Onko muita, jotka eivät ymmärrä bypias-kohua?
Jos olisin bypias-asiakas, niin en lopettaisi asiakkuuttani tämän kohun vuoksi. Asiakkuuden lopettamiseen vaadittaisiin jotain paljon vakavampaa.
Onko muita, jotka ajattelevat, että some tekee myskyn vesilasiin?
Kommentit (360)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle on syntynyt mielikuva että itse suunnittelee ja kotimaista on, johan nettisivutkin tämän kertoo. Hinnatkin sitä luokkaa ettei tullut mieleen että onkin teetetty halpatyövoimalla ja tilattu Temusta kuten se huivi.
Missä kohtaa nettisivut sen kertovat? En ole löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Voit kieltää vaikka kaikki väitteet lähteineen, mutta siinä tapauksessa sulla täytyy olla todisteita siitä että että olet toiminut bisneksissäsi niin kuin väität ja mainostat. Missä on tämä Suomen toimipiste? Kuka valmistaa Virossa? Minkä niminen tehdas Italian tunnetulla hikipaja-alueella? Miksi haastattelussa mainitsit myös Kiinan, mutta sitä ei edes mainita yrityksen Vastuullisuusraportissa? Aloita noista. Nämä eivät ole mitään liikesalaisuuksia ja jos väität yrityksen toimintatapoja läpinäkyväksi niin näiden tehtaiden nimeäminen kestää kyllä tarkastelua.
Niin, luulis olevan helppo oikaista valheet, jos valheita on esitetty.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka ketjussa raivokkaasti puolustat Bpiasia, etkö näe mitään ongelmaa heidän toiminnassaan?
Jo vuosia sitten tämä yrittäjä oli otsikoissa markkinoituaan tuotteitaan kotimaisina.
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tyyppiä voi puolustaa vain toinen yhtä moraaliton. Ei yllät yhtään, että muutama puolustaja löytyy. Onhan maailma pullollaan moraalittomia, ahneita ja itsekkäitä ihmisiä. Piankin lähipiiri ( joista moni näköjään täällä MOI! ) on oletettavasti samanlaista rahat edellä porukkaa.
Tätä lynkkaamista voi puolustaa vain toinen yhtä moraaliton. Ei yllätä yhtään, että puolustajia löytyy. Onhan maailma pullollaan moraalittomia, ahneita, itsekkäitä ihmisiä.
Minusta kuulostaa siltä, et monet ovat vain niin kyynisiä, etteivät usko mihinkään eettisyyteen, vaikka yrittäjä niin väittääkin. Nämä ihmiset "tietävät" että se on vaan jargonia, jota pitää esittää, vaikka kaikki tietää sen valheeksi.
Eihän mitään kannatakaan uskoa pelkästään sen perusteella että joku yrittäjä - jolla on motiivina raha - itse väittää niin. Sanoisin että suurinosa yrityksistä on valmis epärehellisyyteen jos siitä ei jää kiinni, ja piilotteluun jos sillä tekee voittoa. Sen takia meillä on esim. viherpesun kieltäviä lakeja, kuluttajasuojalakeja ja virallisia sertifikaatteja jotka varmistaa että alihankkijoiden työolot ovat asialliset ja reilut. Aika fucked up että se ei ole normi että työntekijä ei ole orja, vaan asia täytyy kolmannen osapuolen todentaa, mutta tässä maailmassa me eletään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua kiinnostaa se mistä vaatteet tulevat ja millaisissa oloissa ne valmistetaan.
Enkä halua maksaa kahtasataa euroa mekosta jota markkinoidaan kotimaisena ja joka oikeasti on kahden euron mekko hikipajasta.
Missä sitä on markkinoitu kotimaisena? Onko esimerkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle on syntynyt mielikuva että itse suunnittelee ja kotimaista on, johan nettisivutkin tämän kertoo. Hinnatkin sitä luokkaa ettei tullut mieleen että onkin teetetty halpatyövoimalla ja tilattu Temusta kuten se huivi.
Missä kohtaa nettisivut sen kertovat? En ole löytänyt.
Vastuullisuus -osio.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan haastamaan mediaa oikeuteen, Pia. Se on sinun oikeusturvasi jos muka valheellisia tietoja toiminnastasi levitetään. Vai olisiko niissä sittenkin perää ja siksi tajuat ettei kannata tuhlata poliisin resursseja vain jotta nämä vahvistaa ettei sinuun ole kohdistunut mitään rikosta koska kerrotut asiat on totta? Kestääkö perse merivettä?
Mistä sinä tiedät onko ne totta vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, mua ei oo koskaan vaatteita ostaessa kiinnostanut missä ne valmistetaan. Kaikki vaatetehtaat ovat näitä hikipajoja. Alasti saisi kulkea jos yrittäisi ostaa vastuullisesti tuotettua vaatetta.
Sinällään just noin. Minä olen vain tavallinen kuluttaja. On viranomaisten tehtävä huolehtia, että yrittäjät hoitavat hommansa laillisesti ja eettisesti. On olemassa markkinalaki, jota viranomaset valvovat. Ja heidän pitää tehdä työnsä ja myös valvoa. On olemassa työehtosopimukset, joiden noudattamista myös valvotaan. Viranomaisten pitää tehdä se työ. Ei yksittäisellä kuluttajalla ole edes mahdollisuuksia valvoa itse näitä asioita, joten minä en ainakaan ole halukas ottamaan sellaista roolia, johon minulle ei ole osoitettu resurssia eikä välineitä.
Ikävä kyllä näiden asioiden ymmärtäminen on kulut
Ei tietenkään Suomen viranomainen valvo Suomen rajojen ulkopuolella. Mitä ihmettä sinä sekoilet. Siellä on omat paikalliset viranomaiset, joiden homma on hoitaa valvonta siellä. Ei Suomi ole koko maailman poliisi.
Typerän näköisiä vaatteita ja vielä typerämpi nimi firmalla. Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään tuommoisesta keski-ikäisten naisten oiii kun on iiihanaa -kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla pelkästään ByPias-kohu. Eikö näitä vaatekauppoja ole Suomi pullollaan, mitkä myyvät näitä viskoosi -ja pellavamekkoja, missä lie niitäkään teetetään, vaikka ei kai muut ole ilmoittaneet että olisi suomalaista alkuperää. Eniten hämäävä on tämä Made in Italy- tuotemerkki, tuskinpa sitäkään on edes Euroopassa tehty.
On täynnä samanlaisia, mutta Bypiasin ongelma on vastuullisuudella ja kotimaisuudella markkinointi eli valehtelu.Mutta edelleenkään tänne ei ole esimerkkejä väitetystä valehtelusta löydetty. Vaan niissä teidän esimerkeissä on sanottu, niin kuin asia on, ja te vain haluaisitte, etyä se olisi kotimaisempaa ja jollain muilla vastuullisuusstandardeilla toteutettu.
Lukemisen ymmärtämisen haasteita? Täälläkin on moneen kertaan kerrottu ne valheet. Samoin uutisoinnissa. Piia itsekö siellä huutelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi nämä väitteet eivät pitäisi paikkansa?"
Koska niitä vastuullisuus väitteitä ei ole todennettu oikeaksi luotettavalla sertifikaatilla, ja on paljastunut että se Italian ompelimo on itseasiassa Italian huonomaineisin hikipaja alihankkija. Et voi väittää että yrityksesi on vastuullinen jos se ei sitä ole.Olet leikannut lainauksesta ne väitteet pois. Sanotaanko siellä, että toteutetaan joitakin sertifikaatteja? Vai sanotaanko siellä, että he noudattavat omaa vastuullisuusohjelmaansa tai muuta omaa vastuullisuusperiaatetta?
Se, että sinä haluat siellä olevan jotain muuta ei muuta tekstiä paikkansa pitämättömäksi eikä tee yrityksestä epärehellistä.
Nyt on kyl huono yritys. Hyökkäät tämän yhden kirjoittajan kimppuun, ikäänkuin hän olisi keksinyt koko jutun. Silti tästä uutisoi
Mikä oli alkuperäinen uutinen? Muut mediathan ovat vain kopioineet sitä. Oliko alkuperäisessä yhtään oikeaksi todistettua faktaa? Ylen uutisessa ei ainakaan ollut. Joten kyllä tämä jossain määrin keksityltä vaikuttaa. Jos ei sitä ole, niin varmasti pystytään sitten myös uutisoimaan faktapohjaisemmin.
Rouva Erlund, on aika pistää Internet tauolle.
Bypiasin puolustelijat on kyllä kädetöntä porukkaa. TÖH TÄH emmäää mitään oo nähny! Missä semmosta muka sanotaan? Miten google toimii? En osaa lukea, ööö!
Tai siis kaikki varmasti ymmärtää että kyseessä on tyhmän esittäminen, yritys aiheuttaa keskustelussa hämmennystä, epäselvyyttä päivänselvässä asiassa, ja siten jotenkin pelastaa yrityksen maine jonka itse epärehellisellä toiminnallaan munasi. Tuolla tavalla puolustautuu vain syyllinen tekijä tai kulttiin kuuluva. Just let go. Se raha minkä tuhlasit hikipajariepuihin olkoon oppiraha, et tule saamaan sitä takaisin edes myymällä eteenpäin.
Onhan mm. täällä ne kerrottu moneen kertaan.
Missä? Täällä on ollut vain meidän mammojen mielipiteitä ja mielikuvia ja niiden toistoa. Mutta ei ole ollut linkkejä tai lainauksia niihin lähteisiin, missä Bypias väittäisi tuotteiden olevan Suomessa suunniteltuja ja valmistettuja. Jos minulta on mennyt tuollainen ohi, niin kerro toki uudelleen.
Bypiasin sivulta oli kyllä jotain lainausta, jos sitä ei ollut muokattu. Ja siinä ei väitetty, että tuotteet olisivat Suomessa valmistettuja, vaikka joku virheellisesti oli halunnut tekstin niin ymmärtää.
Olen koko ajan ajatellut, että ne vastuullisuus ja eettisyyspuheet on nykyään sellainen pakko, eikä ne välttämättä täysin pidä paikkansa. Kaikilla yrittäjillä niitä on ja ne kuulostaa enemmänkin pakolliselta myyntipuheelta kuin absoluuttiselta totuudelta.
Kun olen Bypiasin liikkeessä käynyt, niin äkkiä on selvinnyt, että nämä vaatteet on enemmän basaarivaatteiden laatuisia ja tyylisiä kuin mitään Andiataa.
Ihmettelen, miten joku on muuta onnistunut kuvittelemaan. Nansonkin pellavavaatteet näyttää laadukkaammille vaikka muuten ne eivät aivan makuani vastaakaan.
Minua ei harmita itse asiasta keskusteleminen julkisuudessa. Minua harmittaa se yrittäjien oikeusturva, joka tällaisessa maalittamiskampanjassa ei toteudu. Nythän tämä kampanja perustuu vain huhupuheisiin, mutta näyttöjä faktoista ei ole ollut."
Yrittäjillä on täysi oikeus kertoa totuus yritystoiminnastaan. Ja oikoa, jos kerrotaan valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ihanaa kopioida se koko Bypiasin kotisivujen vastuullisuusosio tänne ja vaikka boldauksella merkitä ne valheelliset ja epämääräiset väitteet, ja kirjoittaa niihin huomautuksia mikä niissä on pielessä. Mutta AV on paska. Viestinpituusraja on naurettavan lyhyt, lainaukset eivät toimi, eikä tekstiin voi tehdä niin paljon boldauksia tms. tai edes emojeja. Yritin. Ei siitä saisi lukukelpoista.
Höpö höpö. Tänne saa kirjoiteltua vaikka kuinka. Selityksesi ovat avuttomia.
Haluatko että kopioin sen tänne useammassa viestissä ja leikkaan väitteet hakkelukseksi yksi kerrallaan? Lupaatko olla poistattamatta asiattomasti? Niin että se on täällä sitten ikuisesti. Voin ihan oikeasti käyttää pari päivää siihen, autismin voimalla. Mutta se ei varmaan olisi Piasta kivaa, koska hänellä on motiivi vai
Minulle käy kyllä. Ei minulla ole näitä tarvetta ilmoittaa asiattomaksi.
Hyvin ymmärrän. Ihmettelen vain, kun nämä yrittäjää vastaan hyökänneet eivät näytä ymmärtävän. Ei tuo nyt kovin kummoista kielen osaamista vaadi."
Jaa, et jos sanotaan tuotettavan Suomessa, pitää ymmärtää, ettei näin ole?
No mitä sellaista hän kertoo, mikä ei pidä paikkansa?
Näitä on kyselty, mutta vastaukseksi tulee vain, että tutki itse, lainaus ei onnistu, ei pysty niin pitkää viestiä laittamaan jne. Mutta ei löydy kysyjälle yhtään esimerkkiä missä olisi jotain epärehellistä kerrottu.