Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ymmärrä bypias-kohua?

Vierailija
27.02.2026 |

Jos olisin bypias-asiakas, niin en lopettaisi asiakkuuttani tämän kohun vuoksi. Asiakkuuden lopettamiseen vaadittaisiin jotain paljon vakavampaa.

Onko muita, jotka ajattelevat, että some tekee myskyn vesilasiin? 

Kommentit (360)

Vierailija
261/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että kukaan ei ole kuvitellut että Pia suunnittelee itse jokaisen vaatteen tai että ne valmistettaisiin Suomessa.

Juuri näin. Olen ostanut noita netistä, eikä minulle ole ostaessani syntynyt mielikuvaa, että ne olisivat Suomessa valmistettuja tai tuon itse suunnittelemia. Miksi kukaan kuvittelisi, että olisi.

Kuvittelu on eri asia kuin se, mitä piia kertoo yrityksestään.

No mitä sellaista hän kertoo, mikä ei pidä paikkansa?

Näitä on kyselty, mutta vastaukseksi tulee vain, että tutki itse, lainaus ei onnistu, ei pysty niin pitkää viestiä laittamaan jne. Mutta ei löydy kysyjälle yhtään esimerkkiä missä olisi jotain epärehellistä kerrottu.

Täällä kerrottu moninkertaisesti. Nyt on sinulla vastuu lukea, mitä on kirjoitettu. Ja jos ovat valheita, Piia on hyvä, ja oikoo ne. Helppoa, eikö!

Vierailija
262/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle on syntynyt mielikuva että itse suunnittelee ja kotimaista on, johan nettisivutkin tämän kertoo. Hinnatkin sitä luokkaa ettei tullut mieleen että onkin teetetty halpatyövoimalla ja tilattu Temusta kuten se huivi. 

Missä kohtaa nettisivut sen kertovat? En ole löytänyt.

Sama ihan selkeästi on jokaisen tuotteet kohdalla joku muu kuin suomi. Jos on yhtään asiaan perehtynyt niin tietää myös että nuo Virossa ommellut on myös niitä itse suunniteltuja. Taitaa osa  öyhöttää vain omien kuvitelmiensa pohjalta kun pääsee pätemään.

Kyllä pidän pikkuisen tyhmänä jos ei osaa katsoa mitä missäkin tuotteessa lukee. Itse pidän kalliina enkä ostaisi mutta olen ihmetellyt mikä saa muut ostamaan ja siksi luke ut esim. Sen kirjan. 

Tuo merkkien vaihtaminenko on nyt sitten huijausta? Onko sillä kuitenkaan merkitystä kuka ne merkitystä ompelee? Moni tehdas tekee tuotteita monella eri merkillä ja vain lappu ja hinta vaihtuu. Luulisi että olisi saanut sumplittua ompelu jo tehtaalla mutta ilmeisesti ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Pia on joskus jossain haastattelussa kyllä kertonut millaista tulosta firma tekee ja omat tulonsa. Toki ne joka tapauksessa saa verottajalta selville, joten turha noita on yrittää salatakaan.

Joten nyt vaikuttaa, että jollain työntekijällä on kateus iskenyt, ja hän on antanut kateudelle vallan, ja tämä on tulos.

Vierailija
264/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka ketjussa raivokkaasti puolustat Bpiasia, etkö näe mitään ongelmaa heidän toiminnassaan? 
Jo vuosia sitten tämä yrittäjä oli otsikoissa markkinoituaan tuotteitaan kotimaisina. 

Linkki?

Vuosia sitten ne olivat kotimaisia. Kysynnän vuoksi sitten siirsi ompelun Viroon kun Suomessa ei kannattanut ommella.

Vierailija
265/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kieltää vaikka kaikki väitteet lähteineen, mutta siinä tapauksessa sulla täytyy olla todisteita siitä että että olet toiminut bisneksissäsi niin kuin väität ja mainostat. Missä on tämä Suomen toimipiste? Kuka valmistaa Virossa? Minkä niminen tehdas Italian tunnetulla hikipaja-alueella? Miksi haastattelussa mainitsit myös Kiinan, mutta sitä ei edes mainita yrityksen Vastuullisuusraportissa? Aloita noista. Nämä eivät ole mitään liikesalaisuuksia ja jos väität yrityksen toimintatapoja läpinäkyväksi niin näiden tehtaiden nimeäminen kestää kyllä tarkastelua.

Niin, luulis olevan helppo oikaista valheet, jos valheita on esitetty.

Onhan se niitä jo oikonutkin. Sinulta on tainnut jäädä ne jutut lukematta.

Vierailija
266/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tietenkään Suomen viranomainen valvo Suomen rajojen ulkopuolella. Mitä ihmettä sinä sekoilet. Siellä on omat paikalliset viranomaiset, joiden homma on hoitaa valvonta siellä. Ei Suomi ole koko maailman poliisi."

Sinähän se sekoilet. Tuo on juuri se mitä itse totesin. Niiden globaalin etelän hikipajojen omaan valvontaan taas ei voi luottaa, koska tehtaan omistajan motiivina on yhtälailla raha, ja siksi korruptio ja orjatyö erittäin yleistä. Mutta Suomen viranomaisten valvonta suomalaisten firmojen käytännöistä ei ole riittävää, koska tarpeeksi voimakkaita työkaluja siihen ei ole. Ei ole mitään lakia mikä pakottaa vaateyrityksetvkertomaan missä ja miten tuotteet valmistettu, voi ihan hyvin jättää kertomatta, ainoastaan ei saa valehdella siitä. Siksi täytyy saada yritysvastuulaki joka velvoittaa yritykset kertomaan asiakkaalle avoimesti ja todistetusti missä ja miten tuote valmistettu. Sitä onkin yritetty ajaa läpi, mutta kummasti eräät sitä vastustaa.

Vierailija
267/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kieltää vaikka kaikki väitteet lähteineen, mutta siinä tapauksessa sulla täytyy olla todisteita siitä että että olet toiminut bisneksissäsi niin kuin väität ja mainostat. Missä on tämä Suomen toimipiste? Kuka valmistaa Virossa? Minkä niminen tehdas Italian tunnetulla hikipaja-alueella? Miksi haastattelussa mainitsit myös Kiinan, mutta sitä ei edes mainita yrityksen Vastuullisuusraportissa? Aloita noista. Nämä eivät ole mitään liikesalaisuuksia ja jos väität yrityksen toimintatapoja läpinäkyväksi niin näiden tehtaiden nimeäminen kestää kyllä tarkastelua.

Anna lainaus. Jos sekään kestää päivänvaloa.

Vierailija
268/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle on syntynyt mielikuva että itse suunnittelee ja kotimaista on, johan nettisivutkin tämän kertoo. Hinnatkin sitä luokkaa ettei tullut mieleen että onkin teetetty halpatyövoimalla ja tilattu Temusta kuten se huivi. 

Vastuullisuus -osio.

Ei siellä tainnut sellaista kohtaa olla. Jos on, niin linkkaa tännekin.

Vierailija
269/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerän näköisiä vaatteita ja vielä typerämpi nimi firmalla. Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään tuommoisesta keski-ikäisten naisten oiii kun on iiihanaa -kaupasta. 

Meille keski-ikäisille naisille ne on ihan ihania.

Vierailija
270/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla pelkästään ByPias-kohu. Eikö näitä vaatekauppoja  ole Suomi pullollaan, mitkä myyvät näitä viskoosi -ja pellavamekkoja, missä lie niitäkään teetetään, vaikka ei kai muut ole ilmoittaneet että olisi suomalaista alkuperää. Eniten hämäävä on tämä Made in Italy- tuotemerkki, tuskinpa sitäkään on edes Euroopassa tehty. 

On täynnä samanlaisia, mutta Bypiasin ongelma on vastuullisuudella ja kotimaisuudella markkinointi eli valehtelu.

Mutta edelleenkään tänne ei ole esimerkkejä väitetystä valehtelusta löydetty. Vaan niissä teidän esimerkeissä on sanottu, niin kuin asia on, ja te vain haluaisitte, etyä se olisi kotimaisempaa ja jollain muilla vastuullisuusstandardeilla toteutettu.

Lukemisen ymmärtämisen haasteita? Täälläkin on moneen kertaan kerrottu ne valheet. Samoin uutisoinnissa. Piia itsekö siellä huutelee?

Ei ole haasteita minulla. Täällä nimenomaan vain kerrotaan, että on valheita, mutta ei ole todennettu niitä sellaisiksi. Sama vika uutisoinnissa - faktat puuttuvat. Jos niitä on, niin laita toki linkki todisteeksi.

Vierailija
271/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka ketjussa raivokkaasti puolustat Bpiasia, etkö näe mitään ongelmaa heidän toiminnassaan? 
Jo vuosia sitten tämä yrittäjä oli otsikoissa markkinoituaan tuotteitaan kotimaisina. 

Linkki?

Vuosia sitten ne olivat kotimaisia. Kysynnän vuoksi sitten siirsi ompelun Viroon kun Suomessa ei kannattanut ommella.

Vai että kysynnän takia. :D Ei sillä, Virossa kyllä on enemmän osaavaa ompelimoa ja laitteistoa (Suomessa ajettu alas), mutta kyllä sinne yleensä mennään siksi että työvoima on halvempaa = tuotteesta jää enemmän voittoa. Ja koska sekin on ns. liian kallista työvoimaa, niin kiinalaiset Italian hikipajassa sitten. Mutta siinä vaiheessa kyllä se koko yrityksen imago muuttuu niin perustavanlaatuisesti että se Vastuullisuus osio ja mainonta täytyy päivittää rehellisesti, eikä ratsastaa vanhoilla lupauksilla.

Vierailija
272/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan mm. täällä ne kerrottu moneen kertaan. 

Missä? Täällä on ollut vain meidän mammojen mielipiteitä ja mielikuvia ja niiden toistoa. Mutta ei ole ollut linkkejä tai lainauksia niihin lähteisiin, missä Bypias väittäisi tuotteiden olevan Suomessa suunniteltuja ja valmistettuja. Jos minulta on mennyt tuollainen ohi, niin kerro toki uudelleen.

Bypiasin sivulta oli kyllä jotain lainausta, jos sitä ei ollut muokattu. Ja siinä ei väitetty, että tuotteet olisivat Suomessa valmistettuja, vaikka joku virheellisesti oli halunnut tekstin niin ymmärtää.

Niin, hän on näin väittänyt, vaikka nyt poistanut tiedon sivustoltaan. Ja tietenkin on (oot?) poistanut, jotta voi(t) nyt väittää, ettei missään niin sanota. 

Vierailija
273/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bypiasin puolustelijat on kyllä kädetöntä porukkaa. TÖH TÄH emmäää mitään oo nähny! Missä semmosta muka sanotaan? Miten google toimii? En osaa lukea, ööö!

Tai siis kaikki varmasti ymmärtää että kyseessä on tyhmän esittäminen, yritys aiheuttaa keskustelussa hämmennystä, epäselvyyttä päivänselvässä asiassa, ja siten jotenkin pelastaa yrityksen maine jonka itse epärehellisellä toiminnallaan munasi. Tuolla tavalla puolustautuu vain syyllinen tekijä tai kulttiin kuuluva. Just let go. Se raha minkä tuhlasit hikipajariepuihin olkoon oppiraha, et tule saamaan sitä takaisin edes myymällä eteenpäin.

Minulle nämä asiat eivät ole päivänselviä. Mutta jos niin monella muulle on, niin varmasti joku pystyy edes yhden linkin laittamaan todisteeksi siitä, että yrittäjä on väittänyt tuotteita kotimaisiksi. Tähän mennessä kukaan ei ole pystynyt sellaista väitettä osoittamaan, koska vaikuttaa siltä, että sitä ei ole olemassa.

Vierailija
274/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa, mua ei oo koskaan vaatteita ostaessa kiinnostanut missä ne valmistetaan. Kaikki vaatetehtaat ovat näitä hikipajoja. Alasti saisi kulkea jos yrittäisi ostaa vastuullisesti tuotettua vaatetta.

Osta Suomessa tehtyjä vaatteita. 

T: suomalainen vaatetusompelija joka tekee suomalaista työtä Suomessa mutta ei hikipajassa. 

Vierailija
275/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei harmita itse asiasta keskusteleminen julkisuudessa. Minua harmittaa se yrittäjien oikeusturva, joka tällaisessa maalittamiskampanjassa ei toteudu. Nythän tämä kampanja perustuu vain huhupuheisiin, mutta näyttöjä faktoista ei ole ollut."

Yrittäjillä on täysi oikeus kertoa totuus yritystoiminnastaan. Ja oikoa, jos kerrotaan valheita. 

Ja niinhän tuo yrittäjä on tehntyt. Mutta te vain jatkatte kampanjaa. Miksi?

Vierailija
276/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ihan selkeästi on jokaisen tuotteet kohdalla joku muu kuin suomi. Jos on yhtään asiaan perehtynyt niin tietää myös että nuo Virossa ommellut on myös niitä itse suunniteltuja. Taitaa osa  öyhöttää vain omien kuvitelmiensa pohjalta kun pääsee pätemään.

Kyllä pidän pikkuisen tyhmänä jos ei osaa katsoa mitä missäkin tuotteessa lukee. Itse pidän kalliina enkä ostaisi mutta olen ihmetellyt mikä saa muut ostamaan ja siksi luke ut esim. Sen kirjan. 

Tuo merkkien vaihtaminenko on nyt si

Sinusta siis ok, et yrittäjä sanoo tuotteiden olevan itse suunniteltuja ja käsin ommeltuja, vaikka osin tilattu massatehtaalta toisen merkkisiä vaatteita, ja niihin vaihdettu valmistajan merkki? Etkö näe tuossa mitään epäeettistä?

Vierailija
277/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä osoittaa hyvin sen, että ihmiset maksaa loppujaan mielikuvasta ja merkistä. Jos Tokmannin 50 euron kevyttoppatakkiin laitetaan eri logo ja hinnaksi 500 euroa, niin kukaan ei huomaa mitään eroa.

Vierailija
278/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisuus -osio.

Ei siellä tainnut sellaista kohtaa olla. Jos on, niin linkkaa tännekin.

Ainoastaan jos olet jotenkin vammainen, avustuksen tarpeessa. En usko ettet osaisi lukea kun osaat kirjoittaakin. Tai ettet osaisi googlata itse kun tännekin olet löytänyt. Enemmän haiskahtaa siltä että olet aatteen takia sokea.

Jokaisen vaatekaupan kotisivuilta löytyy Vastuullisuus osio.

Vierailija
279/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ymmärrän. Ihmettelen vain, kun nämä yrittäjää vastaan hyökänneet eivät näytä ymmärtävän. Ei tuo nyt kovin kummoista kielen osaamista vaadi."

Jaa, et jos sanotaan tuotettavan Suomessa, pitää ymmärtää, ettei näin ole?

Missä sanotaan, että tuotetaan Suomessa muuta kuin se yksi huivi vuodessa? Se, että ei tuoteta Suomessa, pitää aikuisen ihmisen ymmärtää siitä, että siellä ei väitetä niin. Jos sinä lisäilet omiasi, niin se on vain sinun itsesi vastuulla.

Vierailija
280/360 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaa tänne sit lähde, mussä piia todistaa väitteet valheiksi  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän