Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeasti nyt, mitä järkeä. Jos ei pääse työkkärin tapaamiseen pitää toimittaa lääkärintodistus

Vierailija
28.02.2026 |

Kiva kun oot saanut noroviruksen ja joudut jonottamaan tunneiksi johonkin terkkariin ettet saa 7 vrk karenssia. 

Ymmärrän että karenssi tulee jos toistuvasti peruisi mutta älytöntä että nyt jo ekasta kerrasta vaikka itse ilmoittaa ja pyytää ajan siirtoa. 

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011847350.html

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule välttämättä, jos virksilja kerkee käsitellä ennen Maaliskuuta.

Vierailija
2/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois kaikilta työttömiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvinnut laittaa todistusta. Sovittiin asiat puhelimitse.

Vierailija
4/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule välttämättä, jos virksilja kerkee käsitellä ennen Maaliskuuta.

Heehee

Vierailija
5/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se muuttuu nyt, 1.3. alkaen. 

Vierailija
6/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että terveydenhuoltoa kuormitetaan vähän lisää vielä. Kiitos hallitus! 

Vierailija
7/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noissa pitää edes rampata kun ei siellä mitään apua saa mitä eivät voisi aivan hyvin puhelimitse puhua. Pelkkää pas**njauhantaa ja hyppyyttämistä.

Vierailija
8/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noissa pitää edes rampata kun ei siellä mitään apua saa mitä eivät voisi aivan hyvin puhelimitse puhua. Pelkkää pas**njauhantaa ja hyppyyttämistä.

Jep. Oikein kiva maksaa siitä jutustelusta, jonka voisi hoitaa puhelimessa. Muutenkin rahat tiukassa..

Vierailija
9/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä on hyväksyttävä syy olla toteuttamatta työnhakuvelvollisuutta, esimerkiksi olla saapumatta työvoimaviranomaisen kanssa sovittuun tapaamiseen?

Ihan yleisluontoista vastausta siihen ei pysty sanomaan, mutta esimerkiksi tilanne, jossa työnhakukeskusteluun kutsuttu henkilö on sairaana ja esittää lääkärintodistuksen siitä."

Ja se muuten maksaa nykyään 30,20 €

Vierailija
10/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan mulla oli varattuna työkkäriin aika ja sain oikeasti juuri silloin migreenikohtauksen, mutta kun olis pitänyt just toimittaa lääkärintodistus niin menin tuskaisena paikalle. Virkailija oli kauhuissaan, että olisit vaan soittanut kun näytätkin noin pahalta. No mä olin liian tunnollinen ja kiltti, mutta ainakin se virkailija sillä kertaa päästi säälistä vähällä.

Vierailija
11/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se muuttuu nyt, 1.3. alkaen. 

Ok, ei haittaa.

Vierailija
12/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Mulla oli käynti nyt loppuviikosta kun oli ihan jumalattoman surkea kelikin. Lahkeet märkänä ja sateen kasvattama tatti otsassa kahlasin sinne, ja mitään iloa ei käynnistä ollut. 

Vierailija
13/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on hyväksyttävä syy olla toteuttamatta työnhakuvelvollisuutta, esimerkiksi olla saapumatta työvoimaviranomaisen kanssa sovittuun tapaamiseen?

Ihan yleisluontoista vastausta siihen ei pysty sanomaan, mutta esimerkiksi tilanne, jossa työnhakukeskusteluun kutsuttu henkilö on sairaana ja esittää lääkärintodistuksen siitä."

Ja se muuten maksaa nykyään 30,20 €

Okke eli edes sairaanhoitajan kirjoittama todistus ei riitä. 

Vierailija
14/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nämä työklärit lakkautetaan. Typerin ammatti ikinä tuo omavalmentaja ka jstkuvat tunnin kestoiset kuulustelut sossuntantan kanssa.

Olen jo hiton kuntouttavassa ollut 3kk ,mutta taas tuli kuulusteluun käsky.

Naurettavaa pas kaa kun en ole työkykyinen nyt ja hoitanut silti tuon kuntouttavan ja aion jatkossakin, niin mitä varten joudun menemään tuonne, mistä saa aina pahan mielen itselleen.

Vierailija
15/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rikkaista välittävä, kafkamainen Suomi.

Vierailija
16/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon karenssipäätöksiä:

Viime vuonna karenssipäätöksiä tehtiin yhteensä noin 46000, joista noin 32300 oli seitsemän päivän karensseja. 12 viikon työssäolovelvoitteita annettiin hieman alle 5300.

Vierailija
17/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hemmetissä jokaisella työttömällä alkaa noro aina just sinä päivänä kun pitäisi jutella jonkun virkailijan kanssa 

Yllättyneitä olivat

-

-

-

Vierailija
18/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse mitään lääkärintodistusta, jos lopetat työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautumisen ja toki samalla työttömyyskorvauksen hakemisen.

So simple.

Vierailija
19/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon karenssipäätöksiä:

Viime vuonna karenssipäätöksiä tehtiin yhteensä noin 46000, joista noin 32300 oli seitsemän päivän karensseja. 12 viikon työssäolovelvoitteita annettiin hieman alle 5300.

Eli työttömänä hakijana olevista jokaisesta sadasta henkilöstä 15 vähintään sai karenssin.

Vierailija
20/92 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta hemmetissä jokaisella työttömällä alkaa noro aina just sinä päivänä kun pitäisi jutella jonkun virkailijan kanssa 

Yllättyneitä olivat

-

-

-

Meillä jutellaan vallan puhelimessa virkailijan kanssa. Näin on ollut jo 10 vuotta. Siinä ei norot vaikuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän