Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1639)

Vierailija
1621/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan myötähäpeä iskee näistä finaaliannoksista, kun vertaa niitä Australian version kilpailijoiden ruokiin. Ne ruuat, millä kilpailijat koittivat saada valkoisen essun Australian versiossa olivat paljon ravintolatasoisempia. Mistä tämä johtuu? Ei kai se voi sillä selittyä, että Australiassa on suurempi tuotanto. 

28,5 miljoonasta asukkaasta on enemmän, joista valita. Onhan amerikkalaistenkin taso aivan missä vain aivan huikea.

Vierailija
1622/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomarit kehuivat Marin kalan kypsyyttä, mutta se nahka ei kyllä näyttänyt rapealta/hyvältä? Eivät kuitenkaan sanoneet siitä mitään.

Nahkaa ei yleensä syödä, se on vaan estetiikkaa. Oikea kypsyys on pääasia, ja vaikka olen paistanut kalaa noin miljoona kertaa, aina tahtoo mennä yli.

Kyllä se syödään, jos se paistettu rapeaksi. 

Nahka tietysti (tosin) pitää muistaa suomustaa huolellisesti ennen kypsennystä, ellei kyseessä ole suomuton tai hyvin pienisuomuinen kala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut vielä viimeistä jaksoa, mutta voittaja oli kyllä ainakin minulle yllätys. 

Milla varmaan oli ennakkosuosikki tai hän, jota olisi voitu veikata voittajaksi. Varmasti tässäkin jyllää taustalla rahapelaaminen ja siksi pitäisi aina olla varmoja, etteivät häviöt tai voitot ole ennalta käsikirjoitettuja ja juoni vuotaisi kenellekään uhkapelaajalle.

Vierailija
1624/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Mari on tosi söpö nainen. M36v

Vierailija
1625/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut vielä viimeistä jaksoa, mutta voittaja oli kyllä ainakin minulle yllätys. 

Milla varmaan oli ennakkosuosikki tai hän, jota olisi voitu veikata voittajaksi. Varmasti tässäkin jyllää taustalla rahapelaaminen ja siksi pitäisi aina olla varmoja, etteivät häviöt tai voitot ole ennalta käsikirjoitettuja ja juoni vuotaisi kenellekään uhkapelaajalle.

Onneks ei voittanut. Toi narise ääni on kauhea.

Vierailija
1626/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon käyttävät sanaa soosi. Poikkeeako se sanasta kastike…

Olla soosissa, joopa (humalatilasta). voisi jopa tulla mieleen. Läskisoosi saa vapaasti olla läskisoosi, eihän se edes pelkästä läskistä ole tehtykään.

Poikkeaahan se, koska se on arkikieltä, yleiskieltä huolittelemattomampi, huonoa kieliasua. Niin tosi ärsyttävä sana tosiaan, tuo soosi, arkikielinen ilmaus ammattilaisten toistuvasti laukomana. Jotain samaa kuin se musse. Onneksi sentään ei dressing.

Dippi, glaseeraus, höyste, kostuke, liemi, marinadi, mössö, paistinliemi, salaatinkastike, salsa, soossi.

Olisiko soosi yleensä keitokseen tai liharuokaan lisätty, jos kastike korostaa enemmän ruoan maun tai rakenteen parantamiseksi lisättyä kastiketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1627/1639 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä että luin täältä kaikki haukut ennen kuin katsoin finaalijakson. Sehän olikin sitten positiivinen yllätys!


Millan lammas oli kyllä ihan liian raaka ja huonosti putsattu. Ehkä olisi kannattanut laittaa apukokki putsaamaan luita, koska siinä menee aikaa ja on annoksen kannalta kuitenkin tärkeä ulkonäkötekijä.


Apukokkeja mietin muutenkin, että oliko hyötyä vai haittaa. Jos pistää toisen ihmisen tekemään kokonaan yhden annoksen, niin joutuu kuitenkin jakamaan omaa aivokapasiteettiään oman tekemisensä ja toisen tekemisten välillä. Joskus kun itselle on selvää mitä on tekemässä, on helpompi vain tehdä se kuin yrittää selittää sitä toiselle. Ja jokainen finalisti on kuitenkin ihan itse vastuussa omista annoksistaan.


Yksittäisinä annoksina Jarin annokset oli minusta mielenkiintoisimman näköisiä. Alkuruuista olisin valinnut Jarin, päääruuista myös ja jälkkäreistä Marin. Millan alkuruoka oli kivan näköinen, mutta en pidä raa’an lihan suutuntumasta, siksi tartarit jää minulta yleensä väliin. Pääruoissa Marin kuha näytti hyvältä mutta Jarin annos kuulosti mielenkiintoisemmalta. Jälkiruoissa ei oikein ollut mikään erityisen kutsuva. Millan mousseannos oli aivan liian iso minun makuuni, pidän eniten ”pikkumakeasta” aterian lopuksi ja monesti jälkkärit on ihan liian isoja.

Kokonaisena menuna olisin kuitenkin ravintolassa valinnut todennäköisesti Marin annokset. Siitä olisi varmaan jäänyt hyvä ja raikas jälkimaku, eikä olisi tullut ähkyä. Marilla on mielestäni kaunis ja kevyt tyyli, joskin tuomariston kommenteista saanut vaikutelman, että maut jäävät ehkä vähän valjuiksi.


Vierailevilta koutseilta olisin toivonut nimenomaan koutsaamista tsemppaamisen sijaan. Siis sellaista sparrailua, joka olisi auttanut kilpailijoita parantamaan annoksiaan. Nyt heidän roolinsa jäi aika tyhjäksi.


Henkilökohtaisuuksiin menevää haukkumista on taas tässäkin ketjussa niin pirusti. Vappu on mielestäni ollut hyvä juontaja. Kenenkään ulkonäko ei vaikuta ruokaan.

Vierailija
1628/1639 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin tuota, se jälkkäri ei näyttänyt kyllä hyvältä. Oliko ehkä liikaa ne pisteet, toisaalta oliko ne toiset vielä huonompia. Ei kyllä siinä maistelussa tullut paremmuus esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1629/1639 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuota hamstraamisen oli ihan turhaa, esim fileet ym olisivat voineet olla pienempiä. Ja kahden kalan ottaminen kiellettyä. Osa onneksi jopa jakoi kalan keskenään. Ja kyllä siellä näkyi osittain sitä suosimista kuten aiemmillakin jaksoilla. Sokkoarviointi ehdottomasti.

Vierailija
1630/1639 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä ois kauden alussa uskonut finaalijaksossa päästään ihastelemaan Outin alleja ja hikoilua hihattomassa :D

Näittekö, kun Jarilta tippui hikipisara ruokaan.

Sehän on vaan sitä Vapun aina hokemaa suolaa 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1631/1639 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mari voitti, suosittiinko taas naista? Minusta Jari oli paras.

Miksi tänne pitää tulla kertomaan voittaja, kun kaikki eivät sitä vielä tiedä? Voisi joskus pitää sen suun kiinni!

Ehkä ei kannata vielä tulla vauvapalstalle lukemaan, koska finaali on jo kuitenkin katsottavissa ihan ilmaiseksikin katsomossa. 

Näköjään ei! Ei voi lukea mitään muutakaan sitten!

Itse olen myös kantapään kautta oppinut, että jos ei ole ruutu+ tai katsomoa, eli näkee jäljessä, niin pitää pysyä palstalta pois ja tulla vasta nähtyään jakson. 

Se onkin tosi hauskaa seurata keskustelua tai keskustella reippaasti jälkikäteen ohjelmasta! Pitäkää ketjunne! Monesta on kyllä tehty ihan oma ketjunsa, missä voi keskustella, jos on jo katsonut ohjelman

Yleisesti ottaen ehkä kannattaa näillä palstoilla ajatella, että joillakin on se katsomo ja kenties vielä se maksettu versio. Niin keskustelu etenee sen mukaan. Katsomosta näkee jo ilmaiseksi finaalijakson. 

Pitäkää  v i t u n ketjunne!

Jos herättää noin paljon tunteita yks ketju niin ehkä sun kannattaa keksiä parempaa tekemistä. Heippa!

Jos sinäkään et voisi käydä täällä vapaasti seuramassa keskustelua tai keskustella pelkäämättä paljastuksia saattaisi se sinuakin hieman potuttaa! Eri

Get a life.

Vierailija
1632/1639 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi ja Jay all stars kaudelle!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1633/1639 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outi ja Jay all stars kaudelle!!

Outi ja painekattila, siinä tämä kausi kiteytettynä.

Vierailija
1634/1639 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outi ja Jay all stars kaudelle!!

Outi ja painekattila, siinä tämä kausi kiteytettynä.

Lampaan potkaa teki painekattilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1635/1639 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vinegraitte tehtävässähän Outi oli paras, pääsi parvelle yksin.

Vierailija
1636/1639 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei Outi ja Juuli päässeet pidemmälle. Olisi ollut kiva nähdä kokonaisuuden perusteella semifinaalissa kuin viimeksi finaalista tippuneet. Molemmat myös jotenkin aidon ja vilpittömän oloisia

Vierailija
1637/1639 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi oli legenda.

Vierailija
1638/1639 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei Outi ja Juuli päässeet pidemmälle. Olisi ollut kiva nähdä kokonaisuuden perusteella semifinaalissa kuin viimeksi finaalista tippuneet. Molemmat myös jotenkin aidon ja vilpittömän oloisia

Outi, Jari ja Juuli oli aidon vilpittömiä. Milla olisi ollut listassa myös mutta piti välillä showta yllä, sanoi ”pleittaa” jne.. Milla oli myös hassu siinä introssa, heilutti ja ilmeili oudosti.

Vierailija
1639/1639 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisessa ja Sinisessä catering tehtävässä Outi valittiin johtajaksi mutta Zahra selvästi olisi halunnut johtajan roolin. Heitti Outin bussin alle, ettei tarte Zahran itse kantaa vastuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän