Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalipaino 13 vuotiaalle tytölle?

Vierailija
26.10.2011 |

Tyttömme on hieman pullukka. 13 vuotias (syntynyt 1998), pitkä 145.5 cm ja painoa 37-38.5 kg. Vyötärönympärys on n. 60 cm. Onko normaalia? Äsken tuli huutoa siitä, kun tyttö otti lasillisen suklaamaitoa. Jos tyttö lihoisi jonkin verran, niin mentäisiin ylipainon puolelle. Minun mielestäni 145.5 cm tytöllä saisi olla max. painoa n. 33-34 kg.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat jo kasvaneet ja kroppa on siis jo kuin aikuisella.

Vierailija
42/104 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias Ja painan yli 60kg!! Oon jotain 156cm pitkä ja vyötäryn ympärystä on melkein 90cm!! Eli 13v normi farkut ei mee nappi kii ja 14 v. Kiristää tosi paljon:D Mut oon tosi laiska enees harrasta mitään ja tykkään syödä ja makoilla! No mutta kunhan vaan sanoin. Painoindeksi sanoo että ylipainoinen mutta en vaan jaksa tehdä sille mitään. Et ei toi sun tyttös kovin iso oo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 10v ja 154cm ja paino on 42.8. Oonks lihava?

Vierailija
44/104 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka inhottavaa. Oma äitini aina moitti painoani ja olemustani. En saanut syödä enkä oikein ollakaan. Voitte kuvitella sen vaikutuksen nyt vielä aikuisenakin. Yksi on se, että inhoan läskiä. Erityisesti ylipainoisessa äidissäni...

Luulin aina, että olin lihava lapsi, koska äiti uskoi ja sanoi niin. Minua kutsuttiin lempinimellä "Punkero" yms. Jälkeenpäin kun olen nähnyt mittojani ja katson valokuvia, tajuan, että olin hoikka kuten aina. Jossain vaiheessa teininä laihdutin, en syönyt juuri mitään ja olin alipainoinen. 

Äitini oli ylipainoinen ja on lihonut siitä ainakin 20 kg. Äitini sanoi minulle aikuisena, että MINÄ olen ollut aina vähän pyöreä enkä koskaan hoikka. Nyt vasta tajuan, kuka on sairas ja sairastuttanut lapsensakin.

Olen inhonnut vartaloani aina. Koitan nyt äitinä unohtaa ja salata sen omilta lapsiltani, etten kasvattaisi heitä samaan. Siksi olen onnellinen, ettei lapsillani ole paino-ongelmia. Asiaan ei tarvitse puuttua, annan heidän olla kuin ovat ja se onkin helppoa.

Oman lapsuuden muisteleminen kammottaa edelleen.

Vierailija
45/104 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lihava vaan hoikka.

Vierailija
46/104 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ni. Lopettakaa jo ikivanhojen ketjujen nostelu kun ihmiset eivät näemmä osaa katsoa aloituksen päivämäärää.

Vierailija
47/104 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotenkin haluat ap auttaa lastasi painonhallinnassa, niin huolehdi siitä, että kotona on riittävästi terveellistä syötävää: tuoreita hedelmiä, täysjyväleipää, salaattia tai kasviksia ruuan kanssa/joukossa jne. Älä rajoita näiden syömisiä. Jos nuorella on nälkä niin anna hyvillä mielin ottaa ruuan lisäksi voileipä tai ylimääräiseksi välipalaksi omena. Ettei käy niin kuin minulle: Kun riittävästi kommentoitiin, että "ei kai sinulla nyt enää nälkä voi olla" -tyylisesti, niin söin muiden nähden pieniä annoksia ja sitten painuin kauppaan ja ostin viikkorahoillani litran paketin jäätelöä (joka oli silloin halpaa) ja söin sen kerralla nälkääni. Ettei nuoren tarvitsisi häpeillä syömisiään ja nälkäänsä.

Lomalla näytä itse esimerkkiä: osta välipalaksi paikallisia tuoreita hedelmiä jätti-jäätelöannoksen sijaan ja valitse ruokalistalta terveellisempi vaihtoehto ranskalaisten sijaan ja juomaksi vettä/kivennäisvettä.

Liikunnassakin esimerkin voima on se paras: Lähtekää perheenä kävelylle/pyöräilylle, pallotelkaa kotipihassa tms, niin että liikunnasta tulee osa ihan normaalia arkea eikä mikään erikseen laskettava suoritus.

Vierailija
48/104 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on kohta 13, 152cm pitkä ja painaa 36kg. Onko hän ihan normaali?

Vierailija
49/104 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaalia

Vierailija
50/104 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 18-vuotiaana kevyempi kuin ap:n tytär, ja sellainen aikuinen ap:n tyttärestäkin tuota menoa tulee. Sitten on kiva itkeä perhepalaverissa krokotiilinkyyneleitä että "kaikkeni yritin lasteni parhaaksi jaddajaddajaa..."

En olisi varmaan enää elossa jos en olisi katkaissut välejä äitiini parikymppisenä, kukapa sitä ei vanhemmiltaan hyväksyntää toivoisi keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
51/104 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritti opettaa hevosensa sellaiseksi, ettei se syö. Kun se oppi, sekuoli.

Vierailija
52/104 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskennellessään syömishäiriöisiä ja heidän perheitään auttavassa paikassa hän joskus kommentoi rankan viikon jälkeen että useimmiten ne lapset eivät todellakaan ole ne perheen sairaat ihmiset. Ap, mene itseesi. Niin kamala aloitus että soisin olevan provo.

Vierailija
53/104 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaa kotiin? No vanhemmat tietenkin. Jos ei teidan keittiosta loydy kuin terveellista ruokaa niin onhan se vaikeempaa syoda herkkuja mm. kaakao on turha koska siina on yleensa paljon sokeria.

Vierailija
54/104 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri mitattu ja punnittu, pituutta 147 ja painoa 34 ja on todella hoikka, tosin on erittäin lihaksikas. Jos ei olisi lihaksia, voisi ehkä pari kiloa vähemmän painaa olematta alipainoinen, mutta nyt ei ole yhtään ylimääräistä missään. Ihan helposti voisi olla 3-4 kiloakin enemmän eikä olisi vielä edes pyöreä...

Ja on vuoden sinun lastasi nuorempi tyttö.

Vierailija
55/104 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on ihan hirveän ilkeää!!!

lyhyt hän on mutta ei missään nimessä lihava!

olen itse 14v 162cm ja 48kg ja painoindeksini on alipainoisen rajalla ja lyhyempi kuin kaikki kaverini.

Vierailija
56/104 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on normaali!!

Anna tytön juoda/syödä, äläkä huuda, ettei tyttös itsetunto mene! Voisit toisaalta kannustaa liikkumaan ja syömään terveellisesti

""Minun mielestäni 145.5 cm tytöllä saisi olla max. painoa n. 33-34 kg."

Vierailija
57/104 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toi typerä provoominen. Olet säälittävä. Et edes ärsyttävä, vaan säälittävä.

Vierailija
58/104 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on ylipainoinen! Painaa 58kg ja on 162cm pikku pullukka vai mitä!!

Vierailija
59/104 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oppia erottamaa provot ja olla reagoimatta niihin. Ja jos ap olikin tosissaan niin tuollaiseen soopaan ei myöskään kannata mennä mukaan.

Vierailija
60/104 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sitä pitää ap. Opeta vain lapsesi inhoamaan itseään, se lahja kantaa läpi elämän.