Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meni hermo kirpparilla -olin myyjänä...

Vierailija
27.09.2008 |

Miksi ihmeessä ihmiset kuvittelee, että hyvää tavaraa, uudenveroista, haluais kukaan myydä ns pilkkahintaan?! Mua todella ihmetyttää!! Että jos lapsen ns sisävaate on uutena maksanut 20 e, siitä tulis parin pesun jälkeen vain muutaman euron arvoinen. Mikä logiikka siinä on?

Ymmärrän että ihan kulahtaneesta vaatteesta ei juuri mitään kannnata pyytää mutta tätä uudenveroisten aliarvioimista en tajua. Mielipiteitä?

Ja joo, mun myyntipöydälle jäi lähs kaikki bodyt, paidat, haalarit ja farkut. vierestä meni paljon. Ne oli valmiiksi nukkaisia ja virttyneitä, luulisin että ehkä jopa käytettynä valmiiksi ostettuja? Mun hintoja ihmeteltiin, vaikka osa vaatteista vois mennä suoraan takaisin kaupan hyllylle...

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vaatteen arvo laskee, kun sen kantaa kaupasta ulos! Itse ostaisin mielellään käytettyä, mutta ne on ihan lumppuja olleet kaikki :(

Vierailija
42/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:lle vielä: ihmiset, kun lähtevät kirppikselle, niin lompakossa on yleensä vaan muutama kolikko eli mitään maltaita ei olla valmiita maksamaan. Itseäni oikeen suututtaa, kun kirppikselle tullaan myymään kaupan hinnoilla (tai ylikin)..

Eihän sinun myöskään tarvitse ostaa mielestäsi ylihintaisia vaatteita. Kysynnän ja tarjonnan laki ratkaisee oikean hinnan.

Itse ymmärrän ap:ta siinä, että kokeilin kesällä pari kertaa itse myydä kirpparilla vaatteita. Paljon sain myös kaupaksi, hinnat olivat riittävän edulliset, mutta vaivaan nähden en jaksa enää myydä itse, vaan vien vaatteet käytettyjen lastenvaatteiden liikkeeseen, joista saan saman hinnan ilman turhauttavia asiakaskontakteja. Kirpparilla törmäsi ihmisiin, jotka veivasivat jotain 50 sentin t-paitaa puoli tuntia ja soittelivat monta kännykkäpuhelua, ostaako vaiko ei ja entä jos se on väärän kokoinen, voiko palautaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa hintaa kuin alennusmyynneissä uudesta tuotteesta. Vaikka lappuhaalarisi olisivat pesty vain kerran, ne ovat silti ostajalle käytetyt. Ja vaikka sinä olisitkin maksanut haalareista uutena 20e, on joku toinen voinut ostaa ne -70% alennuksella 6 eurolla, jolloin 9e käytetyistä on ihan riistohinta.

Minusta käytetyistä sisävaatteista (vaikka vain kerran pestyistä) voi pyytää maksimissaan 30% uuden hinnasta, mutta mieluummin 10-20%. Ulkovaatteet ovat sitten oma lukunsa, niiden arvo ei ihan niin radikaalisti laske yhden kerran käytöstä. Ainakaan jos myy huuto.netissä.

Tuossa se taas tuli, että 100 e takista max 20 e, mutta et huomioi missä kunnossa se on! Eli joku ajatus vaan että halvalla halvalla ja täysin unohdetaan vaatteen kunto.

En ymmärrä miksi 20 e toutteesta yhden pesun jälkeen tulisi muutaman euron arvoinen? Selittäkää nyt ihmeessä se.

Ja millä hintaa uudenveroisia lappuhaalareita olisitte itse myyneet?

kiitos, muutama ymmärtää. Itse en osannut ostaa sieltä kirppikseltä mitään, ne vaatteet oli ihan järkyttäviä -alusta asti-.

Vierailija
44/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetystä tavarasta en halua maksaa kaupanhintoja. Kyse ei ole siitä, etteikö olisi varaa ostaa näitä ylihintaisia vaatteita, vaan suututtaa lähinnä se että kirppiksen alkuperäinen idea on unohtunut.

Vuosia kirppiksiä kolunneena huomaan, että huuto.net:in myötä hinnat kirppiksilläkin ovat nousseet huimasti. Se harmittaa kyllä.

Ja ap:lle vielä: ihmiset, kun lähtevät kirppikselle, niin lompakossa on yleensä vaan muutama kolikko eli mitään maltaita ei olla valmiita maksamaan. Itseäni oikeen suututtaa, kun kirppikselle tullaan myymään kaupan hinnoilla (tai ylikin)..

Eihän sinun myöskään tarvitse ostaa mielestäsi ylihintaisia vaatteita. Kysynnän ja tarjonnan laki ratkaisee oikean hinnan.

Itse ymmärrän ap:ta siinä, että kokeilin kesällä pari kertaa itse myydä kirpparilla vaatteita. Paljon sain myös kaupaksi, hinnat olivat riittävän edulliset, mutta vaivaan nähden en jaksa enää myydä itse, vaan vien vaatteet käytettyjen lastenvaatteiden liikkeeseen, joista saan saman hinnan ilman turhauttavia asiakaskontakteja. Kirpparilla törmäsi ihmisiin, jotka veivasivat jotain 50 sentin t-paitaa puoli tuntia ja soittelivat monta kännykkäpuhelua, ostaako vaiko ei ja entä jos se on väärän kokoinen, voiko palautaa...

Vierailija
45/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tajua tuota logiikkaa, että käytetystä vaatteesta (vaikka kuinka vähän käytetystä) pitäisi saada ikään kuin omansa takaisin. Jos teillä on vaate täysin palvellut = olet käyttänyt niin paljon, että haluat siitä päästä eroon, niin miksi muiden pitäisi siitä erityisen paljon maksaa?

Mun mielestä kirpparivaatteen hinta tarkoittaa suurin piirtein korvausta siitä, että joku on vaivautunut pesemään, viikkaamaan ja pakkaamaan vanhat vaatteensa toisten ostettavaksi.

Keräilytavarat, antiikki ja muut harvinaisuudet sitten erikseen, mutta mä en oikein tajua sitä miksi pitää tosiaan rahastaa käytetyllä käyttötavaralla.

Jos et halua myydä "pilkkahintaan" vaatteita, niin miksi et lahjoittaisi niitä vaikka tarvitsevalle sukulaiselle tai ystävälle? Tai vaikka lastenkotiin? Saisit itse hyvän mielen ja vastaanottaja arvostaisi varmasti elettäsi.

Vierailija
46/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa myyjistä kierrättää itselleen tarpeetonta tavaraa muutamalla kolikolla, ja itse ainakin olen löytänyt kirppiksiltä oikein hyväkuntoista tavaraa.

Merkkivaatteita ei juuri kannata kirppiksillä myydä, sillä siellä on harvassa ostajia, joilla on paljon rahaa mukana - ja itse ostan mielummin uuden H&M:n paidan liikkestä kuin samalla rahalla käytetyn "merkkivaatteen".

Ihan samaa mieltä olen keittiökansantaloustieteilijän kanssa.

Vierailija
47/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielläkin hintapyynnöt olivat osalla melkoisen yläkanttiin.

Vierailija
48/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka ne kuinka olisi hyväkuntoiset! 5 euroa on maksimi hinta!

Itse myyn paljon kirppareilla ja saan joka kerta n. 500 euroa käteen (meillä on 4 lasta, kahdet kaksoset; tyttö-tyttö ja poika-poika, joten vaatteita ei voi kunnolla kierrättää lapselta toiselle). Myyn myös merkkivaatteita (esim. Lego, Timberland, Gymboree, Gap, Benetton, Disney Store ym.) ja noita Lindexin, Hennesin, Tutan, Name itin ym. merkkejä.

Hinnoittelen nuo niin, että kalliimmista merkeistä pyydän max 3 euroa, Hennesin ym. halpis merkeistä max 2 euroa (esim. bodyt max euron, potkupuvut ja colleget max 2 euroa). Ulkovaatteista max 15 euroa. Juhlavaatteista max 5 euroa jne. Joka ikinen kerta kaikki vaatteet ja lelut ym. on mennyt kaupaksi, hintaakaan ei ole tarvinnut käydä alentamassa (myyn pelkästään itsepalvelukirppareilla).

Myyn pelkästään tahrattomia ja ehjiä vaatteita, missä ei ole hirmusti nukkaa (hirmu nukkaiset vaatteet menee miehelle strasseleiksi verstaalle tai siivousräteiksi), mutta sellaiset pienet höytyvät, mitä tulee melkein jokaiseen trikoovaatteeseen parin pesun jälkeen, ei haittaa. Sellaiset vaatteet menee myyntiin.

Itse maksan maksimissaan 5 euroa sisävaatteesta ja sekin saa olla joku speliaali vaate, 1-3 euroa on mun mielestä ok hinta. Ulkovaatteissa max 20 euroa ja silloin haalari tai puku saa todellakin olla kuin kaupan hyllyltä.

Ap taitaa olla noita mammoja, jotka haalivat lapselleen niin paljon vaatetta, että vaatekaappi tursuaa yli ja lapsparka ei ehdi pitää kuin puolia vaatteita ennen kuin ne jäävät pieneksi.

Vierailija
49/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käyn paljon kirpparilla ostelemassa. en osta kirpparilta vaatetta yli 5 eurolla. tietysti voi poikkeuksia löytyä, esi talvihaalarista maksaisin kyllä kympinkin. mutta tuon enempää en maksa ja sillä selvä.

Vierailija
50/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksais kirpparilla bodysta enempää kuin 1 euro- 1,50 euroa vaikka olis kuinka uuden näköinen.

Vierailija
51/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta ne nyppyiset Lindexin bodyt vaikka olis kuinka halpoja, mutta hyväkuntoisista merkkivaatteista voisin maksaa kunnon hinnan. Ap:lle suosittelisin huutiksessa myyntiä.

Vierailija
52/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olit myymässä aika pieniä lastenvaatteita (mm. bodyt) - niitä on joka paikka pullollaan, tänäänkin katselin Myyrmäkihallissa, että pöydillä seisoi myymättä läjäpäin hyvännäköistä vauvanvaatetta hintaan 50 snt-1€.

Huutonettiä suosittelisin minäkin, mutta ei sielläkään H&M:n lappuhaalarista helpolla 9€ makseta.

Isompien lasten vaatteita ja kenkiä kun lähtee myymään, niin silloin hyväkuntoisesta, varsinkin uudenveroisesta vaatteesta saa tavallisesti sen 5 euroa, joka näyttää olevan aika maksimi kirpputoreilla.

Itse ostin tänään Munkkivuoren Mll:n kirppikseltä pojalle kolmet kengät ja maksoin niistä 25 € - en todellakaan viitsinyt alkaa tinkimään, kun yhdet olivat täysin käyttämättömät, toiset vähän käytetyt ja jos uutena lähtisin kaupasta ostamaan, niin maksaisin 200€ noista kengistä, joista yhdet olisi ollut ainakin pakko ostaa l. säästin 50€ ja sain vielä kahdet kengät "kaupan päälle".

Vierailija
53/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vaatteen arvostamisesta tässä on kyse, ei niinkään tienaamisesta, koska se ei onnistu kirpparilla...

Pojan lappuhaalarit, uutena n 20 e. Yksi pesu ja loistokunto, hinta 9 e. Tähän tyyliin hinnoittelin, että noin puolet maksamastani hinnasta. Ja on sitten ihan liikaa, vai? Mitä itse olisitte laittanut?

Vierailija
54/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tulevalle vauvalle ostanut vaatteita mutta hinnat oli ihan pilvissä. Yksikin pyysi parin vuoden takaisesta mallistosta olevista 56cm Lindex housuista 4e - housuissa oli myös tahroja (lähtevät melko varmasti pesussa) ja takki+housut-setistä 10e. Ei näyttänyt kauppa kovin käyvän... Jos vaatteet olivat vähänkin siistimpiä niin hinnat oli ihan pilvissä (eli lähellä ostohintaa), nukkavieruisia/tahraisia olisi kyllä ollut laatikkokaupalla tarjolla ihan halvallakin. Olen kyllä valmis maksamaan hyvästä tai etsimästäni vaatteesta enemmänkin mutta tiedän merkit ja hinnat hyvin, joten tiedän mitä mistäkin vaatteesta voi pitää kohtuullisena hintana. Vaatteen arvo laskee jo heti kaupasta ulos kävellessä - eikä se pitämisen ja pesemisen myötä säily. Joidenkin on vaikea ymmärtää että kalliinkin merkkivaatteen arvo laskee nopeasti...

Itse myyn säännöllisesti lastemme vaatteita kirppiksillä ja saan aina todella hyvin vaatteet menemään. Hinnastahan se tietysti on kiinni eli en juurikaan ajattele mitä vaatteesta olen maksanut vaan mitä siitä itse maksaisin. Esimerkiksi sisävaatteista pyydän 0,20e-4e, ulkovaatteista max. 20e ja kengistä 1-10e (10e=uudet kengät). Joskus myyn jotain myös huutonetissä; lähinnä jotain uusia ja käyttämättä jääneitä vaatteita, joista mahdollisesti haluan enemmän kuin tavallisella kirppiksella. Ja kaikki myymäni vaatteet ovat ns. merkkivaatteita eli keskivertoa kalliimmalla hinnalla hankittuja.

Vierailija
55/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan edes käytä pojillani lappuhaalareita, ovat mielestäni epäkäytännöllisiä (vaipan vaihtoa ajatellen ja hiostavat turhaan vk-haalarin alla) ja jotenkin ovat out of time muutenkin. Ostan aika vähän enää kirppareilta, koska on kätevämpää ostaa huutiksesta ja sieltä saa useimmiten paljon parempia vaatteita kuin kirppareilta. Mutta noin 5-6v sitten kirppareilla oli vielä hyvää tavaraa, on muuttunut aika paljon nettikirpparien suosion myötä. Toinen hyvä puoli huutiksessa on että voit hakusanalla etsiä juuri tiettyjä vaatteita, tiettyjä merkkejä ilman turhauttavaa kirppisten kiertelyä. Ja kolmen pienen lapsen perheenäitinä myös kotikoneelta tuotteiden selailu onnistuu hyvin esim. iltasella kuin mennä pienten kanssa kiertelemään kirpparille päiväsaikaan. Ja viikonloppuaamujani en halua pilata ryntäämällä kukonlaulun aikaan jonnekin kirpparille ns. etsimään parhaat päältä!

Mutta siis kyllä lappuhaalareista alkaa 4-5eur olla max kirpparilla ja mitä pienemmän lapsen tahi vauvan kokoa, niin sitä alempi hinta (max 3 eur silloin). Huutiksessakaan ei kyllä taideta maksaa juuri tuota 5 euroa enempää. Vaatepaketit on eri asia, niiden kautta voi saada vaatteille hyvänkin hinnan, mutta sitten on osattava pakettia mainostaa ja lisäksi oltava todella hyvät kuvat, tarkat kuvaukset tuotteista ja mahdollisista vioista, lähikuvat langanpurkaumista tai pienimmistäkin tahroista, ja merkkivaatteitakin saa mielellään olla. Henkkamaukan vaate ei ole merkkivaate, ei niistä huutiksessakaan kovin paljon makseta. Tietyt lisenssimerkit tietty on suosittuja sielläkin: Cars, Spiderman, Hello Kitty, My Little Pony, Bamse, ym.

Ei vaan auta miettiä sitä mitä itse on maksanut. Olen joskus itsekin sinnikkäänä yrittänyt myös huuto-netissä jotain tiettyä hintaa, mutta huomannut että kkun hintaa laskee tiettyyn rajaan asti, niin sitten vasta tulee huutoja. Kysyntä ratkaisee tuotteen myyntihinnan, ei se että olen itse maksanut siitä uutena niin ja niin paljon ja vaikken olisi ehtinyt käyttää edes tuotetta lapsella paria kertaa enempää. Omat Remut ja Reimatecit on meillä mennyt 20-40 eur hintaan huutiksessa ja sisävaatteet 2-5 eur hintaan pääosin. Ja tyytyväinen olen ollut, kuitenkin kun ostajalle tulee aina postikulut päälle (noin 1-4 eur kirjepostissa ja 8,50 eur paketeissa).

Vierailija
56/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että suosittelenpa kierrätystä kaikille mammoille. Itse ostan lastenvaatteet mieluummin käytettyinä kuin uusina (vaikka hinta olisi sama), ja usein saavat penskat kehuja vaatteistaan. Kierrätä ja pelasta maapallo! ;)

Vierailija
57/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostan lapselleni saman alesta -40% eli 12 euroa. Kirpparihinnaksi laittaisin tosi hyväkuntoiselle 2-3 euroa, käytetty on käytetty.

Ostan myös usein lastenvaatteita jopa 70% alennuksella. Vähän kyllä huvitti kirpparilla 70 euron Reimatecit kun olin just ostanut uuden samanlaiset 64 eurolla tehtaanmyymälästä. Vaikka oli kuinka vähän käytetyt sen että oli käytetty huomasi kyllä.

Vierailija
58/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alesta, joten en suostu kirpparillakaan maksamaan mitään riistohintoja. Usein kirpparilla kävijät ovat melko säästäväisiä ja hintatietoisia.

Vierailija
59/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hinnoitella itse vaatteita tai vääntää myynti-ilmoitusta huutikseen. Kaupan päälle saa hyvän mielen!

Vierailija
60/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella hyväkuntoisesta 20%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä