Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka ei pysty ensimmäisen lapsen jälkeen enää seksiin sen takia, että ei halua ottaa enää mitään riskiä raskaaksi tulosta?

Vierailija
27.02.2026 |

Älkää käsittäkö väärin, ensimmäinen lapsi oli ja on erittäin toivottu ja rakas. Mutta raskaus oli komplikaatioiden ym vuoksi niin vaikea, ja oli hyvin lähellä, että en olisi selvinnyt synnytyksestä hengissä, niin en uskalla ottaa enää pienintäkään riskiä siitä, että saattaisin tulla uudelleen raskaaksi. Tiedän, että en pystyisi keskeyttämään raskautta, mutta en pysty enää myöskään uuteen raskauteen. Se on täysin poissuljettua, että edes teoriassa sitä riskiä ottaisi. Joten en pysty enää seksiin. Olenko ainoa, jolle on käynyt näin?

Kommentit (316)

Vierailija
221/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä lähdetään siitä että naiselle itselleen on täysin ok pelätä niin paljon että seksi jää kokonaan elämästä pois? Ihan niin kuin vain miehet haluaisivat ja tarvitsisivat seksiä elämäänsä. Itse ainakin lähdin siitä että ap:lle tai kenellekään ei ole kiva jos pelko rajoittaa elämää.

Ei tuon tason raskaus/synnytystrauma ole enää tervettä, ja voi vaikuttaa hyvinvointiin ja lapseen suhtautumiseen muutenkin. 

Jos katsot tarkemmin, todella suuri osa viesteistä on tunnetun palstahullun tekosia. Hänen mielestään kaikki seksuaalinen kanssakäyminen on tuomittavaa, ja miehiin viittaa pallillisina elukoina, jne.

Mitäpä tuollaisen kanssa väittelystä jää käteen? Myötähäpeä ja Musta Pekka.

Jos miehet jättävät vaimonsa ja lastensa äidit jos eivät saa munantapilleen tyydytystä niin mitäpä muuta he ovat, kuin pallillisia elukoita? Ihminen ei jätä rakastaan sen vuoksi, pallillinen elukka jättää, sillä aivot ovat siellä palleissa. Eikö tuo nyt ole aika päivän selvä juttu

Vierailija
222/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen terapiaa, jos olet tuon takia rikkomassa lapsen perheen.

En ole mitään rikkomassa. Meinasin menettää henkeni raskauden vuoksi. En vain aio ottaa sitä riskiä toiste. Ap

Kyllä se perhe rikki menee, vain siksi ettet sinä teet asialle mitään, kohti pois niin et tule raskaaksi vai etkö sitten ole enää "nainen" 

Noiden perhe ei mene rikki, jos mies suostuu menemään vasektomiaan tai jos mies suostuu sellaiseen seksiin missä ei harrasteta penetraatiota emättimeen. Miehestähän tuo heillä riippuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole ensimmäistäkään lasta, mutta en tee mitään parisuhteen ulkopuolella ja parisuhteessa ollessani olen neuroottinen ehkäisyn kanssa ja silti stressaan niin paljon, että on parempi olla ilman.

Vierailija
224/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pelkäsin raskautta. Pillerit eivät sopineet ollenkaan. Sain sterilisaation n. 35-vuotiaana. Kohdunpoisto 49-vuotiaana. Vasta kohdunpoisto poisti myös raskauden pelon.

Minulla oli pahat depressiot, mielenterveys järkkyi hormoneista. 

Ja ei se parisuhde hetken seksin puutteeseen lopu. Nykyään seksiä painotetaan ihan liikaa! Ei me mitään bonobo-apinoita olla.

No meillä kyllä loppui! Liian pitkään kesti tosin.

No hyvä että loppui, muuttiko mies bonobo-laumaan vonkaamaan apinoilta?

Vai tuo nainen itse? Asuu nykyään laumassa. Sieltähän sitä munaa saa sit aina ku haluaa.

Apinanaaraat eivät kerjää munaa, ovat sillä tavall

Miksi sivistyneen ihmisen pitäisikään käyttäytyä kun apina?

Olemme sitä parempia ja älykkäämpiä mutta nähtävästi kaikki ei sitä ole, vaan jääneet apinoiden tasolle evoluutiossa.

Vierailija
225/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei se ole yhtään sen kummempaa pakotusta kuin vaikkapa kasvistenkaan syöminen. Ihminen tottuu ja adaptoituu, ellei halua itse tarkoituksella ylläpitää haitallisia addiktioita. Ja kyllä, siitossimulaatio on haitallinen addiktio, sillä se vahingoittaa naisen kehoa

Parisuhteessa jossa on kaksi miestä ja vuorotellen ulostetaan toinen toisen kehoon kyseessä voi olla kiva yhteinen harrastus"

Miten naisen keho vahingoittuu enemmän kuin miehen keho, jos ottaa vaikka peniksen suuhun tai pyllyyn? Perustelu kiinnostaa. 

Sperma on uloste ja immunosupressantti. Sillä on vain yksi funktio: hedelmöittää, minkä vuoksi se on osittain myrkyllistä, jotta pääsee läpi vaginan bakteerikannasta. Sitä ei ole todellakaan tarkoitettu otettavaksi kehoon jatkuvasti ja tämä on myös yksi syy siihen, miksi pitkään yhdessä olleilla pariskunnilla on joskus vaikeuksia hedelmöittyä, kun nainen on myrkytetty jatkuvalla sperma-altistuksella

Tietty sitäkin voi miettiä, kannattaako sitä ottaa sisäänsä edes "lisääntymis" siis miestentuottotarkoituksessa, maailmassa tuntuu olevan vähän turhan paljon miehiä tällä hetkellä muutenkin. Mutta vielä vähemmän missään hupitarkoituksessa. Argumentteja aiheen puolesta on sivukaupalla, mutta tässä ketjussa ei käsitellä sitä, vaan sitä että ap:n keho on r aiskattu tuusaksi miehensiemenellä ja nyt mies painostaa lisää r aiskaamista

Vierailija
226/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen terapiaa, jos olet tuon takia rikkomassa lapsen perheen.

En ole mitään rikkomassa. Meinasin menettää henkeni raskauden vuoksi. En vain aio ottaa sitä riskiä toiste. Ap

Kyllä se perhe rikki menee, vain siksi ettet sinä teet asialle mitään, kohti pois niin et tule raskaaksi vai etkö sitten ole enää "nainen" 

Noiden perhe ei mene rikki, jos mies suostuu menemään vasektomiaan tai jos mies suostuu sellaiseen seksiin missä ei harrasteta penetraatiota emättimeen. Miehestähän tuo heillä riippuu. 

Absurdia edes toivoa, että tuollainen mies jäisi. Itsellä olisi lentänyt biojätteeseen kuin leppäkeihäs jo aikapäiviä sitten, kun kehtaa edes miettiä tuollaista. Todennäköisesti olisi mennyt jo raskauden aikana, kun päästi tilanteen noin huonoon jamaan

Vierailija
227/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapseton ystäväni pelkää raskautta niin paljon, että hän ei kykene harrastamaan seksiä ollenkaan. Ainakaan siis yhdyntää. Hänen pelko tosin johtuu eri syistä kuin aapeella. Mutta lopputulos on sama. Heillä on suvussa sellaisia perinnöllisiä sairauksia, että hän ei voi tehdä lasta, kun se lapsi todennäköisesti perisi sen sairauden. Ja hänen vakaumus kieltää abortin. 

Vierailija
228/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni neliraajahalvaantuisi ja rakastaisin miestäni, tietenkin haluaisin ottaa häneltä vaikka sitten suihin, jos hän siitä nauttisi. Itse ainakin nautin seksissä myös siitä, että toinen nauttii. Tietenkin kun myös itse vaadin nautintoa. 

Ohhhoh, nyt menee kyllä aika paksuksi Pertti. 

En ole Pertti. Olen oikeasti hämmästynyt, ettekö halua tuottaa kumppanille nautintoa? 

En halua vain nautinnon tuottamisen ilosta. Se ei ole syy sille. 

Raavitko sen persereikää jos se tuntuu siitä hyvältä?

Vierailija
229/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei se ole yhtään sen kummempaa pakotusta kuin vaikkapa kasvistenkaan syöminen. Ihminen tottuu ja adaptoituu, ellei halua itse tarkoituksella ylläpitää haitallisia addiktioita. Ja kyllä, siitossimulaatio on haitallinen addiktio, sillä se vahingoittaa naisen kehoa

Parisuhteessa jossa on kaksi miestä ja vuorotellen ulostetaan toinen toisen kehoon kyseessä voi olla kiva yhteinen harrastus"

Miten naisen keho vahingoittuu enemmän kuin miehen keho, jos ottaa vaikka peniksen suuhun tai pyllyyn? Perustelu kiinnostaa. 

Sperma on uloste ja immunosupressantti. Sillä on vain yksi funktio: hedelmöittää, minkä vuoksi se on osittain myrkyllistä, jotta pääsee läpi vaginan bakteerikannasta. Sitä ei ole todellakaan tarkoitettu otettavaksi kehoon jatkuvasti ja tämä on myös yksi syy siihen, miksi pitkään yhdessä olleilla pariskunnilla on joskus vaikeuksia hedelmöittyä,

Sitäkin voi miettiä, johtuuko homppelien immuunikato "virustaudista" vai siitä, että se sperma peräsuolessa tuhoaa terveen bakteerikannan ja immuniteetin. Tiede on niin meninistinen etteivät varmaan suostu koskaan myöntämään, millaista myrkkyä tuo tavara on. Mutta ei eroa siitä kuin söisit miehen persereiän ulosteita tai kusta. Pitkällä tähtäimellä tekee todella huonoa terveydelle

Vierailija
230/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sperma on uloste ja immunosupressantti. Sillä on vain yksi funktio: hedelmöittää, minkä vuoksi se on osittain myrkyllistä, jotta pääsee läpi vaginan bakteerikannasta. Sitä ei ole todellakaan tarkoitettu otettavaksi kehoon jatkuvasti ja tämä on myös yksi syy siihen, miksi pitkään yhdessä olleilla pariskunnilla on joskus vaikeuksia hedelmöittyä, kun nainen on myrkytetty jatkuvalla sperma-altistuksella"

Totta. Unohdit mainita, että on lisäksi myös radioaktiivista. 

Vierailija
231/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni neliraajahalvaantuisi ja rakastaisin miestäni, tietenkin haluaisin ottaa häneltä vaikka sitten suihin, jos hän siitä nauttisi. Itse ainakin nautin seksissä myös siitä, että toinen nauttii. Tietenkin kun myös itse vaadin nautintoa. 

En ole Pertti. Olen oikeasti hämmästynyt, ettekö halua tuottaa kumppanille nautintoa? 

Joo ja nuolen

T. Kaikki miehen puolesta

Vierailija
232/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tällainen vaihe kahden lapsen jälkeen. Synnytyksissä ei ollut ihmeempää mutta jäin yksin kahden pienen lapsen kanssa. Olin kyllä sitten ihan ilman seksiä pitkään kun ei miestäkään ollut. Enemmän oli siis kyse luottamuspulasta kaikkia miehiä kohtaan ja pelosta että joutuu taas samaan tilanteeseen.

Sittemmin uuden miehen kanssa mentiin pitkään kondomilla, hormonaalista ehkäisyä en enää halunnut. Pelkäsin alkuun vahinkoraskautta, mutta nyt olen jo hyväksynyt riskin ja ikää on jo, nykyään ei ole enää mitään ehkäisyä käytössä. Tuplaehkäisy olisi varmaan ollut seuraava vaihtoehto jos en olisi päässyt pelosta yli, eli esim pillerit + kondomi tai sterilisaatio + kondomi.

Kompromissejahan nämä aina on kun on kaksi osapuolta, kumppanin kanssa keskustelu tosi tärkeää. Mulla auttoi tosi paljon jo se että mies ymmärsi pelon.

Vierailija
233/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos miehet jättävät vaimonsa ja lastensa äidit jos eivät saa munantapilleen tyydytystä niin mitäpä muuta he ovat, kuin pallillisia elukoita? Ihminen ei jätä rakastaan sen vuoksi, pallillinen elukka jättää, sillä aivot ovat siellä palleissa. Eikö tuo nyt ole aika päivän selvä juttu"

Onko sinun elämässäsi rakas lapsi tai puoliso? Pikkuisen vaikuttaa että ei. 

Biologisista syistä ja osin myös kulttuurista johtuen seksi on usein miehille tärkeämpää kuin naisille, mutta tiedän naisiakin, jotka ovat lähteneet suhteesta osin huonon seksin vuoksi. Seksin loppuminen kun ei yleensä ole se ainoa syy. Siinä loppuu myös usein  hellyys, läheisyys, toisen huomioiminen ja muut rakkaudenosoitukset.

Ei ihminen pääse lajityypillisistä tarpeistaan eroon. Pärjäät ihan hyvin pari kolme viikkoa syömättä tai voit elää ilman ystäviä. Harva kuitenkaan haluaa elää niin, olematta mikään elukka. Munkiksi voi alkaa, jos haluaa elää paastoten ja selibaatissa, ei sekään ole väärin. 

Vierailija
234/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt. Näistä ei vain oikein puhuta.

Vierailija
235/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään kysyjän kaltaista.

Vierailija
236/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös järkyttynyt joidenkin palstamiesten ajatuksista siitä kuinka paljon naisen pitää oikeasti muka kestää, vaikka jotta mies pääsee pukille. Olen itse se kuka ei suostu asentamaan edes kierukkaa enää ja kenellä on edessä korjausleikkaus. En voisi kunnioittaa miestäni enää lainkaan, jos ei edes vasektomiaan suostuisi tai alkaisi sönköttää jostain oikeudesta omaan kehoonsa kaiken kokemani jälkeen ja sen mitä se on myös miehelle mahdollistanut.

Vierailija
237/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse asiassa raapisin, jos hän ei itse ylety! Yläselässä usein kohta, johon hankala yltää, raavitaan näitä usein puolin ja toisin.

Autoin myös vanhaa isoäitiäni hoitokodissa ja annoin hänelle jalkahieronnan ihan vaan siksi, että se tuntuu hänestä mukavalta. Ja meidän välillämme ei ole mitään seksuaalista! Ajatella!

Kiinnostaisi tietää, että miten itse näytät arjessa rakkauttasi puolisoa kohtaan? Ja vastaavat tyypit yleensä, jotka seksiä kovin ikävänä asiana pitävät, ja puolison haluja oksettavina ja turhina?

Vastailkaa ihan rohkeasti, ja nimenomaan siihen puolisoon kohdistuen henkilönä, ei tyyliin "on ihan hyvä isä/äiti lapsille" tms. 

Vierailija
238/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että tässä on taustalla jotain muutakin heidän keskinäiseen seksiin liittyvää. Nimittäin jos ap saisi mieheltään ihan mahtavaa seksiä, nautinnon ilotulitusta, niin uskon, että hän pelostaan huolimatta kykenisi seksiin, koska haluaisi sitä tajunnanräjäyttävää nautintoa niin paljon. Mutta jos heidän seksi on ap:n kannalta tylsää tai ap jää usein ilman tyydytystä heidän seksissä, niin ei ole sellaista asiaa joka ohittaisi tuon synnytystraumasta tulleen pelon. 

Vierailija
239/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että tässä on taustalla jotain muutakin heidän keskinäiseen seksiin liittyvää. Nimittäin jos ap saisi mieheltään ihan mahtavaa seksiä, nautinnon ilotulitusta, niin uskon, että hän pelostaan huolimatta kykenisi seksiin, koska haluaisi sitä tajunnanräjäyttävää nautintoa niin paljon. Mutta jos heidän seksi on ap:n kannalta tylsää tai ap jää usein ilman tyydytystä heidän seksissä, niin ei ole sellaista asiaa joka ohittaisi tuon synnytystraumasta tulleen pelon. 

Ap kertoi miehensä olevan varsin yhdyntäkeskeinen. Yleensähän tuollaiset miehet ei naisen nautintoon niin panosta. 

Vierailija
240/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin harmi ap:n kannalta. Minun on vaan vaikea ajatella, miksi menisin sellaisen kanssa yhteen ja tekisin lapsiakin, jos seksi ei olisi hyvää. Jos seksin kokee vaan "aviollisena velvollisuutena". 

Olen sitten varmaan kummallinen nainen, kun mielestäni seksi kuuluu parisuhteeseen. Ilman sitä, se ei ole parisuhde, vaan kaverisuhde. Kaveri-kämppis suhteesta voi saada kaiken muun, paitsi sen seksin tuoman yhteyden. 

Kun tällainen pari menee yhteen, mietin aina että minkä vuoksi? Usein miehet toivoo seksiäkin. Mutta miksi nainen lähtee tällaiseen? Onko se sitten että halutaan joku maksamaan vain kotileikki? Ns. huijataan mies kämppis-kaveri suhteeseen. 

En voisi olla miehen kanssa, jolle en haluaisi vain hyvää enkä tuntisi yhteyttä. Toki jos nyt sitten haluaa vain lapset ja ottaa vain jonkun, sekin on ok jos molemmille selvä, miksi "suhteeseen" on ruvettu. Mutta väkisin tulee mieleen, että toisesta halutaan vain hyötyä (talo, lapset ym), eikä olla oikeassa yhteydessä toiseen.