Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?
Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen.
Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja.
Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla.
Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua.
En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä.
Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa.
Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne.
Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella.
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olkaa mitä olette heteroilla viha kasvaa kun joka tuutista työnnetään kiintiö poikkeavia. kiintiö täyttynyt lyön heti. jotain rajaa.
Ei heteroilla mikään viha kasva ykeisesti. Kyllä se on ihan oma vihaporukka, jotka vihaavat oli syytä eli ei. Surullisia tapauksia olette.
T: hetero
Globalistit nostavat seksuaalivähemmistöt jalustalle samalla cancelöiden valkoisen lihaa syövän heteromiehen. Tällä halutaa saada kaaosta aikaan. Lisäksi lasten päät sekoitetaan sairaalla seksuaalivalistuksella kouluissa ja kirjastoissa. Ja tietenkin mieskin voi synnyttää ja muuta potaskaa.
Eipä mun perheen miehet ole vielä huomanneet, että heitä mitenkään canseloitais. Missä ja miten tätä tapahtuu? Kuulostaa lähinnä siltä, et jotkut ei-vähemmistöläiset panikoivat ja aiheuttavat kaaosta paniikissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän valtaosa meistä koe samalla tavalla. Suurimmalle osalle homo- ja biseksuaaleista se oma suuntautuneisuus ei ole kovin keskeinen asia. Valitettavasti äänekkäämmät henkilöt puhuvat meidänkin puolesta.
Valitettavasti joku puolustaa oikeuksiasi, esim. avioliitto -ja adoptio-oikeutta sekä syrjinnän kieltämistä?
Etkö ole huomannut, että nuo ovat jo lakisääteisiä ja niiden läpivienti on vaatinut koko poliittisen kirjon tuen taakseen? Turha vetää homoseksuaaleja transsuaktivismin savuverhoksi ja keppihevoseksi. Transsujen turaukset eivät edistä homoseksuaalien yhteiskunnallista hyväksyntää, joten on jo korkea aika purkaa se väkinäinen pakkoavioliitto.
Lain voi aina kumota uudella lailla. Kun T-väki on en
Homoseksuaaleilla ja transsuilla ei ole mitään yhteisiä intressejä. Transsuista valtaosa on ihan perusheteroita pikku tvistillä. Transsut painostavat homoseksuaaleja transiutukseen ja suuntautumisen vastaiseen seksiin. Järjestöjen, resurssien, kokoontumistilojen, historian ja Priden lokkeilusta puhumattakaan. Pakkoavioliitto hyödyttää vain transsuja. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miksi jollekin on niin vaikeaa ymmärtää, ettei heteronainen halua mussuttaa mattoa (yack, sorry lesbot ja miehet, mutta tämä on nyt vaan mun mieltymykseni rajallisuus) eikä heteromies halua löytää kumppanin mekon alta vehkeitä. Miksi tämän vähemmistön mielestä heillä on rajaton oikeus mieltymystensä mukaiseen kumppaniin mutta meidän muiden pitäisi tyytyä siihen kun meille sanallistetaan, että vaikkei siltä näytä, kuulosta tai tunnu, niin minä olen juuri se mitä sinä haluat? Mikä logiikka tässä on?
Ei mikään vähemmistö vaadi tuollaista. Kukaan ei tule itseään pakottamaan sun kumppaniks.
Voiko naisella olla penis? Eikö ole transfobiaa ja seksuaalista rasismia olla pitämättä transnaista täytenä naisena myös seksuaalisesti?
Ainakin Panda Eriksson on käyttänyt halventavaa termiä genitaalifetisisti ihmisistä, jotka ajattelevat sukupuolen olevan biologinen, ei identiteettijuttu. Siis että esim. lesbot, jotka eivät ole kiinnostuneita peniksistä, ovat genitaalifetisistejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en tajua yhtään tätä kohkaamista. Töissä yksi nainen puhuu ihan tavallisissa kahvipöytäkeskusteluissa vaimostaan, siinä missä muutkin puolisoistaan, eikä kukaan kiinnitä siihen mitään erityistä huomiota. Puhuu hän myös lapsistaan, en tiedä miten saivat alkunsa ja mikä kuvio, ei kuulu mulle. Kuten ei kuulu muidenkaan työkavereiden perheasiat.
Kaikki on hyvin, rauhoittukaa.
Mäkin ihmettelen, että mille vuosisadalle tai tuppukylään nämä nykyaktivistit ovat jämähtäneet paniikinlietsonnassaan. Ketään ei kiinnosta onko Maija Pirkon vai Penan kanssa tai Pertti Sirkan vai Kalevin kanssa.
Entä jos se on Valon tai Merilevän kanssa?
Ei sekään kiinnosta, ellei samaa sukupuolta oleva pariskunta larppaa heteroparia tai heteropari larppaa homoparia.
Vierailija kirjoitti:
Turkissa aiotaan kieltää biologisen sukupuolen hämärtäminen vankeusrangaistuksen uhalla. Ehkä samaa kaivattaisiin täällä Pohjolassa myös?
No niin, tässä vastaus siihen, miksi tämä seksuaalivähemmistöjen oikeudet pitää pitää esillä ja taistella niiden puolesta. Tällaiset "viattomat" lausahdukset ovat sen alku, ettei todellakaan olla vielä tehty riittävästi vähemmistöjen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olkaa mitä olette heteroilla viha kasvaa kun joka tuutista työnnetään kiintiö poikkeavia. kiintiö täyttynyt lyön heti. jotain rajaa.
Ei heteroilla mikään viha kasva ykeisesti. Kyllä se on ihan oma vihaporukka, jotka vihaavat oli syytä eli ei. Surullisia tapauksia olette.
Globalistit nostavat seksuaalivähemmistöt jalustalle samalla cancelöiden valkoisen lihaa syövän heteromiehen. Tällä halutaa saada kaaosta aikaan. Lisäksi lasten päät sekoitetaan sairaalla seksuaalivalistuksella kouluissa ja kirjastoissa. Ja tietenkin mieskin voi synnyttää ja muuta potaskaa.
Eipä mun perheen miehet ole vielä huomanneet, että heitä mitenkään canseloitais. Missä ja miten tätä tapahtuu? Kuulostaa lähinnä siltä
Ai. Minulla vähän nuorukaisen äitinä välillä häiritsee otsikointi vaikkapa hesarissa. Kuten tänään: "valkoiset heteromiehet uhriutuvat". Ai, ei minun valkoinen ehkä hetero poikani, tai valkoinen luultavasti hetero puolisoni.
Mitenkähän uppoaisi otsikot: "lihavat naiset uhriutuvat". "Transsukupuoliset länsimaiset etuoikeuteut uhriutuvat".
No niin, tässä vastaus siihen, miksi tämä seksuaalivähemmistöjen oikeudet pitää pitää esillä ja taistella niiden puolesta. Tällaiset "viattomat" lausahdukset ovat sen alku, ettei todellakaan olla vielä tehty riittävästi vähemmistöjen eteen.
Miten muuten seksuaalivähemmistöt liittyivätkään tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mun perheen miehet ole vielä huomanneet, että heitä mitenkään canseloitais. Missä ja miten tätä tapahtuu? Kuulostaa lähinnä siltä
Sivusta tähän. Persuille iskee kai homopaniikki, vaikka Tynkkynenhän on homo joten pitäisi kai olla jo heillekin ok tuo homous pikku hiljaa. Kysymyksenä kuinka monta homopersua pitäisi julkisuudessa olla, että sekä takametsän vanhempi persu ja vielä kaupungin nuorempi persu sen homouden hyväksyisivät. Riittääkö 10 vai 20 vai 100. Huumorilla tämä.
"Lisäks maailmalla vähemmistöjen (ja naisten) oikeuksia on huononnettu huolestuttavissa määrin ihan lähiaikoina. Tärkeää on, et meillä ei tapahdu samaa."
Juridisen sukupuolitiedon itsemäärittely oli kylläkin vihervasemmiston ajama naisten ja tyttöjen oikeuksien ja aseman huononnus. Lisäksi transtuputus vaikuttaa vahingollisesti lapsiin ja homoseksuaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkeavien yliedustus esim mediassa ja oikeuksien rummutus tympäisee. Lisäksi tämän poikkeavuuden nojalla uhriutuminen. Alkaa käydä vanhaksi tuo ulina.
Ja haittaa sun elämää...miten? Ärsyttääkö myös trumpista tai ukrsodasta uutisointi, kun eihän niitä meillä ole...
Mä kyllä näkisin myös naisen aseman huononemisena sen, että kategoriaan naiset hyväksytään myös miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei kuule suinkaan. Näille on omat ottajansa. Ihmisen seksuaalisen kiinnostuksen jakauma on sellainen, että jos ihminen on henkisesti sinut itsensä kanssa, niin hyvin löytyy kiinnostuneita erikoisemmillekin sex-gender-yhdistelmille."
Millaiset markkinat arvioisit olevan henkilöille, jotka:
a) ovat normaaleja sukupuolensa edustajia (hetero/homo/bi)
b) presentoivat sukupuoltaan valtavirrasta poikkeavalla tavalla (muusut ja muut transvestiitit)
c) mutiloivat ja horkkaavat kehonsa sukupuolten välimaastoon tai ulkopuolelle genitaaleja myöten?
Veikkaisin, että mitä mitä enemmän mennään mutilointilinjalle, sitä enemmän mennään niche-osastolle. Jostain kumman syystä transit tyrkyttävät itseään suuntautumisen vastaisille henkilöille ja karsastavat ihmisiä, jotka ovat erityisesti kiinnostuneita transeista, haukkuvat jopa chasereiksi.
Ei tarvii arvioida, kun ihan ka
Jos nyt puhutaan kuitenkin keskivertoihmisistä, eikä vihervassu/transsuqueer-kuplasta, niin on päivänselvää, että transsuille ja sukupuolispessuille on häviävän pieni deittipooli. Transsuilu kutistaa deittipoolin minimaaliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkeavien yliedustus esim mediassa ja oikeuksien rummutus tympäisee. Lisäksi tämän poikkeavuuden nojalla uhriutuminen. Alkaa käydä vanhaksi tuo ulina.
Ja haittaa sun elämää...miten? Ärsyttääkö myös trumpista tai ukrsodasta uutisointi, kun eihän niitä meillä ole...
en ole sama mutta alkaa kyllä ärsyttää trumpista uutisointi. Ja hänen edesottamuksillaan saattaa sentään olla suoria vaikutuksia meidän kaikkien elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten sinä voit sanoa jonkun sinulle tuntemattoman puolesta, että hänen kokema syrjintä on vain hänen pään sisällä, eikä todellisuutta? Sama kuin sinulle sanois, et luulet vaan, ettet kärsi vähemmistöön kuulumisesta. Oikeasti kärsit, et vain tajua sitä."
Mistä kumpuaa tämä nykynuorten pohjaton tarve uhriutumiseen ja intersektionaaliseen uhripositioon vaikka sitten fiktiivisen identiteettifiiliksen kautta?
Homoaktivistit ennen: it gets better!
Transsuaktivistit: kaikki vihaa meitä, maailma tuhoutuu ja me kaikki kuollaan!
Tunnetko yhden yhtä "transsuaktivistia", vai onko sinulla heistä vain kuva mielikuvituksessasi? Eivät he halua olla uhreja, mutta kun länsimaailman päävalta on aggressiivisen transvastainen ja samansuuntainen liikehdintä leviää Eurooppaankin, on vähän vaikea uskoa, että "it gets better", ainakaan lyhyellä välillä. Tietysti tässä
Sulle on jäänyt transsuaktivismi teeseineen ja vaatimuksineen pimentoon esimerkiksi valtamediassa, Ylellä ja Hesarissa?
Määrittele transvastaisuus ja sen ilmentymät. Ovatko biologiset tosiasiat, fyysiseen todellisuuteen pohjautuvat henkilötiedot ja peniksettömät naistentilat, naisurheilu ja lesbous transvastaisuutta?
"Ainakin Panda Eriksson on käyttänyt halventavaa termiä genitaalifetisisti ihmisistä, jotka ajattelevat sukupuolen olevan biologinen, ei identiteettijuttu. Siis että esim. lesbot, jotka eivät ole kiinnostuneita peniksistä, ovat genitaalifetisistejä."
Yritin parhaani mukaan löytää tälle lähdettä, mutta ei kyllä löydy millään. Tulee vain termin jankutusta esim. Laventeliveikkosen ja Femina Non Gratan blogeista sekä tämän palstan loputtomista jankutusketjuista (:DDDD), ei edes yhden yhtä esimerkkiä siitä, että suomenkielistä termiä olisi koskaan käytetty transihmisen tai -aktivistin toimesta.
"Kuten tänään: "valkoiset heteromiehet uhriutuvat". Ai, ei minun valkoinen ehkä hetero poikani, tai valkoinen luultavasti hetero puolisoni."
Päättäisivät nyt että uhriutuvatko ne nämä meidän etuoikeutet suomalaiset poikamme vai asettuvatko he ylimielisesti tyttöjen yläpuolelle kieltäytyen seurustelusuhteista heidän kanssaan. Kun molemmista on nyt syytelty, siitä että valkoinen mies kokee tulevansa canceloiduksi alisteista asemaansa ja siitä että valkoinen mies canceloi muut alisteiseen asemaan.
Vai onko kumminkin kyse siitä, ettei valkoinen suomalainen heteromies keskimäärin kannata intersektionaalista feminismiä (wonder why..) kuten toimittajakunta tekee?
Vierailija kirjoitti:
On paljonkin. Moni palaa takaisin kaappiin. Ei kyse ole enää seksuaalivähemmistöjen oikeuksista vaan friikkisirkuksesta. En väheksy friikkisirkusta, mutta eikö heille voisi tehdä oman järjestön jonka alla voivat tehdä mitä haluavat?
Paljon lottoat osanottoa ja yleisöä pelkälle transqueerien sirkukselle verrattuna perinteiseen iloiseen Pride-kulkueeseen? Ilman homoseksuaaleja, bissejä ja homoaktivismin ahkeroimia resursseja ja suuren yleisön hyvää tahtoa transsuilla ei olisi mitään. Transsuthan ovat niin eripuraista sakkia, että joka faktio tarvitsee oman järjestönsä.
Australiassa lesbot eivät saa enää järjestää tapahtumia, joihin in naisiksi idenfioituvilta miehiltä pääsy kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Turkissa aiotaan kieltää biologisen sukupuolen hämärtäminen vankeusrangaistuksen uhalla. Ehkä samaa kaivattaisiin täällä Pohjolassa myös?
Kukin pukeutukoon ja tällätköön kuten haluaa, mutta henkilöpapereissa pitäisi olla ainoastaan syntymäsukupuoli. Virallisen dokumentin ei pitäisi olla sukupuolifantasian validointiväline.
Vain kiihkoilijoita häiritsee se että Matti mainitsee että minä ja Mikko olemme ajatelleet hankkia meille koiranpennun. Trust me, me kaikki tiesimme Matista jo ennen kuin hän mainitsi Mikkoa. Sen sijaan jos Antti on aivan todella raskas ihminen jonka mielen mukaan pitäisi kaikki aina mennä tai alkaa riitely ja draama niin vähän tekee mieli kiusata. Mutta ei se siihen liity että Antti on homo, olettaen että Antti kunnioittaa myös kavereidensa suuntautumista. Kun pennut homottelevat toisiaan, ei se edes liity homoseksuaalisuuteen. Se on vain yksi haukkumasana muiden joukossa. Poika kertoi että homottelu loppui kuin seinään yläkoulussa kun he tajusivat että sattumoisin eräs Antti on kuin onkin homoseksuaali. Sen jälkeen huudeltiin enää retu tai räkis. Ei ehkä Antille kun Antti oli porukoissa.