Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3118)

Vierailija
2941/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo Vipunen ei tunnu päivittyvän ollenkaan? Esim. HY:n kohdalla ei näy vielä lainkaan tietoja valituista ja paikan vastaanottaneista, vaikka tuloksia on tullut jo.

Vierailija
2942/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmaan väärä paikka kysyä, mutta pystyykö Helsingin yliopiston kursseja suorittaan jo etukäteen näin kesällä? Avoimessa olisi pari kurssia, mitkä on omassa tutkinnossani ekana vuonna ja haluaisin jo päästä paneutumaan asian ääreen. Voinko vain ilmoittautua noille avoimen kursseille vai joudunko odotteleen syksyyn?

Vasta 1.8. alkaen voit suorittaa tuon uuden opinto-oikeuden perusteella. 

Siis voihan niitä suorittaa, mutta ovat maksullisia. Ja pitää kai erikseen anoa, että sisällytetään tutkintoon. 

1.8. jälkeen osan kursseista on tutkinto-opiskelijoille ilmaisia. Lisäksi kurssit sisältyvät suoraan tutkintoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto toivottavasti nää loputkin tulokset tulis pian. Mun mielestä näitä pitäis aikaistaa edes pikkasen, ettei ihmisten tarvitse odottaa ainakaan siihen heinäkuun vaihteeseen. Kait sinne pitäis vaikka sitten palkata lisää väkeä tsekkaamaan kokeita ja kirjaamaan niitä tuloksia ylös. Tää on inhottava tilanne kaikille, joiden pitää miettiä et missä vaiheessa voi alkaa katsoa uutta asuntoa (ylipäänsä mistä kaupungista pitää katsoa jos on hakenut varmuuden vuoksi eri paikkakunnilta koulupaikkaa) ja irtisanoa vanha... saati se, että mulla ei ole äiti ja isi auttamassa taloudellisesti niin tässä kesän aikana on myös työkuviot aina vähän stressaavia kun ei tiiä miten toimii työpaikkojen kanssa. :') Yh, pieni stressiavautuminen. Odottaminen on samaan aikaan jännittävää ja kivaa kun uusi koulutus voi tuoda niin paljon hyvää tullessaan, mutta tämä kaikki muu asumiseen ja elämiseen liittyvä puoli on tässä se stressitekijä.

Vierailija
2944/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen saamani sosiaalityön pisteet ovat kadonneet.

Vierailija
2945/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen saamani sosiaalityön pisteet ovat kadonneet.

Sama juttu 

Vierailija
2946/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmaan väärä paikka kysyä, mutta pystyykö Helsingin yliopiston kursseja suorittaan jo etukäteen näin kesällä? Avoimessa olisi pari kurssia, mitkä on omassa tutkinnossani ekana vuonna ja haluaisin jo päästä paneutumaan asian ääreen. Voinko vain ilmoittautua noille avoimen kursseille vai joudunko odotteleen syksyyn?

Vasta 1.8. alkaen voit suorittaa tuon uuden opinto-oikeuden perusteella. 

Siis voihan niitä suorittaa, mutta ovat maksullisia. Ja pitää kai erikseen anoa, että sisällytetään tutkintoon. 

1.8. jälkeen osan kursseista on tutkinto-opiskelijoille ilmaisia. Lisäksi kurssit sisältyvät suoraan tutkintoon. 

Ei tarvitse anoa. Kaikki oman yliopiston avoimessa suoritetut kurssit ovat odottamassa opintorekisterissä ja hyväksytään tutkintoon sellaisenaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2947/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen saamani sosiaalityön pisteet ovat kadonneet.

Ylemmästä toiveesta tuli palkit ja pääsit sinne!

Vierailija
2948/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varasijoilta voi tulla hyväksytyksi 4.8.2026 saakka." Niin joo, eli vaikka tulokset tulee viimeistään oliko se 2.7. niin paikat pitää ottaa vastaan viimestään 4.8. vai? Eli ihmiset odottaa pahimmillaan elokuuhun asti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2949/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmaan väärä paikka kysyä, mutta pystyykö Helsingin yliopiston kursseja suorittaan jo etukäteen näin kesällä? Avoimessa olisi pari kurssia, mitkä on omassa tutkinnossani ekana vuonna ja haluaisin jo päästä paneutumaan asian ääreen. Voinko vain ilmoittautua noille avoimen kursseille vai joudunko odotteleen syksyyn?

Vasta 1.8. alkaen voit suorittaa tuon uuden opinto-oikeuden perusteella. 

Siis voihan niitä suorittaa, mutta ovat maksullisia. Ja pitää kai erikseen anoa, että sisällytetään tutkintoon. 

1.8. jälkeen osan kursseista on tutkinto-opiskelijoille ilmaisia. Lisäksi kurssit sisältyvät suoraan tutkintoon. 

Ei tarvitse anoa. Kaikki oman yliopiston avoimessa suoritetut kurssit ovat odottamassa opintorekisterissä ja hyväksytään tutkintoon sellaisenaan.

Ok. Kiitos, kun tarkensit. Niinhän se olikin.

Vierailija
2950/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varasijoilta voi tulla hyväksytyksi 4.8.2026 saakka." Niin joo, eli vaikka tulokset tulee viimeistään oliko se 2.7. niin paikat pitää ottaa vastaan viimestään 4.8. vai? Eli ihmiset odottaa pahimmillaan elokuuhun asti

Tämä koskee vain sellaisia kohteita, joissa varasijalta paikan saaneet eivät ota sitä vastaan. Jokaisella on aina viikko aikaa paikan vastaanottoon.

Jos paikat menevät heti, kuten vaikka lääkikseen, paikkojen tarjonta loppuu jo heinäkuun alkupäivinä. Sinne ei kukaan enää pääse elokuun alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2951/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lääkiksen tulokset jo muuten tulleet kaikki?

Vierailija
2952/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Voiko tästä päätellä jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2953/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 1 farmaseutti+proviisori, liikkuukohan valintakoejono miten paljon..

Vierailija
2954/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteen opintoihin hakenut. Tänään ilmestynyt 2. Vaihtoehtoon tyhjät laatikot pisteiden jne osalta.

1. 3. Jne ilman näitä kohtia.


Voiko tästä nyt päätellä jotain?

Eli sulle tuli 2. vaihtoehtoon laatikko, jossa lukee "koepisteet - -"?

Se on se ns. palkki! Eli tuloksia alkaa tulla!

Mitä tästä voi päätellä? Miksi vain yhteen palkit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2955/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan liikkuu kun kaikki lääkikset on tulleet.

Vierailija
2956/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteen opintoihin hakenut. Tänään ilmestynyt 2. Vaihtoehtoon tyhjät laatikot pisteiden jne osalta.

1. 3. Jne ilman näitä kohtia.


Voiko tästä nyt päätellä jotain?

Eli sulle tuli 2. vaihtoehtoon laatikko, jossa lukee "koepisteet - -"?

Se on se ns. palkki! Eli tuloksia alkaa tulla!

Mitä tästä voi päätellä? Miksi vain yhteen palkit?

Palkkien ilmestymistä ei koordinoida keskitetysti, vaan niitä tulee sitä mukaan kuin oppilaitokset saavat hakukohteidensa tuloksia valmiiksi. 

Vierailija
2957/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lääkiksen tulokset on tulleet?

Vierailija
2958/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko lääkiksen tulokset jo muuten tulleet kaikki?

Palkit ovat kaikkialla. Tuloksia julki ei vielä missään.

Tästä seuraa se, että mitään suurta varasijarumbaa ei ole tiedossa. Sitä tapahtuu vain silloin, kun palkit tulevat eri päivinä. Oikis tästä tänä vuonna malliesimerkkinä.

Vierailija
2959/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palkkeja ope-aloille tullut vielä mihinkään yliopistoon?

Vierailija
2960/3118 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Oulun yliopistoon ei-enskana mahdollista päästä ruotsin kieleen varasijalta 4 tai Itä-Suomen yliopistoon varasijalta 9 sisään? 😬 Ei hajuakaan, millaista liikendintä ollu aiempina vuosina...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä