meni hermo kirpparilla -olin myyjänä...
Miksi ihmeessä ihmiset kuvittelee, että hyvää tavaraa, uudenveroista, haluais kukaan myydä ns pilkkahintaan?! Mua todella ihmetyttää!! Että jos lapsen ns sisävaate on uutena maksanut 20 e, siitä tulis parin pesun jälkeen vain muutaman euron arvoinen. Mikä logiikka siinä on?
Ymmärrän että ihan kulahtaneesta vaatteesta ei juuri mitään kannnata pyytää mutta tätä uudenveroisten aliarvioimista en tajua. Mielipiteitä?
Ja joo, mun myyntipöydälle jäi lähs kaikki bodyt, paidat, haalarit ja farkut. vierestä meni paljon. Ne oli valmiiksi nukkaisia ja virttyneitä, luulisin että ehkä jopa käytettynä valmiiksi ostettuja? Mun hintoja ihmeteltiin, vaikka osa vaatteista vois mennä suoraan takaisin kaupan hyllylle...
Kommentit (93)
mitään todella hyviä ja laadukkaita merkkejä, ellei mulla olisi kolmea lasta samaa sukupuolta. Nyt mä voin ostaa kalliita merkkivaatteita esikoiselle, ja ne paitsi kestää hyväkuntoisina, myös menee nuoremmilla sisaruksilla, ja sen jälkeen niistä saa myydessäkin vielä ihan hyvän hinnan. Halpiksia saisi olla ostamassa ihan koko ajan, vaikka toki meiltä niitäkin löytyy.
ja uutta saa alesta tosi halvalla. Enkä kanna mukana myöskään suuria summia rahoja. Ainahan on kivempi että tuote on parempi kuntoinen ja silloin voin siitä VÄHÄN enenemmän maksaa, mutta en kuitenkaan paidasta / housuista 2€ enempää kun alen alesta niitä saa kutenkin oin 5-7€, joissa ovh 20€.
Ei kannata mennä kirpparille jo haluaa niistä älyttömiä hintoja.
Itse kävin viiko sitten MLL kirpparilla ja ostin melkein uusia tutan potkuhousuja ja puolipotkuhousuja 1€kpl. Oli ihan ok hinta. Eivät kyllä uusille häpeä. Hyväkuntoisesta merkkibodysta 2€, yhden lapsen käyttämistä collegehousuista ( H&M) 0,50€ kpl, näistä olisin ollut valmis maksamaan esim. 2€kpl.
Eipä taida muuta vaihtoetoa olla jos et kohtuu hintaa ole niitä valmis myymään.
Myy kulahtaneet ja virttyneet lastenvaatteesi eurolla.
Mutta mitä teen tuolle vaatemäärälle uudenveroisia yhdellä lapsella olleita laatuvaatteita? Osaako kukaan neuvoa?
Ap
Merkki Kappalh? lindex ym? Hinta -50% ale tuotteet ota 2 maksa 1, niin hintaa jää uutena n.5€. Maks sen 5€ olisin valmis maksamaan, jos ei yhtään pesunukaa, jos pesunukkaa nähtävissä 3€ maks.
Juuri vaatteen arvostamisesta tässä on kyse, ei niinkään tienaamisesta, koska se ei onnistu kirpparilla...
Pojan lappuhaalarit, uutena n 20 e. Yksi pesu ja loistokunto, hinta 9 e. Tähän tyyliin hinnoittelin, että noin puolet maksamastani hinnasta. Ja on sitten ihan liikaa, vai? Mitä itse olisitte laittanut?
Sun täytyy sitten myydä ne siellä mistä niistä saa sen ok hinnan:)
että oletus on , että noin kalliita vaatteita ostava ei ihan köyhä ole?? Me ostetaan henkkamaukka tavaraa tms. ja kyllä nekin maksaa ihan 10-20 euroa uutena, vaikka ovat halvimmasta päästä! Eikä me olla mitään rikkaita, olen hoitovapaalla ja mies on normihommissa. Kyllä silti H&M tavaroistakin pitää saada ihan OK hinta, jos ovat hyväkuntoisia!!
En niitä kumpaakaan saa kuollessani mukaan, mutta kunnollisista vaatteista voin nauttia eläessäni.
mutta huonon itsetuntosi takia sinun on pakko niitä ostaa ja jopa lapselle. Säälittäviä ovat ihmiset, jotka pukeutuvat väkisin merkkivaatteisiin, muttei heillä sitten ole varaa esim. ostaa omaa asuntoa.
Älä mene kirpputorille, jos et ymmärrä sen ideaa, joka on kierrätys ja halpa hinta. Jos koko maailman ihmiset eläisivät kuten sinä, olisi täällä tukalaa olla ja hukkuisimme merkkivaatteisiin.
Mutta ei kirppiksellä kukaan maksa kalliisti jos halvemmallakin saa. Enemmän voi pyytää ainoastaan, jos sinulla on myynnissä jotain todella ainutlaatuista, mitä moni haluaa ja vain tosi harva myy.
Vaikka olisi kuinka merkkivaate, jää se kirppikseltä ostamatta, jos hintaa on yli 5e. Sen sijaan olen iloinnut 1-5 euron merkkivaatelöydöistä (tai ainakin minulle Elle, Jackpot, Alphabet, Laura Ashley ym. ovat merkkivaatteita). Toisaalta harva on valmis maksamaan pelkästä merkistä, jos merkkivaate on virttynyt, kulahtanut, likainen tai nukkainen -mni kun tuntuu pesulla pilaavan vaatteet
jotka arvostaa jotain merkkiä lasten korkeintaan 3kk käytettävässä vaatteessa, ovat varmaan myös niitä, jotka tuntevat mallistot, hinnat ja kaupat, joista niitä saa. Miksi ostaisin viime sesongin Lego-takkia puoleen hintaan käytettynä, kun tiedän miten nättejä ne uudet tämänvuotiset ovat? Pointtini on se, että ne, jotka merkeistä elävät, eivät kehtaa pukea lastaan viimevuotisiin tai vanhempiin vaatteisiin!
Minä olisin valmis maksamaan "hyvästä hyvän hinnan". Ostan itse osan lastenvaatteista nettikaupoista, Suomesta ja ulkomailta ja arvostaisin hyväkuntoisia ja persoonallisia vaatteita, vaikka olisivatkin käytettyjä. Mutta... ei tämän ikäisten vaatteita näillä kriteereillä helposti löydä käytettyinä, kulutus on kuitenkin sen verran kovaa, kun ei koko jää pieneksi muutaman kuukauden välein.
Ilmeisesti suurin osa tässä keskustelussa kommentoineet puhuvat kuitenkin vauvojen ja taaperoiden vaatteista (puheet bodeista ja potkuhousuista jne.).
En niitä kumpaakaan saa kuollessani mukaan, mutta kunnollisista vaatteista voin nauttia eläessäni.
Siellä käy asiakkaita, jotka tajuavat pointtisi. Jos esim. takki on maksanut uutena 100 euroa ja on uudenveroinen, siitä voi todellakin pyyttä vaikka 30 euroa. Ja minä esim. kyllä maksan mielelläni, jos kohdalle osuu mieleinen, uudenveroinen vaate. Esim. viimeksi ostin käyttämättömän oloiset Kavatin kengät. Maksoin niistä 10 euroa, mutta uutena varmaan ainakin 40-50 euroa. Hyvä kauppa siis. En myöskään ymmärrä ihmisiä joiden mielestä hyväkin tavara pitäisi saada muutamalla kymmenellä sentillä.
itse ostan kirppiksiltä ja nautin löytöjen tekemisestä.