Siis ihan oikeasti nyt, mitä järkeä. Jos ei pääse työkkärin tapaamiseen pitää toimittaa lääkärintodistus
Kiva kun oot saanut noroviruksen ja joudut jonottamaan tunneiksi johonkin terkkariin ettet saa 7 vrk karenssia.
Ymmärrän että karenssi tulee jos toistuvasti peruisi mutta älytöntä että nyt jo ekasta kerrasta vaikka itse ilmoittaa ja pyytää ajan siirtoa.
Kommentit (133)
Sinne vaan, ja ripulit/oksennukset työkkärin lattialle tai virkailijan pöydälle. Itsehän vaatimalla vaativat, niin se on sitten voi voi, jos tulee siinä sivussa vähän sotkua.
Varmaan aika monille tulee yllätyksenä minkälaista n a z a h t a v a a työvoimanvälitys--byrokratiakoneistoa maassa on pyöritetty aina oikeistolaisten johdolla.
kyllähän sitä töistäkin voi jäädä pois ilman todistuksia, palkan maksu saattaa siinä samalla kyl loppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein sitten on vähemmän vaivaa mennä sairaana sinne työkkäriin. Jos joka tapauksessa pitää sairaana lähteä kotoa jonnekin, niin itse menisin työkkäriin. Jos hakisin lääkäristä sairaslomatodistusen, tulisi työkkärikäynnin vuoksi kaksi erillistä käyntiä (ensin lääkäri, sitten se varsinainen työkkäri), joten vähemmän vaivaa kun hoidan työkkärikäynnin sairaana.
Noroviruksessa miten? Kävellen, bussilla, autolla.. on vaihtoehto mikä tahansa niin kiva olla housut/penkki ulosteessa ja istua virkailijan luona ripuli puntista valuen. Virkailijakin varmaan tahtoo sitä ja muut siellä asioivat työttömät. Siivoojat ovat riemuissaan.
Oleksää vaipoista kuullut?
Olen. En ole työtön mutta jos olisin on kotoani matkaa sekä "työkkäriin" että terveyskeskukseen 25 km. Vuoroviikoin terveyskeskukseen jopa yli 50 kilometriä kun yhdistettiin naapurikunnan kanssa. Kyllä siinä vaipoistakin jo yli alkaa vuotamaan tuon pituisilla matkoilla. Onneksi olen työelämässä ja esimies järkevä ja asiallinen eikä epäilevä pompottelija.
Vierailija kirjoitti:
Parempi mennä tartuttamaan noro työkkäriin kuin terveyskeskukseen. Terveyskeskuksessa käy muutenkin sairaita ihmisiä, ei noroa heille lisäksi. Lääkärin sairauslomasta on harmia muille ihmisille, työkkärin työntekijän poissaoloa ei kukaan huomaisi.
paitsi että: eihän se työkkärin työntekijä sairaslomalle jäisi, ei kai noro hänellä ole sen suurempi este käydä töissä kuin työttömälle mennä työkkärin tapaamiseen. onhan ne vaipat keksitty, istukoon vaipoissa työpävänsä ajan.
Menisin oikein mielelläni tartuttamaan jonkun viruksen siihen työkkärin saastaan.
En tiedä, ehkä sitten tartuttamaan virkailijaan se samalla vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
kyllähän sitä töistäkin voi jäädä pois ilman todistuksia, palkan maksu saattaa siinä samalla kyl loppua
Palkkatöitä ja sosiaaliturvaa ei normaalijärjellä voi verrata keskenään.
Kyllä ainakin täällä missä asun jos esim. noro niin saa soittamalla todistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein sitten on vähemmän vaivaa mennä sairaana sinne työkkäriin. Jos joka tapauksessa pitää sairaana lähteä kotoa jonnekin, niin itse menisin työkkäriin. Jos hakisin lääkäristä sairaslomatodistusen, tulisi työkkärikäynnin vuoksi kaksi erillistä käyntiä (ensin lääkäri, sitten se varsinainen työkkäri), joten vähemmän vaivaa kun hoidan työkkärikäynnin sairaana.
Noroviruksessa miten? Kävellen, bussilla, autolla.. on vaihtoehto mikä tahansa niin kiva olla housut/penkki ulosteessa ja istua virkailijan luona ripuli puntista valuen. Virkailijakin varmaan tahtoo sitä ja muut siellä asioivat työttömät. Siivoojat ovat riemuissaan.
Hallitus on näin päättänyt, joten sinänsä ei kiinnosta virkailijan mielipide. Työkkärissäkin on varmaan vessa, joten ei tarvitse ripuloida lahkeesta.
Pakkohan siinä virkailijan luona on istua, ei sinne mennä koko ajaksi vessaan istumaan. Jonne onkin kiva sitten seuraavan mennä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noissa pitää edes rampata kun ei siellä mitään apua saa mitä eivät voisi aivan hyvin puhelimitse puhua. Pelkkää pas**njauhantaa ja hyppyyttämistä.
Jep. Oikein kiva maksaa siitä jutustelusta, jonka voisi hoitaa puhelimessa. Muutenkin rahat tiukassa..
Virkailija kysy multa viimeks jotain miks en juttele sille mitään?😭 Ihan normaalisti vastasin sen kysymyksiin.
Mulla ainakin vatsatautiin liittyy yleensä äkillisen ja jatkuvan ripulin lisäksi oksennus. Miten ajat autoa kun ei ne silmät yleensä pysy auki voimakkaasti oksennettaessa ja onko tosiaan tarpeen sotkea autonsa p*skalla ja yrjöllä? Tai linja-auto? Kuka korvaa? Käveleminenkin on aika kyseenalaista kun koko polku on sotkussa. Vatsataudit kun usein on tosi rajuaj ja vie nopeasti heikkoon kuntoon. Miten VOI olla niin tärkeää mennä paikalle sen sijaan että puhelimitse hoituisi homma? Siinähän virkatyyppi kuulisi ihan omin korvin että kipeä on kun asiakas olisi suurimman osan puhelusta pää vessanpöntössä tai töräyttelisi ripuleitaan sinne.
Ketä kutsutaan virkailijan luokse? Mulle aina soitettiin
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että oli ihmisiä jotka tuli Suomeen ja jäi työttömäksi tukien takia ja sitten lähti pois Suomesta, mutta tuet juoksi ja vuokratulot kämpästä päälle.
Ja kenenköhän vika se on?
"Olen. En ole työtön mutta jos olisin on kotoani matkaa sekä "työkkäriin" että terveyskeskukseen 25 km. Vuoroviikoin terveyskeskukseen jopa yli 50 kilometriä kun yhdistettiin naapurikunnan kanssa. Kyllä siinä vaipoistakin jo yli alkaa vuotamaan tuon pituisilla matkoilla. Onneksi olen työelämässä ja esimies järkevä ja asiallinen eikä epäilevä pompottelija."
Mjoo nää työkkärin virkailijat eivät piittaa inhimillisistä tekijöistä. Se napsahtaa karenssi jos ei oo todistusta toimittaa sairaudesta.
Noron kanssa voi olla hemmetin vaikeaa asioida päivystyksessä. Odotus tuntikausia.
Tästä johtuen on parempi mennä sinne tapaamiseen vellit housuissa. Vai ottaisitko karenssin ja jäisit rahattomaksi tyystin? Meillä onkin housuvaippoja kotona. Vaipat vaan jalkaan ja jätesäkki kainaloon. Ja eiku menox sano annie lennox.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytäntö on nyt tämä koska työttömät valehtelevat sairastuneensa, mikä on laiskoille tyypillistä.
Ei töistäkään olla poissa ilman lääkärin lupaa.
Yleensä töissä voi olla sairaslomalla sen 3 päivää omalla ilmoituksella ja sitten harkinnan mukaan joko sh:n tai lääkärin todistus. Vuokratöissä toki eri käytäntö...
Työterveyteen myös pääsee ilman odottelua
Ihme lähtökohta että työtön on automaattisesti laiska ja valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kutsutaan virkailijan luokse? Mulle aina soitettiin
Mun mun asiat hoidettu puhelimitse. En edes ymmärrä mikä pointti olisi mennä paikan päälle. Onkohan nuo lähitapaamiset joku maaseutukuntien juttu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin täällä missä asun jos esim. noro niin saa soittamalla todistuksen.
Noin sen pitäisikin olla.
Parempi mennä tartuttamaan noro työkkäriin kuin terveyskeskukseen. Terveyskeskuksessa käy muutenkin sairaita ihmisiä, ei noroa heille lisäksi. Lääkärin sairauslomasta on harmia muille ihmisille, työkkärin työntekijän poissaoloa ei kukaan huomaisi.