KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3344)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mole tullut Helsinkiin. En hakenut, joten en tiedä pisterajoja.
Mikä on mole
Molekyylibiotieteiden kandiohjelma. "Lääkärin työtä ilman potilaita."
Milloin ne lääkiksdn tulokset tulee? Haluaisin jo tietää miten farmasian varasijat liikkuu
Vierailija kirjoitti:
Milloin ne lääkiksdn tulokset tulee? Haluaisin jo tietää miten farmasian varasijat liikkuu
Loppuviikosta.
Viime vuonna lääkis ei liikuttanut farmasiaa oikeastaan ollenkaan.
Onko kellää tulku palkkeja tai tuloksia Tampereen yliopiston avoimen väylän hausta?
Jännitys loppui... ei kun ensivuonna uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jännitys loppui... ei kun ensivuonna uudelleen.
Mitä kävi?
Onko luokanopettajan tuloksia tullut minnekään?
Ensi vuotta ajatellen.. Voisiko joku ystävällinen sielu kertoa, että voiko yliopistoon hakea sekä väylän että valintakokeen kautta? Meneekö se niin, että haen väylän kautta siihen yliopistoon, mihin olen tehnyt avoimet opinnot ja valintakokeella muihin kohteisiin? Kiitos:)
Kyllä voi, tein itse juuri näin. Avoimen kautta on oma hakulomake ja siinäkin voi hakea 6 paikkaan, eli jos haet avoimen ja valintakokeen kautta, voit hakea yhteensä jopa 12 opiskelupaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mole tullut Helsinkiin. En hakenut, joten en tiedä pisterajoja.
Mikä on mole
Molekyylibiotieteiden kandiohjelma. "Lääkärin työtä ilman potilaita."
Heh. Ei nyt ihan noin hohdokasta. Itse päädyin tuolta opettajaksi. Ja olen vaihtamassa alaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuotta ajatellen.. Voisiko joku ystävällinen sielu kertoa, että voiko yliopistoon hakea sekä väylän että valintakokeen kautta? Meneekö se niin, että haen väylän kautta siihen yliopistoon, mihin olen tehnyt avoimet opinnot ja valintakokeella muihin kohteisiin? Kiitos:)
Se on ihan hakukohdekohtaista, mitä on pohjaopintoja. Jos kelpaa Palstatieteen perusopinnot (25 op), ne kelpaavat mistä tahansa yliopistosta, kunhan ovat kokonaisuudeksi sidottuja. Jos kelpaa vain oman yliopiston opinnot, sekin sanotaan.
Onko Helsinkiin maisterihakuun tullut tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, tein itse juuri näin. Avoimen kautta on oma hakulomake ja siinäkin voi hakea 6 paikkaan, eli jos haet avoimen ja valintakokeen kautta, voit hakea yhteensä jopa 12 opiskelupaikkaa.
Kiitos paljon
Vierailija kirjoitti:
Onko kellää tulku palkkeja tai tuloksia Tampereen yliopiston avoimen väylän hausta?
Mikä ala? Mulla on tieto kasvatustieteistä.
Vierailija kirjoitti:
Missä viipyy G:n tulokset?
Hallintotiedettä tuli jo, että ainakin yhteinen osio on saatu pakettiin.
Antakaa ees A:n palkit. Haluun että tää ahdistus loppuu siitä että pääsenkö sen läpi ja saan hyvin pisteitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ne lääkiksdn tulokset tulee? Haluaisin jo tietää miten farmasian varasijat liikkuu
Loppuviikosta.
Viime vuonna lääkis ei liikuttanut farmasiaa oikeastaan ollenkaan.
Ei vai? Eli toiskertalaisena on mahdoton päästä enää sisään varasijalta 9?
Vierailija kirjoitti:
Antakaa ees A:n palkit. Haluun että tää ahdistus loppuu siitä että pääsenkö sen läpi ja saan hyvin pisteitä
Ei sitä vielä palkeista näe... Tääkin tulee vasta loppuviikosta.
Mikä on mole