Ähäkutti koiranomistajat! Jos ette ole rekisteröineet koiraa, napsahtaa 100 egee sakkoa! Ihan oikein!
Jokainen piski pitää saada rekisteriin ja sirutettua.
Sitten koiraverolle koko poppoo - saadaan edes pikkasen korvausta siitä kusi-jaskavuoresta, jotka rakit joka vuosi kaduillemme jättävät.
Tämä on ilouutinen synkästi alkaneella viikolla.
Kommentit (123)
Mjoo , veikkaan, että niitä läjiä tulee olemaan samaan malliin jatkossakin , riippumatta siitä, onko koiraveroa tai ei.
Niin, mutta veroilla voi palkata kakkasiivojia. Tulisi ihan uusi ammattinimike: Virallinen koirankakkasiivooja.
Vierailija kirjoitti:
Mjoo , veikkaan, että niitä läjiä tulee olemaan samaan malliin jatkossakin , riippumatta siitä, onko koiraveroa tai ei.
Niin, mutta veroilla voi palkata kakkasiivojia. Tulisi ihan uusi ammattinimike: Virallinen koirankakkasiivooja.
Työtön sossupummi ap voisi olla hyvä siihen hommaan kun asia on kerta hänelle niin tärkeä. Tekisi jotain hyödyllistä välillä.
Eikö tuo sakko ole 300 eurosta ylöspäin?
Miten tämä estäisi pentutehtailua? Täysin tarpeeton homma ja loppuu varmaan muutaman vuoden sisällä tällainen rekisteri.
Kakathan ei tuon seurauksena vähene kuitenkaan :D jos joku niin luulee.. Rekisteröitymismaksu on pikkusumma koiranomistajalle.
Eihän tuossa ole mitään koiraverosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä rupee koiraveroa toivomaan takaisin kun vaunulenkillä joutuu väistelemään keskelle tietä väännettyjä paskakasoja
Tämä. Monesti on tehnyt mieli kerätä elukan jätökset ja kantaa ne omistajansa postilaatikkoon. Naapurin koiraakin kakatetaan sadepäivinä ja kovilla pakkasilla lähiristeyksessä, eikä kakkoja kerätä. Näen keittiöstä, kun juon aamukahvia. Koiranomistajat kehtaavat tehdä mitä vaan, koska koirakoirakoira ihana koira. Hyvä että sakotetaan. en usko, että naapurin koira on rekisterissä. Aion varmistaa, että sinne saadaan sakko maksuun.
Voisitko olla yleistämästä sitä, että kaikki koiranomistajat ovat samalaisia hällä väliä tyyppejä, kiitos
Mun naapurin lapset käyttelivät koiriani, ja he toivat aina kakkapussin tullessaan takaisin lenkiltä minulle. Näin oli sovittu. Minä toimitin ne sitten roskamolokkiin.
Nytkin kun meillä on oma tontti, niin kakat kerätään edelleen kakkapusseihin, ja ne pannaan saman tien kakkapussikeräysastiaan, joka on ulkona omalla tontilla. Siitä ne kuljetetaan kerran viikkoon kauempana olevaan molokkiin.
Koirat on oikeastaan tosi hyödyllisiä, koska moni punkkihavainto ja punkkien leviämisen seuranta mahdollistuu suurelta osin koirien omistajien avulla, jotka raportoivat koirista noukkimansa punkit.
Tuo vaan kertoo miten pihalla valtio on turhien rekisteriensä kanssa. Jollain leikatulla kotikoira rekulla ei ole mitään tekemistä pentutehtailun kanssa. Ja suomalaiset laittoi sirun jo ennen tuota rekisteriä.
Tämän rekisterin ainoa tehtävä on rahastus. Mutta olen koirani sinne vienyt viime vuonna. Koira täyttää pian 4 joten viivyttelin vuosia. Toista en vienyt ja ehtikin kuolla jo pois hetki sitten.
Eikä kiinnosta koiravihaajien mielipiteet yhtään mistään. Ihmiset nyt vihaa kaikkea mikä ei koske itseään. Sellaisia teistä on tullut. Säälittäviä kiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mun koira on rekisteröity jo kauan aikaa sitten. Saanen nyt sitten jättää pjaskat keräämättä. Olepa niin hyvä.
Voi pyhä yksinkertaisuus! saat levittää jaskaasi niin paljon kuin haluat, kohta maksat siitä ilosta vähintään 500 euroa veroa vuodessa - koska rakkikoirasi on rekisterissä.
Tämä viikko sen kun paranee.
500e:lla vuodessa todellakin oletan jonkun muun siivoavan. Kiitti ehdotuksesta.
Tässä näet itsekin: olette kakkaa levittäviä syöpäläisiä, joilla on narun päässä kakkalevityssyöpäläinen. Sun suhtautuminen on juuri se syy, miksi koiranomistajat poikkeuksetta vaikuttavat ääliöiltä. kakan levittäminen taitaa teillä olla jotenkin se toinen luonto? Mikä siinä niin vieh
Paljonko sun ÄO on? Onko sinulla vaikea kehitysvamma?
Vierailija kirjoitti:
Joo sinä sopisit siihen hommaan kun eihän se älykkyyttä vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Koirat on oikeastaan tosi hyödyllisiä, koska moni punkkihavainto ja punkkien leviämisen seuranta mahdollistuu suurelta osin koirien omistajien avulla, jotka raportoivat koirista noukkimansa punkit.
Kertoo paljon, että tämä harhainen kuvitelma on ainoa todiste koiran hyödyllisyydestä...
Ihanaa! Nyt saadaan kaikki metsästyskoiratkin verolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä rupee koiraveroa toivomaan takaisin kun vaunulenkillä joutuu väistelemään keskelle tietä väännettyjä paskakasoja
Valokuva tai videonvideonpätkä väärään paikkaan paskantavasta koirasta ja omistajasta.!!!! Minä on valmiina käräyttämään. 🤭🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
No, mun koira on rekisteröity jo kauan aikaa sitten. Saanen nyt sitten jättää pjaskat keräämättä. Olepa niin hyvä.
Minun koira rekisteröitiin heti kun oli mahdollista, kakat ketään pois, en jätä niitä tuonne tien varteen.
Minulla on kaksi seniorikoiraa, 9v ja 12v. Paperillinen on Kennelliiton rekisterissä, paperitonkin on sirutettu.
Asumme keskellä metsää, koirat lenkkeilee omilla pelloilla ja omissa ja naapurin mehtissä. Syksyllä ja joskus talvellakin käydään vielä nuoremman kanssa metsällä. Vanhempi on sellainen että vetää itsensä vielä rikki jos sen enää laskee maastoon. Saa isossa tarhassa ja lenkillä fleksissä mennä.
Jos otan uuden pennun mehtäkaveriksi tai mies ottaa niin kasvattaja sen laittanee rekisteriin jos hyväksi katsoo. Itse kävin rekisteriä vilkaisemassa kun se oli tehty, mutta se oli ihan lelu! Siellä oli värivaihtoehtoja vain muutama, eikä mitenkään tieteellisiä tai koiran värigenetiikkaan tai edes yleisiin termeihin perustuvia. Ei siis sellaisia että olisin niistä osannut valita näiden kirjavien ja riistanväristen nimikkeitä. En ole sen jälkeen perehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuva tai videonvideonpätkä väärään paikkaan paskantavasta koirasta ja omistajasta.!!!! Minä on valmiina käräyttämään. 🤭🤭🤭
Kyllä. Ärsyttää suomenajokoirien omistjat kun paskovat koiriensa kanssa koko tienoon.
Onneksi mun koiria ei tartte rekata 😃
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kerää paskoja? Todella vastenmielistä ja oksettavaa kun kerrostalojen seinän vierustat täynnä koiran paskaa ja kusta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo sakko ole 300 eurosta ylöspäin?
Miten tämä estäisi pentutehtailua? Täysin tarpeeton homma ja loppuu varmaan muutaman vuoden sisällä tällainen rekisteri.
Kakathan ei tuon seurauksena vähene kuitenkaan :D jos joku niin luulee.. Rekisteröitymismaksu on pikkusumma koiranomistajalle.
Jos pentu ei ole sirutettu ja rekisteröity, se on ns laiton pentu jota ei voi viedä edes rokotuksille. Pentutehtailijoilla jää pennut käsiin kun niitä ei kukaan järkevä osta. Edes Kennelliiton rekisteröinti enää auta vaan pitää olla ruoka viraston rekisteröinti. Jos on tyhmä ja ostaa pennun ilman rekisteröintiä, niin myös maksaa siitä tyhmyydestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan vapaasti tee niin. Sulla on omaa kivaa siellä nyt. Seuraamusmaksu voidaan antaa vain siitä, että koira ei ole ilmoitettu Ruokaviraston rekisteriin.
Väärään paikkaan pskantavasta koirasta ja omistajasta ei voida antaa seuraamusmaksua tai sakkoa.
Katsohan vaan omaa asennettasi ja käytöstä. Olisiko siinä mitään korjattavaa?