Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3343)

Vierailija
2501/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk:n varasija liikkunut vihdoin yhden pykälän :D

Vierailija
2502/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun filosofian palkit tullut!

Jee! Jospa tulis pian Helsingin alojen palkkejakin H-kokeesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2503/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee Turun oikiksen tulokset. 

OM! OM! OM!

Manifestoin oikiksen tuloksia tulemaan!

Vierailija
2504/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää varasijat liikkuvan ainakin täällä: Tampereen yliopisto, Johtamisen ja talouden tiedekunta

Hallintotieteiden koulutus, Hallintotieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v + 2 v)

 

Tässä saa nyt tosissaan jännittää sisälle pääsyä. Eilisestä hivuttu ylöspäin 14 pykälää!

Tänään tulossa Turun oikiksen tulokset, ja oletettavasti Lapin, Helsingin ja Itä-Suomen oikiksen tulokset liikuttavat tuota hallintotieteiden jonoa vielä lisää. 

 

Paljonko pisterajat nyt valintakokeessa hallintotieteisiin? 

Vierailija
2505/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin yo palkit tullut hallintotieteisiin. Alemmat hakukohteet eivät ole hävinneet, joten palkkiteorian mukaan en kai päässyt sisään. 

Kuulostaa siltä, että varasijoille jäit tässä kohtaa. Hätä ei ole tämännäköinen! Paljon liikkuu vielä, kun oikikset ja kauppikset tulevat.

Vierailija
2506/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää varasijat liikkuvan ainakin täällä: Tampereen yliopisto, Johtamisen ja talouden tiedekunta

Hallintotieteiden koulutus, Hallintotieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v + 2 v)

 

Tässä saa nyt tosissaan jännittää sisälle pääsyä. Eilisestä hivuttu ylöspäin 14 pykälää!

Tänään tulossa Turun oikiksen tulokset, ja oletettavasti Lapin, Helsingin ja Itä-Suomen oikiksen tulokset liikuttavat tuota hallintotieteiden jonoa vielä lisää. 

 

Paljonko pisterajat nyt valintakokeessa hallintotieteisiin? 

Ensikertalaisille 33, kaikille 40.

 

Koe oli vähän kinkkinen, selkeästi mielestäni viime vuotta vaikeampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2507/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää varasijat liikkuvan ainakin täällä: Tampereen yliopisto, Johtamisen ja talouden tiedekunta

Hallintotieteiden koulutus, Hallintotieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v + 2 v)

 

Tässä saa nyt tosissaan jännittää sisälle pääsyä. Eilisestä hivuttu ylöspäin 14 pykälää!

Tänään tulossa Turun oikiksen tulokset, ja oletettavasti Lapin, Helsingin ja Itä-Suomen oikiksen tulokset liikuttavat tuota hallintotieteiden jonoa vielä lisää. 

 

Paljonko pisterajat nyt valintakokeessa hallintotieteisiin? 

Ensikertalaisille 33, kaikille 40.

 

Koe oli vähän kinkkinen, selkeästi mielestäni viime vuotta vaikeampi.

Korjaus: Ensikertalaisten pisteraja on pudonnut 32:een.

Vierailija
2508/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin yliopistoon (sosiaalityö ja valintakoe G ) palkit tulleet! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2509/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Åboon vielä tullut mitään?

Vierailija
2510/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapin yo palkit tullut hallintotieteisiin. Alemmat hakukohteet eivät ole hävinneet, joten palkkiteorian mukaan en kai päässyt sisään. 

Kuulostaa siltä, että varasijoille jäit tässä kohtaa. Hätä ei ole tämännäköinen! Paljon liikkuu vielä, kun oikikset ja kauppikset tulevat.

Mulla on tullut palkit 1 ja 5 hakukohteeseen, joista kumpikin on Lapin yliopisto mutta eri tutkinto- ohjelma yhteiskuntatieteissä, niin onko palkkiteorian mukaan niin, että jäin varasijoille? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2511/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Turun oikiksen pisteet? (Ek ja kaikki)

Vierailija
2512/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapin yo palkit tullut hallintotieteisiin. Alemmat hakukohteet eivät ole hävinneet, joten palkkiteorian mukaan en kai päässyt sisään. 

Kuulostaa siltä, että varasijoille jäit tässä kohtaa. Hätä ei ole tämännäköinen! Paljon liikkuu vielä, kun oikikset ja kauppikset tulevat.

Mulla on tullut palkit 1 ja 5 hakukohteeseen, joista kumpikin on Lapin yliopisto mutta eri tutkinto- ohjelma yhteiskuntatieteissä, niin onko palkkiteorian mukaan niin, että jäin varasijoille? :D

5 hakukohde voi olla sellainen, johon pääset jo tässä vaiheessa, sillä varasijat eivät ylemmistä kohteista katoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2513/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Turun oikiksen pisteet? (Ek ja kaikki)

59/69. Putoavat vielä reilusti, sillä kyseessä ensimmäinen oikis. 

Vierailija
2514/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Turun oikiksen pisteet? (Ek ja kaikki)

59/69. Putoavat vielä reilusti, sillä kyseessä ensimmäinen oikis. 

Ja maksimi 100 pistettä.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2515/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Turun oikiksen pisteet? (Ek ja kaikki)

59/69. Putoavat vielä reilusti, sillä kyseessä ensimmäinen oikis. 

Ja maksimi 100 pistettä.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Joo, itse sain 79 pistettä. 

 

Toki pisteytys aika ankara: joissain monivalinnoissa 11 eri kombinaatiota, ja vain täysin oikeasta saa yhden pisteen, muuten -1 tai 0 jos jättää vastaamatta. 

 

Jos pelkästään arvaisi, odotusarvo olisi jotain 25 miinuspistettä. 

Vierailija
2516/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkit tulleet G (oikiksen) osalta minulle vain Turusta, ei vielä muualta. Hain UEF, Turku, Lappi, Hki, Vaasa.

Vierailija
2517/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

79 pistellä päässee Helsinkiinkin, jos sinne halajaa!

Paljon onnea, hieno suoritus!

Vierailija
2518/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko valintakoe G HY:n politiikka ja viestintä tai yhteiskunnallinen muutos tullut mitään? Ei jaksaisi odottaa!!!

Vierailija
2519/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko valintakoe G HY:n politiikka ja viestintä tai yhteiskunnallinen muutos tullut mitään? Ei jaksaisi odottaa!!!

Ei.

Vierailija
2520/3343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itä-suomi niitä tuloksia!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan