Koska olisi pitänyt tietää, että Dubaihin ei kannata matkustaa, niin voisitteko kertoa, mihin seuraavaksi ei kannata matkustaa?
Tällä palstalla useissa keskusteluissa useat sanovat, että esim Dohan ja Dubain tilanne oli tiedossa. Uutisia seuraamalla olisi pitänyt tietää, että ko lomakohteita olisi pitänyt välttää ja oli silkkaa tyhmyyttä lähteä sodan keskelle.
No, itse en tiedä missä seuraavaksi syttyy sota. Voitteko siis kertoa, minne seuraavaksi EI kannata matkustaa? jos siis on menossa jonnekin muualle kuin Islantiin, Sveitsiin tai uuteen Seelantiin
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Kreeta on Kreikan saari eikä Kreikka ole sodassa . Kreikassa on evakkoja Ukrainasta .
Kreikassa ei ole evakkoja vaan pakolaisia tai siirtolaisia. Evakot olivat suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään kukaan järkevä ihminen matkustaa Dubaihin tai Emiraatteihin? Orjatyövoimalla hiekalle rakennettuun keinotekoiseen ympäristöön? Ottakaa sormi pois per***tänne tuonne matkustavat ja miettikää siellä toteutumattomia ihmisoikeuksia.
Tämä mua tosiaan ihmetyttää, mitä muuta siellä voi tehdä kuin shoppailla ja maata jonkun hotellin altaalla? Luontoretkeilyä aavikolla? Kulttuuria, historiaa?
Mihinkään epämääräiseen maahan. Liian vaikeaa?
Mun mielestä noiden ketkä on jääneet jumiin Dubaihin on ihan turha vinkua. Miksi ylipäätään on matkustaneet tuollaiseen orjariistomaahan? Maailmassa on satoja ihania matkustuskohteita ja joku haluaa mennä Dubaihin - en käsitä!
Vierailija kirjoitti:
Matkustaa ja matkustaa! Mikä siinä on, ettei voi pysytellä kotimaassa?!
Yöllä oli tulipalo Vantaalla, viisi kuollut, epäillään tahallisesti sytytetyksi. Kerrotko mulle miten kotimaassa välttyisi kuolemalta?
Teide voi poksahtaa joten kannattaa harkita Kanarialle matkustamista. Maanjäristykset ovat lisääntyneet ja voimistuneet. Earthquakes Canarias.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noiden ketkä on jääneet jumiin Dubaihin on ihan turha vinkua. Miksi ylipäätään on matkustaneet tuollaiseen orjariistomaahan? Maailmassa on satoja ihania matkustuskohteita ja joku haluaa mennä Dubaihin - en käsitä!
Tuntisin sympatiaa rnemmän jos paikka ei olisi just Dubai. Siellähän ei ole edes mitään nähtävääkään. Ja maa on sangen huonossa maineessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreeta on Kreikan saari eikä Kreikka ole sodassa . Kreikassa on evakkoja Ukrainasta .
Kreikassa ei ole evakkoja vaan pakolaisia tai siirtolaisia. Evakot olivat suomalaisia.
Evakko tulee sanasta evakuoida. Suomalaisen suuhun sopii paremmin evakko, kuin evakuoitu. Suomi siis evakuoi omia kansalaisiaan ja näitä kutsuttiin evakoiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään kukaan järkevä ihminen matkustaa Dubaihin tai Emiraatteihin? Orjatyövoimalla hiekalle rakennettuun keinotekoiseen ympäristöön? Ottakaa sormi pois per***tänne tuonne matkustavat ja miettikää siellä toteutumattomia ihmisoikeuksia.
Tämä mua tosiaan ihmetyttää, mitä muuta siellä voi tehdä kuin shoppailla ja maata jonkun hotellin altaalla? Luontoretkeilyä aavikolla? Kulttuuria, historiaa?
Ei sinne matkaavista kellään ole mitään kiinnostusta kyseisen valtion historiaa tai kulttuuria kohtaan, niin kuin ei missään muissakaan turistipaikoissa oikeasti ole. Huvi siinä matkailussa se tärkein asia on, sekä usein myös halpa viina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne matkaavista kellään ole mitään kiinnostusta kyseisen valtion historiaa tai kulttuuria kohtaan, niin kuin ei missään muissakaan turistipaikoissa oikeasti ole. Huvi siinä matkailussa se tärkein asia on, sekä usein myös halpa viina
Aika suppea käsitys tuokin. Mä ainakin olen matkustanut esim. Kreetalle nähdäkseni Knossoksen, Malian ja Spinalongan, toki samalla oon juonut viinaakin :-) Rodoksellekin oon matkustanut ihan sillä mielellä yksin muutamaksi päiväksi talvella, että saan tutkia rauhassa vanhan kaupungin ja museot. Tilokselle patikoimaan jne. eli ei tässä nyt varmaan ihan kaikki muutkaan vaan halvan viinan perässä ole. Eikä Euroopan isoissa turistikohteissa edes ole enää halpaa, mikä on ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Teide voi poksahtaa joten kannattaa harkita Kanarialle matkustamista. Maanjäristykset ovat lisääntyneet ja voimistuneet. Earthquakes Canarias.
Tämä. Tavallinen turisti ei tajuakaan lomailevansa ruutitynnyrin päällä 🌋
Taiwaniin tai edes Japaniin en menisi nyt jos Kiina tuosta riehaantuisi. Nyt ollaan maailmanpolitiikassa erittäin huteralla pinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Joku hienosti totesikin, että turvallisuus on harha. Samalla silti jokaisen oikeastaan kannattaisi myös miettiä, että haluaako elää jatkuvassa pelossa elämäänsä. Tai millaista elämää ylipäätään haluat? Sen mukaan sitten matkustat. Itse ainakin matkustaessa otan aina jonkinlaisen tietoisen riskin.
Vielä kun tähän lisätään, että myös kotona moni kuolee eikä Suomen omakaan sijainti ole millään tavalla sodalta turvattu. Jos sitä karttaa nyt sitten katsotaan.
Kukaan meistä ei voi ennen mitään tapahtuvaa tietää täysin lopputulemaa, varsinkin kun ihan kaikessa eskalaation mahdollisuus on suuri.Täällähän on helppo tietenkin jälkikäteen näistä huudella.
Tätä just mietin. Loppuuko sota oikeastaan koskaan, ainahan on sodittu, jossain päin? Tarkoittako se sitten sitä etten voisi esim koskaan matkustaa tapaamaan vaikka siskoani joka asuu maailman toisella puolella? Vai pitääkö aina odottaa ja odottaa että maailmantilanne paranee, mutta paraneeko se koskaan? Vuodet vierii ja läheisiä ei tapaa. Mitä jos tilanne vain huononee? Paljon on myös kaukosuhteita ja ihmisten on vähän pakko tavata toisiaan. Nyt jo jotkut mainitsi, että Ruotsi on tosi turvallinen mutta Ruotsin matkustustiedotteessa luki että suurentunut terroristiuhka.
Kreetalla on naton koulutuskeskus, siellä lomailleet ovat voineet huomata kun tekevät paljon koulutuslentoja, joista lähtee aika vaikuttava ääni.
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään. Johonkin Euroopan kaupunkiin, Kanarialle tai Rodokselle korkeintaan 5-10 vuoden välein.
Siten matkustelu säilyy hienona "kerran elämässä" kokemuksena ja säästetään valtavasti luonnonvaroja, sekä tuetaan kotimaan matkailua.
Kanariansaaret oli listassa,joihin ei suositeltu matkustamista vesipulan ja yliturismin vuoksi. Saaret ovat jo ylikuormittuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tavallinen turisti ei tajuakaan lomailevansa ruutitynnyrin päällä 🌋
Kalifornia. Sitä Isoa Pamausta on odotettu jo kauan. 1989 tuli pieni henkäys, mutta viimeinen hiukan isompi oli San Franciscossa jo 1906. Koskaan ei voi tietää, alkaako San Andreas Fault täristä just kun siellä on.
Toisaalta kuka hullu nyt muutenkaan viitsii Trumpin UuEsAahan mennä? Siellä voi joutua kuudeksi viikoksi putkaan, vaikka miten olisi viisumikin.
No, ihan yleisesti voi vältellä niitä maita, jotka ovat kuuluisia siitä, että ihmisoikeuksia poljetaan ja turismi on rakennettu täysin hyväksikäyttämällä huonossa asemassa olevia köyhiä ihmisiä.
Tässä myös muutama turistien suosima maa, joiden poliittinen johto on sellainen, että en matkustaisi:
Turkki
Unkari
Yhdysvallat. Siinä nyt muutama esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Mä tavallaan ymmärrän, miksi ihmiset menevät Dubaihin.
Jos tähän aikaan vuodesta haluaa lämpimään kohtuullisilla lentomatkoilla on vaihtoehtoja suunnilleen Kanaria ja Dubai. Kanarian matkailua on nyt paljon syyllistetty paikallisten ahdingosta ja pahimpana toki faktat meriveden uimakelvottomuudesta surkean jätevesihuollon vuoksi. Ei sinne tee mieli matkustaa. Eli jäljelle jää Dubai.
Ja jotenkin ajatus siitä, että jos sinne tehdään normaalisti seuramatkoja, ei tilanne voi olla niin kriittinen.
Itse en matkusta islamistisiin maihin, mutta ymmärrän, että toisia se ei rajoita.
Voi myös olla kokonaan menemättä. Ajatella joskus sen oman kuplan ulkopuolellekin. Tietysti vaikeaa ihmisille, jotka ovat tottuneet saamaan kaiken haluamansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaa ja matkustaa! Mikä siinä on, ettei voi pysytellä kotimaassa?!
Yöllä oli tulipalo Vantaalla, viisi kuollut, epäillään tahallisesti sytytetyksi. Kerrotko mulle miten kotimaassa välttyisi kuolemalta?
Ei muuta Vantaalle, sehän on selvää.
En mä ainakaan missään nimessä pidä matkailuun menneitä rahoja "haaskattuina". Siihen mulla meneekin eniten esim. vuositasolla rahaa, mutta mielelläni makselen uusista maisemista ja kokemuksia, ja ihan niihin tuttuihin kohteisiinkin matkaamisesta. Vauhti senkun kiihtyy ennen kuin loppuu, alkaa olla jo ikää mutta terveyttä vielä piisaa.