Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meni hermo kirpparilla -olin myyjänä...

Vierailija
27.09.2008 |

Miksi ihmeessä ihmiset kuvittelee, että hyvää tavaraa, uudenveroista, haluais kukaan myydä ns pilkkahintaan?! Mua todella ihmetyttää!! Että jos lapsen ns sisävaate on uutena maksanut 20 e, siitä tulis parin pesun jälkeen vain muutaman euron arvoinen. Mikä logiikka siinä on?

Ymmärrän että ihan kulahtaneesta vaatteesta ei juuri mitään kannnata pyytää mutta tätä uudenveroisten aliarvioimista en tajua. Mielipiteitä?

Ja joo, mun myyntipöydälle jäi lähs kaikki bodyt, paidat, haalarit ja farkut. vierestä meni paljon. Ne oli valmiiksi nukkaisia ja virttyneitä, luulisin että ehkä jopa käytettynä valmiiksi ostettuja? Mun hintoja ihmeteltiin, vaikka osa vaatteista vois mennä suoraan takaisin kaupan hyllylle...

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan lappuhaalarit, uutena n 20 e. Yksi pesu ja loistokunto, hinta 9 e. Tähän tyyliin hinnoittelin, että noin puolet maksamastani hinnasta. Ja on sitten ihan liikaa, vai? Mitä itse olisitte laittanut?

Kahdenkympin haalarit lähtee alesta käyttämättömänä mukaan puoleen hintaan. Miksi maksaisi saman kirppiksellä käytetystä, olkoonkin vaikka kerran vain pesty? Hintatietoiset hakee alennusmyynneistä vaatetta puoleen hintaan ja kirppikseltä sitten vielä halvemmalla.

Vierailija
62/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt lastenvaatteita, mutta muuta tavaraa olen, mm. vanhaa Marimekkoa, lahjaksi saatua Iittalaa ja muuta ihan laatutavaraa. Mulle tavaralla ei ole ollut enää mitään arvoa vaan se on ollut vaan tilanviejä kaapeissa. Halvalla on mennyt ja aina olen alle 6 tunnin kirpparilta päässyt pois. Sekä ostajat että minä olemme olleet tyytyväisiä. Kirppiksen idea on vanhan "rojun" realisointi, mutta se mikä toiselle on turhaa voi olla toiselle aarre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huonon itsetuntosi takia sinun on pakko niitä ostaa ja jopa lapselle. Säälittäviä ovat ihmiset, jotka pukeutuvat väkisin merkkivaatteisiin, muttei heillä sitten ole varaa esim. ostaa omaa asuntoa.

Älä mene kirpputorille, jos et ymmärrä sen ideaa, joka on kierrätys ja halpa hinta. Jos koko maailman ihmiset eläisivät kuten sinä, olisi täällä tukalaa olla ja hukkuisimme merkkivaatteisiin.

Vierailija
64/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen voisi vaikka ajatella että säälittäviä ovat ihmiset jotka satsaavat koko omaisuutensa asuntoon niin ettei sitten ole varaa edes pukeutua kunnolla...

Eikä kumpikaan teistä ole oikeassa :)

Säälittäviä ovat ihmiset, jotka pukeutuvat väkisin merkkivaatteisiin, muttei heillä sitten ole varaa esim. ostaa omaa asuntoa.

.

Vierailija
65/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa ymmärtää tämä.

Vierailija
66/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on pääasia, että pääsen ylimääräisista vaatteista eroon. Ei kannata ostaa kalliita merkkimerkki-vaatteita, jos ei ole niistä valmis luopumaan edullisesti.

Vierailija
67/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan mene maksamaan kalliisti koska saan uusia vaatteita kalliilla itsekin ostettua. Pilkkahintaa en tarkoita mutta kirpputorin idea on se että sieltä saa halvalla.

Kannattaa koettaa myydä esim. huutiksen kautta. Muista että monesti kaupan ale tangoltakin saan erityisen halvalla uuden vaatteen.

Vierailija
68/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eurolla kahdella ja sen alle,että pääsisi tavarasta eroon!

Vierailija
69/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyväkuntoisia on , kun niitä vaatteita on hamstrattu niin paljon. Ja ihan sama onko Elle, Hilfiger, H&M, Lindex, Timberland, Gymboree...niin euroa enempää en pyydä..ja talvihaalarit myyn 7 eurolla kpl. Ja nekin aina hyvässä kunnossa, koska on useampi kuin yksi haalari/talvi..Naurattaa ihmiset, jotka pyytävät esim. Reimatecin haalarista 85e, koska se maksoi uutena 129e...

Vierailija
70/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteoden hinnat noin 0-5e riippuen vaatteesta.

löytyyhän aina niitäkin kun pyytävät paljon ja ostamaytta jää.

esim noi lappuhaalarit. toi 20 e ei kuulosta kovin "laatutavaralle" vaan normi massa ketjuvaatteelle. eli itse olisin valmis maksamaan sellaisista50-74 cm max 4e 80-98 cm kokoisista max 5e ja isommalle en edes ostais. koska ei saa ite kiinni.

itse ostan paljon itselle/lapsille kirppiksiltä ja niillä pitää tosin olla ajoissa liikkeellä ainakin täällä päin. eli kun mentiin myymään ni oltiin paikan päällä noin 6.00 ja parhaat oli myyty 8.30 mennessä.

Vierailija
71/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonkin hinta laskee kun lehmän häntä samantien kun uusi auto ajaa ulos autoliikkeestä! Tietenkin uuden arvo laskee heti kun se on kerran ostettu!!

Älä osta uutta jos luulet saavasi siitä rahat takaisin (etenkin sen jälkeen kun olet vielä käyttänyt sitä).

Vierailija
72/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mene isojen rahojen kanssa kirppikselle.

Nyt viikonloppuna tulin itse todella iloiseksi, että löysin todella hyväkuntoisia vaatteita halvalla. (olivat 1,2 euroa kappale)

Itse ostan aina lapsemme vaatteet joko alesta tai sitten kirppikseltä tai käytettyjen lastenvaatteiden kaupasta. En halua siitä maksaa, että lapseni voi käyttää ensimmäisenä jotain vaatetta, koska käytetyn saa paljon halvemmalla.

Eikä kirppiksellä kaikki ole todella huonokuntoisia, mutta ikävä kyllä, jotkut myyvät hyvin nukkasia ja kulahtaneita vaatteita mielestäni ylihinnoilla.

Me olemme opiskelijaperhe ja ei vaatteisiin voi käyttää hirmu paljon rahaa. Toki lapsemme on aina asianmukaisesti ja hyvinpuettuna.

Vierailija
73/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan lappuhaalarit, uutena n 20 e. Yksi pesu ja loistokunto, hinta 9 e. Tähän tyyliin hinnoittelin, että noin puolet maksamastani hinnasta. Ja on sitten ihan liikaa, vai? Mitä itse olisitte laittanut?

Vierailija
74/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin muutama vuosi sitten myymässä ja pääsin lähes kaikesta eroon, kun pyysin korkeintaan kahta euroa.

Vierailija
75/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunto on tärkeämpi ja hinta. Meille on kelvannut halvemmatkin tuotteet. On järjetöntä maksaa kirpparilla merkkibodysta tai muusta kun saan uuden halvemmalla merkillä kaupasta.

Vaatteet on lapsilla käyttötavaraa, mikä kuluu äkkiä ja kasvavat niistä yli. En tosiaan maksa merkistä ylimääräistä hintaa, vaikka olisi kuinka kirpparilla pari kertaa käytettynä.

Joku muu myy edullisesti muuta hyväkuntoista vaatetta ja sitä ostan.

Vierailija
76/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myy sitten ne käytön jälkeen eteenpäin kirpputorilla, saat omasi takaisin.

Vierailija
77/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa sun on syyttää muita kuin itseäsi, sulla on liian kovat hinnat ja se siitä.

Vierailija
78/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin myös kaikki hyväkuntoiset ja uudenveroisetkin, mistä voisi saada jotain rahaa kirppikselläkin.

Vaatteet ostan sen mukaan mihin on varaa, en laske niille mitään jälleenmyyntiarvoa. Kun vaate on meillä aikansa palvellut, se on ollut hintansa arvoinen ja voin laittaa sen eteenpäin ilmaiseksi.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi joku ostaa yli 100€ haalarin lapselle ja sitä varjellaan tiukasti koko käyttöiän, ettei jälleenmyyntiarvo kärsi. Mikä logiikka siinä on? Miksi ostaa kallis haalari jos ei oteta iloa irti sen hyvistä käyttöominaisuuksista?

Vierailija
79/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn hyvää tavaraa kirpparihinnoin, mitä tuolla klassikkokirppikselläkään ei juuri enää tapahdu. Paljon merkkikamaa aikuisille ja lapsille ja halpismerkkejä myös. Ideana päästä tavarasta eroon. Nyt aion viedä poikkeuksellisesti myös Akselin kirppikselle mankkaalle kaikki äippävaatteet ja tiedän että taas menee hyvin kaupaksi kun laittaa järkevät hinnat.

Joka kesä hietsussa on vieressä näitä ap:n kaltaisia urpoja jotka tulee eurot silmissä kiiluen myymään arvokkaita tavaroitaan ja ihmettelee kun kauppa ei käy ja tavarat jää käteen. Minä olen aina tosi tyytyväinen myyntiin ja saan kaapit tyhjäksi:)

Vierailija
80/93 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kirpparimaailma on uusi kokemus.

Jatkossa kannattaa ostaa lapsille (ja itselle) vaatteita ja tavaroita siinä mielessä, että jos ostaa kalliita tuotteita, takaisin saa kymmenesosan myydessään ne käytettyinä. Jos saa enemmän, hyvä juttu. Tuotteesta kannattaa maksaa suolainen hinta vain, jos todella sen haluaa hankkia, jotta ei kärsi jatkuvasti samasta pettymyksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän