Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kommentoivat sairastuneelle ihan kummallisia asioita?

Vierailija
01.03.2026 |

Olin noin kuukausi sitten syöpäleikkauksessa. Onneksi on ihana perhe ja ihanat ystävät, jotka auttavat toipumisessa. Joskus vain ihmetyttää, mitä läheisetkin suustaan päästävät. 

Yleisin kommentti on tuntunut olevan kysymys siitä, että ei kai se kasvain ole pahanlaatuinen? Ei kai ole hyvänlaatuisia syöpäkasvaimia olemassakaan, muita hyvänlaatuisia kasvaimia  kyllä.

Outoja ovat olleet myös lausahdukset siitä, kun kysytään sairaslomani pituutta ja kehotetaan nauttimaan vapaista, tekemään kaikkea kivaa, kun kerrankin on aikaa tai sanotaan, että olen leponi ansainnut. 

Hyväähän kaikki tarkoittavat, mutta välillä vaan ihmetyttää. Toivottavasti en itse ole päästellyt kaikenlaista tuollaista suustani.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava sairastuminen on suuri kriisi ja järkyttävä paikka sairastuneelle. Jokainen varmaan kokee sen omalla tavallaan ja kaikki hoidot yms ovat kanssa iso prosessi. Tuttujen yms on paras käsitellä omat hankalat tunteet ihan itse, ei potilaalla riitä tila käydä keskusteluja siitä, mitä saa ja ei saa sanoa jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi