Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?
Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen.
Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja.
Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla.
Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua.
En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä.
Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa.
Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne.
Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella.
Kommentit (648)
"Minulla vähän nuorukaisen äitinä välillä häiritsee otsikointi vaikkapa hesarissa. Kuten tänään: "valkoiset heteromiehet uhriutuvat". Ai, ei minun valkoinen ehkä hetero poikani, tai valkoinen luultavasti hetero puolisoni.
Mitenkähän uppoaisi otsikot: "lihavat naiset uhriutuvat". "Transsukupuoliset länsimaiset etuoikeuteut uhriutuvat"."
Kiinnostais tietää, missä nämä heteromiehet kokevat tätä syrjimistä. Sitä täällä usein kysytty, mutta ei ole tullut vastausta. Noihin otsikoihin vaikea ottaa kantaa, kun en tiedä artikkelin sisällöstä mitään.
Vierailija kirjoitti:
No niin, tässä vastaus siihen, miksi tämä seksuaalivähemmistöjen oikeudet pitää pitää esillä ja taistella niiden puolesta. Tällaiset "viattomat" lausahdukset ovat sen alku, ettei todellakaan olla vielä tehty riittävästi vähemmistöjen eteen.
Miten muuten seksuaalivähemmistöt liittyivätkään tuohon?
Ai siihen, et meillekin pitäis laatia sama laki kuin Turkissa? Mitenköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, tässä vastaus siihen, miksi tämä seksuaalivähemmistöjen oikeudet pitää pitää esillä ja taistella niiden puolesta. Tällaiset "viattomat" lausahdukset ovat sen alku, ettei todellakaan olla vielä tehty riittävästi vähemmistöjen eteen.
Miten muuten seksuaalivähemmistöt liittyivätkään tuohon?
Ai siihen, et meillekin pitäis laatia sama laki kuin Turkissa? Mitenköhän?
Ei, vaan miten seksuaalivähemmistön liittyvät sukupuolen hämärtämiseen? En minä puhunut tuollaisen lain puolesta mitään. Älä vastaa "mitenköhän", en minä voi vastata sinun puolestasi. Joudut ihan itse kertomaan ajatuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun joku puhuu muiden uhriutumisesta, hän yleensä vähättelee näitä "uhriutujia". Palstalla näkee usein haukuttqvan ketä tahansa, joka kertoo ikävistä kokemuksistaan missä tahansa yhteydessä.
Uhriutuminen vie keneltä tahansa hallinnan omaan elämäänsä. En halua vähätellä enkä haukkua, haluan vain, että ihminen lakkaa kertomasta itselleen uhrinarratiivia. Toki monelle persoonallisuushäiriöiselle se on jopa mahdotonta, mutta ei varmastikaan suurin osa uhriposition ottaneista ole persoonallisuushäiriöisiä. He vain seuraavat sitä, mikä on muotia.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten sitä jonkun mainitsemaa esillä oloa jos ihan tavallisissa tilanteissa tulee ilmi jonkun kuuluminen vähemmistöön. Töissä esim kysellään jonkun uuden työntekijän "Matin" perheestä ja hän kertookin asuvansa puolisonsa "Mikon" kanssa. Ja näin taas joku miettii kuinka tuokin homo halusi vaan olla esillä ja mainostaa itseään, kun taas uudet työtekijät Maija ja Mika saavat rauhassa kertoa perheistään, kun sattuvat olemaan heteroita, jotka eivät eroa työpaikan "massasta" mitenkään.
Ja tämä sama ajatus kaikkeen liittyen. Koulussa esim kiusataan Annaa ja Anttia, joista Antti sattuu olemaan homo. Miettivätkö jotkut sitten, että heteron Annan kiusaaminen on väärin, mutta ärsyttävästi itseään esille tuonut homo Antti on syyllinen kiusaamiseen, koska mitä toi itseään homona esille. Tai se on joku homo huutelu on ehkä kiva läppä joillekin, mutta ei sille luokan homolle, joka elää kaapissa edelleen.
Jok
Millä tavoin nyky-Priden kaltainen vassutranssujen pervokarnevaali edistää homoseksuaalien hyväksyntää yhteiskunnassa? Homothan ovat nimenomaan pyrkineet eroon friikkipervoleimasta. Homoseksuaalisuuden normalisointi tapahtuu juuri noissa arkisissa kohtaamisissa, eikä riekkumalla kulkuessa perskannikat paljaana transsujen keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olkaa mitä olette heteroilla viha kasvaa kun joka tuutista työnnetään kiintiö poikkeavia. kiintiö täyttynyt lyön heti. jotain rajaa.
Ei heteroilla mikään viha kasva ykeisesti. Kyllä se on ihan oma vihaporukka, jotka vihaavat oli syytä eli ei. Surullisia tapauksia olette.
T: hetero
Globalistit nostavat seksuaalivähemmistöt jalustalle samalla cancelöiden valkoisen lihaa syövän heteromiehen. Tällä halutaa saada kaaosta aikaan. Lisäksi lasten päät sekoitetaan sairaalla seksuaalivalistuksella kouluissa ja kirjastoissa. Ja tietenkin mieskin voi synnyttää ja muuta potaskaa.
Eipä mun perheen miehet ole vielä huomanneet, että heitä mitenkään canseloitais. Missä ja miten tätä tapahtuu? Kuulostaa lähinnä siltä
Sun mielestä esimerkiksi Hesari ei äskettäin julkaissut juttua, jossa syyllistettiin miehet ja mieskulttuuri Trumpista ja Epsteinista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en tajua yhtään tätä kohkaamista. Töissä yksi nainen puhuu ihan tavallisissa kahvipöytäkeskusteluissa vaimostaan, siinä missä muutkin puolisoistaan, eikä kukaan kiinnitä siihen mitään erityistä huomiota. Puhuu hän myös lapsistaan, en tiedä miten saivat alkunsa ja mikä kuvio, ei kuulu mulle. Kuten ei kuulu muidenkaan työkavereiden perheasiat.
Kaikki on hyvin, rauhoittukaa.
Mäkin ihmettelen, että mille vuosisadalle tai tuppukylään nämä nykyaktivistit ovat jämähtäneet paniikinlietsonnassaan. Ketään ei kiinnosta onko Maija Pirkon vai Penan kanssa tai Pertti Sirkan vai Kalevin kanssa.
Entä jos se on Valon tai Merilevän kanssa?
Ei sekään kiinnosta, ellei samaa sukupuolta oleva pariskunta larppaa heteroparia tai heteropar
Eikä perusheteropariskunta muutu queeriksi tai ei-heteroksi sillä, että naisosapuoli identifioituu naarasmuusuksi, mieheksi tai ei-naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olkaa mitä olette heteroilla viha kasvaa kun joka tuutista työnnetään kiintiö poikkeavia. kiintiö täyttynyt lyön heti. jotain rajaa.
Poikkeavien yliedustus esim mediassa ja oikeuksien rummutus tympäisee. Lisäksi tämän poikkeavuuden nojalla uhriutuminen. Alkaa käydä vanhaksi tuo ulina.
Ja haittaa sun elämää...miten? Ärsyttääkö myös trumpista tai ukrsodasta uutisointi, kun eihän niitä meillä ole...
Whataboutismia. "Ei ole keneltäkään pois" ei ole argumentti.
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin Panda Eriksson on käyttänyt halventavaa termiä genitaalifetisisti ihmisistä, jotka ajattelevat sukupuolen olevan biologinen, ei identiteettijuttu. Siis että esim. lesbot, jotka eivät ole kiinnostuneita peniksistä, ovat genitaalifetisistejä."
Yritin parhaani mukaan löytää tälle lähdettä, mutta ei kyllä löydy millään. Tulee vain termin jankutusta esim. Laventeliveikkosen ja Femina Non Gratan blogeista sekä tämän palstan loputtomista jankutusketjuista (:DDDD), ei edes yhden yhtä esimerkkiä siitä, että suomenkielistä termiä olisi koskaan käytetty transihmisen tai -aktivistin toimesta.
Sinusta on täysin mahdoton ajatus, että kiihkoileva transaktivisti käyttäisi naispeniksestä kieltäytyviä lesboja genitaalifetisistiksi? Pandahan masinoi jopa Sexpolta julkilausuman, jossa tuomittiin transsuista kieltäytyminen.
"en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla."
Oletko myös kuuro?
Olen saastainen perussuomalainen
Persusaastat pitäisi siperiaan viedä
Mä voin muuten antaa konkreettisen esimerkin uhrinarratiivista kuitenkaan ilkeästi maalittamatta ketään ihmistä nimeltä: karjalaisaktivismi. Nythän jotkut Karjalan evakoiden jälkeläiset ovat kiinnostuneet juuristaan ja ottaneet itselleen karjalaisidentiteetin. Ja eipä siinä mitään, että kiinnostutaan juurista, opetellaan kieltä ja perinteitä, mutta kun tämä lähtee siitä, että ollaan sorrettua vähemmistöä. Suomalaiset kolonialistit ovat suomalaistaneet Karjalaa ja varastaneet Kalevalan eepoksekseen! (Joo, voisin kirjoittaa tästä lisää, mutta lähtee liikaa sivuraiteelle.) Sattumaa ei liene sekään, että moni karjalaisaktivisti on muunsukupuolinen. Siinäpä toinen keksitty identiteetti! (En sano, että karjalaisuus sinänsä on keksitty identiteetti, mutta se, että täysin suomalaisissa perheissä suomalaiseen kulttuuriin kasvaneet nuoret aikuiset kokevat nyt olevansa ihan jotain muuta kuin suomalaisia, menee minusta larppaamisen puolelle.) Ja minä kyllä ymmärrän sen tunteen, että ei tunne kuuluvansa oman sukupuolensa normeihin. Kyllä mulle hierottiin sitä naamaan suunnilleen koko alakoulun ajan, ja toki vielä yläkoulussakin, mutta se ei poista sitä, että olen nainen ja sitä ei muuta mikään. Se, että kaikki stereotyyppisesti naiseuteen liittyvät jutut eivät resonoi tai että pelaa jääkiekkoa, eivät ole todiste siitä, että onkin olemassa joku kolmas sukupuoli, jota edustaa. Tai jos haluaa sellaista mielikuvitusleikkiä leikkiä (ymmärrän, että kuulostan halveksuvalta, mutta ihan oikeasti mielestäni sitä voi mielessään leikkiä), niin ei oleta, että koko yhteiskunta osallistuu siihen.
Ja tässä on nyt se uhrinarratiivin ydin: koska uhriasemaa arvostetaan, pitää osan keksiä joku sellainen asema, josta käsin saa lisää painoarvoa sanoilleen. Jos olen valkoinen hetero, en voi tuoda asiaa x esille, mutta koska olen karjalainen muunsukupuolinen panseksuaali ja minua sorretaan, voinkin sanoa näin ja ehkä vielä käyttäytyä huonosti. Jos huomautat siitä, se on tone policing, eikä käy, koska koen vähemmistöstressiä!
Niin, sinä et ap ole kärsinyt syrjinnästä, mutta todella moni on. Se syy, miksi saat olla rauhassa, johtuu juuri siitä, että Seta ja muut järjestöt ovat tehneet paljon töitä eteen, että Suomessa syrjiminen seksuaalisen suuntautumisen vuoksi on tehty laittomaksi.
Välillä ihmetyttää joidenkin homojen ja lesbojen tarvetta purra auttavaa kättä. Vaikuttaa, että monella on edelleen joku tarve mielistellä esimerkiksi omaa ääriuskovaista perhettään tai muulla tavalla kerjätä hyväksyntää ihmisiltä, jotka eivät koskaan tule teidän seksuaalista suuntautumista hyväksymään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä et ap ole kärsinyt syrjinnästä, mutta todella moni on. Se syy, miksi saat olla rauhassa, johtuu juuri siitä, että Seta ja muut järjestöt ovat tehneet paljon töitä eteen, että Suomessa syrjiminen seksuaalisen suuntautumisen vuoksi on tehty laittomaksi.
Välillä ihmetyttää joidenkin homojen ja lesbojen tarvetta purra auttavaa kättä. Vaikuttaa, että monella on edelleen joku tarve mielistellä esimerkiksi omaa ääriuskovaista perhettään tai muulla tavalla kerjätä hyväksyntää ihmisiltä, jotka eivät koskaan tule teidän seksuaalista suuntautumista hyväksymään.
Tai sitten aikuiset ihmiset eivät halua olla mitään autettavia sääliobjekteja?
minut hyväksyttiin kun tulin kaapista. nyt kun pride oikein keuhkoaa mulle auvottan päätä ns ystävätkin häpeävät minua. teitte todellisen karhun palveluksen meille hys hys oleville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljonkin. Moni palaa takaisin kaappiin. Ei kyse ole enää seksuaalivähemmistöjen oikeuksista vaan friikkisirkuksesta. En väheksy friikkisirkusta, mutta eikö heille voisi tehdä oman järjestön jonka alla voivat tehdä mitä haluavat?
Pitäisikö tehdä kansalaisaloite, että t-porukka irrotettava Setasta? Ei tämä täällä huutelu mitään auta.
Eiköhän seta ole menetetty. Meidän LGB-porukan pitää perustaa oma järjestö, jos sellaista kaipaa.
Aina kun joku puhuu muiden uhriutumisesta, hän yleensä vähättelee näitä "uhriutujia". Palstalla näkee usein haukuttqvan ketä tahansa, joka kertoo ikävistä kokemuksistaan missä tahansa yhteydessä.