KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3343)
Vierailija kirjoitti:
Turun filosofian palkit tullut!
Jee! Jospa tulis pian Helsingin alojen palkkejakin H-kokeesta!
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee Turun oikiksen tulokset.
OM! OM! OM!
Manifestoin oikiksen tuloksia tulemaan!
Vierailija kirjoitti:
Näyttää varasijat liikkuvan ainakin täällä: Tampereen yliopisto, Johtamisen ja talouden tiedekunta
Hallintotieteiden koulutus, Hallintotieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v + 2 v)
Tässä saa nyt tosissaan jännittää sisälle pääsyä. Eilisestä hivuttu ylöspäin 14 pykälää!
Tänään tulossa Turun oikiksen tulokset, ja oletettavasti Lapin, Helsingin ja Itä-Suomen oikiksen tulokset liikuttavat tuota hallintotieteiden jonoa vielä lisää.
Paljonko pisterajat nyt valintakokeessa hallintotieteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Lapin yo palkit tullut hallintotieteisiin. Alemmat hakukohteet eivät ole hävinneet, joten palkkiteorian mukaan en kai päässyt sisään.
Kuulostaa siltä, että varasijoille jäit tässä kohtaa. Hätä ei ole tämännäköinen! Paljon liikkuu vielä, kun oikikset ja kauppikset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää varasijat liikkuvan ainakin täällä: Tampereen yliopisto, Johtamisen ja talouden tiedekunta
Hallintotieteiden koulutus, Hallintotieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v + 2 v)
Tässä saa nyt tosissaan jännittää sisälle pääsyä. Eilisestä hivuttu ylöspäin 14 pykälää!
Tänään tulossa Turun oikiksen tulokset, ja oletettavasti Lapin, Helsingin ja Itä-Suomen oikiksen tulokset liikuttavat tuota hallintotieteiden jonoa vielä lisää.
Paljonko pisterajat nyt valintakokeessa hallintotieteisiin?
Ensikertalaisille 33, kaikille 40.
Koe oli vähän kinkkinen, selkeästi mielestäni viime vuotta vaikeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää varasijat liikkuvan ainakin täällä: Tampereen yliopisto, Johtamisen ja talouden tiedekunta
Hallintotieteiden koulutus, Hallintotieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v + 2 v)
Tässä saa nyt tosissaan jännittää sisälle pääsyä. Eilisestä hivuttu ylöspäin 14 pykälää!
Tänään tulossa Turun oikiksen tulokset, ja oletettavasti Lapin, Helsingin ja Itä-Suomen oikiksen tulokset liikuttavat tuota hallintotieteiden jonoa vielä lisää.
Paljonko pisterajat nyt valintakokeessa hallintotieteisiin?
Ensikertalaisille 33, kaikille 40.
Koe oli vähän kinkkinen, selkeästi mielestäni viime vuotta vaikeampi.
Korjaus: Ensikertalaisten pisteraja on pudonnut 32:een.
Lapin yliopistoon (sosiaalityö ja valintakoe G ) palkit tulleet!
Onko Åboon vielä tullut mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapin yo palkit tullut hallintotieteisiin. Alemmat hakukohteet eivät ole hävinneet, joten palkkiteorian mukaan en kai päässyt sisään.
Kuulostaa siltä, että varasijoille jäit tässä kohtaa. Hätä ei ole tämännäköinen! Paljon liikkuu vielä, kun oikikset ja kauppikset tulevat.
Mulla on tullut palkit 1 ja 5 hakukohteeseen, joista kumpikin on Lapin yliopisto mutta eri tutkinto- ohjelma yhteiskuntatieteissä, niin onko palkkiteorian mukaan niin, että jäin varasijoille? :D
Paljonko Turun oikiksen pisteet? (Ek ja kaikki)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapin yo palkit tullut hallintotieteisiin. Alemmat hakukohteet eivät ole hävinneet, joten palkkiteorian mukaan en kai päässyt sisään.
Kuulostaa siltä, että varasijoille jäit tässä kohtaa. Hätä ei ole tämännäköinen! Paljon liikkuu vielä, kun oikikset ja kauppikset tulevat.
Mulla on tullut palkit 1 ja 5 hakukohteeseen, joista kumpikin on Lapin yliopisto mutta eri tutkinto- ohjelma yhteiskuntatieteissä, niin onko palkkiteorian mukaan niin, että jäin varasijoille? :D
5 hakukohde voi olla sellainen, johon pääset jo tässä vaiheessa, sillä varasijat eivät ylemmistä kohteista katoa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Turun oikiksen pisteet? (Ek ja kaikki)
59/69. Putoavat vielä reilusti, sillä kyseessä ensimmäinen oikis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Turun oikiksen pisteet? (Ek ja kaikki)
59/69. Putoavat vielä reilusti, sillä kyseessä ensimmäinen oikis.
Ja maksimi 100 pistettä.
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Turun oikiksen pisteet? (Ek ja kaikki)
59/69. Putoavat vielä reilusti, sillä kyseessä ensimmäinen oikis.
Ja maksimi 100 pistettä.
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Joo, itse sain 79 pistettä.
Toki pisteytys aika ankara: joissain monivalinnoissa 11 eri kombinaatiota, ja vain täysin oikeasta saa yhden pisteen, muuten -1 tai 0 jos jättää vastaamatta.
Jos pelkästään arvaisi, odotusarvo olisi jotain 25 miinuspistettä.
Palkit tulleet G (oikiksen) osalta minulle vain Turusta, ei vielä muualta. Hain UEF, Turku, Lappi, Hki, Vaasa.
79 pistellä päässee Helsinkiinkin, jos sinne halajaa!
Paljon onnea, hieno suoritus!
Onko valintakoe G HY:n politiikka ja viestintä tai yhteiskunnallinen muutos tullut mitään? Ei jaksaisi odottaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Onko valintakoe G HY:n politiikka ja viestintä tai yhteiskunnallinen muutos tullut mitään? Ei jaksaisi odottaa!!!
Ei.
Nyt itä-suomi niitä tuloksia!!
Amk:n varasija liikkunut vihdoin yhden pykälän :D