Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?
Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen.
Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja.
Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla.
Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua.
En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä.
Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa.
Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne.
Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella.
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin Panda Eriksson on käyttänyt halventavaa termiä genitaalifetisisti ihmisistä, jotka ajattelevat sukupuolen olevan biologinen, ei identiteettijuttu. Siis että esim. lesbot, jotka eivät ole kiinnostuneita peniksistä, ovat genitaalifetisistejä."
Yritin parhaani mukaan löytää tälle lähdettä, mutta ei kyllä löydy millään. Tulee vain termin jankutusta esim. Laventeliveikkosen ja Femina Non Gratan blogeista sekä tämän palstan loputtomista jankutusketjuista (:DDDD), ei edes yhden yhtä esimerkkiä siitä, että suomenkielistä termiä olisi koskaan käytetty transihmisen tai -aktivistin toimesta.
Voisko johtua ihan siitä, että Panda Eriksson on poistunut somesta (ainakin julkisesta somesta). Mutta tuossa Femina Non Grata -blogissa on kyllä kuvakaappaus. Siinä Eriksson käyttää termejä vulvafanaatikko ja genitaalipreferenssi, ei -fetitisti. Onhan tuosta jo vuosia, ei ihme, että muistin sanan väärin. Mutta pointti on se, että tosiaan hänen mielestään normaali homous ja lesbous onkin jotain fanatismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hetero eli tykkään tisseistä, naisen sukupuolielimestä ja naisten ulkonäöstä mutta minulla ei ole mitään vastaan heitä jotka kuuluvat seksuaalivähemmistöön.
Mutta en pidä setasta enkä pridestä koska ne ovat liian poliittisia järjestöjä ja siitä että ne pyrkivät vaikuttamaan meidän kaikkien ihmisten elämään, miksi kyseiset järjestöt ei anna jokaisen olla sellaisia kuin he haluavat olla?
Missä ja miten nämä järjestöt ovat estäneet sinua olemasta hetero?
Esimerkiksi väittämällä, että naisella voi olla penis ja että on transfobiaa, seksuaalista rasismia ja genitaalifetissi torjua peniksellinen nainen. Erityisesti lesbot kohtaavat painostusta transidentifioituvien miesten suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Olispa aika mahtavaa, kun järjestettäisiin sellaiset real pride festarit eli ihan tavallisille ihmisille, joita ei kiinnosta pukeutua pelleiksi tai muiksi Fantasia hahmoksi. Että ihan tavalliset ihmiset vois kokoontua hyvän musiikin, ruoan ynnä muun parissa, eikä alleviivattais ollenkaan sitä miten erityislaatuiseen outoja tässä ollaan.. Sitä ootellessa!
Älä odota vaan järjestä.
https://feminanongrata.wordpress.com/2021/05/19/lhb-liitto-oikeamieline…
Tässä vielä linkki Femina non grata -blogiin, jossa tosiaan nuo Panda Erikssonin ulostulot.
"Niin, eli mikseivät vähemmistöt nyt voisi ihan suosiolla elää huomaamattomina?? Elää kuin heterot. Häiritsemättä muita. Ärsyttää tuollainen, kun pitää mitenkään tuoda itseään esille. Olisitte, kuin ette olis ollenkaan."
Tarkoittaako vähemmistöelämä sinulle pervokarnevaalia ja friikkisirkusta, jossa tehdään vassuvinoutunutta transsuaktivismia ja heilutetaan homofobisten kulttuurien ja ideologioiden lippua seksuaalivähemmistön tapahtumissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei kuule suinkaan. Näille on omat ottajansa. Ihmisen seksuaalisen kiinnostuksen jakauma on sellainen, että jos ihminen on henkisesti sinut itsensä kanssa, niin hyvin löytyy kiinnostuneita erikoisemmillekin sex-gender-yhdistelmille."
Millaiset markkinat arvioisit olevan henkilöille, jotka:
a) ovat normaaleja sukupuolensa edustajia (hetero/homo/bi)
b) presentoivat sukupuoltaan valtavirrasta poikkeavalla tavalla (muusut ja muut transvestiitit)
c) mutiloivat ja horkkaavat kehonsa sukupuolten välimaastoon tai ulkopuolelle genitaaleja myöten?
Veikkaisin, että mitä mitä enemmän mennään mutilointilinjalle, sitä enemmän mennään niche-osastolle. Jostain kumman syystä transit tyrkyttävät itseään suuntautumisen vastaisille henkilöille ja karsastavat ihmisiä, jotka ovat erityisesti kiinnostuneita transeista, haukkuvat jopa chasereiksi.
En tiedä, missä näitä täll
Esimerkiksi Sexpon julkilausumassa ilmaistiin, että on transfobiaa ilmaista, ettei seksi ja seurustelu transsun kanssa kiinnosta. Sinusta ei siis ole transfobiaa ja seksuaalista rasismia, jos ei pidä transnaista oikeana naisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetero ja ärsyttää kaikki Pride-touhu. Seksuaalivähemmistöjen oikeudet toteutuisi paljon paremmin ilman hirveää numeroa mikä voi johtaa siihen, että ihmiset kyllästyy ja sen jälkeen oikeudet menevät huonompaan suuntaan. Ihmisten makuuhuoneasiat eivät minun mielestä kuulu julkisuuteen ollenkaan.
Jaa, mielestäsi ne siis toteutu hienosti, kunnes alkoivat ajaa asiaansa? Onko täasä joku logiikka?
Miksi menet tapahtumiin, jos ne kerran ärsyttää
Pride-vouhotus ja transsuaktivismi näkyvät paljon muuallakin kuin itse tapahtumassa.
Niin? Mitä sitten? Ei edelleen ärsytä. Ei ole minulta mitenkään pois.
Monelta muulta se kuitenkin on. Sitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni löytää sieltä apu ja tukea ja tietoa. Seta tekee upeaa työtä. Pride on juhlahumua, jonka takana on tärkeä viesti. Joissain maassa Pride:en osallistuminen voi viedä vankilaan. Niissä maissa se on vielä tärkeämpi, kuin Suomessa. Ja jännä ettei seksuaalinen tasa-arvo käy kaikille.
Hei, suurimman osan mielestä se on ihan fine, kunhan siitä ei pidä mitään ääntä, mieluummin piilossa ja salaa on kaikilta. Ulospäin pitää näyttää perushetsku elämältä kaikki. Sit se on ok.
Perushetskuelämän ja vassutranssujen pervokarnevaalin väliin mahtuu kyllä kaikenlaista. Valtaosa homoseksuaaleista ei halua tulla yhdistetyksi puoluepoliittisesti värittyneeseen vassujen pervokarnevaaliin.
Suurin osa mistään vähemmistöst
Miksi Pride ja Seta-toiminta sitten ovat selvästi vasemmalle vinossa? Oikeistopuolueita jopa on kielletty osallistumasta Prideen.
Vierailija kirjoitti:
Persupoikain saunaillloissa hotkitaan kaverin melaa siinä määrin kapeisiin kasvoihin, että kuulostaa hiukan falskilta, että sanat pöllönsilmänlipittäjät vinkuvat täällä geitsuista. Ap on ihan yhtä nainen kuin minä olen persu 😂
Sinäkö se uikutit oikeiston homofobiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin Panda Eriksson on käyttänyt halventavaa termiä genitaalifetisisti ihmisistä, jotka ajattelevat sukupuolen olevan biologinen, ei identiteettijuttu. Siis että esim. lesbot, jotka eivät ole kiinnostuneita peniksistä, ovat genitaalifetisistejä."
Yritin parhaani mukaan löytää tälle lähdettä, mutta ei kyllä löydy millään. Tulee vain termin jankutusta esim. Laventeliveikkosen ja Femina Non Gratan blogeista sekä tämän palstan loputtomista jankutusketjuista (:DDDD), ei edes yhden yhtä esimerkkiä siitä, että suomenkielistä termiä olisi koskaan käytetty transihmisen tai -aktivistin toimesta.
Voisko johtua ihan siitä, että Panda Eriksson on poistunut somesta (ainakin julkisesta somesta). Mutta tuossa Femina Non Grata -blogissa on kyllä kuvakaappaus. Siinä Eriksson käyttää termejä vulvafanaatikko ja genitaalipreferenssi, ei -fetitisti. Onhan t
Kyllä mulla on intiimisuhteessa kumppanilleni genitaalipreferenssi. Tai siis ei edes preferenssi, vaan ihan ehdoton vaatimus. Olen biologinen nainen, seurustelen vain biologisten miesten kanssa. Mikä vika siinä on, että tietää mitä kumppaniltaan tahtoo/ ei tahdo? Muitakin vaatimuksia on esim elintapojen suhteen. Ei kukaan ulkopuolinen saa tulla määräämään, että transmiehen pitää kelvata mulle, jos olen seuraa vaille.
Kiinnostava kysymys. Mietinpä oikein ja kyllä se johtuu siitä, että ihmisen ympäristö on niin täynnänsä ärsykkeitä, että haluaisi pystyä rajaamaan niitä mieluisiin. Esim. television katsominen on mukavaa puuhaa raskaan työpäivän ja salin jälkeen. Mutta joku tempparit, ihan käsittämätöntä pazkaa. Käännämpä siis kanavaa josta tulee musiikkiohjelma: mutta ei pysty koska alkaa ihan järkyttävä nasaaliääninen itsekorostus jossa jonkun täytyy joka toisessa lauseessa tuoda esille, että minä miekkonen tässä tykkään katsella pullistelevia miesrintoja. Olisiko mitään muuta kulmaa millä tulla esille, kenties? Ei Antti Tuiskukaan ole seksuaalisuuttaan ympännyt joka lauseeseen, eikä ole yhtään sua lahjakkaampi laulajana. Yritä edes. Tai sitten Saarinen, mukavan oloinen hassu kaveri, mutta we get it. Your gay. Hän on sentään hieman vähentänyt aiheen luukuttamista. Sitten joku Veitola, tee sitä toimittajantyötäsi niistä haastateltavista ihmisistä, kyllä sinun masennusherkkä mielesi tiedetään jo ja se kuinka väärin kaikkialla ja joka paikassa tulet kohdelluksi. Jaa, no sepä ei liittynytkään seksuaalisuuteen (kai) mutta samaan asiaan:
lahjattomat ihmiset pyörivät joka viihdeohjelmassa, radiossa ja mainoksessa, sekä lehtiotsikossa, koska ovat esillä juurikin tämän sympatiaa herättävän identiteetti-kulman kautta. EI KIINNOSTA! Lauluohjelmiin vain lahjakkaat muusikot, kuten se Voicen viimekertainen voittaja (muuten kaiketi Gay), ei mitään kiintiönarisijoita. Ja keskusteluohjelmiin ne kenellä on jotain sanottavaa muustakin kuin omista keksityistä vaikeuksistaan.
Sama sitten myös livenä: ei kiinnosta, yllättyisitte kuinka vähän ketään lopulta kiinnostaa muut kuin omat jutut -abaut yhtä vähän kuin sinua itseäsi, mietipä sitä :D"
No ei mun nyt tarvi erikseen tästä mitään miettiä. Elän siinä samassa maailmassa. Mun telkusta tulee samat ohjelmat. Suurinta osaa en katso. Kun en tykkää. Mut oletan temppareiden ym. kiinnostavan riittävän suurta osaa ihmisistä, koska niitä aina vaan tuotetaan.
Maailmassa on aina toisenlaisia kuin minä.
Nykyään monilla on mahdollisuus tuoda omat haasteensa esiin. Esim. Veitolalla toki jo julkkisstatuksensa ansiosta, mutta monella sellaisellakin, joka on vain tuonut itsensä esille. Heillä on omat seuraajansa. Ja nämä seuraajat saavat esim. näiden ongelmista vertaistukea. Sekään ei ole minulta pois. En ole perehtynyt niihin. Luen ihmisistä, jotka minua kiinnostaa. Ei ole häiriöksi he, jotka eivät muutenkaan kiinnosta.
Kaveripiirissä on kyllä muutama seksuaalivähemmistöön kuuluva ja heiltä kuulen sit heidän elämäänsä liittyviä asioita, joissa yhteys muihin vähemmistöihin. Heiltä saan tietoni heidän elämän realiteeteista. Ei elämänsä häiritse minua millään yavalla, eivätkä heidän oikeudet. Vääryydet tietty harmittaa, kuten kenen tahansa kokemat vääryydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miksi jollekin on niin vaikeaa ymmärtää, ettei heteronainen halua mussuttaa mattoa (yack, sorry lesbot ja miehet, mutta tämä on nyt vaan mun mieltymykseni rajallisuus) eikä heteromies halua löytää kumppanin mekon alta vehkeitä. Miksi tämän vähemmistön mielestä heillä on rajaton oikeus mieltymystensä mukaiseen kumppaniin mutta meidän muiden pitäisi tyytyä siihen kun meille sanallistetaan, että vaikkei siltä näytä, kuulosta tai tunnu, niin minä olen juuri se mitä sinä haluat? Mikä logiikka tässä on?
Kuka sinut on pakottanut mussuttamaan mattoa? Jos tällaista tapahtuu, se on rikos.
Sinun mielestäsi transsujen, vihervasemmiston ja Setan pääviesti ei ole, että naisella ja transidentifioituvalla miehellä ei ole mitään eroa, edes seksuaalisesti? Tai miehellä ja transidentifioituvalla naisella?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa tuo, että ihmisiä ärsyttää toisten ihmisoikeudet.
Mitkä ihmisoikeudet puuttuvat Suomen homoseksuaaleilta ja transsuilta? Kyllä transsut vaativat nyt ihan erikoisoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten sitä jonkun mainitsemaa esillä oloa jos ihan tavallisissa tilanteissa tulee ilmi jonkun kuuluminen vähemmistöön. Töissä esim kysellään jonkun uuden työntekijän "Matin" perheestä ja hän kertookin asuvansa puolisonsa "Mikon" kanssa. Ja näin taas joku miettii kuinka tuokin homo halusi vaan olla esillä ja mainostaa itseään, kun taas uudet työtekijät Maija ja Mika saavat rauhassa kertoa perheistään, kun sattuvat olemaan heteroita, jotka eivät eroa työpaikan "massasta" mitenkään.
Ja tämä sama ajatus kaikkeen liittyen. Koulussa esim kiusataan Annaa ja Anttia, joista Antti sattuu olemaan homo. Miettivätkö jotkut sitten, että heteron Annan kiusaaminen on väärin, mutta ärsyttävästi itseään esille tuonut homo Antti on syyllinen kiusaamiseen, koska mitä toi itseään homona esille. Tai se on joku homo huutelu on ehkä kiva läppä joillekin, mutta ei sille luokan homolle, joka elää kaapissa edelleen.
Jok
👍👍👍👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kokemuksesi on ettei sinua ole syrjitty. Saat elää ilman ongelmia. Et voi ymmärtää miksi muut eivät saa. Itse asiassa et edes usko että joku muu voisi saada erilaista kohtelua kuin sinä. Maailmass on kuitenkin myös niitä joita on kohdeltu eri tavalla kuin sinua.
Joo mutta johtuuko syrjintä oikeasti homoudesta, vai siitä että "syrjitty" tekee homoudestaan ison numeron ja hakee sillä huomiota? Ihan oikeasti, Suomessa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat todella hyvät. Mitä olen lukenut eri medioiden kommenttikenttiä niin siellä toistuu sama: itse vähemmistöön kuuluvat ihmiset eivät ärsytä vaan se että sateenkaarta ja prideä tuputetaan joka tuutista.
On totta että minä saan olla rauhassa. Mutta jos alkaisin esimerkiksi vaatia paikkakunnallani pride-liputusta, saisin varmasti ihmiset ärsyyntymään. Heitä ei ärsyttäisi se että minä ol
Jestas, huomaa että olet maalta
"Kyllä mulla on intiimisuhteessa kumppanilleni genitaalipreferenssi. Tai siis ei edes preferenssi, vaan ihan ehdoton vaatimus. Olen biologinen nainen, seurustelen vain biologisten miesten kanssa. Mikä vika siinä on, että tietää mitä kumppaniltaan tahtoo/ ei tahdo? Muitakin vaatimuksia on esim elintapojen suhteen. Ei kukaan ulkopuolinen saa tulla määräämään, että transmiehen pitää kelvata mulle, jos olen seuraa vaille. "
Eli toisin sanoen sinä olet heteroseksuaali. Sepä se, että normaalijärjen mukaan kenelläkään ei pitäisi olla mielipidettä tuosta, mutta jo vain on.
Törmäsin tänään selatessani Twitteriä mielenkiintoiseen lainaukseen siitä, että kommunistisen propagandan tarkoituksena oli nöyryyttää ihmisiä, ei vakuttaa heitä siitä, että kommunismi oli hyvä järjestelmä. Siis tarkoituksenakin oli, että propaganda poikkeaisi totuudesta, ja että ihmiset tajuaisivat sen. Nöyryytyksen tarkoituksena oli saada ihmiset tottelemaan. Tässä on jotain samaa. Kaikki tietävät, mitä miehet ja naiset ovat, mutta jotenkin yhteiskuntamme ylätasanteille on pesiytynyt ajatus siitä, että mitään ei voi tietääkään ja todellisuus on ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa tuo, että ihmisiä ärsyttää toisten ihmisoikeudet.
Ihmisoikeudet on niin venyvä käsite. Onko miesparin adoptio-oikeus Intiasta ihmisoikeus?
Tai henkilökortin sukupuolimerkinnän vaihtaminen ilmoitusasiana.
Vierailija kirjoitti:
Transaktivismi on tuonut meille mm. sen, että naisiin voidaan viitata sellaisisilla halventavilla termeillä kuin menstruoija, vulvallinen ja pimpillinen.
Vasemmistonaiset jopa nimesivät naisten oikeudet pillufeminismiksi ja itsensä ei-miehiksi. Mihin tarvitaan misogyniaa, kun meillä on vasemmistonaiset ja transsuaktivistit.
Vierailija kirjoitti:
Transaktivismi on tuonut meille mm. sen, että naisiin voidaan viitata sellaisisilla halventavilla termeillä kuin menstruoija, vulvallinen ja pimpillinen.
On edistyksen huippu viitata naisiin kehonosina ja ruumiintoimintoina!
Olispa aika mahtavaa, kun järjestettäisiin sellaiset real pride festarit eli ihan tavallisille ihmisille, joita ei kiinnosta pukeutua pelleiksi tai muiksi Fantasia hahmoksi. Että ihan tavalliset ihmiset vois kokoontua hyvän musiikin, ruoan ynnä muun parissa, eikä alleviivattais ollenkaan sitä miten erityislaatuiseen outoja tässä ollaan.. Sitä ootellessa!