Silmälasien käyttäjät?!
Paljonko maksoit viimeksi silmälaseistasi, linsseistä ja kehyksistä?
Asioin eräässä ketjussa vkonloppuna ja löydettyäni mieleiset kehykset pyysin niistä hinnan, saan 2 lasit 1 hinnalla.
Pelkkien linssien hinta reilut 900€ 😵💫 +kehykset n.300€ eli yht.1200€. No, sentään saak 2 silmälasit joista toisissa valitsemani auringossa tummuva värisävy, ohennukset ym, mutta silti. Ilman tuota tarjousta maksaisin laseistani rapiat 2000€...tai olisin vain 1 laseilla joka ei sekään houkuttele, koska olen ilman lasejani sokea.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Järkkyä rahastusta lasien myynti. Sangat maksaa oikeesti jonkun kympin ja linssit kone hioo oikeaan muotoon liki ilmaiseksi. Lasimateriaalissa voi olla hinnassa eroja mutta ei missään tapauksessa satasia.
Linssit ovat nykyään muovia.
Ostin viimeksi halvimmat sangat mitä löytyi, meni silti kokonaisuudessaan 350eur. Ja sitten tilasin vahvuuksillani netistä, meni noin 50eur.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa huomioida, miltä ne lasit näyttävät sivulta katsoessa, optikko kyllä katsoo, mutta asiakas yleensä vain suoraan peilistä. Voisi vaikka pyytää ottamaan sivukuvan naamastaan ennen kehystmallin päättämistä.
Kun käyt sovittelemassa silmälasikehyksiä, ota itsestäsi puhelimeen kuvia erilaisissa kehyksissä. Voit kotona rauhassa tutkia ja kysyä muiltakin mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viimeksi halvimmat sangat mitä löytyi, meni silti kokonaisuudessaan 350eur. Ja sitten tilasin vahvuuksillani netistä, meni noin 50eur.
Netistä on helppo tilata jos on vaikka vähän miinusta ja yksiteholinssit. Silloin linssi toimii vaikka ei olisikaan niin justiinsa. Sitten kun on enemmän miinuksia, monitehoa yms niin se netistä ostaminen on aina arpomista. Testasin äsken yhden nettikaupan tarjontaa ja hinnaksi tulisi 300 euroa. Minusta se on liikaa kokeilusta.
Auringonvalossa tummenevat linssit nostavat hintaa varsin kohtuulliseeti, kuulema 60€, kun tänään soitin liikkeeseen ja kysyin asiasta, koska aion nyt sitten ottaa kumpiinkin kehyksiin ja laseihin kys ominaisuuden. Sekin asia kehittynyt eteenpäin tämän ajan sisällä joka kulunut edellisten lasieni hankinnasta, ainakin kun katsoo infoa siitä liikkeen sivuilta.
Värisävyjä on muistaakseni 7-8 mistä valita, kiva juttu sekin.
Ap
Tarvitsen monitehoa ja on hajataittoa. Nenä on matala ja on myös pienet kalpeat kasvot. Olen pitkään käyttänyt rajattomia laseja, nyt hajosivat (sanka mutrtui). Vaikeutena on ollut myös löytää niitä, kun kun näen huonosti ilman ja ne olivat hentoiset. Muustsn niiden maksaneen n. 800 euroa viisi vuotta sitten. Sitä summaa en nyt pystyisi maksamaan. Päädyin tilaamaan Blickkorilta vähän saman malliset syöttämällä edellisten lasien arvot ja ottamalla sieltä parhaat saatavills olevat linssit: hinnaksi tuli n. 300 e. Vielä odottelen ja pärjään piilolinsseillä. Kaipasin myös värikkäitä kehyksiä ja päädyin amerikkalaiselle Southoodin sivulle javtilasin kauniit värilliset samoilla resepteillä, hinta n. 130. Lähti tulemaan hyvin pian, mikä epäilyttää: voi olla, että eivät ole kovin tarkat, mutta haaveilen jo muunkin värisistä pokista tuolta sivustolta.
Melkein 2000 mutta sain osan harkinnanvaraisena sairauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Linssien ominaisuudet on kalliita! Säästää jo paljon, jos ottaa vaan ohennukset ja sen hylkivän pinnotteen. Ja luulen, että nuo itsestääntummuvat on kalliimmat ku normit.
Ei ne mitään ohennuksia ole. Eri aineesta tehtyjä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä on helppo tilata jos on vaikka vähän miinusta ja yksiteholinssit. Silloin linssi toimii vaikka ei olisikaan niin justiinsa. Sitten kun on enemmän miinuksia, monitehoa yms niin se netistä ostaminen on aina arpomista. Testasin äsken yhden nettikaupan tarjontaa ja hinnaksi tulisi 300 euroa. Minusta se on liikaa kokeilusta.
Oon ostanut netistä luullakseni neljät monitehot, hinta aina alle 300. Ei se mitään arpomista ole kun sovittaa kehykset ja merkkaa pupillien paikat huolellisesti. Nyt on pitkään ollut samat kun näkö ei tunnu juuri muuttuilevan. Voi olla että yhdet vielä hommaan, netistä tietysti. Ei ole mitään järkeä laittaa enemmän kuin satanen tai pari silmälaseihin. Samaa tavaraa ne kalliitkin ovat.
Mulla miinusta yli -6, lisäksi hajataitto ja ikänäkö. Viimeksi lasit maksoi 1400 eur. Valtio vois tulla hiukan vastaan. Ennen silmälasit sai pistää verotukseen tietyn vahvuuden jälkeen. Kuulokaitteet kyllä maksaa yhteiskunta.
Jos mulla ei olis laseja, olisin työkyvytön enkä pystyisi edes liikkumaan itsenäisesti kodin ulkopuolella.
Minulla ei ole koskaan silmälasit maksaneet yli 300 euroa. Lasit olleet vuodesta 1984 lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan silmälasit maksaneet yli 300 euroa. Lasit olleet vuodesta 1984 lähtien.
Niinpä juuri. Optikkoliikkeet mieluusti edistävät ajatusta että jos on paljon korjaustarvetta, vaikkapa mainittu -6, niin se on vaativaa ja kallista. Samalla lailla nekin linssit kumminkin muovimassasta prässätään.
Monitehot viime kesänä, ei maksanut mitään. Kiitos Kelalla ja teille veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli pitkä ketju silmälasien hinnoittelusta, siinä joku vihjaisi että nettikaupoista saa edullisesti lasit joten minäkin nyt tilasin eazylensiltä rillit. Mulla tosin ei ole paljoa näkövikaa, käytän vain töllöä katsellessa. Laseille tuli hintaa vajaat 50€, tuosta linssien osuus oli vajaat 30€, loput kehystä ja pinnoitusta.
Sulla on joku perus yksiteho ja varmaan ilman pintojakin. Ei voi verrata noihin monitehoihin kaikilla herkuilla mitenkään. Tuskin nuo nettikauppojen kehyksetkään on kovin laadukkaita. Jotain kiinalaatua, josta tulee heti allergiaa.
Vierailija kirjoitti:
No sä olet vielä sen ikäinen, että et tarvitse monitehoja. Ne kyllä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ostanut netistä luullakseni neljät monitehot, hinta aina alle 300. Ei se mitään arpomista ole kun sovittaa kehykset ja merkkaa pupillien paikat huolellisesti. Nyt on pitkään ollut samat kun näkö ei tunnu juuri muuttuilevan. Voi olla että yhdet vielä hommaan, netistä tietysti. Ei ole mitään järkeä laittaa enemmän kuin satanen tai pari silmälaseihin. Samaa tavaraa ne kalliitkin ovat.
Et sanoisi noin, jos sulla olisi ollut ne laajin at parhaat linssit käytössä ja siirtyisit sitten niistä noihin halpaversioihin. Ihan samanlaista tutkimusta ja tuotekehitystä nuo silmälasilinssitkin kaipaa, kuin mikä tahansa muu teknologiatuote. Kummastuttaa, että ihmiset kuvittelee sen tulevan ilmaiseksi. No ei tule, kyllä se hinnassa näkyy. Kyllä se uusin iphonekin maksaa aika paljon enemmän, kuin joku 10 vuotta vanha malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei piilarit, silmälasit vanhentaa ihmistä n 20-vuotta.
On niitäkin tullut käytettyä, mutta sitten ne alkoivatkin ärsyttää silmiä. Piti lopettaa, vain uimahallissa niitä enää käytän, koska siellä en näkisi muuten mitään.
Uimalaseja saa vahvuuksilla, jos silmät ärsyyntyy piilareista. Itse en niitä käytä, kun ovat epäekologisia. Noi tuottaa järkyttävän määrän mikromuovia hajotessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sanoisi noin, jos sulla olisi ollut ne laajin at parhaat linssit käytössä ja siirtyisit sitten niistä noihin halpaversioihin. Ihan samanlaista tutkimusta ja tuotekehitystä nuo silmälasilinssitkin kaipaa, kuin mikä tahansa muu teknologiatuote. Kummastuttaa, että ihmiset kuvittelee sen tulevan ilmaiseksi. No ei tule, kyllä se hinnassa näkyy. Kyllä se uusin iphonekin maksaa aika paljon enemmän, kuin joku 10 vuotta vanha malli.
Mietipä nyt vähän, vaikka Hubble avaruustekeskooppia ym. Kyllä se optikkka on ollut tiedossa jo pitkään eikä joku silmälasin linssi mitään erikoista tutkimusta vaativaa ole. Muovista ne prässätään ja siinä kaikki. Tarkkuusoptiikka on ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä olet vielä sen ikäinen, että et tarvitse monitehoja. Ne kyllä maksaa.
Ei maksa kun katsoo mistä hankkii.
Itsellä monitehot, yläosa lähtee miinuksesta ja alinosa menee jo plussalle. Parhaat linssit on pakko ostaa.