Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?
Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen.
Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja.
Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla.
Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua.
En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä.
Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa.
Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne.
Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella.
Kommentit (639)
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitää tehdä numero yhtään missään? Ei kadulla ohikulkevan tarvitse tietää mitä teen sukuelimilläni. Sitä ei tarvitse tietää edes kenenkään työpaikalla. Edes perheenjäsenilleni en sitä välttämättä halua kertoa. Jotenkin ihan helvetin outoa tämä "hei minä hinkkaan tämän ja tämän sukuelimiä ja minun sukuelimiäni hinkkaa tämä ja tämä"
Ja kyllä, pidän ihan yhtä junttina esim. sellaisia miehiä, jotka tekevät heti esittelyn yhteydessä selväksi, että heillä on "vaimo" tai naisia, jotka vahtivat miehiään kuvitellen että kukaan haluaisi panna sitä heidän rumaa ukkoaan. Miksi pitää seksualisoida kaikki? Ymmärrättekö, miten vammaista tuo on, elää kuin joku kävelevä parittelu? Ihmiselämä kestää 80-100 vuotta, sen aikana ei tarvitse paritella kertaakaan tai jos tekee lapsia niin pari nopeaa tuikkaisuakin riittää. Jo se on vammaista, että "harrastaa" parittelua tai sukuelinten hinkkaamista, puhumattakaan siitä et
Kyse on paljosta muustakin kuin seksiaktista!
Minusta on outoa tuo, että ihmisiä ärsyttää toisten ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sitten homo tai hetero, niin ei sen pitäisi olla mikään julkisesti julistettava, identiteettiä määrittävä asia jota pitää liputtaa ja marssia dildot päässä jossain friikkikulkueissa. Niin kauan kuin näitä setan sekoiluja on, ei seksuaalivähemmistöihin kuuluvat oikeasti saa elää normaalisti normaalia elämää vaan heidät yhdistetään kaikki tähän pride-touhuun ja se taas ärsyttää monia, eikä mitenkään edistä vähemmistöjen asiaa.
Näin on. Jos homo käy työssä ja pitää naamansa kiinni ja kaikki ovat tyytyväisiä. Kuinka vaikeata voi olla?
Miksi hänen täytyisi erikseen toitottaa homouttaan tai riehua sateenkaaririevun kanssa työpaikalla? Töitähän siellä tehdään, eikä mitään transsuaktivismia.
Kannattaa keskustella hänen kanssaan siellä sinun työpaikalla. Me emme täällä palstalla tiedä sinun työkaverin perusteluita.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän ei ole kyse, vaan sinä olet nyt luonut olkiukon, jota vastaan hyökkäät, sen sijaan, että haluaisit oikeasti ymmärtää, mitä ihmiset ajattelevat.
Vasemmisto on suurinta paskaa mitä Suomessa on nähty sitten yksisoluisten!
Mitä sä syyllistät yksisoluisia! Ne yritti parhaansa jakaantuakseen kahdeksi ja saadakseen elämän maapallolle!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen luultavasti hetero. Sana luultavasti, koska en ole ikinä seurustellut ja näin en tiedä oikein vieläkään kuka olen näissä parisuhteeseen liittyvissä asioissa. Toisaalta en ole ikinä ihastunut naisiin.
No, kuitenkin itse paljon kiusaamista kokeneena voin samaistua myös siihen, ettei vähemmistöön kuuluva välttämättä saa olla rauhassa Suomessa. Näin minun on helppoa ymmärtää häirintä ja kiusaaminen aiheeseen liittyen, vaikka olenkin heterona muuten ulkopuolinen aiheeseen liittyen. Siinä mielessä kaikki keinot miten jonkun vähemmistön elämää täällä voisi parantaa tai miten saataisiin joku nuori tai jopa aikuinen esim muuttamaan käytöstään vähemmistöjä kohtaan on minusta ok.
Tiedän ihmisiä Suomessa, joita on kiusattu vähemmistöön kuulumisen vuoksi. Raakaa väkivaltaa ollut. Näin en voi kääntyä sille puolelle, että alkaisin miettiä, kuinka joku tälläinen ap:n mainitsema touhu
Hieno kirjoitus ja analyysi. Toivoa ja rohkeutta sinulle.
Vierailija kirjoitti:
"Häiritsee siia se, kun muut identifioivat itsensa näkyvästi ja itse et osaa? "
Osaa?
Miksi hemmetissä pitäisi osata, miksi edes haluaisi "identifioida itsensä näkyvästi"? Mitä ihmeen tarvetta kenelläkään on sellaiseen, se taisi olla koko kommentin ydin.
Sitä joko on tai ei ole. Keskimäärin valtaosa on keskimääräisiä vähän kaikessa mitä on tai mitä tekee. Joku sitten on superkaunis tai atleettinen tai taitava jossain. Onnea heille, he ovat erityisesti osaamattakin, näkyviä.
Miten jonkun itsearvostus on niin heikko, että on aivan pakko olla näkyvästi jotain? Et ole olemassa ilman toisten vahvistamista sille mitä olet tai haluat olla? Onpa surullinen tapa elää, mutta selittää kyllä tämän mediassa, somessa ja kulkueissa messuamisen.
Montako teiniä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Yksi, hän pitää lampusta kiinni ja maailma pyörii hänen ympärillään.
Nuoruuteen on aina kuulunut monen osalla tarve herättää huomiota. Siis kaikenlaista vouhotusta. Ysärillä se oli joku Irlannin vapaustaistelijoiden imitoiminen, hakaneulat, anarkisti-tarrat ja flanellipaidat. Sitten gootit. Kettutytöt. Viiltely ja masennus. Nollarilla bi-seksuaalisuus ja itsensä tarjolle laittaminen. Kulttuurillisen avarakatseisuuden mainostaminen niin, että ensin intouduttiin laittamaan pikkuletit ja julistamaan että vain musta kelpaa, sitten nolosti saatiin kuulla että se onkin kulttuurin omimista ja jyrkästi no-no. Sitten tuli tämä sukupuoli-intoilu, sitten emot, sitten onneksi lyhyeksi jäänyt turrekausi. Sitten taas emot. Nyt taitaa olla aseksuaalisuus ja toisen sukupuolen vierastaminen.
Ennen somea touhu tasoittui yläkoulun jälkeen. Teini-ikään tyypillinen narsismi on sittemmin jatkunut pitkälle kolmeenkymppiin kun jatkuva esillä olo on sitä "nuoruutta" ruokkinut. Surullista oikeastaan.
Ihmisoikeudet on niin venyvä käsite. Onko miesparin adoptio-oikeus Intiasta ihmisoikeus?
Vierailija kirjoitti:
Häiritsee siia se, kun muut identifioivat itsensa näkyvästi ja itse et osaa? Miksi tämän pitäisi olla näiden muiden ongelma?
Kertoo kyllä aika paljon ihmisestä jos identiteetti perustuu sukuelimeen ja niiden käyttötarkoitukseen xD Toisilla on titteleitä ja harrastuksia, nämä uuvatit tittelöivät itseään sen perusteella mihin hinkkaavat sukuelimiään hahaha
Sanoisin sinun käsityksen olevan harvinaisen rajallinen siitä, mitä seksuaalisuus tässä kontekstissa tarkoittaa. Mutta se olisi henkilökohtainen hyökkäys toista kommentoijaa kohtaan, niin jätän sen välistä.
Tuo tosi aggressiivinen ja hymiöitä käyttävä tyyppi on ollut riehumassa suunnilleen jokaisessa trans-aiheisessa ketjussa, jonka minä olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Osaa?
Miksi hemmetissä pitäisi osata, miksi edes haluaisi "identifioida itsensä näkyvästi"? Mitä ihmeen tarvetta kenelläkään on sellaiseen, se taisi olla koko kommentin ydin.
Sitä joko on tai ei ole. Keskimäärin valtaosa on keskimääräisiä vähän kaikessa mitä on tai mitä tekee. Joku sitten on superkaunis tai atleettinen tai taitava jossain. Onnea heille, he ovat erityisesti osaamattakin, näkyviä.
Miten jonkun itsearvostus on niin heikko, että on aivan pakko olla näkyvästi jotain? Et ole olemassa ilman toisten vahvistamista sille mitä olet tai haluat olla? Onpa surullinen tapa elää, mutta selittää kyllä tämän mediassa, somessa ja kulkueissa messuamisen.
No kirjoituksesta sai sen käsityksen, ettet osaa, kun esimerkit markuksesta tai minnasta olivat sellaisia: olen niiiin tavis...Mutta jos olet täysin sinut itsesi kanssa omassa elämässä, miksi muiden esiintulot häiritsevät? Miksi sinulle (tai edustamillesi ihmisille) ei riitä oma elämäntapa. Miksi sitä samaa pitäis vaatia muillekin?
Minusta hirveintä on se, että monet lapset joutuvat elämään ilman yhtäkään vanhempaa. Jokaiselle tällaiselle selkeästi parempi tilanne olisi saada elää perhee..."
""Joo ja sitten alkaa ongelmien tehtailu, terrorismi, lapsikaappaukset, kun pitää lavastaa näitä "traagisia kohtaloita" jotta pääsee leikkimään hedelmällistä pariskuntaa. Äläpä jaksa. Himo toisten lapsia kohtaan ei ole koskaan ok."*
Mitähän ihmettä nyt sekoilet? Meinaat, ettei maailmassa ole orpolapsia ilman tehtailua?
Transaktivismi on tuonut meille mm. sen, että naisiin voidaan viitata sellaisisilla halventavilla termeillä kuin menstruoija, vulvallinen ja pimpillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ketä ne G ihmiset on??????? Yksi oli huolissaan, että jos pride menettää suosiotaan ja oikeuksista lakataan metelöimästä väsymättä, niin ensin hyökätään G ihmisten kimppuun ja sitten T
Mutta kuka se on se G???
Gayman
Voi myös olla tällainen mies:
https://www.suomalainen.com/products/g-mies-jerry-cotton?srsltid=AfmBOo…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa?
No kirjoituksesta sai sen käsityksen, ettet osaa, kun esimerkit markuksesta tai minnasta olivat sellaisia: olen ni
Kiinnostava kysymys. Mietinpä oikein ja kyllä se johtuu siitä, että ihmisen ympäristö on niin täynnänsä ärsykkeitä, että haluaisi pystyä rajaamaan niitä mieluisiin. Esim. television katsominen on mukavaa puuhaa raskaan työpäivän ja salin jälkeen. Mutta joku tempparit, ihan käsittämätöntä pazkaa. Käännämpä siis kanavaa josta tulee musiikkiohjelma: mutta ei pysty koska alkaa ihan järkyttävä nasaaliääninen itsekorostus jossa jonkun täytyy joka toisessa lauseessa tuoda esille, että minä miekkonen tässä tykkään katsella pullistelevia miesrintoja. Olisiko mitään muuta kulmaa millä tulla esille, kenties? Ei Antti Tuiskukaan ole seksuaalisuuttaan ympännyt joka lauseeseen, eikä ole yhtään sua lahjakkaampi laulajana. Yritä edes. Tai sitten Saarinen, mukavan oloinen hassu kaveri, mutta we get it. Your gay. Hän on sentään hieman vähentänyt aiheen luukuttamista. Sitten joku Veitola, tee sitä toimittajantyötäsi niistä haastateltavista ihmisistä, kyllä sinun masennusherkkä mielesi tiedetään jo ja se kuinka väärin kaikkialla ja joka paikassa tulet kohdelluksi. Jaa, no sepä ei liittynytkään seksuaalisuuteen (kai) mutta samaan asiaan:
lahjattomat ihmiset pyörivät joka viihdeohjelmassa, radiossa ja mainoksessa, sekä lehtiotsikossa, koska ovat esillä juurikin tämän sympatiaa herättävän identiteetti-kulman kautta. EI KIINNOSTA! Lauluohjelmiin vain lahjakkaat muusikot, kuten se Voicen viimekertainen voittaja (muuten kaiketi Gay), ei mitään kiintiönarisijoita. Ja keskusteluohjelmiin ne kenellä on jotain sanottavaa muustakin kuin omista keksityistä vaikeuksistaan.
Sama sitten myös livenä: ei kiinnosta, yllättyisitte kuinka vähän ketään lopulta kiinnostaa muut kuin omat jutut -abaut yhtä vähän kuin sinua itseäsi, mietipä sitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni löytää sieltä apu ja tukea ja tietoa. Seta tekee upeaa työtä. Pride on juhlahumua, jonka takana on tärkeä viesti. Joissain maassa Pride:en osallistuminen voi viedä vankilaan. Niissä maissa se on vielä tärkeämpi, kuin Suomessa. Ja jännä ettei seksuaalinen tasa-arvo käy kaikille.
Hei, suurimman osan mielestä se on ihan fine, kunhan siitä ei pidä mitään ääntä, mieluummin piilossa ja salaa on kaikilta. Ulospäin pitää näyttää perushetsku elämältä kaikki. Sit se on ok.
Perushetskuelämän ja vassutranssujen pervokarnevaalin väliin mahtuu kyllä kaikenlaista. Valtaosa homoseksuaaleista ei halua tulla yhdistetyksi puoluepoliittisesti värittyneeseen vassujen pervokarnevaaliin.
Kuulostat sinimustien jäseneltä.<
Millä perusteella? Tekeekö naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeuksien ja turvallisuuden puolustaminen sinimustaksi? Mielenkiintoista.
Onko se sitten sitä jonkun mainitsemaa esillä oloa jos ihan tavallisissa tilanteissa tulee ilmi jonkun kuuluminen vähemmistöön. Töissä esim kysellään jonkun uuden työntekijän "Matin" perheestä ja hän kertookin asuvansa puolisonsa "Mikon" kanssa. Ja näin taas joku miettii kuinka tuokin homo halusi vaan olla esillä ja mainostaa itseään, kun taas uudet työtekijät Maija ja Mika saavat rauhassa kertoa perheistään, kun sattuvat olemaan heteroita, jotka eivät eroa työpaikan "massasta" mitenkään.
Ja tämä sama ajatus kaikkeen liittyen. Koulussa esim kiusataan Annaa ja Anttia, joista Antti sattuu olemaan homo. Miettivätkö jotkut sitten, että heteron Annan kiusaaminen on väärin, mutta ärsyttävästi itseään esille tuonut homo Antti on syyllinen kiusaamiseen, koska mitä toi itseään homona esille. Tai se on joku homo huutelu on ehkä kiva läppä joillekin, mutta ei sille luokan homolle, joka elää kaapissa edelleen.
Joku tälläinen ajatus nousee joistakin viesteistä esiin. Heterona on helppoa kirjoittaa, ettei kenenkään pidä noustaa itseään esille, kun kuuluu itsekin massaan mihin moni muu. Ei edes omissa puheissaan tai perheensä myötä erotu yhtään. Sitten joku homo voi jo elämässään kertoassa mukamas nostaa itsensä tikun nokkaan jos kertoo esim puolisostaan muille niin kuin joku muu, mutta kun eroaa joukosta jo muutenkin ja pistää näin jonkun silmään joka tahtoo niitä epäkohtia nähdä.
Ihmiset näkevät helposti jokaisen erilaisen asian jonakin tyrkyttämisenä. Jos elää elämäänsä niin, että kaikilla tutuilla on melko samanlainen perhe ja mitään erilaista ei nähdä niin sitten heidän elämäänsä kai järkyttää jokin samansukupuolinen pariskunta jo pelkällä olemassa olollaan etenkin jos vielä erehtyvät suunsa avaamaan, kun pitäisi olla hiljaa ja näkymättömissä kuin joskus menneisyydessä. Ja loppuun mietin mistä kaikesta ihmiset tekevät ongelmia, kun niitä oikeita ongelmia olisi isossa määrin.
Samoin aloittajan viestissä pistää silmään ehdottomuus. Minä en ikinä menisi ja minä en tekisi jne. Sekin on tiettyä elämänsä kaventamista jos ei osaa miettiä laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miksi jollekin on niin vaikeaa ymmärtää, ettei heteronainen halua mussuttaa mattoa (yack, sorry lesbot ja miehet, mutta tämä on nyt vaan mun mieltymykseni rajallisuus) eikä heteromies halua löytää kumppanin mekon alta vehkeitä. Miksi tämän vähemmistön mielestä heillä on rajaton oikeus mieltymystensä mukaiseen kumppaniin mutta meidän muiden pitäisi tyytyä siihen kun meille sanallistetaan, että vaikkei siltä näytä, kuulosta tai tunnu, niin minä olen juuri se mitä sinä haluat? Mikä logiikka tässä on?
Vasemmiston ja transsujen mukaan sukupuoli, genitaalit ja suuntautumiset ovat sosiaalisia konstruktioita, joita voi muokata sanallisesti. Sanamagialla peniksestä tulee naisen sukupuolielin ja miehestä menkkaava synnyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miksi jollekin on niin vaikeaa ymmärtää, ettei heteronainen halua mussuttaa mattoa (yack, sorry lesbot ja miehet, mutta tämä on nyt vaan mun mieltymykseni rajallisuus) eikä heteromies halua löytää kumppanin mekon alta vehkeitä. Miksi tämän vähemmistön mielestä heillä on rajaton oikeus mieltymystensä mukaiseen kumppaniin mutta meidän muiden pitäisi tyytyä siihen kun meille sanallistetaan, että vaikkei siltä näytä, kuulosta tai tunnu, niin minä olen juuri se mitä sinä haluat? Mikä logiikka tässä on?
Ei mikään vähemmistö vaadi tuollaista. Kukaan ei tule itseään pakottamaan sun kumppaniks.
Voiko naisella olla penis? Eikö ole transfobiaa ja seksuaalista rasismia olla pitämättä transnaista täytenä naisena myös seksuaalisesti?
Kuka sinut on pakottanut mussuttamaan mattoa? Jos tällaista tapahtuu, se on rikos.