Kaupan alan ihmisiä paikalla?
Kertokaahan, onhan muissakin kaupoissa, onhan, niitä asiakkaita jotka koettaa vaihtaa tuotteen puoli vuotta palauttamis-ja vaihto-oikeuden päätyttyä?
Ja kun ensin nätisti kuuntelet asiakasta, sympatiseeraat että asia on vaan unohtunut hoitaa, annat asiakkaan purkaa pettymys ettei halunnutkaan tuotetta....
Ja pahoittelet sitten ettemme valitettavasti voi tuotetta enää ottaa takaisin, saat kuulla olevasi paska myyjä, paska paikka eikä asiakas aio asioida enää liikkeessä.
Takuu-ja toimitusehdot ovat kaikille selvästi nähtävillä. Sitoudumme noudattamaan niitä.
Mutta, johonkin se raja täytyy vetää. Jos asiakas palaa tuotteen kanssa todella pitkän ajan päästä, ettei haluakaan tuotetta, mutta on vain unohtanut asian hoitaa....
Tuote on väärin säilytettynä käyttökelvoton enää myyntiin laitettavaksi.
Ja sitten kaikki on paskaa ja huudellaan että kerrotaan sukulaisille ja kaikille..
Asiakkaat tuntuvat yhä enemmän ja enemmän ostelevan huolettomasti mitä sattuu, eikä asiaa hoideta sitten asianmukaisesti. Sitten haukutaan paikka pystyyn kun asiat ei mene niinkuin itse haluaisi.
Kommentit (22)
Stockalla todella yleistä. Ja tosiaan paska myyjä, paska paikka enkä tuu enää ikinä. Mut voi per se, ainahan ne vaan tuli.;)
Tuntuu joo kyllä niin kummalliselta että yleisiä ohjeita noudatellaan, mekin myyjäliikkeenä toimimme aina ohjeiden mukaan ja teemme paljon työtä asiakastyytyväisyyden eteen.
Pyrimme aina siihen että asiakas on tyytyväinen.
Mutta sitten tulee joku selvästi paljon käytettyjen kenkien kanssa että vaihdan nää kun ei sovikaan jalkaan. Wtf?
Ostosta kolme kuukautta ja kenkiä käytetty paljon...
Aina riittää sekopäitä, jotka huutavat ihan jonninjoutavista asioista.
Niin kauan kuin haukkuvat firmaa ja tavaroita, saavat mesota. Ei haittaa mua, ihan sama, itsensä vaan tekevät naurunalaiseksi. Mutta: en anna tuumaakaan periksi missään toimintatavoissa, vaikka kuinka huutaisivat.
Jos alkavat haukkua mua tai muuten menevät henkilökohtaisuuksiin niin pyydän toisen myyjän paikalle. En halua pilata päivääni ihan turhan takia. Monesti myyjän vaihtaminen saa asiakkaan kielenkäyttöön jotain rotia (vaikka seuraava myyjä selittää asiat ihan samalla tavalla).
"Myyntikuntoinen" on sana, mitä monet ihmiset eivät ymmärrä.
Ostaisitko itse kahvinkeittimen, jossa on kuivunutta kahvia? Ostaisitko itse linttaan astutut kengät? Ostaisitko itse puseron, jossa on mustikkatahroja?
Nettikauppa varsinkin on tehnyt ostelun ihan holtittomaksi.
Tilaillaan sohvalta mitä sattuu ja sitten palautellaan miten sattuu.
Kertakäyttökulttuuri kukoistaa. Kiina suoltaa konttikaupalla p a s k a a eurooppaan ja jengi ostaa halvalla.
Joillain yrityksillä on palautukset budjetoitu myyntihintoihin. Ja palautukset järjestetty systeemiin sillä oletuksella että niitä käsitellään 40%ulosmyynneistä.
Ostellaan vaan kaikkea eikä mietitä yhtään etukäteen.
Ostelu itsessään on ajankulua, viihdykettä.
Moni asiakas luulee, että tuotteen saa palauttaa missä kunnossa tahansa, kunhan kuitti on tallessa. Jankutetaan vain siitä helvetin kuitista, kun yrität selittää, että tuotteen on oltava myyntikuntoinen.
Jotkut kaupat ottaa vaihdossa kaiken, vaikka asiakas olisi paskonut tuotteen.
Teeskennellään että asiakkaan selitys menee läpi. Että tuote olisi ollut viallinen ja revennyt normikäytössä.
Palauttaja on xl kokoinen ja ostanut s koon vaatteen.
Koska "asiakaspalvelu" . Pelätään sanoa asiakkaalle ei. Pelätään typeriä googlearvosteluita.
Ihmiset tyhmentyy ja vaatii järjettömiä koska ovat asiakkaita. Maailman kuninkaita.
Tänä kauppojen toiminta todella väärentää kaupan alaa ja antaa asiakkaiden käyttäytyä entistä järjettömämmin.
Ihmisillä on myös sellainen harhaluulo, että se 14 vuorokauden palautusaika koskee ihan kaikkia kauppoja. En yhtään ihmettele ihmisten talousongelmia, kun ostellaan kaikkea ja palautetaan seuraavana päivänä, kun tuotetta ei sittenkään tarvita.
Nykyään kauppoja on joka puolella, auki 24h. Kotona netissä ja isot kauppakeskukset ym.
Ostelu on huvia. Ihan järjetöntä
Minä olen ollut myyjänä monessa eri tason liikkeessä ja sanotaan näin että mitä kalliimpaa tavaraa myydään, sitä enempää hölskyy kusi ihmisen päässä, ei korreloi raha älykkyyden tai edes perustason kunnollisuuden kanssa ei, teeskennellä nää ihmiset kyllä sit osaavat senkin edestä.
Pöyhkeilijä mummot oli aika vakiintunut termi eräässä hajuveden tuoksuisessa tavaratalossa.
Seisoin kerran jonossa kassalla kun asiakas valitti myyjälle.
Oli ostanut viikko sitten jonkun laitteen. Nyt oli aamulla lukenut lehdestä että se laite oli tullut tarjoukseen.
Valitti että pitää saada se erotus takaisin. Ja että myymälä huijasi kun ei kertonut silloin kun osti, että tulossa tarjoukseen.
Myyjä reppana koetti selittää että ei he tiedä etukäteen että mikä on tulossa tarjoukseen ja vaikka tietäisivätkin, eivät saa sanoa.
Äijä vaan karjui että häntä on huijattu
Minua aspana huvittaa, kun nuoria aina haukutaan tyhmiksi ja uusavuttomiksi. Yleensä ne on juuri keski-ikäisiä ja vanhempia ihmisiä, joille töissä pitää selittää ihan itsestäänselviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Oli ostanut viikko sitten jonkun laitteen. Nyt oli aamulla lukenut lehdestä että se laite oli tullut tarjoukseen.
Valitti että pitää saada se erotus takaisin. Ja että myymälä huijasi kun ei kertonut silloin kun osti, että tulossa tarjoukseen.
Myyjä reppana koetti selittää että ei he tiedä etukäteen että mikä on tulossa tarjoukseen ja vaikka tietäisivätkin, eivät saa sanoa.
On termi "päivän hinta" ja se tarkoittaa juuri sitä hintaa, millä tuote myydään sinä kyseisenä päivänä. Joillekin asiakkaille tämä on tosi vaikea asia.
Myyjät eivät tiedä tarjouksia kovinkaan aikaisessa vaiheessa. Tarjoukset päätetään ihan muualla ja niistä tiedotetaan ruohonjuuritasolle viime tipassa.
Vierailija kirjoitti:
Juu varsinaista huijausta toki, kun asiakas ei voi itse hinnoista päättää
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on töissä citymarketissa.
Asiakas tuli infopisteelle ja kysyi että saako rahan takaisin avatusta litran joguttipurkista.
Että kun ei tykännyt mausta. Että onhan näitä
Ja näitä riittää jotka kaupasta poistuttuaan rikkoo itse ostamansa tavaran ja tulee takaisin vaatimaan uutta tilalle. Eräs palautti 0,50€ kakkukynttilän ja vaati uutta tilalle. Aikuinen mies! Siinäpä "loistava" malli lapselle. No aika moni aikuinen onkin varoittava esimerkki lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas tuli infopisteelle ja kysyi että saako rahan takaisin avatusta litran joguttipurkista.
Ja näitä riittää jotka kaupasta poistuttuaan rikkoo itse ostamansa tavaran ja tulee takaisin vaatimaan uutta tilalle. Eräs palautti 0,50€ kakkukynttilän ja vaati uutta tilalle. Aikuinen mies! Siinäpä "loistava" malli lapselle. No aika moni aikuinen onkin varoittava esimerkki lapsilleen.
Vähän ohi aiheen mut silti .. jotkut myy torissa ja huuto etissä tavaroita 0,50€ kpl. Jotain avattua kertakäyttölautaspakettia ym. En tajua
Tämä ei tähän ketjun aiheeseen varsinaisesti mitenkään liity, mutta kuitenkin.
Itse tein kerran joulun alla kuukauden ajan työkokeilua Prismassa. Kun tultiin kysymään asioita x, kysymykset olivat, että mistä löytyy tämä ja se jne. No kerran multa kysyttiin, että kuinka suuri luu on tässä kinkussa. Se veti kyllä hiljaiseksi, mutta kyllä jotain sain vastattua.