta niin jäisi suomen valtio nuolemaan näppejään. Ei alveja suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaat istuvat niiden hautomiensa rahojen päällä vuodesta toiseen?
Ja miksi varakkailta ei peräänkuuluteta sitä yhteiskuntavastuuta? Miksi aggressiivinen paasaus koskee vain nälkärajalla kituuttavia ihmisiä?
Tunnetko piston sydämessäsi, itse en ole paasannut enempää köyhien kuin rikkaidenkaan puolesta. Mutta kyllä jos on ikänsä työssä käynyt, niin pitäisikö sitten vaikka palkallaan jonkun mökkiräiskän ostaneen sekin lahjoittaa köyhille.
Kun ei meillä enää mitään rikkaita edes ole. Vaikka niiden vähien kaikki omaisuus (sen lisäksi, että ovat jo veroja maksaneet aika lailla yhteiskunnan tarpeisiin) jaettaisiin kaikille köyhiksi itsensä tunteville, niin ei se pitkäaikainen ilo olisi.
En osta. Sijoitan rahani ja olen työtön. Tämä hallitus ja päätökset. Joo en välitä, olen vihaa täynnä. Ruoka ja herkut niin siinäpä se on.
"ei kiinnosta käydä kahviloissa, tilata palveluita. En yksinkertaisesti halua ostaa kallista palvelua, jossa itse palvelija on naama väärinpäin."
Kas, kahvilafoobikko! Oikeasti sulla on itselläsi pahoja ongelmia, (esim torikammo ja sosiaalisten tilanteiden pelko) joita projisoit muihin.
On ihmisiä, jotka saa huonoa palvelua kaikkialla, koska oma asenteesi on "naama nurinpäin".
Kas kummaa, mulla ei fobioita ole ja tykkään käydä kaffella ja kakulla. Palvelu hyvää ja tilanteet kivoja oli liikkeen toimiala mikä hyvänsä. Olen kohtelias ja rento, mutta sinä se, jota kukaan ei halua palvella kun olet aina kuin myrkyn niellyt. Se tulkitaan ilkeydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Voin menettää työni koska tahansa. Haluan säästäväisesti elää, etten ole kusessa jos työt menee. Ne ottakoon riskejä, ketkä haluaa.
"Ihmisillä maksuvaikeuksia.
Taloyhtiöitä voi mennä konkurssiin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perikunnan asuntoja ei saa myytyä. Tuttu on myynyt perikunnan asuntoa sisarensa kanssa jo yhdeksän kuukautta.
Kerrostalon konkurssissa menettää asunnon, mutta asuntovelka pitää silti maksaa pankille.
Olen kuluttanut mutta olen myös säästänyt. Ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita.
Koska työnantaja on maksavinaan minulle palkkaa, olen myös kuluttavinani Suomessa. 🤗 Tilasin juuri Tanskasta ja Ruotsista harrastusjuttuja, koska suomalaisissa verkkokaupoissa samoissa tuotteissa on 1/3 enemmän hintaa. Tanskasta samat postikulut kuin Suomen sisällä ja Ruotsista tuli ilman postikuluja, kun sattui postikuluttomuus kampanja, jota suomalaisissa verkkoksupoissa ei ole koskaan. + vielä monipuolisempi valikoima!
Vierailija kirjoitti:
Ei tää maapallo yksinkertaisesti kestä sitä kulutusta.
Kulutus voi olla palveluja, vaikka siivous tai parturi. Ei se luontoa kuluta. Ei aina tarvita tavaraa.
Kulutus tulee vain vähentymään, kun moni ei saa ansiosidonnaista kerättyä. Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen ja aikaa kerätä kaksi vuotta ja neljä kuukautta.
"välität tämän yhteiskunnan kokonaisedusta tasan yhtä vähän kuin ideologisesti ja vapaaehtoisesti työtön"
Väärin - välitän vielä vähemmän, eli yhtä vähän kuin koko eduskuntamme. Eli tasan nolla. Rahat jemmaan kunnes alkaa päättäjiäkin kiinnostaa oman maan ja suomalaisen yhteiskunnan etu.