Onko normaalipaino 13 vuotiaalle tytölle?
Tyttömme on hieman pullukka. 13 vuotias (syntynyt 1998), pitkä 145.5 cm ja painoa 37-38.5 kg. Vyötärönympärys on n. 60 cm. Onko normaalia? Äsken tuli huutoa siitä, kun tyttö otti lasillisen suklaamaitoa. Jos tyttö lihoisi jonkin verran, niin mentäisiin ylipainon puolelle. Minun mielestäni 145.5 cm tytöllä saisi olla max. painoa n. 33-34 kg.
Kommentit (104)
No vittu mie olen 13 ja painan 58kg ja eipä paljo oo tullu sanomista siitä että olisin läski ja tyttösi on kyllä alipainonen :/
No vittu mie olen 13 ja painan 58kg ja eipä paljo oo tullu sanomista siitä että olisin läski ja tyttösi on kyllä alipainonen :/
Oletteko kääpiöitä? Oma juuri 8 täyttänyt poikani on samankokoinen, niin pituuden kuin painon osalta.
Suklaamaitoa sanotaan muuten kaakaoksi.
Mä oon 14v ja oon 173cm pitkä, Painan 49-51kg (Vaihtelee) Olen liian laiha.
Olin 13-vuotiaana n. 140 cm pitkä ja painoin 29 kiloa. Siitä tuli koulun puolesta sanomista kun olin kuulemma liian laiha. 15-vuotiaana olin 160 cm pitkä ja painoin n. 40 kiloa.
Nyt 23-vuotiaana olen 167 cm pitkä ja painan 51 kiloa. Aina ollut luonnostaan hoikka, enkä todellakaan ymmärrä jos ap pitää tyttöään oikeasti pullukkana????
Ap, hae apua, ITSELLESI! Huolehdi lapsellesi kunnon ruoat 3 kertaa päivässä ainakin. Sokerihötöt voitte jättää kokonaan kauppaan. Älytöntä että kaapissa on suklaamaitoa, mutta jos sitä juo, saa huutoa?? Siis mitä?
No mitä mieltä olette tästä: tyttö 11vuotta, pituus 160 cm, paino 36 kg, harrastaa joukkuevoimistelua jo kuudetta vuotta. Onko sopiva? Syö aika naftisti, tuputan normaalia kotiruokaa kyllä.
Noh, minun eno varoitti minua läskeistä kun olin 8v. Siitä eteenpäin sen haukkumisen hoiti "kaverit" koulussa. 8 luokalla sairastuin anoreksiaan ja mittani oli 168cm ja 52kg. Kun tulin osastolta kouluun, yksi kiusaajani sanoi täysin tahallaan että "no mitäs se pullukka täällä tekee, ootpa lihonu" Ja siinä vaiheessa tuo kommentti olis voinu tappaa minut. Onneks en päässyt yhtään tuon laihemmaksi. Nyt olen 168cm ja 50 kg ja saa nähdä tulenko koskaan näkemään kehoani positiivisessa valossa.
-16v
Neuvoisitteko minua hieman? Olen 13v n. 163cm ja painan sen 48-49 kg. Mielestäni en ole sopiva vaan suoraan sanotusti lihava. Inhoan käyttää kireitä vaatteita ja katsoa itseäni peilistä. Yleensä syön sen 2 krt päivässä lomilla sen 3 krt päivässä usein syön sen aamulla puuroa tai leivän illalla syön leipää (eli siis harvoin syön lämmintä ruokaa). Harrastan ratsastusta ja kotona treenaan. Vatsani on niin sanotusti turvoksissa jos olen vähänkään syönyt. Silloin kun olen syönyt kahtena päivänä molempina päivinä leivän vatsani on littana jolloin olen tyytyväinen! Mutta heti kun syön vähänkin vatsani rupeaa turpoamaan ja pysyy sellaisena pallukkana ellen lopeta syömistä. Mikä neuvoksi?
Kotiruokaa.liikuntaa. Sipsit ja limut pannaan. Muita herkkuja harvoin.
Ruisleipä ja liika suola turvottaa. Marjoja ja hedelmiä päivittäin.
Vanha aihe, mutta eihän tuo ole (ollut) edes lihava. Hän voi olla pyöreähkön muotoinen, mutta ei kyllä mielestäni lihava.
- hoikka 13-vuotias, 42kg, 160cm
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:16"]Neuvoisitteko minua hieman? Olen 13v n. 163cm ja painan sen 48-49 kg. Mielestäni en ole sopiva vaan suoraan sanotusti lihava. Inhoan käyttää kireitä vaatteita ja katsoa itseäni peilistä. Yleensä syön sen 2 krt päivässä lomilla sen 3 krt päivässä usein syön sen aamulla puuroa tai leivän illalla syön leipää (eli siis harvoin syön lämmintä ruokaa). Harrastan ratsastusta ja kotona treenaan. Vatsani on niin sanotusti turvoksissa jos olen vähänkään syönyt. Silloin kun olen syönyt kahtena päivänä molempina päivinä leivän vatsani on littana jolloin olen tyytyväinen! Mutta heti kun syön vähänkin vatsani rupeaa turpoamaan ja pysyy sellaisena pallukkana ellen lopeta syömistä. Mikä neuvoksi?
[/
Kannattaa syödä säännöllisin väliajoin, eikä ahmien ja liikaa, että tulee ähkyyn. Eikä kannata syödä turvottavia ruokia (vinkkejä netissä).
Meidän 10 v tyttö on just samoissa mitoissa kun ap:n tyttö.. Ja kohta 14 v 166 cm ja 51 kg..
Paljon riippuu rakenteesta. Mun tytär oli 8v:nä samankokoinen 145cm mutta painoi 42 kiloa ja on hyvin lihaksikas eikä ollenkaan sirorakenteinen muutenkaan. Silti masua ei ollut yhtään eikä mitään ylimääräistä. Nyt tuo on 11v ja 161cm/ 50 kg.
Vyötärönympärys oli aika paljon noin kevyelle, olisiko vielä lapsenpyöreyttä??