meni hermo kirpparilla -olin myyjänä...
Miksi ihmeessä ihmiset kuvittelee, että hyvää tavaraa, uudenveroista, haluais kukaan myydä ns pilkkahintaan?! Mua todella ihmetyttää!! Että jos lapsen ns sisävaate on uutena maksanut 20 e, siitä tulis parin pesun jälkeen vain muutaman euron arvoinen. Mikä logiikka siinä on?
Ymmärrän että ihan kulahtaneesta vaatteesta ei juuri mitään kannnata pyytää mutta tätä uudenveroisten aliarvioimista en tajua. Mielipiteitä?
Ja joo, mun myyntipöydälle jäi lähs kaikki bodyt, paidat, haalarit ja farkut. vierestä meni paljon. Ne oli valmiiksi nukkaisia ja virttyneitä, luulisin että ehkä jopa käytettynä valmiiksi ostettuja? Mun hintoja ihmeteltiin, vaikka osa vaatteista vois mennä suoraan takaisin kaupan hyllylle...
Kommentit (93)
Siellä oli monella hinnat ihan pilvissä, hyvä niin kun ajattelin ensi kerralla mennä sinne ja myydä halvalla niin saan ainakin vaatteet myytyä kun muut jää nuolemaan näppejään.
Esim käytetystä Reimatec-haalarista musta 70 e on hieman liikaa.
päältä menee heti parhaat, jotka on järkevästä hinnoiteltu. Ei kukaan maksa 20 lappuhaalareista 9 euroa!!!! Eihän kukaan maksa 100 takistakaan kun max. 20 euroa, se on sen kirppiksen idea!
vaatetta myyt? Mä taas toivoisin kirppareille kaltaisiasi myyjiä, jotka myyvät hyvää tavaraa. Niitä 50 cent paitoja kun ei tule käytettyä kuitenkaan kun ovat niin kulahtaneita...
pilkkahintaan myyjä!! Minkalaista kampetta myyt, voisin olla kiinnostunut ostamaan!!
että oletus on , että noin kalliita vaatteita ostava ei ihan köyhä ole?? Me ostetaan henkkamaukka tavaraa tms. ja kyllä nekin maksaa ihan 10-20 euroa uutena, vaikka ovat halvimmasta päästä! Eikä me olla mitään rikkaita, olen hoitovapaalla ja mies on normihommissa. Kyllä silti H&M tavaroistakin pitää saada ihan OK hinta, jos ovat hyväkuntoisia!!
vaan joka maksaa ;)
Jos kukaan ei maksa niin kuka sillon on pöljä...
Siellä saattaisit saada hieman enemmän käteen kuin kirpputorilla, vaikka liikeenpitäjä ottaa tietysti omansa (ehkä puolet) myyntihinnasta pois. Jotkut käytettyjen lastenvaatteiden liikeet eivät edes ota myyntiin kuin parempilaatuisia/ merkkisiä vaatteita, joten tällainen myyntipaikka voisi olla hyvä sinun vaatteillesi.
No juuri niin että myyn hyvää tavaraa halvalla. Halua vaan kierrättää ja päästä tavaroista eroon.
Ihan naurettavaa kuvitella käytetystä haalarista edes 40€ (saatika 70), sillä saa uuden alesta!
Ja senkin vain jos olisivat tosi kivat ja juuri omalle lapselle sopivat.
siellä voit saada enemmän. Tee valmiita vaatepaketteja.
Hyväkuntoista vauvanvaatetta kierrätetään varmaan aika hyvin, mutta isompien lasten hyväkuntoisia vaatteita ei ole niin helppo löytää - ne kun kuluvat ihan eri tavalla. Itse olen ollut valmis maksamaan hyvästä hyvän hinnan juuri isompien lasten vaatteissa, tahraisia ja nyppääntyneitä vaatteita löytyy ennestään kotoa (tai ei paljon, koska pyrin ostamaan kestäviä ja pestäviä vaatteita ja huonoksi menneet heitän armotta roskiin), niitä en haluaisi, vaikka ilmaiseksi saisi.
Jos 20 euroa, ehkä 3 joku maksaa. Ei Hennkamaukka ole mitään kovinkaan arvostettua kierrätyskamaa:)
On rahaa ostaa uusia vaatteita, eikä käytetyllä ole arvoa. Jos valtakunnan talous heikkenee, kierrätysvaatteiden arvo nousee. Näin analysoi keittiökansantaloustieteilijä.
Tuossa se taas tuli, että 100 e takista max 20 e, mutta et huomioi missä kunnossa se on! Eli joku ajatus vaan että halvalla halvalla ja täysin unohdetaan vaatteen kunto.
En ymmärrä miksi 20 e toutteesta yhden pesun jälkeen tulisi muutaman euron arvoinen? Selittäkää nyt ihmeessä se.
Ja millä hintaa uudenveroisia lappuhaalareita olisitte itse myyneet?
kiitos, muutama ymmärtää. Itse en osannut ostaa sieltä kirppikseltä mitään, ne vaatteet oli ihan järkyttäviä -alusta asti-.
vaikka olisi miten hyväkuntoinen. Eli puolet ovh-hinnasta on kirppiksellä liikaa. Huomasit sen itsekin että et sillä hinnalla siellä saa myytyä, näin se vaan on. Kirjoittamattomat kirppissäännöt.
20e haalareille voisin itse laittaa hinnaksi max.5-6e. Sekin on niillä rajoilla meneekö. Mutta laatuvaate ja hyväkuntoinen, niin siihen hintaan voisin itse vielä ostaa.
Trikoopuserot esim. mulla yleensä 0,50-2e riippuen kunnosta. Talvihaalarit esim. 8-15e hyväkuntoisista. Vähän kuluneista n.5e. jne..
Eli sinulle se huuto netti esim. varmaan olisi parempi paikka myydä, ei kirppis.
Itse sain juuri itsepalvelukirppikseltä voittoa n. 220e (2vko) ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Tavaraa oli paljon, ok kunnossa (ei lumppuja), ja kun halvalla myy pääsee myös vaatteista eroon, ei tarvitse kotiin kanniskella juuri mitään.
Olen ostanut lähes kaikki lasteni (ja omat) vaatteet kirpparilta ja laatu on hyvää erityisesti lasten vaatteissa. Ihan merkkivaatteita ja priimakunnossa. Jos mielii saada hyvää tavaraa, niin se kyllä vaatii aika aktiivista kirppis-kiertelyä. Ja pitää olla ajoissa paikalla, jos haluaa parhaat päältä.
Ja ap:lle vielä: ihmiset, kun lähtevät kirppikselle, niin lompakossa on yleensä vaan muutama kolikko eli mitään maltaita ei olla valmiita maksamaan. Itseäni oikeen suututtaa, kun kirppikselle tullaan myymään kaupan hinnoilla (tai ylikin)..
Miksi ostatte kulahtanutta lisää?
Minulla on hyväkuntoisia, siistejä, tahrattomia, ei pesunukkaa - olevia vaatteita ja 5 e collaripuserosta on liikaa, ei kukaan osta. :o
Mutta kun laitan myyntiin legon ulkoiluhousut, joiden polvet on haalistuneet ja vähän saumaakin purkautunut ja hinnaksi tuon 5 e, menee heti.
Kokeile huuto.nettiä, josko sitä kautta saisit menemään.
Toisaalta, en itsekään viitsi pyytää enkä vastaavasti maksaa kovin paljoa käyteytstä vaatteesta, mutta ihmettelen, ettei disneyn ja legon vaatteet mene 5 eurolla, koska uutena ovat kolme kertaa kalliimpia ja nämä ovat todella hyväkuntoisia.
ja 4-5e maksavat saavat olla jo TODELLA uudenveroisia! Jostain oikeasti merkkivaatteista (esim. Lego) voi toiset maksaa enemmän, mutta noista H&M:n haalareista esim. 5e on ihan maksimi hinta kirpparilla. Huutiksessa ihmiset sitten maksavat enemmän, mutta esim. nuo sinun lappuhaalarit eivät mahdu tavalliseen kirjeeseen, vaan ostajalle tulee postikuluja n. 6-8e, joten ei niistäkään montaa euroa makseta (ellei joku jaksa noutaa kotoasi).
Ja noilla mainitsemillani hinnoilla olen sekä myynyt että ostanut TODELLA siistejä vaatteita, siis ihan uudenveroisiakin, välillä uusiakin, joissa on laput kiinni. Alennusmyynneistä saa todella halvalla vaatteita, niin miksi ihmiset ostaisivat kirpparilta samalla hinnalla tai kalliimmalla käytettyä kuin kaupasta saa uusia. Esim. Lindexillä on monesti -70% rekki, jossa pitkähihaisten hinnaksi jää 2-3e, collegehousujen 3-4e, ja farkkuja ja sammareita olen ostanut n. 5-6 eurolla. Miksi siis maksaisin käytetyistä 9e jos saan halvemmalla kaupasta?
Kannattaa siis sinunkin olla aikaisin kirpparilla liikenteellä, ostaa halvalla, ja myydä sitten taas eteenpäin niin saat melkein saman hinnan! Ja itse olen myynyt monesti samalla hinnalla kuin olen ostanutkin, tulee halvaksi!
Ällöttää kirppiksellä tollaset laisesi myyjät. Säilö kallisarvoiset tavarasi kaappeihin ja hamstraa vielä lisää. Siitä se arvosi nousee!