Pysäyttelijät kauppakeskuksissa
Kävin malmin cittarissa. Yksi yritti myydä lehteä, toinen pysäytti rahaa halutakseen pahvikippoon. Seuraavaksi pysäytettiin puhelinliittymäasioissa ja ennenkuin pääsin kauppaan sisään niin sähkösopimusasioissa pysäytettiin. Minulla on julkisten paikkojen kammon lisäksi sosiaalisten tilanteiden kammo. En yhtään ihmettele miksi jengi tilaa tuotteita kotiin.
Kommentit (77)
Mää sanon että ei ole rahaa mikä jopa pitää paikkansa. Joskus saa ilmasen lehden mukaan tai lakupötkön vaikka ei tilaa mitään. Ja tietty pitää olla ystävällinen.
Olen opetellut vaan kävelemään näkemättä ja kuulematta mitään.
Ihmisillä on oikeus olla rauhassa ilman häirintää.
En lähtenyt kaupungille asioille, että n.10 feissaria pysäyttää minut.
Nykyään jo joissakin liikkeissä tarjotaan liittymistä vaikka mihin, vaikka en pyytänyt mitään ylimääräistä palvelua.
Vaikea olla töykeäkään, niin olen valinnut hiljaisuuden linjan, ei jaksa hokea sitä ei kiitos. 🙄
Pari vuotta sitten rollaattorilla kulkeva jätettiin rauhaan, mutta kieroa taktiikkaa alkaa yliystävällinen jutustelu.
Mutta en kaipaa jutustelua, haluan vain kulkea "esteettä", ja tarvittaessa ajan varpaiden yli kulkupelilläni jos eteen hypätään.
Oppiipahan olemaan. 🤭
Helppo konsti: Sanoo niille vain ei kiitos ja kävelee ohi. Ei ole pakko pysähtyä.
Älä ota mitään kontaktia puhujaan. Älä hidasta. Älä pysähdy.
Noin, nyt tuputtajista ei ole sinulle enää koskaan vaivaa.
Miten se yksi pysäytti rahaa? Ja millaiseen pahvikippoon hän halusi?
Oletko mykkä vai miksi et osaa sanoa näille kaupittelijoille ihan suomeksi "ei kiitos, ei kiinnosta".
Aiemmin kuljin aina Lahden Trion läpi työmatkalla kun vaihdoin bussia. Nuo kaikki välimeren käsivoide- sähkösopimus- dna- ja hesarin pysäyttelijät vaan kävi hermoille, ja aloin vaihtaa bussia torilla.
En ole tainnut käydä Triossa nyt kahteen vuoteen. Aiemmin ostin sieltä usein kotimatkalla jotain, nyt en.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jo joissakin liikkeissä tarjotaan liittymistä vaikka mihin, vaikka en pyytänyt mitään ylimääräistä palvelua.
Vaikea olla töykeäkään, niin olen valinnut hiljaisuuden linjan, ei jaksa hokea sitä ei kiitos. 🙄
Pari vuotta sitten rollaattorilla kulkeva jätettiin rauhaan, mutta kieroa taktiikkaa alkaa yliystävällinen jutustelu.
Mutta en kaipaa jutustelua, haluan vain kulkea "esteettä", ja tarvittaessa ajan varpaiden yli kulkupelilläni jos eteen hypätään.
Oppiipahan olemaan. 🤭
Rollaattorin etukorilla tökkää sääriluuhun niin väistyy.
Minä sanon vaihtelevasti "ei kiitos" tai "pois tieltä nyt". Ekaa käytän feissareissa, tokaa kerjääjissä.
Vierailija kirjoitti:
Helppo konsti: Sanoo niille vain ei kiitos ja kävelee ohi. Ei ole pakkoei pysähtyä.
Juuri näin, ei kiitos niin se on siinä.
Minä pidän julkisilla paikoilla kuulokkeita näkyvästi korvilla vaikken niistä mitään kuuntelisikaan. Ainoastaan näytän siltä että kuulen vain sen mitä kuulokkeissa juuri sillä hetkellä kuuluu. Feissarit ignooraan, kenellekään ahdistelijalle ei tarvitse puhua.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin itsekin saman, en muotoillut sanoja oikein. Naurahdin jälkeenpäin, toivottavasti sinäkin. Hauskaa päivää! -AP
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä. Äläkä myöskään jätä suojatyöpaikkaasi, jos sinulla on edes sellainen. Koomikon kykysi ei riitä itsesi elättämiseen vapailla markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppiipahan olemaan. 🤭
Opitpahan olemaan kun saat nyrkkiä naamaan ekan kerran
Täh??!
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon vaihtelevasti "ei kiitos" tai "pois tieltä nyt". Ekaa käytän feissareissa, tokaa kerjääjissä.
Näin toimin aluksi, mutta eipä ollut hyötyä. Näitä on välillä keskustassa rypäs, ja kun yhden kanssa toimii kuvailemallasi tavalla niin jo toinen yrittää onneaan. 😬
Niitä pysähdyksiä alkasi olemaan häiriöksi. Jossain vaiheessa yritin kiertää heidät, mutta nämäpä juoksivat perässä.
Joten jossain vaiheessa "keitti yli".
Ja olen sitä ikäluokkaa, että tuollainen "yliystävällinen raivomyynti" lähinnä aiheuttaa myötähäpeän ja suuttumuksen.
"Se varpaanyliajaja"
Vierailija kirjoitti:
Helppo konsti: Sanoo niille vain ei kiitos ja kävelee ohi. Ei ole pakko pysähtyä.
Toimii minullakin noin. Hyvin harvoin tarvitsee edes ääntään korottaa. Jonkun työ se on tuollainenkin markkinointi. En katso olevani oikeutettu kiukutteluun tai suorastaan kiroamiseen.
Aika harvoin itseä pysäytellään kauppakeskuksissa. Tosin kerran kannatti pysähtyä DNA:n ständille, sain paremman liittymän, kuin mitä aiempi oli. Hinta oli halvempi, ja nopeampi datayhteys.
Minäkin kävin. Kukaan ei pysäyttänyt. Keksitkö selityksen?