Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon suhtautuminen kun karsin tavaraa ja myyn kirpparilla

Vierailija
28.02.2026 |

Tässä on aina sama erikoinen kuvio. Ensinnäkin kommentoi aina joistakin tavaroista: "Et kai sää TÄTÄKIN aio myydä!!!" ja "Meinaatko NÄMÄKIN myydä!!!" aivan kuin olisin tekemässä elämäni suurimman virheen, kun olen päättänyt jostain tietyistä tavaroista luopua. Ja ei, ne ei ole mitään perintökalleuksia tai muuta harvinaista, vaan ihan jotain tavallisia juttuja. Tulee vähän sellainen olo, että en hänen mielestään olisi kykenevä tekemään järkeviä päätöksiä omien tavaroideni suhteen tai että en saisi itse yleensä päättää omista tavaroistani.

Toinen juttu on sitten se, että hänellä on erikoinen oletus, että hänellä olisi joku etuosto-oikeus niihin mun tavaroihin ja vaatteisiin puoli-ilmaiseksi tai ilmaiseksi. Se olisi ihan ok, JOS tämä toimisi myös toiseen suuntaan mutta kun ei. Eli hän ei kyllä ikinä tarjoa mulle mitään heidän tavaroitaan. Tunnustan, että mulla on ollut joskus menneisyydessä tapana olla vähän liian höveli ja antaa hänelle vaatteita/tavaroita jopa ilmaiseksi, mutta lopetin sen kun tajusin että ei ole vastavuoroista. 

Ja kyllä, mulla on elämässä suurempiakin murheita, mutta tämä oli nyt tällainen asia, mikä aiheuttaa lähinnä turhautumista ja ihmettelen tuota käytöstä. Jatkossa en ota yhteistä kirppispöytää siskon kanssa ja laitan tavarat kiertoon ihan salassa.

Muilla kokemusta vastaavasta? 

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä. Miksi kerrot kirppisasioistasi.

Vierailija
2/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on ollut tapana silloin tällöin ottaa yhteinen kirppispöytä ja esim. tehdä hinnoittelua toisen luona. 

ap

Vierailija
4/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt siskoni viimeksi vuonna - 94 äitimme hautajaisissa. 

Vierailija
5/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta. 

Vierailija
6/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn aina ensin lähipiiriltä tarviiko joku ja laitan vasta sitten myyntiin tai vien roskiin. 

Vierailija
7/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin väliä on sunkaan jutuilla?

Vierailija
8/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on ollut tapana silloin tällöin ottaa yhteinen kirppispöytä ja esim. tehdä hinnoittelua toisen luona. 

ap

Lopeta yhteinen kirppistely.

Vierailija
9/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyn aina ensin lähipiiriltä tarviiko joku ja laitan vasta sitten myyntiin tai vien roskiin. 

Mä tein kanssa tällä tavalla aiemmin, mutta alkoi korpeamaan se, kun olin ainut joka jakaa tavaraa ilmaiseksi.

ap

Vierailija
10/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppeli ratkaisu: et enää tee yhteisiä kirpparijuttuja hänen kanssaan, niin pääset kuulemasta älyttömyyksiä.

Vierailija
11/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi et toimi itsenäisesti?

Vierailija
12/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lopeta yhteinen kirppistely.

Juu näin teen tästä lähtien.

ap

Vierailija
13/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on ns kierrätys whatsapp ryhmä, jossa kierrätetään itselleen tarpeettomia tavaroita. Myyminen on nykyään niin hankalaa etten ole siihen enää vuosiin lähtenyt. 

Vierailija
14/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin väliä on sunkaan jutuilla?

No ota sitten siskosi jutuista itseesi, jos se on sinusta älykästä.

Vierailija
15/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on ns kierrätys whatsapp ryhmä, jossa kierrätetään itselleen tarpeettomia tavaroita. Myyminen on nykyään niin hankalaa etten ole siihen enää vuosiin lähtenyt. 

Tällainen olisi tosi kiva, jos kaikki olisi samalla lailla reilulla meiningillä mukana. Mutta jos yksi antaa ilmaiseksi ja toiset on vaan aina ottamassa ja sit lopulta myyvät ne ilmaiseksi saadutkin...

ap

Vierailija
16/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein kanssa tällä tavalla aiemmin, mutta alkoi korpeamaan se, kun olin ainut joka jakaa tavaraa ilmaiseksi.

ap

Meillä ei ole koskaan lähipiirissä ketään pyytänyt rahaa. 

Vierailija
17/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan uffiin.

Vierailija
18/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Olen ihmetellyt ihmisiä, jotka kertovat elämästään ihan kaiken ulospäin ja sitten ihmettelevät kun niillä ihmisillä on mielipiteitä asiaan. Itse pidän asiat mieluusti omana tietona, viimeksi myin asuntoni ja aloin rakennuttamaan taloa, en kertonut kenellekään asian ulkopuoliselle ennenkuin joku itse huomasi. Tulevasta lapsestanikaan en kertonut ennenkuin asia paljastui vaimoni vatsan koosta. Ärsyttää kun muut vatvovat minun asioitani, siksi en kerro. M44

Vierailija
19/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä montaa rahaa kirpparilla saa. Kannattaa myydä, jos siskosi oikeasti ostaa edes jollakin hinnalla.

Itse annan lähipiirille. Kirppis ottaa välistä niin paljon, että sinne en enää mene. Kauhea vaiva, ja tuotto mitä on.

ja osa myynnissä olevista tuotteistani varastettiin. Sellainen vihreä jack wolfskin takki,  jos se varas vaikka lukee tätä.

Hienoa, että lajittelee ja viet kirpparille. Se osoittaa yritteliäisyyttä. 
Toisinaan käyn itsekin kirpparilla ostoksilla. Kauheasti en ole valmis maksamaan,

Vierailija
20/71 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen olisi tosi kiva, jos kaikki olisi samalla lailla reilulla meiningillä mukana. Mutta jos yksi antaa ilmaiseksi ja toiset on vaan aina ottamassa ja sit lopulta myyvät ne ilmaiseksi saadutkin...

ap

Pitäisikö sinun vähän miettiä keiden kanssa sitä aikaasi vietät? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan