Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1639)

Vierailija
1441/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en meinaa aina välillä saada tosta Jarin puheesta selvää.

Joo. Sama juttu. Jaria kun alkoi enemmän jännittämään, niin imaisi sanojen loput. Aina ihmettelen, miten toisille se kameroiden ja ihmisten edessä esiintyminen on niin huoletonta ja luontaista.

Mähän olisin kuin tuo Jari. Puhuisin hermostuneesti ja änkyttäisin, hikoilisin. Lisäksi Henkka Alen ja Tommi Tuominen aiheuttaisi aivan randomeita kikattelukohtauksia. Voi ei.

Vierailija
1442/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mari voitti, suosittiinko taas naista? Minusta Jari oli paras.

Miksi tänne pitää tulla kertomaan voittaja, kun kaikki eivät sitä vielä tiedä? Voisi joskus pitää sen suun kiinni!

Ehkä ei kannata vielä tulla vauvapalstalle lukemaan, koska finaali on jo kuitenkin katsottavissa ihan ilmaiseksikin katsomossa. 

Näköjään ei! Ei voi lukea mitään muutakaan sitten!

Itse olen myös kantapään kautta oppinut, että jos ei ole ruutu+ tai katsomoa, eli näkee jäljessä, niin pitää pysyä palstalta pois ja tulla vasta nähtyään jakson. 

Se onkin tosi hauskaa seurata keskustelua tai keskustella reippaasti jälkikäteen ohjelmasta! Pitäkää ketjunne! Monesta on kyllä tehty ihan oma ketjunsa, missä voi keskustella, jos on jo katsonut ohjelman

Yleisesti ottaen ehkä kannattaa näillä palstoilla ajatella, että joillakin on se katsomo ja kenties vielä se maksettu versio. Niin keskustelu etenee sen mukaan. Katsomosta näkee jo ilmaiseksi finaalijakson. 

Pitäkää  v i t u n ketjunne!

Jos herättää noin paljon tunteita yks ketju niin ehkä sun kannattaa keksiä parempaa tekemistä. Heippa!

Jos sinäkään et voisi käydä täällä vapaasti seuramassa keskustelua tai keskustella pelkäämättä paljastuksia saattaisi se sinuakin hieman potuttaa! Eri

Mua ei paljastukset haittaa. Vaikka lopputulos on tiedossa, niin on kiva myös katsoa se miten siihen on päädytty. Sitä ei pysty kukaan spoilaamaan. Jos haittaisi pysyisin ketjuista pois, kunnes olen itse ajan tasalla.

Ihan erityyppi ohikulkijana kommentoi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finalisti oli itse suunnitellut menunsa ja apukokki teki sitä mitä käskettiin. 

Eihän Roosa voinut tietää, että sillä kertaa suklaa ja voi erottuu, vaikka kokemusta olisikin. Suklaa ja voi ovat herkkiä temperoitumisen jälkeen. Ja jos on ennen käyttänyt vaikka toisen merkin suklaata tai voita, voi ongelmia olla luvassa joka tapauksessa.

Tuommoisia tapahtuu pidemmänkin uran tehneelle kondiittorille tai jälkkärikokille. Asia kirjataan ylös ja tehdään toisin. Arkena kun tuommoinen käy, niin harmittaa vaan raaka-aineiden hassaus. 

Kisassa sillä voi olla isompi vaikutus.

Vierailija
1444/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvella oli pudonneiden kilpailijoiden lisäksi Marin puoliso, mutta oliko siellä ketään Jarin tai Millan perheenjäseniä? 

Vierailija
1445/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mari voitti, suosittiinko taas naista? Minusta Jari oli paras.

Miksi tänne pitää tulla kertomaan voittaja, kun kaikki eivät sitä vielä tiedä? Voisi joskus pitää sen suun kiinni!

Ehkä ei kannata vielä tulla vauvapalstalle lukemaan, koska finaali on jo kuitenkin katsottavissa ihan ilmaiseksikin katsomossa. 

Näköjään ei! Ei voi lukea mitään muutakaan sitten!

Itse olen myös kantapään kautta oppinut, että jos ei ole ruutu+ tai katsomoa, eli näkee jäljessä, niin pitää pysyä palstalta pois ja tulla vasta nähtyään jakson. 

Se onkin tosi hauskaa seurata keskustelua tai keskustella reippaasti jälkikäteen ohjelmasta! Pitäkää ketjunne! Monesta on kyllä tehty ihan oma ketjunsa, missä voi keskustella, jos on jo katsonut ohjelman

Yleisesti ottaen ehkä kannattaa näillä palstoilla ajatella, että joillakin on se katsomo ja kenties vielä se maksettu versio. Niin keskustelu etenee sen mukaan. Katsomosta näkee jo ilmaiseksi finaalijakson. 

Pitäkää  v i t u n ketjunne!

Jos herättää noin paljon tunteita yks ketju niin ehkä sun kannattaa keksiä parempaa tekemistä. Heippa!

Jos sinäkään et voisi käydä täällä vapaasti seuramassa keskustelua tai keskustella pelkäämättä paljastuksia saattaisi se sinuakin hieman potuttaa! Eri

Mua ei paljastukset haittaa. Vaikka lopputulos on tiedossa, niin on kiva myös katsoa se miten siihen on päädytty. Sitä ei pysty kukaan spoilaamaan. Jos haittaisi pysyisin ketjuista pois, kunnes olen itse ajan tasalla.

Ihan erityyppi ohikulkijana kommentoi

Olen samaa mieltä! Minuakaan ei ole haitannut vaikka joku on kertonut seuraavan jakson juttuja, fiksuna tajuaa pysyä poissa, jos ei halua tietää enempää.

Vierailija
1446/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Olisiko jonkun toisen avulla saanut alku- tai pääruoasta enemmän pisteitä. Kumpi heistä suunnitteli jälkiruoan, jos avustaja vain toteutti oman suunnitelman koristeineen. Tosi outo laakea kulhokin valittu suklaamousselle, kumman valinta.

Aika paljon arvioitiin valittuja lautasia taas kerran. Vaikka maku ja kokonaisuus varmasti ratkaisivat joka lautasannoksen.

Niin taisi hän vain tehdä mitä sanottiin ja niillä ohjeilla mitä sanottiin. Eli en nyt nähnyt hänen vikana.

Voi pyhä Sylvi, se avustaja oli paikalla vain puoli tuntia eli ei koristellut yhtään mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1447/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mousse oli kyllä surkean näköinen annoksena, puuttui kuohkeutta ja taisi Alen siitä mainitakin. Karitsasta näki kyllä heti, että oli raakaa. Mielestäni Jarilla parhaimman näköiset ruoat, kun ne Marin ruoat olivat ulkonäöltään aika vaisuja. Kalaannos ei kyllä kutsunut syömään. Tuli kyllä minullakin tunne, että voittaja tekemällä tehtiin. Tuleekohan meille nyt sitten uusi ruokaohjelma.

Vierailija
1448/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Milla voittaa tän kauden.

Onnex ei voittanut🥳🥳👏👏👍

Introssa Millalla oli ärsyttävin ilme, apinamainen.

Ei ilme, vaan hiukan apinan naama, muttei pahasti. Mari puolestaan on sellainen harvahapsinen ja Jari, no nyt niin papertyöläisen näköinen, että stereotypiat paukkuvat. Ai niin, mutta sarjassahan laitetaan ruokaa: voihan olla, että se kuvastaa osallistujan ulkonäköäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1449/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurattaa Outin huudahdus: uunit on päällä 😆 wautsi! Kauden suurin taidon näyte laittaa hella kuumaksi 🤣

Vierailija
1450/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Olisiko jonkun toisen avulla saanut alku- tai pääruoasta enemmän pisteitä. Kumpi heistä suunnitteli jälkiruoan, jos avustaja vain toteutti oman suunnitelman koristeineen. Tosi outo laakea kulhokin valittu suklaamousselle, kumman valinta.

Aika paljon arvioitiin valittuja lautasia taas kerran. Vaikka maku ja kokonaisuus varmasti ratkaisivat joka lautasannoksen.

Niin taisi hän vain tehdä mitä sanottiin ja niillä ohjeilla mitä sanottiin. Eli en nyt nähnyt hänen vikana.

Voi pyhä Sylvi, se avustaja oli paikalla vain puoli tuntia eli ei koristellut yhtään mitään. 

Olisihan avustaja voinut valmistaa minimarenkikoristeet (re: "koristellut"), jos ne olivat itse tehdyt eivätkä suoraan ruokavarastosta. Mikä siinä kasvissyöjän moussessa meni vikaan, että Milla piti välttämättömänä tehdä sen uudelleen (ei jaksaisi alkaa katsoa uudelleen, jos onnistui nukkumaan sen kohdan yli).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1451/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurattaa Outin huudahdus: uunit on päällä 😆 wautsi! Kauden suurin taidon näyte laittaa hella kuumaksi 🤣

Varmaan teki muutakin. Hauska valinta, tuo Outi. Vaikka ehkä Mari voitti Z-valintansa takia, jos tuomaristo halusi siitäkin valinnasta palkita.

Vierailija
1452/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mousse oli kyllä surkean näköinen annoksena, puuttui kuohkeutta ja taisi Alen siitä mainitakin. Karitsasta näki kyllä heti, että oli raakaa. Mielestäni Jarilla parhaimman näköiset ruoat, kun ne Marin ruoat olivat ulkonäöltään aika vaisuja. Kalaannos ei kyllä kutsunut syömään. Tuli kyllä minullakin tunne, että voittaja tekemällä tehtiin. Tuleekohan meille nyt sitten uusi ruokaohjelma.

Mitenköhän monen gramman annos se suklaamoussekulhollinen oli. Suklaamoussesta tulee kyllä mieleen vain (runsaasti proteiinia sisältävät) high protein -proteiinimousset, joita tulee korvistakin ulos nykyajan proteiinin yliannostuksen takia, jokaisella kuntosalikävijällä. Kun proteiinin helpomminkin (ja edullisemmin) saisi kuin high protein -lajitelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1453/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mari voitti, suosittiinko taas naista? Minusta Jari oli paras.

Miksi tänne pitää tulla kertomaan voittaja, kun kaikki eivät sitä vielä tiedä? Voisi joskus pitää sen suun kiinni!

Ehkä ei kannata vielä tulla vauvapalstalle lukemaan, koska finaali on jo kuitenkin katsottavissa ihan ilmaiseksikin katsomossa. 

Näköjään ei! Ei voi lukea mitään muutakaan sitten!

Itse olen myös kantapään kautta oppinut, että jos ei ole ruutu+ tai katsomoa, eli näkee jäljessä, niin pitää pysyä palstalta pois ja tulla vasta nähtyään jakson. 

Se onkin tosi hauskaa seurata keskustelua tai keskustella reippaasti jälkikäteen ohjelmasta! Pitäkää ketjunne! Monesta on kyllä tehty ihan oma ketjunsa, missä voi keskustella, jos on jo katsonut ohjelman

Yleisesti ottaen ehkä kannattaa näillä palstoilla ajatella, että joillakin on se katsomo ja kenties vielä se maksettu versio. Niin keskustelu etenee sen mukaan. Katsomosta näkee jo ilmaiseksi finaalijakson. 

Pitäkää  v i t u n ketjunne!

Jos herättää noin paljon tunteita yks ketju niin ehkä sun kannattaa keksiä parempaa tekemistä. Heippa!

Jos sinäkään et voisi käydä täällä vapaasti seuramassa keskustelua tai keskustella pelkäämättä paljastuksia saattaisi se sinuakin hieman potuttaa! Eri

No olen katsonut jaksot ilmaiseksi katsomosta, joten itsekin seurasin jälkikäteen, mutta en silti haistattele täällä muille. Täytyy olla pienet ongelmat elämässä, jos tämmösestä tulee noin vahva reaktio.

Ainakin Ruutu lähettää realityvoittajistaan "uutis"kirjeen heti, kun reaaliaikaisesti esitetty sarja päättyy, ainakin Ruutu (Sanomaa, Nelonen). Aivan mahdotonta tulosta on olla näkemättä, kuten keltaisen median uutis/verkkosivullakin, joita silloin pitäisi varoa avaamasta kunnes on itse katsonut jakson, tyyliin
"   *   31.5.2026, 21:30 Noora Louhimo voitti Tähdet, tähdet -kilpailun – Sami Yaffa ylisti laulajaa: ”Sydän lähtee irti” *   ". Aika mahdototonta olla näkemättä tulosta, kun otsikko sillä alkaa.

Vierailija
1454/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, Outin valkoessussa oli ruskeat sontaraidat xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1455/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuumana kävi tuo yks  likka siihen mustaan mieheen parvella, nojautui koko ajan sitä kohti ja kikatti sille. Musta makkara.

Vierailija
1456/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, Outin valkoessussa oli ruskeat sontaraidat xD

Kävi varmaan tauolla veskissä :D

Vierailija
1457/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe, Outin valkoessussa oli ruskeat sontaraidat xD

Kävi varmaan tauolla veskissä :D

Hätäsonta :DD

Vierailija
1458/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena Puolakka on ohjelman suola. Finglish ja aksentti a vot.

Vierailija
1459/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helena Puolakka on ohjelman suola. Finglish ja aksentti a vot.

Osaa asiansa. Tosta finglishistä ennoo ihan varma :D

Vierailija
1460/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauden hyödyllisin master class oli ratatouille.