Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1639)

Vierailija
1601/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi maistunut Jarin annokset finaalissa parhaiten. 

Vierailija
1602/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milla sanoi toivoneensa ankkaa, mutta kun sitä ei ollut, niin otti sitten karitsan. Suunnitelma muuttui ja kun sitten jälkiruoka meni uusiksi, niin aikataulu petti ja pahasti. 

Kare on muutenkin vaikea kilpailussa. Tekiköhän kukaan muuten risottoa koko kaudella?

Olikohan siinä joukkuejaksossa risotto

Vai couscous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koitui Zahran kohtaloksi, missä vaiheessa hän putosi??

Putosi viimeisimmässä pudotuksessa. 

Onneksi. Lopultakin.

Vierailija
1604/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko Pimiä alussa Jarille että oot kollega kun Jari teki jonku rakkausmenun 

Käsitin niin, että ovat molemmat Amorin asialla, Vappu maajusseille ja Jari rakkausmenunsa kanssa.

Typerä Vappu, itseään aina korostamassa.

Vierailija
1605/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuomareilla on suosikkeja, joita ei pudoteta, vaikka sokea Reettakin pudottaisi. Australiassa tuomarointi on oikeudenmukaisempaa - nimet selässä eivät vaikuta niin paljon kuin täällä.

Vierailija
1606/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi maistunut Jarin annokset finaalissa parhaiten. 

Niin mullekin pääruoka ja jälkkäri. Alkupala olisi ollut Marin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1607/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milla sanoi toivoneensa ankkaa, mutta kun sitä ei ollut, niin otti sitten karitsan. Suunnitelma muuttui ja kun sitten jälkiruoka meni uusiksi, niin aikataulu petti ja pahasti. 

Kare on muutenkin vaikea kilpailussa. Tekiköhän kukaan muuten risottoa koko kaudella?

Olikohan siinä joukkuejaksossa risotto

Vai couscous.

Oli sekin, mutta muistaakseni toinen joukkue teki myös punajuurisottoa

Vierailija
1608/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomarit kehuivat Marin kalan kypsyyttä, mutta se nahka ei kyllä näyttänyt rapealta/hyvältä? Eivät kuitenkaan sanoneet siitä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1609/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomarit kehuivat Marin kalan kypsyyttä, mutta se nahka ei kyllä näyttänyt rapealta/hyvältä? Eivät kuitenkaan sanoneet siitä mitään.

Nahkaa ei yleensä syödä, se on vaan estetiikkaa. Oikea kypsyys on pääasia, ja vaikka olen paistanut kalaa noin miljoona kertaa, aina tahtoo mennä yli.

Vierailija
1610/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi maistunut Jarin annokset finaalissa parhaiten. 

Niin mullekin pääruoka ja jälkkäri. Alkupala olisi ollut Marin.

Marin alkuruoka tosiaan, joskin sekin pitkin hampain, kun ei raakaa lihaa tai trendikästä vuohenjuustoa, joille kohtelias ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1611/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen finaalijakson annoksilla ei olisi saanut edes valkoista essua Australian Masterchefiin. Ihan eri leveleillä liikutaan.

Vierailija
1612/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun finaalissa tarjotaan kalafile, parsaa, sipulia ja vähän kastiketta pääruokana.  Ja tällä mennään. Siis mitä? Jopa itse osaisin nuo tehdä. Missä  on kunnon kokit???

Tää oli kyllä aivan tän kauden näköinen finaali, aivan käsittämättömän lussu kausi vailla mitään kohokohtia ja täynnä kokkeja jotka ei tiedä mikä on huhmar.

Kuka ei tienny mikä huhmar on??

Survinastiat sentään. Olisiko tiennyt (kivisenä) morttelinakaan. 

Roosa ei tiennyt mikä on huhmare/mortteli. Hyvänen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1613/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon käyttävät sanaa soosi. Poikkeeako se sanasta kastike…

Vierailija
1614/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomarit kehuivat Marin kalan kypsyyttä, mutta se nahka ei kyllä näyttänyt rapealta/hyvältä? Eivät kuitenkaan sanoneet siitä mitään.

Nahkaa ei yleensä syödä, se on vaan estetiikkaa. Oikea kypsyys on pääasia, ja vaikka olen paistanut kalaa noin miljoona kertaa, aina tahtoo mennä yli.

Kyllä se syödään, jos se paistettu rapeaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1615/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma oli ihan mukava seurattava. Finalistit riittävän hyviä - turha verrata heitä austraalialaisiin. Jännitys ja kellotettu aika aiheuttavat jännitystä, joka taas aikaansaa erehdyksiä. Milla oli kyllä jaksoissa parempi kuin finaalissa; niin voi käydä. Mari on vaatimaton ihmisityyppi - tosin kukaan finalisteista ei ollut päällepäsmäri. Paljon onnea Marille. Luulen että media veti esiin hänen aviomiehensä, ei hän itse. Ja näyttelijä on vain yksi ammatti muiden joukossa.

Vierailija
1616/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sarjaa seuratessa olen huomannut, että mä en osaa kokata yhtään :DD Olen ihan uusavuton keittiössä. En ymmärrä mitään mistä noi tuomarit puhuu. Edes riisiä en osaa keittää oikein. Jotenkin kuitenkin hengissä pysyn :D

Vierailija
1617/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä sarjaa seuratessa olen huomannut, että mä en osaa kokata yhtään :DD Olen ihan uusavuton keittiössä. En ymmärrä mitään mistä noi tuomarit puhuu. Edes riisiä en osaa keittää oikein. Jotenkin kuitenkin hengissä pysyn :D

Sama, ei mitään hajua mitä noi kaikki valmistustermit edes tarkoittavat, mutta enpä ole vaivautunut edes googlettamaan. Jotenkin silti osaan keittää perunat ja tehdä voileivän :D

Vierailija
1618/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä sarjaa seuratessa olen huomannut, että mä en osaa kokata yhtään :DD Olen ihan uusavuton keittiössä. En ymmärrä mitään mistä noi tuomarit puhuu. Edes riisiä en osaa keittää oikein. Jotenkin kuitenkin hengissä pysyn :D

Sama ja opiskelen kokiksi. En usko, että olen finalistien tasolla kokkauksessa vuoden kuluttua, jolloin valmistun.

Vierailija
1619/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan myötähäpeä iskee näistä finaaliannoksista, kun vertaa niitä Australian version kilpailijoiden ruokiin. Ne ruuat, millä kilpailijat koittivat saada valkoisen essun Australian versiossa olivat paljon ravintolatasoisempia. Mistä tämä johtuu? Ei kai se voi sillä selittyä, että Australiassa on suurempi tuotanto. 

Vierailija
1620/1639 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli tämän bocuse dor kokin osuus. Istui puhumatta sanaakaan pöydän päässä ja näytti outoja ilmeitä. Jarin olemus oli niin kääk-hikinen kalju jota pyyhki ja läskit-ja tehostui vielä kun otti sen kainalohiki outin avustajaksi-en olisi edes maistanut heidän ruokaa.  MIksi toisella naisella on hiukset  auki? ja kokin takki päällä.  Huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän