Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muka 20 eurolla saa viikon ruokaostokset?

Vierailija
28.02.2026 |

En usko!

Kommentit (463)

Vierailija
401/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jes, ei muutakun syöt sen kalan pään ettei mene hukkaan. Mahtaa olla hyvää!

Tyhmä!

Sivistymätön ihminen huutelee tyhmä. Kertoo, että olet itse sekä tyhmä että yksinkertainen, koulutusta vailla. 

No voi voi..

Vierailija
402/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä!

Sivistymätön ihminen huutelee tyhmä. Kertoo, että olet itse sekä tyhmä että yksinkertainen, koulutusta vailla. 

No voi voi..

Voi harmi. Pidätkö perheesi tyytyväisenä kalan perkeleillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on myytävänä tuollaisia 2 euron leipäkasseja, joissa on monia eri leipälaatuja monta pussia ja vielä pullia lisäksi?

Ainakin meidän lähikaupassa K-supermarket. Pakkaavat 3-4 leipä-/pullapussia, joista päiväykset menossa umpeen. Kerran olen ostanut, kun sain kolme pitkoa halvalla. Yleensä en osta näitä alennetulla hinnalla olevia vaan jätän ne niille, joilla on rahasta pulaa.

Vierailija
404/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan tuota joskus oikein koittaa.

Varmaan ilta-ale+ pakastin on kova sana tässä.

20€ viikossa? Challenge accepted. 

En oo koskaan koittanut.

Vierailija
405/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että saisi 2 eurolla pussillisen pullapitkoja, olisi kiva joskus löytää. Pullahiiri kun olen :D

Vierailija
406/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa kai sillä jos ostaa pelkkää makaronia mut ei saa jos haluaa vähän terveellisempää ostaa

Ei mitään makaroneja vaan porkkanoita, perunoita, linssejä, euron/kg hedelmiä, ruisjauhoja, halpisrahkaa, kaurahiutaleita yms.

Kun minulla on rahat loppu en tuhlaa porkkanoihin tai mihinkään kevyeen syötävään. Ostan pottua, kananmunia, lenkkiä, sokeri jugurttia, paahtoleipää ja yritän saada myös juustoa. Juusto on kyllä kallista. Muut halpa tuotemerkillä. Tonnikalaa ostan tarjouksesta ja siihen riisiä sekaan. Juomana aina vesi. Teetä aamulla jos sitä sattuu olemaan.

Porkkanoita voi käyttää kastikeruuissa lihan jatkeena. Mä laitan aina porkkanaa esim. palapaistiin ja karjalanpaistiin runsaasti, tulee älyttömän hyviä, kun hautuu kypsiksi maukkaassa liemessä. 

Vierailija
407/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä!

No voi voi..

Voi harmi. Pidätkö perheesi tyytyväisenä kalan perkeleillä?

Perkeleillä🤣. Joo pidän.

Vierailija
408/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että saisi 2 eurolla pussillisen pullapitkoja, olisi kiva joskus löytää. Pullahiiri kun olen :D

Saat kun teet itse pullan.

Vierailija
409/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Method Minna H.

Vierailija
410/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa kai sillä jos ostaa pelkkää makaronia mut ei saa jos haluaa vähän terveellisempää ostaa

Ei mitään makaroneja vaan porkkanoita, perunoita, linssejä, euron/kg hedelmiä, ruisjauhoja, halpisrahkaa, kaurahiutaleita yms.

Kun minulla on rahat loppu en tuhlaa porkkanoihin tai mihinkään kevyeen syötävään. Ostan pottua, kananmunia, lenkkiä, sokeri jugurttia, paahtoleipää ja yritän saada myös juustoa. Juusto on kyllä kallista. Muut halpa tuotemerkillä. Tonnikalaa ostan tarjouksesta ja siihen riisiä sekaan. Juomana aina vesi. Teetä aamulla jos sitä sattuu olemaan.

Porkkanoita voi käyttää kastikeruuissa lihan jatkeena. Mä laitan aina porkkanaa esim. palapaistiin ja karjalanpaistiin runsaasti, tulee älyttömän hyviä, kun hautuu kypsiks

Ostan kyllä porkkanoita mutta en viimeisillä rahoilla. Monesti myös pakastan porkkanaa ja lanttua paloiteltuna ja ryöpättyinä.

Vierailija
411/463 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Köyhä ei saa iloita siitä, että selvisi taas kuukauden hengissä pienillä tuloilla. Sekin on kehuskelya. Köyhä ei saa iloita mistään. Eikä kukaan muukaan.

On se vaan jännä, että ahtaissakin oloissa löytyy iloa ja elämänvoimaa. Sisukkaita suomalaiset!

Vierailija
412/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on myytävänä tuollaisia 2 euron leipäkasseja, joissa on monia eri leipälaatuja monta pussia ja vielä pullia lisäksi?

Ainakin meidän lähikaupassa K-supermarket. Pakkaavat 3-4 leipä-/pullapussia, joista päiväykset menossa umpeen. Kerran olen ostanut, kun sain kolme pitkoa halvalla. Yleensä en osta näitä alennetulla hinnalla olevia vaan jätän ne niille, joilla on rahasta pulaa.

Meidänkin kylässä on. Minusta ne  ovat aivan liian suuria varsinkin sellaisille, joilla ei ole pakastinta eikä hevosia tai muita eläimiä syömässä leipiä.

Vierailija
413/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun vaihdat sokerijugurtin halpikseen ja paahtoleivän sijasta teet itse leipää tai sämpylää, jää enemmän varaan kalliimpaan juustoon. Porkkanaa voit saada eurolla kilon ja on hyvä lisäke moniin ruokiin, myös sämpylöihin ja keittoihin.

Vierailija
414/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohen päästä ja perkuista keitän aina kalakeiton. Itse en perkaa vaan kalakaupassa perataan ja filetoidaan eikä maksa lisää yhtään.

Melko sukea keitto, jos pelkät perheet ovat aineksina :D 

Paras keittohan siitä tulee kun pää ja perkeet on mukana, eikä niitä syödä vaan poistetaan kun keitto on valmis. Tottakai kalaa on keitossa. Te ette edes tahdo ymmärtää näitä kirjoituksia.

Aiemmin sanoit, että keität keiton perkeistä. Nyt sitten selittelet, ettet keitäkään, vaan pelkkä liemi tulee perkeistä. Kannattaa opetella suomea niin ei tarvitse selitellä jälkikäteen. 

Kun kala keitto keitetään perkeistä niin perkeitä keitetään kattilassa jolloin niissä oleva liha irtoaa ruodois

Usein kaupassa on tarjouksessa kala n. 10€/kilo. Yhteen kalaan menisi kyllä koko viikon ruokabudjetti, kun pienimmätkin kirjolohet ovat n. 2kg. Mutta ne perkeet monet jättävät ottamatta, kun pyytävät ilmaisen fileoinnin. Aina kysytään, otatko ruodot. Tietenkin otan. Joskus on annettu ilmaiseksi oman kalani lisäksi iso kasa ruotoja ja päitä, joita muut ostajat eivät ole huolineet.

Vierailija
415/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun vaihdat sokerijugurtin halpikseen ja paahtoleivän sijasta teet itse leipää tai sämpylää, jää enemmän varaan kalliimpaan juustoon. Por

Älä nyt jankkaa siitä porkkanasta.

Vierailija
416/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä terveellistä monipuolista ruoka valiota saakkaan. Tarvitsee enempi pää omaa että voi ostaa isompia satseja kaappiin ruoka aineksia. Mutta jos 20 annetaan kouraan 100% tyhjät kaapit ilman mitään mausteita. Ei riitä 20e että viikoksi ruuat saa.

Vierailija
417/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa ihmiset ihmeessä pakastin. Sen avulla säästää kyllä ruokakuluissa. Voi saada halvalla tai ilmaiseksikin jostain torista tms. käytetyn kun ihmiset remppaa keittiöitä.

Itse sain syksyllä pakastimeen valtavan määrän kanttarelleja ja suppilovahveroita naapurilta. Hän kerää enemmän kuin omiin tarpeisiin. Lisäksi tein omenasosetta pakastimeen ilmaisista ompuista. Voi hyödyntää kaikki tarjoukset lihat ja leivät. Juustotkin voi pakastaa. Plus että voi tehdä enemmän ruokaa kerralla ja pakastaa osan.  Käydä kaupassa harvemmin.

Vierailija
418/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei riittäisi? Nakkipaketista voi tehdä nakkikastiketta ja kyllä se kolmeen ateriaan riittää. Ei niitä nakkeja tarvitse kilokaupalla vetää. Kylkeen muusia ja vaikka porkkanaraastetta. Ei ole kallista. 

Siksi ei riittäisi, että jää helvetinmoinen nälkä, jos syö yhdellä aterialla vain pari nakkia ja porkkanaraastetta. Edes minun 4-vuotias lapseni ei syö noin vähää. 

En ole nähnyt missään niin pieniä nakkipaketteja, että olisi vain 6 nakkia eli 2kpl/ateria kolmeen ateriaan jaettuna. Kyllä niitä on ollut pienimmässäkin 10. Olen tehnyt sellaisesta kastiketta, joka riitti 5 hengelle = viisi annosta. Nakit paloitellaan pieniksi noin sormenpään kokoisiksi paloiksi ja tehdään hyvä ruskeakastike, johon ne upotetaan. Ei kaikkein terveellisin ateria, vaikka lisäkkeenä oli kuorineen keitettyjä perunoita, mutta halpa.

Vierailija
419/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos rahaa on vähän ruokaan niin mene metsään. Kerää sieltä ilmaiseksi ja lopeta valitus."

Nyt pyytäisin 301 kertomaan, mitä syötävää maaliskuun ensimmäisenä päivänä suomalaisessa metsässä voi kerätä ilmaiseksi. Jos olisimme oravia, voisimme syödä käpyjä, mutta niitäkään ei saa kerätä ilman maanomistajan lupaa.

Tiedän kyllä erään varman paikan, josta vähän löytäisin syötävää, mutta ensin pitäisi lapioida lujasti lunta.

Ooks vähän hassu? Jos jollain on vain se 20 e käytettävissä ruokaaan niin tilanne on jo viime kesänä ollut sama ja tulee olemaan sama tulevanakin kesänä. Joten nosta se laiska ahteri sohvalta ja ala keräämään mustikoita ensi kesänä. Tiesitkö, että niitä voi myös myydä torilla niin on varaa syödä filet mignon. 

Joskus se rahanpuute tulee yllättäen. Tiedän kyllä, että ei kaikilla köyhillä kaupunkilaisilla ole mahdollisuutta poimia marjoja ja sieniä, ei kalastaa eikä varsinkaan metsästää. Toisin kuin minulla, jolla on vieläkin noin 100 litraa marjoja ja puoli hirveä pakastimessa. Minulla ovat silmänkantamattomat marjamaat kirjaimellisesti kivenheiton päässä kotiovelta, samoin kalavesi ja hirvet kävelevät melkein pihaan.

Silti minä en ole se, joka käskee menemään metsään hakemaan ruokaa.

Vierailija
420/463 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä terveellistä monipuolista ruoka valiota saakkaan. Tarvitsee enempi pää omaa että voi ostaa isompia satseja kaappiin ruoka aineksia. Mutta jos 20 annetaan kouraan 100% tyhjät kaapit ilman mitään mausteita. Ei riitä 20e että viikoksi ruuat saa.

Kenellä aikuisella on ihan tyhjät kaapit? Eli ei ole koskaan tehnyt ruokaa. Ei niitä mausteitakaan niin montaa tarvita ja yksi pussi voi kestää kuukausia ja vuosia. Pussi maksaa alle euron. Pippuri ja suola riittää alkuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä