Onko normaalipaino 13 vuotiaalle tytölle?
Tyttömme on hieman pullukka. 13 vuotias (syntynyt 1998), pitkä 145.5 cm ja painoa 37-38.5 kg. Vyötärönympärys on n. 60 cm. Onko normaalia? Äsken tuli huutoa siitä, kun tyttö otti lasillisen suklaamaitoa. Jos tyttö lihoisi jonkin verran, niin mentäisiin ylipainon puolelle. Minun mielestäni 145.5 cm tytöllä saisi olla max. painoa n. 33-34 kg.
Kommentit (104)
Kuvittele nyt miltä siitä tytöstä tuntuu kun sen vanhemmat vaan ajattelee onko se hyvä vai ei! Jokainen on erilainen ja jokaisella on erilainen keho. Joillain on painavat luut tai lihakset. Ja eikö ihmisen sisäinen ulkonäkö ole tärkeämpää kuin hyvä kroppa? Ainakin mulle on pienestä pitäen opetettu että ei kannata välittää sitä mitä muut sinusta ajattelee, tärkeintä on että olet oma itsesi. P.s. (MUN MIELIPIDE) Jos et ole samaa mieltä älä valita. Kiitos :)
Hei! Voisitteko auttaa tyttäreni on ylipainoinen, olen yrittänyt kaikkea että hän laihtuisi mutta hän painaa 68 kiloa ja on 13v ja pituus on 158
Minä olen 13v poika 162cm pitkä ja painan 72kg ja on mulla roikkuva maha mutta se ei ole mun vika kun kotona ei syödä muutakuin epäterveellistä
Älä tapa lastasi nälkään! Minä olen 13-v. tyttö joka on 172 cm pitkä ja painaa 48 kg ja olen terkkarin mielestä aivan normaali painoinen. Tuon pituisen tytön normaali paino on n. 36-40 kg. Hän on siis aivan normaali.
Rauhoitu hyvä ihminen.
Itse olen 13-vuotias ja painan 42 kg. (155 cm) Ja olen muiden kanssa samaa mieltä, tapatat lapsesi.
Kannattaa kannustaa syömään hedelmiä ja terveellistä kotiruokaa, ei herkkuja kuin ehkä kerran kuukaudessa ja site olis ihan hyvä jos kävis lenkillä ihan vaikka kavereiden kanssa. Ei tarvitse kuitenkaan hirveästi puhua ylipainosta hänelle.
Jos lapselle puhuu loukkaavasti haukkuina tämän painosta, voi tämä alkaa laihduttamaan ja lopulta onkin ihan riutunut anorektikko. Puhu lapselle kannustavasti tämän painosta ja omasta mielestäni ihan hyvän painoinen!:)
ootko sä hullu tuon painon kanssa ollaan jo alipinossa?! ://
Toi on kyllä ihan normaali paino, todella masentavaa että noin iso numero noin vähästä painosta. Liikunta on terveellistä ja se kannattaa, mutta on myös muistettava syödä hyvin. Kasvavassa iässä on normaalia että on hieman pyöreä. ( mutta tämä ei siltä vaikuta)
Pitäisi oikeastaan syödä enemmän (ja terveellisesti)
Ei kyllä. Noin 145cm lapsen keskipaino noin 45kg. Älä todellakaan huuda lapselle, tai siitä voi tulla pahimmassa tapauksessa anorekctikko!
mitä helvettii ei todellakaa 13-vuotiaan ja tuon pitusen nii painais just vähintaan ton verran
Voi herranjumala minä olen 13 v 158 cm ja painan 50 kg ja sinä valitat jostain 38 kg miettisin enemmänkin että onko hän alipainoinen.. en yhtään ihmettele jos tytölle ilmestyy jotain syömishäiriöitä tuollaisesta kasvatuksesta..
Hän ei ole ylipainoinen. Lapselta ei saa kieltää juomasta/syömästä jotain mikä voisi "lihottaa" häntä, kunhan on perus kunto ok. Jos kuitenkaan ei ole niin kannattaa kotona olla terveellistä ruokaa ja tehkää vaikka yhdessä kävelylenkkejä tai jotain muuta mukavaa liikuntaa.
Ps. Rajoita kuitenkin herkkujen määrää.
Kyllä on sairas äiti lapsi tosi laiha anna lapsen syödä äläkkä vahdi.
Mä oon varmaan ylipainoinen ku oon 160cm ja 13v tyttö ja 61kg
Mikä idiootti se on alipaino nimimerkillä hienolaihuus mä olen läski ylipainonen 157-158cm ja 52,3kg
Oonko liian laiha kun täytän 4kk päästä 13v oon tyttö 159cm ja painoa 38.5kg ?
Kiitollinen nopeista vastauksista