KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3296)
Kerrotko, miten näin päättelet? :)
Eikö vieläkään kauppiksen palkkeja missään? :(
Raastavaa odottelua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yleisen palkit tulleet. Jos kuuluisa teoria pitää paikkaansa, tässähän olisi Turkuun muutto edessä!
Ei nyt ehkä pelkistä palkeista vielä
Miten hyvin täällä ihmisillä on palkkiteoria pitänyt paikkansa? Monen kohdalla ollut luotettava mutta voiko se myös pettää?
Antakaa nyt niitä tuloksiaaaaaa!!
Vipunen ei ole päivittynyt moneen päivään
Vierailija kirjoitti:
Miten hyvin täällä ihmisillä on palkkiteoria pitänyt paikkansa? Monen kohdalla ollut luotettava mutta voiko se myös pettää?
Mulla piti viime vuonna paikkansa.
Varasija liikkunut mut en usko et tulokset tulee tänäänkään
JKL kauppiksen maisterihaun palkki ilmestynyt
Eläinlääkiksen palkit ilmestyneet.
HY:n taloustieteeseen on tullut palkit.
Palkkeja tulee kuin sieniä sateella. Kohta rytisee!
Mulla tuli eilen palkki lapin yliopistoon sosiaalityön maisteriin mut eipä näy tuloksia vielä. Lappiin ei ole vielä tullut palkkia, en jaksa odottaa enää
Oi, mun lapsi pääsi Åbo Akademiin Turkuun yhteiskuntatieteisiin! Oli 1. varasijalla, mutta paikka irtosi valintakokeella. On niin onnellinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Oi, mun lapsi pääsi Åbo Akademiin Turkuun yhteiskuntatieteisiin! Oli 1. varasijalla, mutta paikka irtosi valintakokeella. On niin onnellinen olo.
Onneksi olkoon!
Mutta onko tämä ketju OFFICIAL?
HY polvi ja yhmu palkit tulivat mutta pisteiden kohdalla -. Olen ei-enska, jännittää tuleekohan nään!!
Kuinka pian valinnan tuloksen julkaisemisen jälkeen voi odotella (maisterihaussa) pisteitä julkaistavaksi? Valinnan tulos tuli siis eilen, mutta pistekentät ovat vielä tyhjillään.
Vierailija kirjoitti:
Varasijalukuni on päivittynyt (Tre, hallintotieteet) ja tänään se on 5!
Ei enää montaa porrasta kivuttavana :)
Kohta voi jo onnitella! Joensuun ja Helsingin oikiksien palkit eivät vielä näy, joten lähipäivinä niiden myötä varasijat liikkuvat vielä reilusti.
Kaikki yleisen palkit tulleet. Jos kuuluisa teoria pitää paikkaansa, tässähän olisi Turkuun muutto edessä!